Stop aflivningen af hunden Thor..

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop aflivningen af hunden Thor...

Chiss

#51 Hunden bør aflives.

2013-01-29 15:09

I forhold til, hvad jeg har læst i resumeet bør hunden aflives. Man har anset det for at være nødvendigt at aflive hunden, da den er til fare. Havde den bidt et barn var ingen i tvivl, men fordi det er en anden hund skal den ikke? I forhold til lovgivningen straffer vi både når mennesker begår vold mod andre mennesker og dyr. Så hvorfor ikke gøre det samme mod hunden? Ejeren straffes med en bøde og hunden med aflivning og sådan bør det være - måske lige med den ekstra tilføjelse at hundens ejer ikke bør kunne holde dyr igen - indenfor en hvis periode på baggrund af hundens handling. Denne hund vil blive aflivet efter min bedste overbevisning - det eneste der taler dens sag er at den anden hund ikke døde af sine sår.

Gæst

#52 stop aflivning af Thor

2013-01-29 15:10

og i øvrigt... har den lille hunds ejer fået en bøde for ikke at have sin hund i snor og dermed haft styr på den?

Gæst

#53

2013-01-29 15:12

Kort og godt, en rigtig god idé.
Venlig hilsen
Arne
Snitgaard

#54 :(

2013-01-29 15:14

Det er under alt kritik !

Gæst

#55 Re: Hunden bør aflives.

2013-01-29 15:15

#51: Chiss - Hunden bør aflives.

Du er vist lige så lovliderlig som Folketinget...

Susan

#56 :(

2013-01-29 15:18

Det skal ikke ske at Thor bliver aflivet
Stålanden

#57 Arrogant politi

2013-01-29 15:21

Mistet AL respekt for folketinget og politiet.
Troede egentlig de kriminelle bare ikke kunne lide politiet fordi de var kriminelle.
Kan nu se at politiet er arrogante og magtliderlige. Det er der mere end lige dette eksempel på !
Vor herre til hest !

baldersoe

#58 Jeg savner ord...

2013-01-29 15:25

Der kan beskrive min forargelse over den lille hunds ejer i denne sag. Jeg har selv en 5 år gammel schæfertæve, og det er nærmere reglen end undtagelsen at når vi møder mindre hunde så er de MEGET frembrusende og aggressive i deres adfærd, de gør voldsomt og hænger helt ude i enden af deres snor eller farer frem og tilbage inde på den anden side af hækken!

Hvorimod når vi møder andre større hunde (labrador, rottweiler, gadekryds mv.) ja så har de store hunde en ganske anderledes og rolig adfærd over for hinanden. Jeg kan nemt forestille mig at en sådan adfærd kan have resulteret i en chokhandling fra schæferens side, hvilket absolut IKKE betyder at den nogensinde vil gøre dette over for andre dyr eller mennesker igen.
Jørgen

#59 Stakkels hund

2013-01-29 15:30

Dybt grotesk sag som viser at hundeloven slet ikke fungere og den burde afskaffes.

Syntes bare det er synd at det ikke er Fair dog der står bag denne underskriftindsamling, men en bedrager og lystløgner - Pernille Bagge Pedersen - som kun gør ting for hendes egen vendings skyld og for en masse skulderklap tvivler på at dyrene overhovedet betyder så meget for hende.
SUSSAN

#60 STOP AFLIVNINGEN

2013-01-29 15:34

STOP AFLIVNING AF THOR OG LAD HAM KOMME HJEM TIL SIN EJER JETTE.
DENNE HUND SOM INDIVID HAR HANDLET I SELFORSVAR, OG HAR MARKERET SOM EN NATURLIG REAKTION PÅ EN FORSKRÆKKELSE FRA EN LØS HUND.
EJERE TIL BEGGE HUNDE HAR INDBYRDES ORDNET DYRELÆGE-REGNING. DET ER MERE END UMENNESKELIGT AT ET LAND SOM DANMARK ER SÅ RACISTISK OG DYRE-FJENDSK, OG AT DER FOREGÅR DAGLIGE DRAB PÅ USKYLDIGE VÆSNER ER EN KATASTROFE FOR VORES LAND!
SOM POLITIKERE, ORDENSMAGTEN POLITIET, OG ALLE DER SIDDER MED "MAGTEN" MÅ PR. OMGÅENDE IKKE BARE REVIDERE DEN NYE HUNDELOV FRA 2010, DERIMOD AFSKAFFE DEN!!!
SÅ MANGE USKYLDIGE VÆSNER MÅ LADE LIVET PGA RACE, UDSEENDE PÅ FULDSTÆNDIG UBEGRIBELIGE UMENNESKELIGE GRUNDLAG.
DEN HUNDELOV AF 2010 ER EN KATASTROFE FOR DANMARK.
MIN APPEL: LAD THOR KOMME HJEM NU, HAN SKULLE ALDRIG HA VÆRET KONFISKERET, LIGESÅVEL SOM MANGE ANDRE USKYLDIGE HUNDE IKKE SKULLE HA VÆRET SLÅET IHJEL AF DEN DANSKE STAT OG DET DANSKE POLITI.
LAD RETFÆRDIGHEDEN SKE FYLDEST. STOP DRAB PÅ ALLE USKYLDIGE VÆSNER NU!!!
SUSSAN

#61 Re: Arrogant politi

2013-01-29 15:38

#57: Stålanden - Arrogant politi

Jeg kan kun være enig med dig i de her sager om drab på uskyldige væsner og at det foregår i et land som DANMARK er en katastrofe ud over alle grænser!

Afskaf den hundelov og STOP drab på uskyldige hunde pga udseende, race.

 

Nette

#62 Nu er det kammet over...........

2013-01-29 15:51

Den nye hundelov er nu kammet totalt over i hysteri! At en hund bider ( markerer ) en anden hund ved forskrækkelse er en "normal" adfærd, og har intet med skambidning at gøre. Som jeg læser det var Thor i snor, og den lille hund rendte til ham. Det er hændeligt uheld - og disse sker givet over hele DK dagligt. Det gør ikke Thor til en aggressiv eller farlig hund.

Dette er hysteri!!! Slå nu hjernen til, og find jordforbindelsen!!
SUSSAN

#63 Re: Hunden bør aflives.

2013-01-29 15:57

#51: Chiss - Hunden bør aflives.

Sig mig engang, hvilken del har du ikke forstået? Denne hund har i forskrækkelse over at en løs mindre hund kommer farende imod den og dens ejer, markeret den hund som faktisk angreb både Thor og hans ejer Jette.

Et eksempel på det du henviser til: Lørdag nat var jeg på vej hjem i sne og frost på min cykel, en fremmed mand kommer direkte imod mig. Han udbryder som om han kender mig midt på gaden kl 3.30 om natten: Hej Søde, og omfavner mig imens jeg er er på vej over et fodgængerfelt. Jeg kendte ikke den her mand og bad ham om at give slip på mig.. men det ville han ikke..

(vil lige påpege, jeg er 157cm, Kvinde 47 år, mor og farmor, var pakket godt ind i polar-tøj pga snestorm og stærk frost, og hætten trukket godt op over ørerne)

Min spontane reaktion: "chokeret" og "forskrækket" og da jeg ikke kunne lykkes med at bede ham om at slippe mig, trådte almindelig overlevelses instinkt ind og af "angst" pumpede adrenalinen, og mit eneste forsvar var at flippe totalt ud og direkte skubbe ham og råbe af ham, true ham med at jeg ville slå ham til plukfisk, hvis han ikke pr omgående slap mig" hvilket fik ham (heldigvis til at slippe mig).

Hvad skulle / kunne jeg gøre.. i virkeligheden "intet", dog jeg gjorde som enhver ville ha gjort af ren "overlevelse" i selvforsvar. Jeg var så rystet, dels af "adrenalinen som pumpede", og over min egen reaktion som er langt fra min normale adfærd.

Mener du så jeg burde være aflivet, eller anmeldt for VOLDELIG TRUENDE ADFÆRD for af AFVÆRGE et overgreb på min krop eller måske det der er værre ? Hvordan skulle jeg kunne "anmelde" vedkommene til Politiet.. det var mørkt, jeg anede ikke hvem han var, og ... han har jo "bare" krammet mig.... ! ? Hvor alvorligt tror du seriøst en sådan anmeldelse ville blive taget af vores såkaldte ordensmagt?

Prøv liige engang at få den øverste etage koblet med din empati, det ville klæde dig!

DG

#64 Thor må ikke aflives

2013-01-29 16:01

Det er under al kritik at hunden skal aflives, det var jo den lille hund der løb ud foran den, det var den lille hunds ejer der burde få bøde og betale dyrlæge regningen, da hun åbenbart ikke har styr på sin hund
Growl

#65 stop

2013-01-29 16:11

Politiet er så kamp latterlige at det gør ondt helt ind i sjælen
hong kong

#66

2013-01-29 16:12

hvad er det dog for et land vi lever i!løs hund løber over til hund i snor,hund i snor bliver forskrækket og bider,hund i snor skal aflives.Luk en lille hidsig hund ind til en af politiets hunde og se om den bliver bidt! det skulle være mærkeligt andet.
AMB

#67 Thor

2013-01-29 16:16

Det kan bare ikke være rigtigt!!!!! Hvis det havde været omvendt, altså hvis den lille hund havde bidt Thor, så var der ikke sket en skid..... Det er åbenlyst kun fordi Thor er en schæfer. Så vil det i øvrigt klæde politiet, hvis de inddrog fagfolk, der havde forstand på dyrs adfærd, inden de tager beslutninger som denne. Det ser desvære ikke ud til at være tilfældet her :-(
Jeg kan kun føle med hundens ejer......
Plejades22

#68 Re: Hunden bør aflives.

2013-01-29 16:36

#51: Chiss - Hunden bør aflives.

Du har tilsyneladende hverken læst sagen eller lovgivningen godt nok......

Kirstine

#69 PINLIGT

2013-01-29 16:47

at man kan tillade at en sød, sund og rask hund bliver aflivet på den her måde er fuldstændig sindsygt. Jeg kender jette og ved hunden betyder alt for hende. Jeg har selv en hund som er ligesom et barn for mig! Ville man aflive et barn fordi de efter en forskrækkelse kom til at slå eller bide et andet barn? Det er en sød og rar hund som ikke har gjordt andet end at udvise naturlig adfærd. Det skal den ikke dø for. Jeg bliver flov over at være dansker når jeg læser sådan en historie. Har politiet ikke noget bedre at tage sig til evt. at løse alle bandeproblemerne eller lign. ting!!
Kirstine

#70 Re: Hunden bør aflives.

2013-01-29 16:50

#51: Chiss - Hunden bør aflives. 

 DU HELT VÆK IDIOT!!!!

mig

#71 hvad nu hvis.........

2013-01-29 17:04

det var et barn det var gået ud over ????

Gæst

#72

2013-01-29 17:11

Ikke afliv hunden, men kræv at den skal være i snot og evt. med mundkurv på -
Erik Graversen

#73

2013-01-29 17:11

Thor skal leve! Ordensmagten kaldes til orden og de ansvarlige irettesættes!
Frk.justify

#74 Kom til fornuft...NU!

2013-01-29 17:21

Hvad er det politiet har gang i??
Vi, folket kan da på ingen måde blive ved med at acceptere at dyr skal lade livet på grund af menneskers uvidenhed og dumhed!
Først gælder een ting, og så pludseligt en anden?
Det er da ufatteligt at de kan blive ved med deres pis og polymik og forvrængninger af "loven".!
Så stop det dog inden det går helt galt!!
DTM

#75 Utroligt

2013-01-29 17:25

Utroligt at der ikke er åbent for anvendelse af almen sund fornuft.
Jeg går absolut ind for aflivning af hunde, der er upålidelige som følge af forkert opdragelse/træning, vanrøgt eller som følge af genetisk uberegnelighed (jeg støtter TIL FULDE et forbud mod kamphunde).
Ingen af delene er dog opfyldt her. En normal og velfungerende hund fra et velfungerende hjem.

Nu har man ofte hørt om politi, der klarer forskellige situationer med en henstilling. Jeg frygter at de gennem mediefokus har fået malet sig selv op i et hjørne. Jeg håber dog at de i tide besinder sig og lader Thor leve!