Stop aflivningen af hunden Thor..
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop aflivningen af hunden Thor...
Gæst |
#762013-01-29 17:31...og spørgsmålet der melder sig: Hvordan kunne den lille hund springe frem og forskrækkede Thor under en gåtur? Det er jo den lille den gik til angreb. Men sådan er livet så uretfærdigt! |
Gæst |
#772013-01-29 17:32Synes det er så flot alle dem som støtter op omkring dette her! Jeg forstår ikke hvordan man kan straffe et menneske for den sags skyld en hund fordi loven bliver overholdt fra deres side af.. At et så usselt menneske som hende det andet menneske kan melde hendes hund for at skambide hendes hund kan jeg slet ikke acceptere.. Jeg synes det må være så flovt at være den hundeejer som har meldt ejeren med Thor når hun selv har brudt loven!!! Håber så meget hun får dårlig samvittighed!!!! |
Henriette |
#782013-01-29 17:36Har vi mon fået hele historien eller kun Jette og Thors version?? Jeg tænker bare at hvis Thor kun har markeret én gang så virker det overdrevet at den lille hund skulle bedøves og syes og ha´ lagt dræn. Men hvis Thor er en Grand Danois og den lille hund en chihuahua kan det da forklare det (men så virker det vildt at den store hund skulle føle sig så truet/bange over en så lille hund, at den synes den skal "markere"). Så jeg tænker, at der måske er lidt mere i historien? Men uanset, så kunne jeg da også komme på mange andre hunde som skulle være aflivet fordi de gentagne gange "markerer" på andre hunde - men disse hunde lever stadig. Hvad har den lille hunds ejer gjort for at få politiet til at møde op for at tage Thor (for det kunne man godt nogle gange tænke sig at de gjorde når det virkelig er påkrævet!!). |
Gæst |
#792013-01-29 17:41Folk får 2 års fængelsesstraf for at slå et andet menneske ihjel. Men dyr skal dø hvis de gør den mindste ting forkert. Det er FANME IKKE iorden. |
Gæst |
#82 Thor skal da leve ... hvad er det her for noget pyller2013-01-29 17:49Dette har jo udartet sig til en sand jagt mod hundeejere ! Hvad med at begynde en hekse jag på katteejere der bare lader deres katte løbe frit. Bøder i samme størrelse som med hunde ! Hunde og katte loven burde jo være den samme ! Se den søde lille mis der laver pølser i børnenes sandkasse ...... BANGGGGGGGGGGG ... ja og nu er den DØD ... hold din fucking kat inde ! |
Milovic3@hotmail.com |
#83 Thor2013-01-29 18:03I er for Langt ude jeg selv blevet bidt af politi hund de er total vilde de burde aflives FUCK JER DER STEMMER JA!!!! |
Erik Graversen |
#84 Politi hunde!2013-01-29 18:04Politiet har hunde der bider! De er oven i købet trænet til, at bide! Skal de ikke aflives???? Thomas Christensen gør sig til talsmand for aflivning af Thor! Altså er det ham vi må kalde hunde morder ind til andre melder sig på banen! |
Joop |
#852013-01-29 18:10Jeg synes det er meget urimeligt, for den lille hund,og ejeren af den, er da lige så ansvarlig...eller mere, for hvordan kommen den ud fra containeren? Har ejeren overhovedet haft den i snor??? Hun har da ihvertfald ikke haft kontrol over den! Det er som om, at små hunde er fredede, selvom de kan være nogle arrige spektakler, og de kan have en meget aggressiv adfærd. Jeg synes det er dybt uretfærdigt, og jeg går altid i en bue udenom folk med små hunde, når jeg lufter mig egen lidt større, for hun bliver nervøs af deres adfærd. |
lope789 |
#86 befri Thor2013-01-29 18:13Kunne godt tænke mig at vide om den lille hund kom fra en indkørsel eller ud fra en hæk,for så er det ikke Thor der er skyld i det,men ejeren af den lille hund,det Thor gør er normal reaktion, da den går i forsvar, og så er det lige meget om det er en stor eller lille hund,det eneste man kan sige er at jurister og politiet er nogle uvidende magtsyge fjolser. p.s har selv arbejdet med schæfer i 33 år og har været hundetræner i flere år. |
Gæst |
#872013-01-29 18:19Sørgeligt at man ved lov giver nogen lov til at lege herre over liv og død. :-( bare fordi nogle politiker har opsat et sjusket regelsæt. |
hsrp |
#88 Uforstående2013-01-29 18:41Hejsa. Jeg er uddannet dyretræner. Jeg kan tit blive forarget over disse sager. Mennesket har en tendens til at glemme at naturen leger lidt voldsommere end os selv og det går stærkt. Det er virkelig en meget uheldig sag, som er endt med at blive til noget ubehageligt imellem mennesker, hvor hundene betaler prisen. Vi skal blive bedre til at forstå og lære kommunikation mellem dyr og mennesker, så vi kan undgå flere af disse uheld. Jeg forstår smerten fra begge parter, men set fra naturens side, så er det et overstået kapitel. Det er netop noget af det gode ved dyr og naturen. Det er os der gør situationen værre. Jeg tror at alle har lært hvad de kan af denne situation, både i form af smerte og forskrækkelse og forhåbentlig viden. Træk vejret dybt og start på en ny side, det gør dyrene. Jeg mener at Thors ejer gjorde det rigtige og hun er uden tvivl dybt ulykkelig over hele situationen. Jeg kan ikke forstå at de vælger at handle som de gør, når nu de ved hvor dårligt hun har det med det og endda gør som hun skal. Efterladt uden kommunikation eller dialog. Jeg mener ikke at Thor skal aflives. Jeg mener at man tit griber disse situationer forkert an. Det er snævert at være hundeejer/dyreejer. Dyrene kan jo dårligt lege sammen eller sige fra uden at det ender med en aflivning i dag. De kloge hoveder bag denne lovgivning har bevæget sig ud på et usikkert område, i stedet for at lytte til eksperterne. Hvis dit barn slå hul i mit, skal dit barn så aflives? Falder du ned fra et træ og slår hul i knæet, fælder i så træet? |
Gæst |
#902013-01-29 18:55Lad Thor leve, alle hunde forsvare sig, gør mennesker også, skal de så også aflives, syntes det er så forkert det der sker nu, håber nogen får øjnene op for den galskab, føj siger jeg bare sikken en lov, nogen har sku fejlet her, i skulle skamme jer... |
kvilling |
#912013-01-29 19:00Det er da ikke ok Thor skal aflives når skaden er erkendt,betalt så burde den sag da være ude af verden;) |
Hans |
#92 Re: thor skal leve!!!!2013-01-29 19:09#1: flov over DK - thor skal leve!!!! Lovgiverne i Danmark er aldeles forrykte, de fleste af dem er akademikere som typisk bor i storby junglen og kun har empati over for deres nærmeste familie, de har aldrig haft et nært forhold til et andet levende væsen bortset fra deres førnævnte familie. I vores hjem betragter vi de to hunde vi har, som mindst ligeså nære venner som menneskerne i vores bekendskabs kreds. Mange enlige har stort set kun deres kæledyr at dele deres tilværelse med, og den sorg de føler ved at miste kæledyret har jeg flere gange oplevet som væsentligt mere ægte og tungere end når de har mistet en slægtning. Hvordan kan politikerne fjerne den retssikkerhed der er ved, at vi normalt kan få prøvet en uenighed ved domstolene?. Håber at de folkevalgte politiker vil forstå at de med deres lovgivning er trådt langt over stregen i forhold til hvad befolkningen mener. Jeg sætter min lid til at Dansk folkeparti vil tage dette emne op i folketinget og få lavet denne absurde lov lavet om så den er tilpasset folkets ønsker. Hans Bundgård. Ikast,
|
bettina720 |
#932013-01-29 19:27Fatter simpelhen ikke at man opfører sig så dårlig i denne sag..I burde sgu skamme jer politikkere ,,denne lov er jo dybt grotesk i denne sag..Håber i vågner op inden imorgen kl 14...Håber at næste gang der er valg,,at folk boykotter jer alle .. |
Anette |
#942013-01-29 19:31Har kun et spørgsmål ..... Var THOR i snor ???? |
angeldesser |
#952013-01-29 19:35Han blev forskrækket. hvad gøre mennesker ikke når de bliver forskrækket. |
Bluehope |
#96 RED THOR2013-01-29 19:37Super godt tiltag, ønsker inderligt Thor blir skånet for at blive DRÆBT. |
Bluehope |
#97 Re:2013-01-29 19:38ja og den lille hund var IKKE |
Asalshahverdi |
#982013-01-29 19:52Jeg håber denne underskriftsindsamling kan hjælpe Jette med at kunne beholde Thor... Vanvittigt at hun overhoved skal kæmpe for denne sag... Stakkels Dame:( |
PHW |
#99 Re: Thor2013-01-29 19:52In a case like this some discretion could and should be used and the dog ( in this case THOR) should have another chance and the owner warned to be more careful with the dog. If a dog is being highly aggresssive and biting other dogs or people regularly then that is different ( and the owner must take responsibility for the dog and it's actions) Police dogs are trained to be aggressive and hopefully obedient, but I am damned certain that police dog handlers get bitten occasionally and sometimes the police dogs fight each other ! |
betina |
#100 Thor2013-01-29 19:55hva dælen er det da for noget Thor ska ikk aflives han ska bevar livet håber han kommer hjem til Jette igen, mine tanker går til Jette og Thor med venlig hilsen Betina Volf |
|
Lad mig blive en del af Danmarks fremtid
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Stop forskelsbehandlingen af adopterede i kontanthjælpsreglerne!
3629 Oprettet: 2025-02-25
Solidaritetserklæring til filmholdet bag dokumentaren “Orsugiak - Grønlands hvide guld”
1489 Oprettet: 2025-02-22
Nu er det børnenes tur - styrk folkeskolen i Holstebro Kommune
1218 Oprettet: 2025-02-19
Bevar Solgården - En oase for børn i Hvidovre!
1003 Oprettet: 2025-02-10
STØT SØSKENDEGARANTI I FOLKESKOLERNE
439 Oprettet: 2025-03-08
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
3208 Oprettet: 2024-11-06
NEJ TAK til solcelleanlæg og kæmpevindmølle i Gundsølille
268 Oprettet: 2025-03-03
STOP NEDSKÆRING AF NØDVENDIG INFORMATION & UNDERHOLDNING TIL DANSKERNE!
928 Oprettet: 2025-02-06
Kommunen skal prioritere rigtigt: Vigtigheden af det frie valg af skole i nærmiljø til vores børn
246 Oprettet: 2025-02-17
Vi vil fred og velfærd - ikke krig og bomber
218 Oprettet: 2025-02-15
Nej tak til “Boliger ved Idræts Alle i Bramming”
645 Oprettet: 2025-01-30
Opfordring fra danske læger: Danmark skal modtage medicinsk evakuerede patienter fra Gaza
505 Oprettet: 2025-01-16
BEVAR Centerhallen i Lillerød
1062 Oprettet: 2024-10-28
Air Greenland Qulimiguui taarserlik!
157 Oprettet: 2025-02-17
Lad Gudenåen rende frit
157 Oprettet: 2025-02-13
Udstykning af Lundvej 36, 7400 Herning.
123 Oprettet: 2025-03-04
Søruplund Nej Tak
458 Oprettet: 2024-09-30
Underskriftindsamling mod opsætning af vindmølle ved Hjørring Renseanlæg
118 Oprettet: 2025-02-10
Nej til udenlandske militærbaser i Danmark udenfor dansk lov og ret.
115 Oprettet: 2025-02-02
Underskriftsindsamling for opførelse af en dagligvarebutik i Oure
400 Oprettet: 2025-01-02