Stop aflivningen af hunden Thor..

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop aflivningen af hunden Thor...

Stolt ejer af Stor hanhund

#26 Thor skal LEVE

2013-01-29 09:38

De som ejer "Batterihunde" Bør få OPDRAGET deres små KRÆ til IKKE at fare frem og bjæffe af OS der kommer gående med de halvstore hunde - Der findes ikke noget mere belastende end at høre på de til tider fuldstændige HYSTERISKE "Anfald" de har og tillader man sig at bede Eens egen hund om at passe sig selv - trods den er blevet forskrækket - bliver det straks vendt rundt at det er den LILLE Uskyldige man har bedt om det - Altså Hundeejere til SMÅ hunde Tag jer nu sammen.......
Anne Lise

#27 Thor

2013-01-29 10:19

Det er uhørt at aflive sunde raske hunde, hundenes holocust er bestemt ikke noget vi kan være stolte af.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-01-29 10:57


Heidi

#29 Re:

2013-01-29 10:58

#2: Mia O -

https://www.facebook.com/#!/Dyrenes.side Måske ved de noget om kontaktoplysninger

Therese

#30 Thor skal ikke aflives!

2013-01-29 11:02

Om forladelse for dette indlæg. Jeg bliver sikkert super upopulær blandt nogen! Vi har set disse tilfælde før, hvor sagen er endt ud i en aflivelse (så uretfærdigt). Jeg har selv en meget velopdraget schæferhund derhjemme. Men jeg ved også, at hvis den bliver bange, forskrækket eller lign. reagere den somme tider også på en 'voldsom' måde. Gør vi vidst alle sammen, skulle jeg mene. Ejere til småhunde har slugt opdragelsesbogen helt forkert, og jeg har endnu ikke mødt nogen hundeejere til små hunde, der har styr på dem. Måske skulle man tænke sig om, før man skaffer sig en hund. Og tit tror jeg at f.eks. unge der skaffer sig hunde, skaffer sig små hunde, da de ikke tror det kræver den store opdragelse! Det er min mening! THOR SKAL IKKE AFLIVES! :-(
Helle

#31 Stolt ejer af lille hund

2013-01-29 11:18

Det er bare SLET IKKE ok at aflive THOR - nu må det vanvid høre op - det her er ikke en sag om at finde en syndebuk - om det er den lille eller den store, der er galt på den - begge hunde - både stor som lille reagerer pr. instinkt i denne sag. Den lille fordi, den kan være en "hystade" i snor i nærheden af store hunde - og den store reagerer pr. instinkt, fordi den bliver forskrækket.

Jeg har selv jordens sødeste lille hund - og hans legekammerater er kun store hunde - og de elsker hinanden, og nyder at lege sammen. Men den lille hunds instinkt, når den går tur og møder store hunde - det er bare det, der er minus - små hunde har stort ego, og desværre "har de det hele i munden".

Vores lille hund, som kun kan med store hunde - han vender på en tallerken, når han er ude og gå - og bliver den mest arrige lille hystade - men det er hans instinkt, og jeg forstår sagtens at Thor reagerer ved at blive forskrækket.

Kom nu, vi kan da ikke bestemme over liv, og aflive fordi - man (såvel lille som stor hund) reagerer som, der er naturligt.

For mig som lille hundeejer, gør denne lov også at jeg ikke tør lade min hund sige hej til store hunde - for når han knurrer og gør af de store hunde, så kan jeg jo ikke være sikker på, at de ikke bliver forskrækket (som er helt naturligt og ok) - og hvis en stor hund skulle komme til at reagerer forskrækket og nappe ud efter min hund, så ville jeg være skyld i, en stor dejlig familiehund skulle aflives.

Den her lov, hvor vi går hen og dømmer store hunde, bare fordi de er store hunde - den er så fej og ækel - groft analyseret og overført på mennesker ville det svare til, at jeg ikke må forsvare mig, hvis jeg bliver overfaldet af en større person - jeg skal bare lægge mig på ryggen og sige undskyld...... !!!!

Jeg er en stolt hunde-ejer af min lille hystade-hund - men jeg flover mig at hans temperament og hans opførelse (da det altid er ham der starter med at være arrig i given situation) skal være med til at give "død-straf" til en helt uskyldig stor hund - og jeg er oprigtigt ked af det på Jette og Thors vegne - og håber, på den ene eller anden måde, at her sker et mirakel og man i det danske system vågner op, og ser hvilken fejl der helt konktret endnu en gang er ved at blive begået - endnu en fejl, som koster en hund sig liv - og et menneske hendes bedste ven - æv.
morfif

#32

2013-01-29 11:19

Uanset udfaldet af sagen, er det jo en naturlig adfærd for hunde. Og et helt normalt sygebillede på den lille hund.
Der skal jo kun en rift til. Hvis ejer af Thor betaler alle udgifter ved behandling af den lille hund og bøden. Og med en henstilling må det være nok !!!
Ingen grund til at gå og aflive alle hunde.
Hva så med de hunde, som går frit rundt uden snor og laver skade ?

morfif

#33 Re: Thor skal ikke aflives!

2013-01-29 11:29

#30: Therese - Thor skal ikke aflives!

Jeg kan kun give dig ret i det med, at små hunde også skal opdrages. Men de er jo så søde og pusse nusse og forkæle..... Ja de er søde, men de skal også opdrages.

Min egen hund er også et godt eksempel her, for han har også til uvane at gø og skabe sig over for alle andre - især hanhunde. Han har også oplevet markering pga. det. Men den har også markeret en mindre hund, netop fordi den var hvalp og for vild... Det så jeg som naturligt for en voksen hund at gøre.

Det kan vel ske med hunde i snor der mødes, at vi river dem til os, og så river deres tænder hul.

Men tænker at mange store hunde ser en lille hund som et "byttedyr" som f.eks. en kanin, som de må aflive.

 

simon

#34 System-Danmark

2013-01-29 11:44

Ja så kender man system-Danmark igen .... igen udstilles hvor latterligt det offentlige forvalter deres magt .... Det er en kedelig episode som man klarede imellem parterne ... hvad fanden skal så det offentlige ... og især ... politiet ... der er så mange andre vigtige opgaver de kunne tage sig af ... Nu må vi simpelthen slå i bordet ... vi gider ikke mere bare at blive trynet af nogen som tror de har magten til det ... vi er folket ... vi bestemmer .. ordensmagten og bestemmerne skal indordne sig oz ... ikke at ulovligheder er lovlige det er ikke det jeg henviser til ... men der skal være klare regler ... såsom loven der er nævnt her ... ingen er hævet over loven heller ikke politiet ... så ingen aflivning her ... det står der i loven ... bliver sg så vred hver gang man ser dette her ...
morfif

#35 Re:

2013-01-29 11:45

#10: -

Enig :-)

Kirsten K. Steffensen

#36 Re:

2013-01-29 13:11

#10: -  

 


Gæst

#37

2013-01-29 13:24

Lad da den stakkels game dames hund være.

Gæst

#38 Held og Lykke Thor

2013-01-29 13:37

Jamen altså. Politiet skulle nu tage at se til andre vigtige sager end denne.
Det lyder jo til at den kære gamle hund bed fra sig i forsvar og ikke mere end det.
Det kunne lige så vel have været end person0 der i forskrækkelse havde slået end anden person.
Nogen gange skulle politiet og retssystemet lige se med mere menneskelige øjne på nogen af sagerne end bare med paragraffer og love.
sandie

#39 hmmm

2013-01-29 14:02

jeg synes det er forkasteligt, at personen ikke søger dyrlæge med det samme, så det kan blive behandlet i stedet for thor skal aflives for noget ejeren har ment ikke burde gøres, derved er det ejerns egen skyld at hunden er blevet betændt.
kaj l

#40

2013-01-29 14:17

Det er en skam og en skændsel, at vi ser så mange af den slags sager - som ALLE hundeejere risikerer at havne i, uanset hunderace!

Gæst

#41

2013-01-29 14:26

Stop aflivning af Thor
Jill Flister

#42

2013-01-29 14:29

synes det er grovt at man skal betale bod for at hunden er blevet forskrækket og at den anden ejer aksepterer at det sker at thor bliver aflivet af den grund sket er sket og hunden til modparten er ikke mindre skadet af den grund!!! skam jer !!! la thor få leve og være sammen med sin ejer .
mike

#43

2013-01-29 14:42

Shame on the Danish government

Gæst

#44 THOR

2013-01-29 14:48

HJÆLP INDEN DET ER FORSENT FOR THOR .

Gæst

#45

2013-01-29 14:51

Ganske enkelt forfærdeligt. Denne hundelov har taget overhånd.

Gæst

#46 Re: thor skal leve!!!!

2013-01-29 14:55

#1: flov over DK - thor skal leve!!!!

Ja, jeg er ved og være rigtig flov over at være dansker, det er da syndt hvad der skette, men så er det vidst heller ikke værrer. Man tør jo dårligt få en hund selv igen.

Tag jer sammen, for det er fandme pinligt det her!!!

janfeldt

#47

2013-01-29 14:56

øv den dyrelov bliver ikke overholdt og når den bliver rammer den de forkerte
Stålanden

#48 Politistat

2013-01-29 15:04

Politistat efterhånden desværre..
Politiet skulle være der FOR os , men de opfører sig som små konger.
Hundeloven vedtaget af uduelige levebrøds-politikere.


Gæst

#49

2013-01-29 15:06

Nu skal det jo ikke lyde som om at jeg mener at det er okay at hunde bider. Men hvis det er sandt at den lille hund er kommet ud mellem nogle contanier og at Thor er blevet bange så mener jeg ikke at hunden skal aflives. Og mange små hunde er agrasiv i deres adfærd over for større hunde. Har selv en samojed og det er 9 ud af 10 gange vi møder en lille hund den lille hund går fuldstændig amork. hvorimod min bare stå og kigge på den som om den er åndsvag (altså den lille hund).
Rufus

#50 stop aflivning af Thor

2013-01-29 15:07

dansk politi i en nøddeskal.