Stop aflivningen af hunden Thor..

Quoted post

hsrp

#88 Uforstående

2013-01-29 18:41

Hejsa. Jeg er uddannet dyretræner. Jeg kan tit blive forarget over disse sager. Mennesket har en tendens til at glemme at naturen leger lidt voldsommere end os selv og det går stærkt. Det er virkelig en meget uheldig sag, som er endt med at blive til noget ubehageligt imellem mennesker, hvor hundene betaler prisen. Vi skal blive bedre til at forstå og lære kommunikation mellem dyr og mennesker, så vi kan undgå flere af disse uheld. Jeg forstår smerten fra begge parter, men set fra naturens side, så er det et overstået kapitel. Det er netop noget af det gode ved dyr og naturen. Det er os der gør situationen værre. Jeg tror at alle har lært hvad de kan af denne situation, både i form af smerte og forskrækkelse og forhåbentlig viden. Træk vejret dybt og start på en ny side, det gør dyrene. Jeg mener at Thors ejer gjorde det rigtige og hun er uden tvivl dybt ulykkelig over hele situationen. Jeg kan ikke forstå at de vælger at handle som de gør, når nu de ved hvor dårligt hun har det med det og endda gør som hun skal. Efterladt uden kommunikation eller dialog. Jeg mener ikke at Thor skal aflives. Jeg mener at man tit griber disse situationer forkert an. Det er snævert at være hundeejer/dyreejer. Dyrene kan jo dårligt lege sammen eller sige fra uden at det ender med en aflivning i dag. De kloge hoveder bag denne lovgivning har bevæget sig ud på et usikkert område, i stedet for at lytte til eksperterne. Hvis dit barn slå hul i mit, skal dit barn så aflives? Falder du ned fra et træ og slår hul i knæet, fælder i så træet?

Svar

Gæst

#237 Re: Uforstående

2013-01-30 18:54:17

#88: hsrp - Uforstående

Kan kun give dig ret, det er igen politikkerne der har bevæget sig ud i noget de ikke har forstand på, for hvor der er mange tåblige love til her i Danmark.

Annette

#366 Re: Uforstående

2013-02-02 01:19:35

#88: hsrp - Uforstående

Enig! Det er en intollerent og unuanceret vurdering, truffet af ikke-fagfolk, at Thor har skambidt og skal aflives.