Stop aflivningen af hunden Thor..

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop aflivningen af hunden Thor...


Gæst

#351

2013-02-01 20:11

Jeg fandt denne underskriftsindsamling, da jeg selv undersøgte muligheden for at oprette én. Sidder i storkredsbestyrelsen hos Miljøpartiet Fokus og kan kun rose tiltaget...

Linket vil blive delt ud blandt vore støttere.
Bjyden

#352 Sagkyndig undersøgelse

2013-02-01 20:17

Hvor er den sagkyndige undersøgelse blevet af ?

§6a På politiets anmodning er besidderen af en hund forpligtet til at medvirke til en sagkyndig undersøgelse af hundens adfærd,før der træffes afgørelse om aflivning

§6a stk 2 besidderen kan forlange at der foretages en sagkyndig undersøgelse,som nævnt i stk 1 inden politidirektøren træffer afgørelse om aflivning.

Jeg har fulgt sagen om Thor tæt i medierne,og har på intet tidspunkt læst noget om,
at der ER foretaget en sagkyndig undersøgelse,som dømmer Thor til at være en farlig og utilregnelig hund ?...Bent A. Jensen...Randers

Gæst

#353

2013-02-01 20:19

Klart Thor ska få leva !!

Gæst

#354

2013-02-01 20:31

Stakels thor at han får en sån dom.hvad med alle hunde mishandler får de döds dom nej et klap på skulderen og en böde så det färdig.lad nu thor komme hjem og lad ham väre med sin familj en undskyld til den anden ejere og betalningen til vetrenären og en lille gave måske er vel nok.hjälp thor og godt gået til bortröveren det samme havde jeg gjort.dorthe k.

Gæst

#355

2013-02-01 20:47

Det ser for mig ud til, at systemet heller ikke har handlet lovligt. Det lyder meget mærkeligt. Jeg ved af erfaring, at der sker megen fejlagtig sagsbehandling sted i det offentlige system. Og her kan det åbenbart koste liv og gøre livet svært for et menneske, der i forvejen har det hårdt. Jeg får direkte kvalme. Hunderedderen har brudt loven i en meget god sags tjeneste, modsat når systemet bryder lovene, så handler det om at spare penge og andre dårlige grunde.
bech

#356

2013-02-01 21:29

Vi ved alle sammen hvad det var en slags hunde loven skulle imødegå. Lidt lige som kniv loven.
Men vi må også forstå at vores politikere lever så fjernt fra os andre så det er svært at lovgive fornuftigt og relevant. Det skal vi konstant holde os for øje og derved hjælpe dem med at få lidt indblik i den virkelige verden. I det her tilfælde blev hunden gudskelov ikke aflivet på grund af en rigtig mand. Men næste gang er vi måske ikke så heldige at have en der tør satse sin fremtid på vores og specielt dyrenes vegne. Derfor fortsæt med at lave protester til disse love bliver lavet om og vi igen kan se fornuften i vores samfund og hundene sameksistere.

Gæst

#357

2013-02-01 23:38

Jeg har virklelig stor respekt for den betjent der har gjordt det...

Held og lykke i fremtiden!!!

Gæst

#358

2013-02-02 00:17

After reading this story I am signing this because what the Danish Police are doing is so so so morally wrong...

Gæst

#359 Re: Aflivning af schæferen Thor

2013-02-02 00:37

Annette

#360 Re: Re: Aflivning af schæferen Thor

2013-02-02 00:40

#359: - Re: Aflivning af schæferen Thor

Kunne ikke være mere enig! Den Hundelov er fuldstændig misforstået og uretfærdig. Alle de stakkels hunde der uretmæssigt aflives pga. den pokkers lov. Erkend I tog fejl, og få rettet op på den! Politikere kom ud af starthullerne! Nu!

 

Annette

#361 Re:

2013-02-02 00:42

#356: bech -

Helt enig!

Annette

#362 Re: Stolt ejer af lille hund

2013-02-02 00:53

#31: Helle - Stolt ejer af lille hund

Nemlig! Flot selverkendelse du har og dejligt du går i forsvar for en stor hund. Du har fuldstændig ret: Pr. def. er det altid den store hunds skyld......!

 

Annette

#363 Re: Hunden bør aflives.

2013-02-02 01:01

#51: Chiss - Hunden bør aflives.

Ja, men hvem er "Man" - det er politiet og ikke sagkyndige adfærdsbehandlere. Denne episode er ulykkelig, men et uheld med en naturlig reaktion fra Thor til følge. En enkelt uheldig bidepisode, under de forhold der her gør sig gældende, gør ikke Thor til en dræberhund der skal aflives.

Næ, det der taler Thors sag er, at den blev overrasket af en lille hund, hvis ejer ikke havde styr på SIN hund, og pr. def. får den store hund skylden. Hvor retfærdigt synes du lige det er?

Og der er væsentlig foreskel på et bid i nødværge og at skambide en anden hund.

 

Annette

#364 Re: System-Danmark

2013-02-02 01:05

Annette

#365 Re: hvad nu hvis.........

2013-02-02 01:13

#71: mig - hvad nu hvis.........

Ja så måtte man stadig have vurderet årsagen, var det naturlig hundeadfærd? Og få sagkyndige adfærdsbehandlere til at vurdere om det var en bidsk hund, eller et hændeligt uheld.

Der er stor foreskel om hunden uprovokeret angriber og skambider, eller om den i frygt eller overraskelse bidmarkerer.

Og nogle børn bliver altså bidt, fordi deres forældre ikke lærer dem empati og respekt for fremmede dyr......

Annette

#366 Re: Uforstående

2013-02-02 01:19

#88: hsrp - Uforstående

Enig! Det er en intollerent og unuanceret vurdering, truffet af ikke-fagfolk, at Thor har skambidt og skal aflives.

Annette

#367 Re: Hvad hvis

2013-02-02 01:28

#102: Morten - Hvad hvis

At der går betændelse i et bidsår er ikke betinget af str eller dybde på såret. Det er et sammenfald af bakterieforekomsten i munden og den bidte hunds immunforsvars tilstand. Selv den mindste skramme kan blive inficeret, og betændelse i et sår vil næsten altid forårsage en byld.

Hvis din dreng havde sagt Bø til Thor, så har du ikke lært din dreng empati for andre levende væsener, og hvordan man omgås fremmede dyr. Respekten mellem dyr og menneske går altså begge veje.

Hvis en hund derimod uprovokeret går til angreb og bider gentagne gange, ja så skal den aflives, hvis FAGFOLK vurderer at det vil ske igen.

Annette

#368 Re: LAD THOR LEVE!

2013-02-02 01:40

#133: Anders - LAD THOR LEVE!

Ja, fuldstændg hul i hovedet at det er racebestemt. Tænk hvis vi skulle til at gradbøje strafudmålingen efter om man havde hvid, gul eller brun hud!

Den hundelov er total forfejlet. Og det har IKKE hjulpet på bidstatestikkerne. Dyreværnsorganisationer, Dansk Kennelklub osv. tilkendegiver også deres utilfredshed med hundeloven. Afskaf den sidste tilrettelse, og lad politiet bruge hvad der stod i den gamle: En hund der er til fare for sine omgivelser kan fjernes fra ejeren.

Straf ikke hele klassen, fordi der er EN uartig dreng der laver ballade.

Kender flere smukke og søde Amstaffer.

Det er ikke racen, men mennesket i den anden ende der fejler.

Annette

#369 Re: Re: thor skal leve!!!!

2013-02-02 01:46

#153: Kenneth - Re: thor skal leve!!!!

Kenneth, Thor er heldigvis indtil videre bragt i sikkerhed og gemt. Men stakkels Jette, at hun ikke kan have sin hund hos sig.


Gæst

#370

2013-02-02 09:53

Lad den hund leve

Gæst

#371

2013-02-02 09:57

Lad dog Jette beholde Thor. Alle hunde vil forsvare sig og sin ejer når der kommer en fremmed hund farende frem, det burde være den anden hundeejer der skulle bøde for denne sag, hendes hund var jo ikke i snor så vidt jeg ved skal alle hunde der færdes offentligt være i snor, det er vidst hendes egen skyld at Thor forsvarede sig

Gæst

#372

2013-02-02 10:13

LAD THOR LIV...... <3 <3

Gæst

#373

2013-02-02 11:19

Det burde være politimesteren der forlod sin stilling. Det var den lille hund der bed først. Hvad med den. Thor forsvarede sig bare. Knus til den betjent der hentede Thor.

Gæst

#374

2013-02-02 12:20

Vi kan ikke tillade politistats metoder i et retssamfund
hunden er en lovligt rase, så den skal afgøres af en dommer.
så må hunden være varetægt fængslet så længe.
og så er det vel ejeren som har ansvaret for hunden.
kamp hunde som ikke er lovlige kan selv følge aflives omgående.

Gæst

#375

2013-02-02 13:08

øøøø var de i snor? og vis ikke hvilke hund var ikke