Stop aflivningen af hunden Thor..

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop aflivningen af hunden Thor...

teddybus

#276 thor ska få leva

2013-01-31 08:39

Skriver under med mitt namn med förhoppningar om att domen kommer ändras ! Annelie Bergqvist
Katarina

#277 Katarina Persson

2013-01-31 08:42

Klart Thor ska få leva!! Finns inget som talar för en dödsdom!
gäst

#278 Thor skal leve

2013-01-31 08:56

Stop aflivningen af Thor
Johanna

#279 Thor

2013-01-31 09:02

Blir så ledsen och chockad av detta. Så fruktansvärt.

Gæst

#280 Stop this!!!

2013-01-31 09:12

Fattar inte varför det ska göras, ge hunden en andra chans!!!
Christel

#281 Låt Thor leva!!!!

2013-01-31 09:43

Thor menade inget illa!! Han skyddade Jette och i hastigheten fick den lilla hunden några småsår. Hade Thor varit aggresiv hade den lilla hunden inte överlevt!! 7 års perfekt uppförande ska inte avslutas på grund av ett misstag!!! Avlivas Thor blir det Jette som blir straffad!!!
Infektionen på den lilla hunden kunde lika gärna kommit efter ett sår från en spik el något annat vasst föremål!!
Till och med mördare får en andra chans!!!
Annika

#282 Låt Thor Leva

2013-01-31 09:45

Det är bara att ändra beslutet. Helt enkelt.

Gæst

#283

2013-01-31 10:04

Klart man skriver under för att han ska få komma hem!!
Anneli.Pettersson

#284 Låt Tor leva

2013-01-31 10:23

Det här är så fel och det känns som myndigheterna vill statuera exempel och det går ut över helt fel hund och matte. Ägaren är beredd att aceptera koppeltvång och munkorg och tar sitt ansvar och ändå räcker det inte...fy skämms till myndigheten som utövar maktmissbruk med förödande konsekvenser
Zezze Ferrah

#285 RÄDDA THOR

2013-01-31 10:25

Hundälskare, vi får rädda Thor!

Gæst

#286 Hvad sker der i vores samfund... Det er sygt at Thor skal aflives...

2013-01-31 10:33

Det er simpelthen for meget det her... Schæferhunden bliver forskrækket og napper en lille hund.. og så alt dette påstyr.. Hvad er det for en hundeejer som får bidt sin hund?? Dette set ud fra, at der stod i avisen, at den lille hund kom farende frem under en container..

Jeg har selv små hunde og over for bl.a. Schæfere, bliver en af mine hunde totalt hysterisk og den farer også ud i linen og gør volsomt.. Vi har også oplevet at de noget større hunde bliver vildt overrasket.. Men vi reagerer over for vores hund... Den får ikke lov til at te sig. Jeg kan sagtens forestille mig, at Schæferen er blevet overrumplet af den lille hund og har forsvaret sig. Men hvis hunden aldrig har bidt nogen før og den ikke har bidt uhæmmet.. Så må ejeren have en bøde - og betale dyrlægeregningen - MEN at aflive den - det er SGU for meget.. Så skal voldtægts ofre, voldspersoner og mordere jo også aflives !! Men det bliver de jo ikke her i landet..

Jeg håber den person som har hentet Thor - er en som vil Thor det godt. Og ikke en som den tilskadekomne hunds ejer, har rekvireret.

Hvis Thor er i gode hænder, så tak for det. (Selvom jeg ikke kender de involverede parter)

Det her hysteri må snart ophøre - Det er simpelthen formeget !!!!!!!!! Hvad er det for love vi har????

Jeg vil også være mere påpasselig næste gang jeg møder en stor hund. Så de ikke bliver forskrækket.. Det er min opgave..

Husk - at have jeres hunde i snor - Det gælder stor som lille hund, uanset hvor dygtig den er - man ved aldrig hvad der kunne fustrere..

Små hunde kan være meget irreterende og udfordrerne for store hunde...

Jeg håber og be´r til, at dette får et lykkeligt udfald for Thor.......

De bedste tanker til Thor og dens ejer..
Berit

#287 Thor

2013-01-31 10:40

Stoppa detta vansinne, Thor har inte begått något fel!
Anicho

#288 Uvidenhed dræber flere dyr, såsom Thor?

2013-01-31 10:43

Jeg vil dele med dig et stykke af mit liv. Vi var på besøg vores bedstefar, mig og min lillebror. Han havde en schæferhund ved navn Buster. En dag vi var ude i gården og spillede og Buster var derude, der passer til os.Fra buskene farende to drenge med legetøjspistoler og skrige. Vi bliver bange, skriger og begynder at græde. Buster så sig selv som leder af flokken og gjorde dyrene gør i en sådan situation, at han så som en trussel. Han angriber drengene til at forsvare os selv som tilhørende sin flok.

Resultatet af deres handlinger var, at de blev bidt af Buster og bedstefar måtte dræbe ham, fordi han forsvarede os mod dem.

Når vi var inde med ham, og han stod og spiste, kunne vi gå og tage maden ud af sin skål, men han gjorde noget, ikke engang en knurren kom fra ham.

Det er nu lidt mere end halvtreds år siden, og jeg savner ham stadig. Hvilken hund han var. Ser så ofte jeg kan på hund Whisperer Ceasar Milan. Det kunne være noget for dem, der finder Thor at blive dræbt.

(Dette er min højderyg Han har forsvaret svagt i hans pack intet andet. Han ved, at hun ikke er stærk, rolig og sikker nok til at være leder af flokken.)

Det er, som sædvanlig, har de ikke en anelse om, hvordan dyrene opfører sig, dem, der sidder og vil dispensere retfærdighed og beslutte.

Mange_hbg

#289

2013-01-31 11:07

Klart han ska få leva
Elin Jensen

#290 Stoppa avlivningen av Thor!

2013-01-31 11:19

Stoppa detta vansinne med en gång. Det är hemskt och inte ett dugg humant!
Hur tänker de Danska Myndigheterna!? I Sverige har detta blivit en stor nyhet redan,
och vi är många Svenskar som står bakom det faktum att avlivningen måste stoppas!
Jag hörde tidigare idag att Thor blivit stulen. Jag hoppas att han aldrig hittas, och att han
snart får återförenas med sin älskade matte! <3

Gæst

#291

2013-01-31 11:44

Länge leve Thor!!!

Gæst

#292 Jessica

2013-01-31 12:17

Ändra beslutet och låt han leva, visa honom o matten respekt!!!
Tina

#293

2013-01-31 12:21

Jag är chockad över den okunnighet de besitter som bestämmer över levande invivider!!!
Om de hade kunskap skulle de förstå sig på djur och deras beteende!!Men tydligen är det ovidkommande att ha någon kunslap???Vilken idiot som helst får tydligen bestämma vem som ska leva eller dö???
Fy fan!!!!
Empatilöst och så totalt hjärtlöst.
Säg upp er från era jobb som "lagens män".Det är olagligt att döda oskyldiga djur!!För om ni förstod hundars beteende skulle ni inse att Thor är oskyldig,att han blev överaskad och agerade efter sin instinkt!!
Tusentals människor kämpar varje dag för djurens rätt i världen.De försöker rädda misshandlade djur till ett bättre liv.Ni DÖDAR djur som HAR ett bra liv......
Hur känns det??
kina

#294 Thor ska leva

2013-01-31 12:24

straffet står inte i proportion till händelsen, varför måste alltid hunden plikta med sitt liv för minsta lilla. Döm gärna folk likadant för det är då ingen brist på stollar.

Gæst

#295 eleonora reslow

2013-01-31 12:51

Jag hoppas verkligen de ändrar åsikt, klart Thor ska fortsätta leva!

Gæst

#296

2013-01-31 13:38

Låt Thor få leva!
Om ni ska ta livet av någon, djur som människa, se då till att ni har en tjock hög med bevis på att individen är farlig!
Detta är helt sjukt och otroligt orättvist!!

Gæst

#297 Malin

2013-01-31 14:20

Klart han ska få leva! Hade en aggresiv schäfer bitit en liten hund hade han inte överlevt o hade han det så hade den lilla hunden fått mer allvarliga skador !! LÄNGE LEVE THOR!!
Marlene

#298

2013-01-31 14:39

låt hunden leva och ha munkorg på!!
mikmeier

#299 Den anden hund

2013-01-31 14:48

Har ejeren af den lille hund ikke også et ansvar. Hunden var jo IKKE i snor.

Gæst

#300 Catarina Strand, Halmstad, Sverige

2013-01-31 14:51

Men herregud!!!! Polisens egna hundar då? De får bita....ska de också avlivas var gång de biter en kriminell? I det här fallet är det ju den lilla hunden som är den kriminella och det är ju en hund och inte en människa!!! Dessutom lever ju hunden!!! Göta petter!!!! Och vargar får man inte skjuta trots att de DÖDAR 20-40 får i en hage, angriper och dödar hundar på tomter och i koppel....jag tror inte vad jag läser!!! Skärp er för fanken!!!! Låt hunden leva...den har INTE GJORT NÅGOT FEL!!!!