Stop aflivningen af hunden Thor..

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop aflivningen af hunden Thor...


Gæst

#376

2013-02-02 15:19

Jeg synes det er et problem hvis de er politiet selv som træffer afgørelse af hvilke paragraffer som gælder i en hundesag. Er det sådan? Det har de slet ikke forudsætning for.

Mht. politmanden som kom Thor til undsætning. Jeg mener det er problematisk hvis den enkelte politimand fortolker lovene selv - PÅ DEN ANDEN SIDE synes jeg at en personlig stillingtagen til om det embede man udfører er etisk og moralsk korrekt, netop var det der manglede i tyskland i 2 verdenskrig. Eller mere jordnært, skulle den anden lærer i Præstøsagen ikke have sagt fra overfor turen i dragebåd midt om vinteren med børn som ikke kan svømme. Ligesom en politimand nu siger fra overfor at være en del af en hundelovsadministration som er forkert. Jeg synes samfundet har en pligt til at vi slet ikke kommer derud hvor den enkelte politimand bliver robot for åbenlyse fejlfortolkninger af lovene fra embedsfolk uden de rette forudsætninger.

Hanne Engermann
Gæst

#377 Skambidning?

2013-02-02 15:43

Under bemærkninger i Hundeloven af 2010 skrives bl.a.
"Ved skambidning forstås ”at skade slemt ved bid”. Skade skal forstås i overensstemmelse med brugen af ordet i straffelovens § 245, stk. 2, dog således at skaden kan påføres både mennesker og hunde. Som skade anses bl.a. sår eller flænger, der kræver syning. Skader på et menneske vil almindeligvis have nødvendiggjort lægehjælp eller længere tids sygeleje eller uarbejdsdygtighed, og skader på andre hunde vil almindeligvis have nødvendiggjort dyrlægehjælp. Hvis det er nødvendigt at aflive den angrebne hund på grund af dens skader, eller hunden dør i forbindelse med angrebet, vil der ligeledes være tale om skambidning.

Det forudsættes, at aflivning efter den foreslåede bestemmelse ikke kan ske, hvis overfaldet og skambidningen undtagelsesvis er fremkaldt ved et uretmæssigt og umiddelbart forudgående angreb mod den pågældende hund (eller dens besidder), sådan at hundens adfærd må betragtes som et naturligt selvforsvar eller forsvar af hundens besidder."

Alene derudfra er beslutningen om aflivning FORKERT!


Gæst

#378 ændre lovgivningen før I slagter dem der skal udøve loven ...

2013-02-02 16:40

... og hold så respekt afstand til andres hunde. hvor svært kan det være?
Rescue3

#379

2013-02-02 16:52

Er der ugler i mosen?
Som ejer til 5 hunde er jeg aldeles forarget over afgørelsen, både overfor hunden og betjenten. Mon ejeren til den lille hund mon bekendte indenfor politiet-? Når en hund bliver bidt skal man da altid undersøge bidstedet meget nøje, der skal ikke meget til før det kan føre til betændelse. Det sikreste er altid at give hunden en penicilinsprøjte, det havde Thors ejer sikkert gladeligt betalt. Men at retssikkerheden i DK i den grad kan tilsidesættes minder mere om Afrika end Vesten, hvor der er love til at beskytte indbyggerne. Nej, selvfølgelig er politiet da ikke skurke, de fleste er normale, ærlige mennesker (men åbenbart ikke alle) med medmenneskelige tanker og følelser. Se bare Thors redningsmand, vi mangler lidt flere af slagsen, som tør at sætte karrieren på spil for en ulykkelig kvinde og hendes, for ham, ukendte hund.

Og nu på et andet plan - hvad med ansvarshavende i kommuner, der har kendskab til børnemishandling og ikke handler? De bør fyres på stedet, de børn er ofte så tilskadekomne at de lider resten af deres liv, men det er åbenbart ikke så slemt som at redde et dyr fra den visse død. Et dyr, som bare blev forskrækket og hvis eneste mulighed for forsvar jo er at markere.

Anette Gundersen, Rescue3, Frankrig

Gæst

#380

2013-02-02 17:12

har selv en hund der hedder thor og er selv bange for at stå i sådan en situation

Gæst

#381

2013-02-03 14:41

Thor skal såklart ikke avlives
Bo er en riktig betjent med et hjärta på rät plads.

Gæst

#382

2013-02-04 10:56

Nej, til aflivning af en rask, mild hund

Gæst

#383

2013-02-04 15:07

politiet har ikke fuldt loven.
først en bøde, og så skulle der ikke være mere at komme efter.
thor var i snor,det var den anden hund ikke.

Gæst

#384 Re: Thor

2013-02-05 08:37


Gæst

#385 Re: Politistat

2013-02-05 09:03

#48: Stålanden - Politistat

Det er toppen af etaten det er galt med. Prøv at se i TV hvor de står og brillerer sig med deres store knopper på skulderen. Det eneste de arbejder på er at komme højere op ad rangstigen. Det er efterhånden ved at være lettere at være forbryder fordi politiet bruger deres resourcer på sådan noget pjat. Og hvad koster det ikke skatteborgerne. Pengene og arbejdskraften kunne være brugt meget bedre, så ældre mennesker ikke behøver aften efter aften at sidde og være bange for indtrængende hjemmerøvere. Hvis man satte billede og navn af disse hærdede røvere i avisen, ville dette vanvid sikkert snart stoppe. Men nej, man skal være åh så hemmelig i henhold til registerloven. Men denne lov burde ikke gælde når det er farlige røvere det omhandler.


Gæst

#386 Re: Hunden bør aflives.

2013-02-05 09:13

#51: Chiss - Hunden bør aflives.

Er du højerestående politimand eller politiker???


Gæst

#387

2013-02-05 15:35


Thor reagerede voldsomt

- Er det din fornemmelse, at Thor var/er en farlig hund?

"Det er svært at sige. Jeg har ikke set den bide nogen. Det ville ikke kunne ske, da vi overholder alle sikkerhedsforanstaltninger. Men han havde i hvert fald udfald mod andre hunde - også hunde han havde mødt tit, hvilket ikke er normalt. Det plejer at fortage sig," udtaler Mads Jørgensen.

- Udfald, kan du præcisere det?

"Ja. Vi har aldrig løse hunde sammen herude. Men hvis vi gik forbi hans boks med en anden hund, reagerede han med at gø voldsomt og springe frem mod midtergangen. Det skete også, når vi var ude at gå tur med den, selvfølgelig i snor," fortæller Mads Jørgensen.

Læs mere: http://hilleroed.lokalavisen.dk/internatejer-thor-var-ikke-en-god-hund-/20130203/ARTIKLER/702039969/1139#ixzz2K1zgvSWq

Ja,Ja manden kæmper jo sikkert for sin forretning og hundepsykolog, har han noget at have dette i. Hvis han udtalte noget andet var han jo nok færdig med det lukrative job med at opbevare indbragte hunde for politiet. Dum er han tilligemed. Jeg ville aldrig udlevere en hund uden en skriftlig rekvisition underskrevet af politimesteren.

Gæst

#388

2013-02-07 17:11

undrer mig hvorfor politiet overhovedet bliver involveret i første omgang. men hvordan det kan lade sig gøre at hunden fjernes efter så lang tid er jo helt urimeligt og kan jeg forstå ikke retspraksis normalt.
Isaks venner

#389 Hjælp Isak

2013-02-10 12:00

Vær sød, at skrive under og få andre til at gøre det samme.
Overordnet skriver man under på at Isak har ret til, at blive hørt og omfattet af FNs Børnekonvention.

Din underskrift vil betyde meget.

http://www.skrivunder.net/hjaelp_isak_hjem_til_sin_mor
undrende person

#390 jeg er enig men...

2013-02-11 00:59

jeg har skrevet under... men undre mig over at der er så mange der tager og skriver under på hundeloven skal ændres ... er der nogen af jer der har kigget den mest populære indsamling her inde? den handler om menneskeliv og kræft - den handler om vores drengebørn
den handler om at vi vil beskytte alle mod kræft i det omfang vi kan.... kig da lige...
http://www.skrivunder.net/gratis_hpv-vaccine_til_alle
Marie

#391 Fido

2013-02-13 10:42

Nu endnu en hund kaldet Fido.....

Gæst

#392 Re: jeg er enig men...

2013-02-18 00:29

#390: undrende person - jeg er enig

jeg forstår ikke du sammenligner overhovedet!!!


Gæst

#393

2013-02-21 12:49

THOR must stay alive!!

Gæst

#394

2013-02-28 02:06

selvfølgelig skal Thor leve politimanden der fjernede ham skulle hædres med en medalje for sund fornuft og kærlighed til dyr

Gæst

#395

2013-03-09 10:18

Skal personen med den lille hund ikke have en bøde, for ikke at holde sin hund i snor?

Gæst

#396 Re:

2013-03-09 10:21


Gæst

#398

2013-03-19 12:12

Da den lille hund går løs må det være dennes ejer der ikke har styr på hunden og dermed hendes ansvar ...
Hundvän i stället

#399

2013-04-12 20:50

Danska Myndigheter ! Sluta med att bete er som Dårar !! Det är faktiskt Hög tid att skärpa till sig Nu ! Och då menar jag Nu ! Ni ställer tusen gånger högre Krav på hundar än vad ni gör på er själva ! Detta liknar Hitlerfasoner och hundarna har blivit Judar ! Skärp för helvete till er ! En människa är mycket farligare än en hund , och hur gör ni om en människa sårar en annan människa ? Får hon eller han en injektion också eller ? Och i så fall varför inte ? Ni liknar massmördare som mördar i skydd av en helsjuk påhittad " lag " . Sunt förnuft ! Har ni glömt vad det innehåller ?
/. Pia. I Sverige !

Ps. Ni kommer att bli av med era turister både från Sverige och andra länder. Och det kan ni gott ha ! Sjuklingar !

Gæst

#400

2013-04-14 21:34

nu i allesammen forsvare muskelhunde og hunde loven, hvad så med om i gik ind under "nyeste underskrift indsamlinger" og gav en underskrift ved Lad Ulven være!!!

ulven er ikke værre end mange hunde og synes det var en ide for jeg at prøve at læse den..

den vil også give andre lidt modspil ;-)