Stop aflivningen af hunden Thor..

SUSSAN

/ #63 Re: Hunden bør aflives.

2013-01-29 15:57

#51: Chiss - Hunden bør aflives.

Sig mig engang, hvilken del har du ikke forstået? Denne hund har i forskrækkelse over at en løs mindre hund kommer farende imod den og dens ejer, markeret den hund som faktisk angreb både Thor og hans ejer Jette.

Et eksempel på det du henviser til: Lørdag nat var jeg på vej hjem i sne og frost på min cykel, en fremmed mand kommer direkte imod mig. Han udbryder som om han kender mig midt på gaden kl 3.30 om natten: Hej Søde, og omfavner mig imens jeg er er på vej over et fodgængerfelt. Jeg kendte ikke den her mand og bad ham om at give slip på mig.. men det ville han ikke..

(vil lige påpege, jeg er 157cm, Kvinde 47 år, mor og farmor, var pakket godt ind i polar-tøj pga snestorm og stærk frost, og hætten trukket godt op over ørerne)

Min spontane reaktion: "chokeret" og "forskrækket" og da jeg ikke kunne lykkes med at bede ham om at slippe mig, trådte almindelig overlevelses instinkt ind og af "angst" pumpede adrenalinen, og mit eneste forsvar var at flippe totalt ud og direkte skubbe ham og råbe af ham, true ham med at jeg ville slå ham til plukfisk, hvis han ikke pr omgående slap mig" hvilket fik ham (heldigvis til at slippe mig).

Hvad skulle / kunne jeg gøre.. i virkeligheden "intet", dog jeg gjorde som enhver ville ha gjort af ren "overlevelse" i selvforsvar. Jeg var så rystet, dels af "adrenalinen som pumpede", og over min egen reaktion som er langt fra min normale adfærd.

Mener du så jeg burde være aflivet, eller anmeldt for VOLDELIG TRUENDE ADFÆRD for af AFVÆRGE et overgreb på min krop eller måske det der er værre ? Hvordan skulle jeg kunne "anmelde" vedkommene til Politiet.. det var mørkt, jeg anede ikke hvem han var, og ... han har jo "bare" krammet mig.... ! ? Hvor alvorligt tror du seriøst en sådan anmeldelse ville blive taget af vores såkaldte ordensmagt?

Prøv liige engang at få den øverste etage koblet med din empati, det ville klæde dig!