NEJ tak til den nye offentlighedslov

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ tak til den nye offentlighedslov.

Gæst

#826 Husk at send det her til alle venner og familie

2013-04-17 18:20

Det er rigtigt vigtigt det her!

Vi skal ikke have et bløddyr som justitsminister Morten Bødskov
sælge noget som dunkle embedsmænd har stykket sammen for at
ødelægge og indskrænke demokratiet.
Dagpengeskandale, Tamilsag mm. Jo de har nok at skjule i justitsministeriet.
Vi er vanvittige hvis vi giver dem lov til det.

Læs paragraf 27, 2. Det er som taget taget ud af
en Kafka roman.

Gæst

2013-04-17 18:23

Nu kan det vel ikke være mere tydeligt, at vi ikke lever i et demokratisk land.

Gæst

#828 Re: Re: Re:

2013-04-17 18:53

#809: ADH - Re: Re:

>>Nu er det altså ikke den "røde" regering, der har fundet på det her. Det er Løkke der har fremsat det ! Det var også fremsat i den tidligere regering og af den tidligere regering !<<

Der er politikere der ønsker at trumfe det herigennem - og det er problemet. Jeg er komplet ligeglade med om de er røde, grønne, blå eller orange - Det er et vanvittigt anti demokratisk tiltag det her. Og dem der står bag skal selvfølgelig bekæmpes ligegyldigt hvilken farve de har.

Gæst

2013-04-17 19:58

Ikke imod skolen.
John Damm Sørensen

#830 Re: Re: Journalistforbundets kommentarer

2013-04-17 20:06

#821: Jens Tingleff - Re: Journalistforbundets kommentarer

Jeg tror ikke der tale om udeladelse af §24, da den vist ikke er markedsført som en forbedring af bl.a. Hans Gammeltoft-Hansen:

Følgende elementer i lovforslaget kan ud
fra en generel betragtning siges at
udbygge den gældende offentlighedslovs
princip om åbenhed i den offentlige
forvaltning
(citat fra
JM og Gammeltoft–Hansen)

Gæst

2013-04-17 20:56

Gå på nettet og se DR2 deadline d 17/4:'
MARTIN KRRASHNIK SPIDER MORTEN BØDSKOV. VAR JEG I TVIVL FØR UDSENDELSEN OM JEG SKULLE SKRIVE UNDER SÅ VAR DEN FORDUFTET SOM DUG FOR SOLEN EFTER. JEG SKRIVER UNDER !

Gæst

2013-04-17 21:13

Efter Morten Bødskovs sørgelige bortforklaringer i aften i Deadline, så måtte jeg bare fuldføre, hvad jeg længe har tænkt over at gøre - AT SKRIVE UNDER. Det var i den grad med til at forøge politikerleden.

Gæst

2013-04-17 21:44

stop den den tåbelige lov, der giver mindre åbenhed.

Gæst

2013-04-17 21:49

Det må være en joke....

Gæst

2013-04-17 22:35

Nu vil de f..... også til at skjule hvad de lusker rundt og laver derinde..
Lysdal

#836 Tak til Krasnik (I Deadline med Bødskov i aftes)

2013-04-17 23:38

For med lysende klarhed at udstille intentionen bag denne demokratifjendske lov, personificeret ved Hr Embedsmand Bødskov - som i løbet af 30 minutter ikke havde ét eneste eksemepel på hvordan den nuværende lov havde skadet lovarbejdet i folketinget.

Godt vi har et par skarpe journalister - lad os kæmpe for deres arbejds-betingelser.

Gæst

2013-04-18 00:16

Vi SKAL kunne kigge folkevalgte magthavere I kortene. Ellers ender det jo med magtmisbrug.
Bjørn Thrane

#838 Send Bødskov en tur i gyngen "Hos Clement" på DR1 hver tirsdag aften

2013-04-18 00:33

I hele Deadline 22:30 d. 17/4 2013 (30 minutter ialt) lykkedes det ikke Krasnik een eneste gang at få Bødskov til at give bare eet enkelt eksempel fra den historiske virkelighed, hvor den gamle offentlighedslov havde vist sig at være uduelig - eller hvor den nye lov ville have været bedre. - Det var et ynkeligt syn, der med stor tydelighed viste Hr Bødskovs begrænsning som Justits-minister.

Resultatet ses tydeligt på nærværende underskriftssamling. I løbet af det seneste døgn (16-17. april) indløb der yderligere 3169 underskrifter, - det er mere end 2,2 underskrifter pr. minut i gnsn over hele døgnet.

Og hvis Hr. Bødskov tør stille op til spanking i "Hos Clement" de næste mange tirsdage på DR1 kl. 21:55 - vil "underskrift-tælleværket" da løbe helt løbsk. - Og Venstre-Konservative vil forhåbentligt vågne op og trække deres støtte til den nye offentlighedslov tilbage. - Hvis ikke de gør det, vil de få det at føle ved næste Folketingsvalg.

- - - -

Iøvrigt mener jeg, at der er noget rivende ravende galt i vores folkestyre, hvis det kan lade sig gøre, at et flertal i Folketinget egenhændigt- og UDEN AT SPØRGE VÆLGERNE- kan gennemføre en lov, der forbyder offentligheden udenfor Christiansborg at have indsigt i, hvad og hvordan Regeringen  (og Folketingsflertallet) udøver deres lovgivende magt/pligt. - Hvis ikke det er Grundlovsstridigt, så bør Grundloven hurtigts muligt tages op til revision.

I modsat fald arbejder vi os baglæns tilbage til Enevældens tyranni.

Gæst

2013-04-18 00:37

tidligere socialdemokrat, nu DF'er. På grund at at det er DJØF'ere (Dem Jeg Ønsker Forsvinder)fra socialdemokratiet, der leder vores lønmodtagerparti uden at ane hvad egentlig foregår blandt deres vælgere. Håber på en gevaldig dukkert til dem til næste valg !!!!

Gæst

2013-04-18 01:12

Vores kære folkevalgte skal huske på, at det netop er et FOLKEstyre de er valgt ind i.

Gæst

2013-04-18 06:19

Det undrer mig at DR1 og TV2 ikke dagligt går i kødet de politikere der er ved at underminere demokratiet. Det burde være forsidestof hver dag indtil forslaget bliver taget af bordet!
ADH

#842 Re: Re: Re: Re:

2013-04-18 06:40

#828: - Re: Re: Re:

Er helt enig med dig. Glemte at skrive "ikke alene de røde"....

Gæst

2013-04-18 07:03

Hvad bilder regeringen plus andre sig ind. At indskrænke åbenheden om centraladministrationen hvad foretager sig. Enevælde

Gæst

2013-04-18 07:16

De danske politikere har over en årrække - og især inden for de sidste 10-15 år løbende skåret tynde skiver af demokratiet og retssikkerheden i Danmark. Det har været sørgeligt at være vidne til. Derfor virker det særdeles hult, når de ved enhver given lejlighed kritiserer andre lande for manglende demokrati og restsikkerhed. Man skal ikke kaste med sten, når man selv er ved at bygge et glashus.
Derfor er det af stor betydning, at man med denne underskriftindsamling forsøger at råbe danskerne op - at man får sagt NU ER GRÆNSEN NÅET.
Demokrati er ikke noget man har, det er noget man hele tiden skal arbejde for at bevare.
Et grotesk eksempel som vi alle kender er de valgløfter, som den nuværende regering kom til magten på for derefter at føre en helt anden politik. Man spørger sig selv om det er politikernes måde at få os til at holde op med at gå til stemmeurnerne på.
Det at være dansk politiker forekommer ofte at være blevet til blot et levebrød, et kynisk magtSPIL politikerne imellem.

Det er på tide at det danskerne kommer op af stolene og får politikerne til at forstå, at de er
her for befolkningens skyld ikke for deres egne
snævre interessers skyld.
Eske

Gæst

2013-04-18 07:17

Ja, det er helt utroligt, at politikere der tidligere skreg efter øget offentlighed nu beskærer mulighederne for indsigt - disse politikere er ganske simpelt ikke værdige til at sidde i folketinget :-(

Gæst

2013-04-18 07:55

Forædderisk og hyklerisk regeringsparti, der pludselig har skiftet standpunkt og holdning, fordi det nye lovforslag er til deres gunstige fordel. Lovforslaget er en skamplet på grundlæggende retsprincipper og den danske demokrati.

Gæst

2013-04-18 08:01

det ville være MAGTFORDREJNING

Gæst

2013-04-18 08:08

De må hæve nogen skit på pinden og befolkning har for masser lover hvordan kan det hånge sammen at politiker ha altrig nogen asvar for nogen. Renate

Gæst

2013-04-18 08:38

Nej tak
ADH

#850 Ministerønske om åbenhed kontra offentlighedens ønske om åbenhed - 2 vidt forskellige ting !

2013-04-18 08:42

Har lige set programmet med Morten Bødskov i deadline på DR2. Hvis man er ÅBEN overfor Morten B's argumenter, forstår jeg ministerens frustration og definition af ÅBENHED på denne måde:
Morten B ønsker mulighed for "ÅBENT", som minister, at kunne indhente/diskutere muligheder/forslag, skriftligt, med folk udenfor Cristiansborg uden, at vi kan få indsigt i "processen", der frembringer et endeligt forslag. Dette vil give Morten B mere "arbejdsro" til at fremkomme med de helt rigtige og de allerbedste forslag. Idag foregår denne "ÅBENHED" i lukkede rum og mundtligt. Det kan jeg da godt forstå, at Morten B. finder irriterende, at skulle holde styr på små postIT's lapper i lommerne og have resten i hovedet, i stedet for at få det på mail, for, han kunne jo nemt glemme noget eller miste en lap, og så kan han jo ikke fremkomme med det allerbedste og mest rigtige forslag !

Morten B erkender, at vis han skal have ovenstående mulighed for "ÅBENHED", så betyder det også, at der vil være "indskrænkninger". Ja, på bekostning af Morten B's ønske om mere "ÅBENHED" vil offentligheden miste noget af den ÅBENHED, som er en af grundstenene i demokratiet. Men det er jo heller ikke den åbenhed Morten B kæmper for, vel ?

Skal forskning så heller ikke dokumenteres mere ? Det er resultatet der tæller ?
Skal kandidater der skriver speciale, så heller ikke længere dokumentere, hvorfra de henter information og data til brug for påstande/opgaven ?
Skal politiet ikke tilkaldes en ulykke længere ? Man sender bare et billede af ulykken til forsikringsselskabet ?
Skal politiet så ikke længere finde beviser til en sag ?