NEJ tak til den nye offentlighedslov

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ tak til den nye offentlighedslov.

Gæst

2013-04-19 08:16

transparent politics - seems more and more an Utopiaå

Gæst

2013-04-19 08:16

Det er det største anslag mod den demokratiske forvaltning af Danmark, der nogensinde er sket. Det helt fatale lovforslag har kun et formål, idet ministrene normalt ikke ved ret meget om, hvad der foregår, uden at de er klædt på af deres embedsværk og spindoktorer, nemlig: At beskytte det stadigt stigende antal DJØF´er, der efterhånden er ved at overtage det reelle styre af Danmark, fordi det er dem, der har kendsgerningerne, mens politikerne lever af buzz-words, der gerne skulle give dem genvalg. Det må simpelthen stoppes, og det gør vi bedst ved at bevare en åben og gennemsigtig forvaltning i DK

Gæst

2013-04-19 08:36

Det er ikke i orden, at der skal så mange barrierer til før man kan se hvad politikerne egentlig lave. Dette er en af demokratiets store trusler.

Gæst

2013-04-19 08:41

Demokrati kræver åbenhed!

Gæst

2013-04-19 08:44

Free Denmark from the New World Order and illuminati folks.

Gæst

2013-04-19 08:47

Det er et stort tilbageslag for åbenheden! Er det ikke politikerne der til for os,og ikke omvendt?

Gæst

2013-04-19 08:55

En skamplet på demokratiet, hvis loven vedtages uændret.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-04-19 09:24

Gæst

2013-04-19 09:37

Hvad er politikerne så bange for, siden de ikke vil have offentligheden (= pressen) til at kontrollere baggrunden for deres beslutninger? Er det befolkningen, eller som S og SF ville have sagt det engang for ikke så længe siden: Folket?

Gæst

2013-04-19 09:54

Nej tak...

Gæst

2013-04-19 10:01

En enormt vigtig indsamling som forhåbentlig får politikerne til at forstå at deres nye lov ikke er ok. At den er så ingribende i vores demokratiske samfund at den bør være til folkeafstemning, hvis ikke bare skrottet med det samme.
Danmark står i forvejen for langt nede på ranglisten over lande med korruption. Mon ikke vi med denne lov ryger endnu længere ned?!

Gæst

2013-04-19 10:06

LAD OS DA FOR FANDEN BLIVE FRI FOR DE FORBANDEDE
EURO!!!!!!!!!

Gæst

2013-04-19 10:08

Politikere bør ikke kunne skjule deres tåbeligheder under henvisni ng til en lov!

Gæst

2013-04-19 10:13

"Hav aldrig tillid til de store,
vi er alene deres revisorer."
citat af Poul Henningsen.
Muligvis er Bødskov begavet, men klog er han ikke.
Just Bidstrup
Rysensteensgade 2
1564 Kbh V

Gæst

2013-04-19 10:23

Finder det interessant at en regering som i den grad elsker undersøgelseskommisioner, finder det nødvendigt at begrændse offentlighedens adgang til deres egne sager...

Gæst

2013-04-19 10:23

Et spørgsmål:
Hvordan vil denne begrænsning af offentligheden i dansk politik gavne den danske befolkning som politikerne er valgt til at lede?

Er formuleringen for besværlig?
Så læs her:
Folketingsmedlemmerne er blevet valgt til at lede det danske samfund og har fået én og kun én opgave: At sikre de danske borgere de bedste vilkår i deres liv.
Nu vil de samme politikere begrænse hvor meget de danske borgere må vide om baggrunden for deres beslutninger.
Hvordan skal de stemmeberettigede så vide hvor krydset skal sættes næste gang?

GEORGE

2013-04-19 10:31

Den siddende regering gik faktisk på valg med en helt anden agenda, end den førte politik i dag. Det var jo allerede før valget besluttet hvordan der skulle føres politik efter valget....Man har således allerede fra dag et besluttet at føre vælgerne bag lyset.
Det er da endnu en MEGET god grund til ikke at lytte til de udflugter, som man kommer med for at gennemføre denne lov.

Gæst

2013-04-19 10:40

Er efterhånden blevet så harm og vred over politikernes tiltagende arrogance og mangel på respekt for den danske befolkning at jeg ved næste valg NÆGTER at stemme på nogle af de etablerede partier! Dette forslag er simpelthen dråben der får bægeret til at flyde over - hvad er det egentligt politikerne tror om den danske befolkning? at vi er en flok naive får de kan drive rundt med som det passer dem?!
Ser SÅ meget frem til det næste valg - håber det bliver lige så skelsættende som med valget i 73 så vi kan få ryttet op i alt det skidt der efterhånden har hobet sig op i folketinget. En opsang til DKs vælgere om at tage styringen og ændre den kurs der er blevet lagt ned over os!!!

mo

#944 Re:

2013-04-19 10:56

#99: - Du er vist inde på den forkerte side - hash og poltiet har intet med den nye offentlighedslov at gøre. Vågn op dansker - giv din underskrift her - for hvad bliver det næste man finder på at udelukke borgerne fra?

ADH

#945 Debatten på DR2 igår..

2013-04-19 11:02

Jeg er glad for, at jeg allerede har medgivet min underskrift, for efter at have set Debatten på DR2 igår, og Deadline den anden dag med Morten B, er jeg da slet ikke i tvivl om, at jeg har gjort det rigtige. Denne gang havde Morten så Niels Fenger at læne sig op ad, for han er jo ikke selv i stand til at sælge varen.

Men i Debatten illustrerer Pernille Skipper det ganske godt, måske uden selv at vide det, at ved f.eks. dagpengesagen, hvor tallet for antal ledige, der ville ryge ud af dagpengesystemet ikke var det rigtige tal man bl.a. baserede sin beslutningsproces på, der påpegede offentligheden ret hurtigt, at tallet ikke kunne være det rigtige, og det var endda uden aktindsigt, men offentligheden blev ikke lyttet til. Et godt eksempel på, at hvis politikerne brugte offentligheden mere og lyttede mere til den, fik de måske bedre fakta, end det de ville opnå i de ønskede "frirum", i stedet for at betragte offentligheden som en irriterende blandemaskine.

Jeg er overbevist om, at det ikke er en god ide, at give politikerne større "frirum". Det virker på mig som om, at de ikke tør hente data, der ikke er politisk korrekt. Hvis vores politikere er SÅ svage idag, og SÅ bange for det offentlige rum, må vi da gøre et eller andet..det skal bare ikke være en ny offentlighedslov (voldgrav omkring Borgen) i den form de præsenterer her, det vil få en direkte modsat effekt, hvor der skulle ansættes flere journalister (frihedskæmpere) og flere spindoktorer (soldater). Det var bedre, hvis politikerne indså, at offentligheden ligger inde med en enorm viden til fri afbenyttelse, hvorfor bruger de den ikke som medspiller, i stedet for at betragte den som en modspiller ??

I mange private virksomheder har de allerede fundet ud af, at det er forbrugeren, der sidder med ekspertviden, og at de deler ud af den gratis.

Gæst

2013-04-19 11:06

De kan bare glemme det, kan de

Gæst

2013-04-19 11:32

Pas på med denne underskriftindsamling. Da jeg åbnede den kom den op med tre reklamer. Alle tre handlede om emner, som jeg i de sidste dage havde undersøgt på nettet. Jeg synes internettet bliver mere og mere uhyggeligt.
ADH

#948 Re:

2013-04-19 11:35

#943: -

Ja, jeg fornemmer også, at der i befolkningerne i flere demokratiske lande ulmer en bombe. Det er ikke kun i Tunesien, Egypten og andre lande, at der kommer oprør. Det kommer også i de demokratiske lande inden længe. Systemerne dur simpelthen ikke længere, der skal virkeligt tænkes nye tanker, nye tanker, som vores politikere og embedsmænd slet ikke har uddannelsen til, for det skal IKKE være juristisk baserede tanker.

Jeg mærker også, at de unge under 30 tænker andre tanker, og giver udtryk for, ligesom dig, at de ikke ønsker, at sætte kryds ved nogen som helst til næste valg.

Gæst

2013-04-19 11:42

politikerlede

Gæst

2013-04-19 11:45

Fyha!