NEJ tak til den nye offentlighedslov

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ tak til den nye offentlighedslov.

Gæst

2013-04-17 09:09

bibeholde noget af det mest fundementale i dansk demokrati og forebyggende for politisk sjusk og korruption .. AKTINDSIGT ! ja tak !

Gæst

2013-04-17 09:15

Vi har brug for mere gennemsigtighed - ikke mindre!

Gæst

2013-04-17 09:56

Scumbag politikere!
Knud D

#804 Bødskov

2013-04-17 10:01

Bødskov kan optræde i ethvert teaterstykke - som NAR!
Pernille

#805 TAK

2013-04-17 10:07

Et kæmpe skulderklap til de 43931 +++ der klikkede ind og gav deres underskrift inden høringen til en sag som er betydeligt vigtigere end de fleste forestiller sig. Jeg håber ikke indsamlingen lukker eller stopper, lad os nå op på 1/4 og 1/2 millioner over sommeren så vi sender et vink med en vognstang til landets politikere om at udvise større respekt for deres vælgere hvis de selv vil bevare alle deres personlige velfærdsgoder på tinge.

Pernille

#806 10 nye underskrivere

2013-04-17 10:09

bare på det ene minut jeg skrev mit indlæg ...........det er en hel valgkamp det her :=)
Fedts

2013-04-17 10:13

Der er ingen grund til at skjule noget, selv om det kun er skøn eller anden form for antagelser, de ligger til grund. Så kan de bare sige at vi har brugt nogle skøn fra xx rådgiver. Og ud fra de skøn mener vi at så og så.
Susanne S.

#808 Re:

2013-04-17 10:22

#685: -

Rigtigt godt forslag!!! Som det er nu, er mange borgere med rette skuffede over de politikere, de har stemt på - undertegnede inklusiv. Vi ser gang på gang skumle lovforslag, som skriger mod sund fornuft, bliver vedtaget med snæverst muligt flertal - til stor frustration for befolkningen - tag bare afstemningerne om EU. Vores medlemsskab blev vedtaget med den smalleste margen - efter temmelig mange afstemninger.. Gang på gang er befolkningen delt ca. midt over, men man gider ikke at imødekomme den del af befolkningen, som føler ægte modstand mod vanvittige forslag. Hvis et forslag skal kunne vedtages, bør der være et flertal på ca. 75 - 80 % for - så kan man sige, at den sunde fornuft og brede befolkning har talt.

At vi kan stemme på politikere, som lover et og vender på femøren, lige så snart vedkommende er valgt, er ret betænkeligt - især fordi vi skal vente til næste valg, for at få dem ud. Ministerne er folkets tjenere - det lyder flot. Men når tjenerne ikke opfylder deres opgaver, bliver de fyret - i hvert tilfælde på det normale arbejdsmarked - man lader ikke vedkommende blive på posten. Hvorfor skal politikere/ministre så have særlige privilegier???

Mht. lønforhøjelse til politikerne - ikke tale om - de tjener udmærket i forvejen. Det skal ikke være sådan, at man går ind i politik for pengenes skyld, mens resten af befolkningen skal holde igen med lønkrav og rimelige arbejdsforhold. Se på sygeplejerskernes konflikt i 2008 - det er jo et kald at være sygeplejerske - nu skal alle professioner jo nærmest være et kald, for så kan man jo underbetale folk... Og om ikke andet så kan alt jo udråbes til at være et kald. Det er betænkeligt så meget arbejde, der lige pludseligt bliver omkonverteret til frivilligt arbejde - det er ulønnet - desværre sidder der i toppen af alle disse frivillig organisationer, et fåtal af mennesker og skummer fløden i form af toplønninger.

En del politikere har også held til at tale svinehunden frem i befolkningen - kontanthjælpsreform, su-reform, m.m. Det ville klæde dem at skabe de arbejdspladser, der skal til, i stedet for at påstå, at folk er dovne - det nærmer sig grov mobning af  store dele af befolkningen.

Og det ville klæde de mennesker, som har gemt penge i skattely, at betale deres skat uden ynk og jammer, så vi stadig kan opretholde et velfærdssamfund, som tager sig af sine svageste grupper, uden at betragte disse som byrder.

Ghandi sagde:"En nations storhed og moralske udvikling kan måles ved den måde, hvorpå den behandler sine dyr." - og for den sags skyld sine svageste grupper...

Vejledende afstemninger vil være vejen frem mod et ægte demokrati - ikke den bananrepublik-agtige status Danmark i det seneste årti har kæmpet sig frem i mod!

ADH

#809 Re: Re:

2013-04-17 10:22

#738: - Re:

Nu er det altså ikke den "røde" regering, der har fundet på det her. Det er Løkke der har fremsat det ! Det var også fremsat i den tidligere regering og af den tidligere regering !

Gæst

#810 Re: Røgslør

2013-04-17 10:35

#762: - Røgslør

Tænk på at politikere flere gange er blevet taget i at komme med urigtige oplysninger måske endda for egen vindings skyld.  Det er tankevækkende, at den nye offentlighedslov vil hindre, at det bliver opdaget.

Gæst

#811 Re: Røgslør

2013-04-17 10:38

#762: - Røgslør

Ja, som dengang vi blev løjet ind i Irakkrigen....

John Damm Sørensen

#812 Journalistforbundets kommentarer

2013-04-17 11:13

Jeg vil opfordre til, at man læser Journalistforbundets gennemgang af "forbedringer" i den nye lov.
Se: http://www.ft.dk/samling/20121/lovforslag/l144/bilag/17/1237761.pdf

Det er ren afklædning af markedføringen af loven.

Gæst

2013-04-17 11:50

Denne lov er åbenbart upopulær, når man er i oppotition, men IKKE når man sidder i regering. Det er ekstremt vigtigt, at vi kan kigge politikerne over skulderen og i kortene.

Gæst

2013-04-17 12:30

normalt er jeg klart på venstrefløjen i DK, men i dag var jeg glad for Venstres Ungdoms formand i TV2 klart tog afstand fra forslaget. rart at se at der er ting vi er enige om på tværs af politisk holdning

Gæst

2013-04-17 13:13

Vi SKAL JO IKKE HAVE EN POLITISTAT, vel?

Gæst

#816 Re:

2013-04-17 14:08

Gæst

2013-04-17 14:53

Fuld offentlighed er et af de vigtigste led i demokratiet. En begrænsning i offentlighedsloven, uanset hvor lille den er, er en forbrydelse mod et demokratisk samfund.
Så hold fingrene fra denne for friheden så vigtige lov.
Vinie Vingaard

Gæst

2013-04-17 15:37

we dont like NWO.

Gæst

2013-04-17 15:39

Godt at nogen tager initiativ. Politikkerne har desværre mistet jordforbindelsen. Tror de er enevældige!

Gæst

2013-04-17 15:47

Jeg er glad for der aktive mennesker, som vil fastholde borgernes ret til aktindsigt i de lovforslag, der bliver lagt frem i Folketinget. Vores Folketing skal leve op til offentlighedsloven, hvilket betyder at den enkelte borger har mulighed for at gribe ind i forhold til fejl i lovgivningsarbejdet og være med til at sikre at de love som skal til folkeafstemning bliver overholdt. Vi sikre også at Folketingets medlemmer skal leve op til alle de krav som bliver stillet i forhold til valgbarhed og eventuel mulig høring ved en lovgivning som må kræve dette tiltag. Med Venlig hilsen Torben Dilling
Jens Tingleff

#821 Re: Journalistforbundets kommentarer

2013-04-17 15:50

#812: John Damm Sørensen - Journalistforbundets kommentarer 

FT har været så "venlige" at udelade §24 i den gennemgang dit link henviser til..

Har en fornemmelse af at du må have et link mere ;-)

Gæst

2013-04-17 16:06

Argh! WTF!!!
-hvorfor helvede ender det hvergang med at disse do-goodie-shoe-petitions skal bolles op med reklamer
"effektiv og billig måde at opnå mere opmærksomhed til denne underskriftindsamling"
Forklar mig lige hvordan irreterende reklame-pis giver opmærksomhed til indsamlingen..? Er den primære målgruppe retarderet? Gu´ gør det da ej, men det er garanteret en effektiv måde for opportunistiske side-oprettere, til at lave lidt mønt ved siden af overførsels-indkomsten..

Gæst

2013-04-17 17:15

Politikerne laver meget skidt, så nej de skal ikke yderligt kunne gemme sig. Hvis de ikke kan tåle, systemet som det er i dag, kan de jo bare finde sig et andet job. Alle borger bliver kontrolleret som det må politikerne også finde sig i. Det er tros alt flertallet der betaler deres løn. De svage i vores samfund (handicappede, syge, ælder osv.) må undvære, at kunne klage til det sociale nævn, hvis de mener, at deres sag er behandlet forkert i kommunen. Vi taler her om 35000 sager der ikke længer kan blive prøvet. Det er menneskers retssikkerhed som nu forsvinder, takket være politikerne på Borgen. Det er en skandale, den regering vi har.

Gæst

#824 Re:

2013-04-17 17:22

gæst

#825 Re:

2013-04-17 18:01

#823: -

Ja det undre mig der ikke er flere kommentare, eftersom programmet er slut, dem der sender mail til en har sendt mig det samme 2 gange pga af høringen ?

Ja der sker mange sjove ting for tiden, har selv oplevet nogle af dem, det ikke det danmark jeg kender der er til mere .

Selv dem der sidder i udbetaling danmark aner ikke hvad det handler om når de skal svare på et ?

sådan kan jeg kunne jeg forsætte det pilråddent hele vejen igennem, gud bevare danmark for det trænger hårdt til det.