BORNHOLM SIGER NEJ TIL TRAFIKFORLIGET 2014 /Bornholm sagt - Nein - zum Verkehrsvertrag 2014
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen BORNHOLM SIGER NEJ TIL TRAFIKFORLIGET 2014 /Bornholm sagt - Nein - zum Verkehrsvertrag 2014 .
Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)
2015-01-14 20:50- Date of removal: 2015-01-14
- Årsag til fjernelse:
Gæst |
#2282015-01-14 21:04Det burde have været et helt afgørende punkt at undersøge, om de nuværende færgetyper og destinationer var optimale, førend forliget blev vedtaget. Hvorfor satse ensidigt på katamaraner på Ystad-ruten, når konventionelle færger som Povl Anker er så langt bedre egnet til at sejle i hårdt vejr? (Krav om én daglig afgang med konventionel færge/superfærge på Ystad-forbindelsen kunne gøre mange sejlture ved vindstyrker over 12 m/s til en behagelig oplevelse, og meget kaos med ændrede sejltider kunne undgås). Hvorfor fastholde Køge som destination, når så mange har interesse i at sejle direkte mellem Rønne og København? HVorfor ikke samtænke de tre ruter til hhv. Sjælland, Sverige og Tyskland således, at det ikke længere ville være nødvendigt med fire forskellige skibe, som ikke umiddelbart kan afløse hinanden? |
Helle Gæst |
#2302015-01-15 09:36Æv! Så er vores uintelligente politikere på banen igen.... Vi kan jo ikke alle sammen bo i København eller Aarhus. Udkantsdanmark må ikke svigtes! |
Gæst |
#2322015-01-15 10:20Har børn på Bornholm der er afhængige af at færgen sejler i alt slags vejr |
Gæst |
#2332015-01-15 10:40Sendt Den.09-01-2015 Til Kære Transport Minister Magnus Heunicke og Stats Minister Helle Thorning Smith. Tak For Jeres Mail. Se her hvor besværligt det bliver med at bestille tog og komme frem og tilbage til fra Bornholm til København og nu som de eneste Dansker med dette besvær. Undertegnede har nu gennemgået i detaljer, hvad det kommer til at betyde for alle Bornholmere der er gående passagerer fra Rønne og skal til Københavns Hovedbanegård med toget. Da vi er mange på Bornholm, der skal have hjælpemidler med og cykler, som ikke er lige til at få med i Bornholmerbussen. Jeg har ikke i mine beregninger taget cykler med, men kun lavet udregning for som sagt gående passagerer. Jeg ville håbe i denne gang nær læser dette her materiale og også godt kan se, at tage toget fra os heller ikke er nogen god ting. Mindre turister-Dansker gider nu ikke i fremtiden, at rejse til øen på cykel ferie grundet den fremtidige besværlige måde, at nu få cykler samt barnevogne med. Samt os ældre, gangbesværet, handicappede og folk med barnevogn som der mange af, der også tager toget i dag. Ville også i fremtiden få det meget svært. Mange af Tyskerne er rasende på jeres forlig og melder også ud, at de ikke ville komme til Bornholm mere og holde Ferie og lægge en masse penge, Grundet vi i fremtiden kommer til at kunne transporterer langt under halvt så mange Tysker til og fra Bornholm. Da nu i også ville spare færgen Poul Anker væk. Hvilket så kan gøre, at mange hoteller de må må lukke og mange kan blive arbejdsløse. Vi skulle nødigt have en så stor nedgang og skandale, at den ville være umulig at rette op igen her på Bornholm med hensyn til turisterne og den dårligere infrastruktur, med nu også toget der forsvinder. Husk også at DSB ville også måske fyre mere personale, hvis toget forsvinder. Samt hvis færgen Poul Anker også forsvinder på Bornholm, så ville der også her blive fyret mere personale. Hvilket ville sige mange flere arbejdsløse, som der ikke er arbejde til og som må må på overførsel indkomst. Hvilket også ville koste staten ekstra i den anden ende. Så hvor spare vi så. Håber på at få et bedre og mere forståeligt svar fra jer i næste mail. Samt en ændring af forliget som i indgik alt for hurtigt i slutningen af 2014. Hvor i glemte at undersøge dybere, hvad det ville indebære at tage DSB toget og færgen fra os. Beregning efter nyt færgeforlig 2014 gående fra Rønne til Københavns Hovedbanegård. VIGTIGT: Ikke muligt på at afmærke på hjemmesiden for handicappede og finde tider på Skånetrafikkens hjemmeside. Men hvis man ringer på tlf: 0045451288400 til Skånetrafikken i Sverige og hvis man kan forstå svensk/skånsk, så kan man bestille gratis hjælp som handicappede hos Skånetrafikken. I dag ringer man bare til DSB på tlf: 70131415 og trykker ikke 1 eller 3 men i stedet 6. Hvor man så kommer direkte til deres søde og behjælpelige handicapservice og som fungerer u beklageligt. Herunder eksempel på rejse og mere besvær. Eksempel på rejse fra Rønne den.27-03-2014 til Københavns Lufthavn og retur den.30-03-2014 og samlet pris på i alt: 510.kr Den.27-03-2014. Udrejse fra Rønne til Københavns Hovedbanegård: Rejsetid 3.timer og 18.minutter Afgang Færgen hurtigfærge fra Rønne kl:10:30 98.kr Ankomst Færgen hurtigfærge Ystad kl: 11:50 Afgang med Pågatåg fra Ystad Station kl: 12:32 165.kr Ankomst Malmø Hyllie kl: 13:14 Afgang med Øresundståg Malmø Hyllie kl: 13:21 Ankomst Københavns Hovedbanegård kl: 13:48 Den.30-03-2014. Hjemrejse fra Københavns Hovedbanegård til Rønne: Rejsetid 3.timer og 10.minutter Afgang Øresundstog Københavns Hovedbanegård kl: 16:40 165.kr Ankomst Malmø Hyllie kl: 17:10 Afgang PågaTåg Malmø Hyllie kl: 17:15 Ankomst Ystad Station kl: 17:58 Afgang Færgen hurtigfærge fra Rønne kl:18:30 98.kr Ankomst Færgen hurtigfærge Ystad kl: 19:50 Pris I alt: 526.kr Beregning med Skånetrafikken og Tog med Færgen = Tog Skånetrafikken 2 x 165.kr = 330.kr + Færgen 2 x 98 = 196.kr. i alt tur/retur = 526.kr Samlet tid fra Rønne til Københavns Hovedbanegård er med afgang fra Rønne kl:10:30 og er på Københavns Hovedbanegård kl:13:48 = 3.timer og 18.minutter, hvilket nu ville sige at turen bliver forlænget fra de 2.timer og 50. minutter. I alt mere rejsetid på 28.minutter. Eksempel på Pris i dag med DSB fra Rønne til Københavns Hovedbanegård og retur: Samtidigt meget nem at bestille. Men prøv selv at bestille og se hvor svært det er med Skånetrafikken og Færgen. I stedet for med DSB. Orange: 149 x 2 = 298.kr – 526.kr = Besparelse på 228.kr med DSB før nyt færgeforlig 2014. Standard: 328 x 2 = 656.kr – 526.kr = Besparelse på 130.kr med Skånetrafikken og Færgen. Pensionist: 230 x 2 = 460.kr -526.kr = 60.kr billigere i dag med DSB i stedet for Skånetrafikken. Kun rejse tid på 2.timer og 50.minutter med DSB. Venlig Hilsen Steen Arnecke Ellevej 36 3700 Rønne GERMAN: Posted Den.09-01-2015 Für Sehr geehrter Verkehrsminister Magnus Heunicke und Staatsministerin Helle Thorning Smith. Vielen Dank für Ihre E-Mail. Sehen Sie hier, wie schwierig es ist, dem Zug reservieren und hin und her, um von Bornholm nach Kopenhagen und nun als einzige Däne mit dieser Schwierigkeit. Der Unterzeichnende ist im Detail überprüft, was es bedeutet, für alle Bornholm hat Fußgänger von Ronne und müssen Kopenhagener Hauptbahnhof mit dem Zug. Wenn wir viele auf der Insel, die Hilfsmittel mit Zyklen benötigen und nicht nur durch die in Bornholmerbussen bekommen. Ich habe nicht in meinen Berechnungen Fahrräder, sondern nur aus Berechnung der der Fußgänger. Ich würde in dieser Zeit in der Nähe der Lektüre dieses Material und auch gut zu sehen hoffen, um den Zug von uns nehmen noch gibt es eine gute Sache ist. Weniger Touristen-Dane Mühe jetzt noch in der Zukunft, auf die Insel mit dem Fahrrad Urlaub aufgrund der Zukunft schwerfällige Weise zu reisen, um jetzt Fahrräder und Kinderwagen zu bekommen mit. Neben uns älter, Gehbehinderungen, Menschen mit Behinderungen und Personen mit Kinderwagen, da viele der auch heute mit dem Zug. Möchten auch in Zukunft erschweren. Viele Deutsche sind wütend mit Siedlungs- und berichtet auch, dass sie nicht nach Bornholm mehr bekommen und zu halten Ferien und setzen eine Menge Geld, weil wir in der Zukunft wird es sein, weit weniger als halb so viele Tysker von und nach Bornholm zu tragen. Da nun auch würde die Fähre Poul Anker weg zu speichern. Was Sie tun können, dass viele Hotels, die sie haben können, zu schließen und viele vielleicht arbeitslos werden. Wir wollen nicht, eine so große Niedergang und Skandal, dass es unmöglich sein, auch hier auf der Insel in Bezug auf die Touristen zu beheben wäre, und die schlechtere Infrastruktur haben, nun auch Zug verschwindet. Denken Sie auch daran, dass DSB würde auch vielleicht Jungs mehr Personal, wenn der Zug verschwindet. Wie auch, wenn die Fähre Poul Anker verschwindet auch auf der Insel, so gäbe es hier mehr Mitarbeiter entlassen werden. Die sagen würden viele Arbeitslose, da es keine Arbeit für und die soziale Transferleistungen sollte. Was wäre auch der Staat zusätzlich am anderen Ende kosten. Also, wo wir sparen so. In der Hoffnung, eine bessere und verständlichere Antwort von Ihnen in der nächsten Mail. Neben einer Änderung der Siedlung, die zu schnell zu Ende 2014 Wo in vergessen, tiefer, was es bedeuten würde, DSB Bahn und Fähre von uns nehmen zu untersuchen enthalten. Berechnung für die neue Fähre Siedlung im Jahr 2014 von Ronne zum Hauptbahnhof Kopenhagen. WICHTIG: Nicht möglich, markieren Sie die Website für behinderte Leute und finde Zeiten Scania Trafikkens Website. In Schweden 0045451288400 um Skånetrafikken und wenn Sie Schwedisch / Skåne kann verstehen, können Sie kostenlose Hilfe in Skånetrafikken deaktiviert bestellen: Aber wenn Sie auf der Telefonnummer. Heute fordern Sie einfach DSB unter Tel: 70131415 und nicht drücken Sie 1 oder 3, sondern 6. Wie werden Sie direkt mit ihren süßen kommen und helfen Behinderung Service, u bedauerlich funktioniert. Unten Beispiel für Reisen und mehr Schwierigkeiten. Beispiel für die Reise von Ronne den.27-03-2014 zum Flughafen Kopenhagen und zurück den.30-03-2014 und Gesamtbetriebskosten gesamt: 510.kr Den.27-03-2014. Abfahrt von Ronne nach dem Kopenhagener Hauptbahnhof: Fahrzeit 3.Delayed Fax und 18.minutter Abfahrt der Fähre Schnellfähre von Rønne auf: 10: 30 98.kr Ankunft der Fähre schnell Fähre Ystad um 11:50 Abfahrt mit dem Pågatåg von Ystad Station in: 00.32 165.kr Ankunft Malmo Hyllie bei: 13.14 Abfahrt mit dem Öresundståg Malmo Hyllie bei: 13.21 Ankunft Hauptbahnhof Kopenhagen am: 13.48 Uhr Den.30-03-2014. Rückkehr vom Kopenhagener Hauptbahnhof nach Ronne: Fahrzeit 3.Delayed Fax und 10.minutter Abfahrt Öresund Hauptbahnhof Kopenhagen am: 16.40 165.kr Ankunft Malmo Hyllie bei: 17.10 Abfahrt Pågatåg Malmo Hyllie an: 17.15 Uhr Ankunft Ystad Station in: 17.58 Uhr Abfahrt der Fähre Schnellfähre von Rønne auf: 18: 30 98.kr Ankunft der Fähre schnelle Fähre Ystad an: 19.50 Preis gesamt: 526.kr Berechnung der Skånetrafikken und Trainieren Sie mit der Fähre = Zug Skånetrafikken 2 x 165.kr = 330.kr + Fähre 2 x 98 = 196.kr. Gesamtreise / Rück = 526.kr Gesamtzeit von Ronne nach dem Kopenhagener Hauptbahnhof ist vom Rønne an: 10: 30 und ist am Hauptbahnhof Kopenhagen am: 13: 48 = 3.Delayed Fax und 18.minutter, das würde jetzt sagen, dass die Reise wird von der 2.Timer erweitert werden und 50 Minuten. Insgesamt wurden mehr Fahrzeit von 28.minutter. Beispiel der Preis heute mit DSB von Ronne nach Kopenhagener Hauptbahnhof und Rückkehr: Zur gleichen Zeit sehr einfach zu bestellen. Probieren Sie es selbst zu buchen und zu sehen, wie schwer es ist, mit Skånetrafikken und Fähre. Anstelle des DSB. Orange: 149 x 2 = 298.kr - 526.kr = Einsparen 228.kr mit DSB vor neue Fähre Settlement 2014. Standard: 328 x 2 = 656.kr - 526.kr = Einsparen 130.kr mit Skånetrafikken und Fähre. Rentner: 230 x 2 = 460.kr -526.kr = 60.kr billiger heute mit DSB statt Skånetrafikken. Nur Fahrzeit 2.Timer und 50.minutter mit DSB. ENGLISH Posted Den.09-01-2015 For Dear Minister of Transportation Magnus Heunicke and State Minister Helle Thorning Smith. Thanks For Your Mail. See here how difficult it is to book train and get back and forth to from Bornholm to Copenhagen and now as the only Dane with this difficulty. The undersigned has reviewed in detail what it will mean for all Bornholm has foot passengers from Ronne and need to Copenhagen Central Station by train. When we are many on the island who need aids with cycles and not just to get by in Bornholmerbussen. I have not in my calculations made bicycles, but only made calculation of which said foot passengers. I would hope in this time near reading this material and also good to see, to take the train from us nor is there any good thing. Less tourists-Dane bother now nor in the future, to travel to the island by bicycle holiday due to the future cumbersome way to now get bicycles and prams with. As well as us older, mobility difficulties, people with disabilities and people with prams as many of who also take the train today. Would also in the future make it very difficult. Many Germans are furious with your settlement and also reports out that they would not get to Bornholm more and keep Holidays and put a lot of money, Because in the future we will be able to carry far less than half as many Tysker to and from Bornholm. Because now also would save the ferry Poul Anker away. What you can do that many hotels they may have to close and many may become unemployed. We would not want to have such a large decline and scandal that it would be impossible to correct again here on the island in terms of tourists and the poorer infrastructure, now also train disappears. Remember also that DSB would also maybe guys more staff if the train disappears. As well as if the ferry Poul Anker also disappears on the island, so there would here be fired more staff. Which would say many more unemployed, as there is no work for and who should be on transfer income. Which also would cost the state extra at the other end. So where we save so. Hoping to get a better and more understandable answer from you in the next mail. As well as a change of the settlement which included too quickly at the end of 2014. Where in forgot to examine more deeply what it would mean to take DSB train and ferry from us. Calculation for new ferry settlement in 2014 ranging from Ronne to Copenhagen Central Station. IMPORTANT: Not possible to mark out the website for disabled people and find times of Scania Trafikkens website. But if you call on tel: 0045451288400 to Skånetrafikken in Sweden and if you can understand Swedish / Skåne, you can order free help as disabled in Skånetrafikken. Today calling you just to DSB on tel: 70131415 and does not press 1 or 3 but instead 6. How you will come directly to their sweet and assist disability service that functions u regrettable. Below example of travel and more difficulty. Example of travel from Ronne den.27-03-2014 to Copenhagen Airport and return den.30-03-2014 and total cost of total: 510.kr Den.27-03-2014. Departure from Ronne to Copenhagen Central Station: Travel time 3.Delayed Fax and 18.minutter Departure ferry fast ferry from Rønne at: 10: 30 98.kr Arrival ferry fast ferry Ystad at 11:50 Departure by Pågatåg from Ystad Station at: 12:32 165.kr Arrival Malmo Hyllie at: 13:14 Departure by Øresundståg Malmo Hyllie at: 13:21 Arrival Copenhagen Central Station at: 13:48 Den.30-03-2014. Return from Copenhagen Central Station to Ronne: Travel time 3.Delayed Fax and 10.minutter Departure Oresund Copenhagen Central Station at: 16:40 165.kr Arrival Malmo Hyllie at: 17:10 Departure Pågatåg Malmo Hyllie at: 17:15 Arrival Ystad Station at: 17:58 Departure ferry fast ferry from Rønne at: 18: 30 98.kr Arrival ferry fast ferry Ystad at: 19:50 Price Total: 526.kr Calculation of Skånetrafikken and Train with ferry = Train Skånetrafikken 2 x 165.kr = 330.kr + ferry 2 x 98 = 196.kr. Total trip / return = 526.kr Total time from Ronne to Copenhagen Central Station is departing from Rønne at: 10: 30 and is at Copenhagen Central Station at: 13: 48 = 3.Delayed Fax and 18.minutter, which would now say that the trip will be extended from the 2.TIMER and 50. minutes. In total, more travel time of 28.minutter. Example of Price today with DSB from Ronne to Copenhagen Central Station and return: At the same time very easy to order. Try it yourself book and see how hard it is with Skånetrafikken and ferry. Instead of the DSB. Orange: 149 x 2 = 298.kr - 526.kr = Conserving 228.kr with DSB before new ferry Settlement 2014. Standard: 328 x 2 = 656.kr - 526.kr = Conserving 130.kr with Skånetrafikken and ferry. Pensioner: 230 x 2 = 460.kr -526.kr = 60.kr cheaper today with DSB instead of Skånetrafikken. Only travel time 2.TIMER and 50.minutter with DSB. |
Gæst |
#2372015-01-15 11:05Svar fra Transport Ministeriet FRA TRANSPORT MINISTEREN Magnus Heunicke trm@trm.dk Dato.07-01-2014 J. nr.2014-5324 Frederiksholms Kanal 27 F 1220 København K Telefon 41 71 27 00 Kære Steen Arnecke Tak for din henvendelse til statsministeren, som er blevet videresendt til mig til besvarelse. Først og fremmest vil jeg gerne sige, at jeg er glad for at læse, at du i dag ople-ver en god og omsorgsfuld service fra såvel DSB som Danske Færger, når du rejser med kollektiv trafik mellem Rønne og København. Den kollektive trafik er en afgørende brik i det danske transportsystem, og det er vigtigt, at den er et tilgængeligt og nemt valg. Forhandlingerne om den fremtidige færgebetjening af Bornholm var vanskeli-ge, bl.a. fordi det forventes, at øgede omkostninger til brændstof vil øge om-kostningerne ved at drive færgefarten. Det var derfor nødvendigt for os at prio-ritere de tilgængelige midler skarpt, så vi opnår den bedst mulige trafikbetje-ning af Bornholm. Med aftalen om den fremtidige færgebetjening af Bornholm, der blev indgået den 11. december 2014, blev det sikret, at det nuværende sejlmønster kan vide-reføres samtidig med, at billetpriserne for gods nedsættes markant, og priserne på de mest almindelige passagerbilletter (dog ikke pendlerbilletter) også redu-ceres. Reduktion af billetpriserne har været et stort ønske fra bornholmsk side såvel som en hovedprioritet for mig i forhandlingerne. Det indgår som et led i aftalen, at IC Bornholm afvikles i fremtiden. Som du påpeger, betyder det, at togrejsen fra Ystad til København kommer til at se lidt anderledes ud, end det er tilfældet i dag. Jeg er dog overbevist om, at det også fremover vil være et nemt og let tilgængeligt alternativ at tage toget, når man rejser mellem Rønne og Sjælland. I fremtiden vil man skulle skifte fra Pågatog til Øresundstog på Triangelns Sta-tion i Malmø, hvis man rejser fra Ystad til København. Både Øresundstogene og Pågatogene har gode ind- og udstigningsforhold i form af lavgulvsvogne, og i begge tog er det muligt at få togførerens assistance til ind- og udstigning via en rampe. Ved at skifte tog på Triangelns Station i Malmø vil man som rejsende desuden kunne undgå at skifte perron, da begge tog afgår fra samme perron. Nedenfor er et konkret eksempel fra onsdag d. 7. januar 2015 på, hvordan en kombineret rejse med Øresundstog og Pågatog mellem København og Ystad kan se ud i forhold til IC Bornholm. I dag tager togturen fra København til Ystad ca. 1 time og 5 minutter med IC Bornholm. Alt i alt vil en kombineret togtur tage ca. 1 time og 26 minutter in-klusiv togskifte på Triangeln St., hvor man skal vente i 9 minutter på samme perron. Selve togturen er således 17 minutter længere med Øresunds-tog/Pågatog end med IC Bornholm. Idet ventetiden mellem Pågatoget og bornholmerfærgen er kortere i Ystad, skal man dog i eksemplet kun 12 minutter tidligere af sted fra København H, når man benytter en kombineret rejse til Rønne. Det bør også nævnes, at DSB i deres køreplaner gør opmærksom på, at IC Bornholm afgår fra spor 26. Som passagerer skal man derfor regne med, at det kan tage op til 10-15 minutter at skifte tog til IC Bornholm, da man fra Hovedbanegården skal ud af spor 5, med trappe eller elevator over Tietgensbroen og ned på spor 26. Til sammenligning kører Øresundstogene fra perronerne i umiddelbar forlængelse af Hovedbane-gården. Sammenligning: Rejsetid København H - Ystad (tog), onsdag d. 7. januar 2015 IC Bornholm Kombineret rejse (Øresundstog+Pågatog) 16:44 – Afgang fra København H (spor 26) 16:32 – Afgang fra København H (spor 2) - 17:02 – Ankomst, Malmø/Triangeln St. (spor 2) 17:11 – Afgang, Malmø/Triangeln St. (spor 1) 17:49 – Ankomst til Ystad St. 17:58 – Ankomst til Ystad St. 18:30 – Bornholmerfærgen afgår fra Ystad 18:30 – Bornholmerfærgen afgår fra Ystad Endeligt er det værd at nævne, at Pågatogene har en høj frekvens hele døgnet. Det giver fleksibilitet i forhold til, at den samlede rejsetid kan optimeres - her-under kortere omstigningstid mellem tog og færge i Ystad. Fra Transportministeriets side vil vi desuden forhandle med Skånetrafiken om, hvordan togforbindelsen til Ystad kan tilrettelægges bedst muligt i fremtiden, så der tages hensyn til det transportbehov, der eksisterer mellem Rønne og Sjælland. Blandt andet om mulighederne for, at der tilbydes et sammenhæn-gende billetprodukt fra Rønne til stationer i det øvrige Danmark. Det er på denne baggrund mit håb og min forventning, at du også fremover vil kunne få nogle gode rejser med tog mellem Ystad og København. Med venlig hilsen Transport Minister Magnus Heunicke GERMAN: Antwort vom Ministerium für Verkehr VON VERKEHRSMINISTER Magnus Heunicke trm@trm.dk Dato.07-01-2014 J. nr.2014-5324 Frederiks Kanal 27 W DK-1220 Kopenhagen K Telefon 41 71 27 00 Liebe Steen ARNECKE Danke für das Schreiben an den Ministerpräsidenten, die mir zur Antwort weitergeleitet wurde. Zunächst einmal möchte ich sagen, dass ich froh bin zu lesen, dass Sie heute Erfah-ver eine gute und fürsorgliche Service von beiden DSB Dänische Fähren Reisen mit öffentlichen Verkehrsmitteln zwischen Ronne und Kopenhagen. Der öffentliche Verkehr ist ein wichtiges Stück des dänischen Transportsystem, und es ist wichtig, dass es eine leicht zugängliche und einfache Wahl. Die Verhandlungen über die Zukunft der Fähre nach Bornholm war vanskeli-ge, einschließlich da erwartet wird, dass die erhöhte Kraftstoffkosten werden vor Kosten für den Betrieb der Fähre zu erhöhen. Daher war es erforderlich, dass wir Prio-nahme auf die verfügbaren Mittel deutlich, so dass wir den bestmöglichen trafikbetje-up von Bornholm. Mit der Einigung über den künftigen Fähre nach Bornholm, die am 11. Dezember 2014 abgeschlossen wurde, wurde darauf geachtet, dass die aktuellen Handelsmuster kann Know-reføres beim Ticketpreise für Waren erheblich reduziert, und die Preise der gängigsten Fahrkarten (außer Pendlertickets) auch redu-kategorisiert. Reduzierung der Ticketpreise ist ein wichtiges Anliegen von Bornholm Seite sowie eine oberste Priorität für mich in Verhandlungen. Es wird als Teil der Vereinbarung, die IC Bornholm in der Zukunft angesiedelt enthalten. Wie Sie weisen darauf hin, bedeutet dies, dass die Zugfahrt von Ystad nach Kopenhagen aussehen wird, ein wenig anders, als es heute ist. Ich bin aber davon überzeugt, dass es auch weiterhin eine einfache und leicht verfügbare Alternative zu den Zug bei der Reise zwischen Ronne und Neuseeland zu nehmen. In Zukunft sollten Sie von Pågatog zu Öresund bei Triangeln Sta-tion in Malmö zu ändern, wenn Sie auf Reisen sind von Ystad nach Kopenhagen. Beide Öresund-Züge und Pågatogene hat gute Ein- und Ausstieg in Form lavgulvsvogne, und beide nahmen es möglich, die Fahrerhilfe für das Ein- und Aussteigen über eine Rampe zu bekommen. Mit Umsteigen in Triangeln Bahnhof in Malmö werden die Reisenden auch könnten, zu vermeiden Switching-Plattform, da beide Züge fahren von der gleichen Plattform. Unten ist ein Beispiel von Mittwoch. 7. Januar 2015, wie eine kombinierte Reise mit Öresund und Pågatog zwischen Kopenhagen und Ystad kann über IC Bornholm suchen. Heute ist die Zugfahrt von Kopenhagen nach Ystad zu 1 Stunde und 5 Minuten mit IC Bornholm. Alles in allem eine kombinierte Bahnfahrt etwa nehmen 1 Stunde und 26 Minuten in-einschließlich der Durchreise durch St. Triangeln, in dem Sie nach 9 Minuten auf der gleichen Plattform warten. Die Zugfahrt ist so 17 Minuten mehr mit Øresund Zug / Pågatog als bei IC Bornholm. Da die Wartezeit zwischen Pågatoget und Bornholm Fähre kürzer in Ystad, müssen Sie in dem Beispiel nur 12 Minuten früher in Kopenhagen H bei Verwendung einer kombinierten Reise nach Ronne sein. Es sollte auch erwähnt werden, dass die DSB in ihrer Roadmaps stellt fest, dass IC Bornholm verlassen Spur 26. Passagiere müssen also davon ausgehen, dass es bis zu 10 bis 15 Minuten dauern, bis Züge IC Bornholm zu ändern, wie Sie aus Hauptbahnhof von Gleis 5 sein, mit Treppe oder Aufzug von Tietgenkollegiet Brücke und auf der Bahn 26. Zum Vergleich läuft Öresund-Züge von Plattformen in unmittelbarer Verlängerung des Hauptgericht-Farm. Vergleich:. Journey Kopenhagen H - Ystad (Zug), am Mittwoch, 7. Januar 2015 IC Bornholm Kombinierte Reise (Öresund + Pågatog) 16.44 - Abfahrt von Kopenhagen H (Track 26) 16.32 Uhr - Abreise aus Kopenhagen H (Spur 2 ) - 17.02 Uhr - Ankunft, Malmö / Triangeln St. (Track 2) 17.11 Uhr - Abfahrt, Malmö / Triangeln St. (Spur 1) 17.49 Uhr - Ankunft in Ystad St. 17.58 - Ankunft in Ystad St. 18:30 - BornholmerFærgen fahren von Ystad 18:30 - BornholmerFærgen fahren von Ystad Schließlich ist es erwähnenswert, dass Pågatogene haben eine hohe Frequenz im Laufe des Tages. Es bietet Flexibilität in Bezug auf die Gesamtlaufzeit optimiert werden kann - hier-bei kürzeren omstigningstid zwischen Bahn und Fähre in Ystad. Vom Verkehrsministerium, werden wir auch mit Skånetrafiken verhandeln darüber, wie Zug nach Ystad bestmöglich in der Zukunft organisiert, um die Verkehrsbedürfnisse zwischen Ronne und Neuseeland gibt es Rechnung zu tragen. Unter anderem die Möglichkeit, dass eine zusammenhängende Ticket Produkt von Ronne nach Stationen in der übrigen Dänemark. Es ist vor diesem Hintergrund Ich hoffe und erwarte, dass Sie in der Lage, ein paar gute Reise mit dem Zug zwischen Ystad und Kopenhagen zu bekommen. Mit freundlichen Grüßen, Verkehrsminister Magnus Heunicke ENGLISH: Response from the Ministry of Transport FROM TRANSPORT MINISTER Magnus Heunicke trm@trm.dk Dato.07-01-2014 J. nr.2014-5324 Frederiksholms Channel 27 F DK-1220 Copenhagen K Phone 41 71 27 00 Dear Steen ARNECKE Thanks for writing to the Prime Minister, which has been forwarded to me for reply. First of all, let me say that I am glad to read that you today experi-ver a good and caring service from both DSB Danish Ferries when traveling by public transport between Ronne and Copenhagen. Public transport is a vital piece of the Danish transport system, and it is important that it is an accessible and easy selection. Negotiations on the future ferry service to Bornholm was vanskeli-ge, including because it is expected that the increased cost of fuel will increase on-costs of running the ferry service. It was therefore necessary for us to prio-erence to the available funds sharply, so that we achieve the best possible trafikbetje-up of Bornholm. With the agreement on the future ferry service to Bornholm, which was concluded on 11 December 2014, it was ensured that the current trading pattern can know-reføres while ticket prices for goods is reduced significantly, and prices of the most common passenger tickets (except commuter tickets) also redu-categorized. Reduction in ticket prices has been a major concern from Bornholm side as well as a key priority for me in negotiations. It is included as part of the agreement that IC Bornholm settled in the future. As you point out, it means that the train journey from Ystad to Copenhagen will look a little different than it is today. However, I am convinced that it will continue to be an easy and readily available alternative to take the train when traveling between Ronne and Zealand. In the future, you should change from Pågatog to Oresund at Triangeln Sta-tion in Malmo, if you are traveling from Ystad to Copenhagen. Both Oresund trains and Pågatogene has good entry and exit in the form of lavgulvsvogne, and both took it possible to get the driver's assistance for boarding and alighting via a ramp. By changing trains at Triangeln railway station in Malmö will that travelers also could avoid switching platform, as both trains depart from the same platform. Below is an example from Wednesday. 7 January 2015 of how a combined trip with Oresund and Pågatog between Copenhagen and Ystad can look out over IC Bornholm. Today, the train ride from Copenhagen to Ystad about 1 hour and 5 minutes with IC Bornholm. All in all, a combined train ride take approximately 1 hour and 26 minutes in-cluding transit through Triangeln St., where you have to wait for 9 minutes on the same platform. The train ride is so 17 minutes longer with Øresund train / Pågatog than with IC Bornholm. As the waiting time between Pågatoget and Bornholm ferry is shorter in Ystad, you must be in the example just 12 minutes earlier in from Copenhagen H when using a combined trip to Ronne. It should also be mentioned that DSB in their roadmaps notes that IC Bornholm departing from track 26. As passengers must therefore assume that it may take up to 10-15 minutes to change trains to IC Bornholm, as you from Hauptbahnhof be out of track 5, with stairs or elevator of Tietgenkollegiet Bridge and down the track 26. for comparison runs Øresund trains from platforms in the immediate extension of Main Course-farm. Comparison: Journey Copenhagen H - Ystad (train), on Wednesday. January 7, 2015 IC Bornholm Combined trip (Oresund + Pågatog) 16:44 - Departure from Copenhagen H (track 26) 16:32 - Departure from Copenhagen H (track 2 ) - 17:02 - Arrival, Malmö / Triangeln St. (track 2) 17:11 - Departure, Malmö / Triangeln St. (track 1) 17:49 - Arrival in Ystad St. 17:58 - Arrival in Ystad St. 18:30 - BornholmerFaergen depart from Ystad 18:30 - BornholmerFaergen depart from Ystad Finally, it is worth mentioning that Pågatogene have a high frequency throughout the day. It offers flexibility in relation to the total travel time can be optimized - here-under shorter omstigningstid between train and ferry in Ystad. From the Transport Ministry, we will also negotiate with Skånetrafiken about how train service to Ystad can be organized in the best possible in the future to take into account the transport needs that exist between Ronne and Zealand. Among other things, the possibility that offered a contiguous ticket product from Ronne to stations in the rest of Denmark. It is against this background my hope and expectation that you will be able to get some good traveling by train between Ystad and Copenhagen. Sincerely, Minister of Transportation Magnus Heunicke |
Gæst |
#2382015-01-15 12:01Isoler ikke danske øer, hverken for beboerne, sommerhusejerne eller turister! |
Gæst |
#2412015-01-15 13:12det er glemt til borgermødet... men prøv at vende ryggen til det arrangement politikerne kommer slæbende med... men mon ikke der kommer nogen der VIL fotograferes med tosserne hvor hele øen står på den anden ende og så finder I jer i det hele igen... |
Gæst |
#2422015-01-15 13:23Havde der nu kørt tog til Rønne, ja så ville togministeren helt sikkert have støttet..men nu er det en dyr energiforbrugende færge...så den skal selvfølgelig fjernes... |
Gæst |
#2442015-01-15 13:40Godt initiativ. Christiansborgpolitikerne skal tænk sig bedre om. Her ved Vejle vil de bygge en bro, flere milliarder for at spare ca. 8 minutter mellem Odense og Århus. Og nu det med Bornholm. Vorherre bevares. Tænk Jer dog om. |
Gæst |
#2452015-01-15 13:43Die Einstellung der Fährroute Sassnitz-Rönne geht ja gar nicht. Wie soll der Tourist dann nach Bornholm kommen? |
Gæst |
#2462015-01-15 13:54Bornholm wird in Deutschland auch die "Perle der Ostsee" genannt. Früher mussten wir Deutschen von Travemünde über Trelleborg und dann von Ystadt nach Rönne fahren. Wir sind sehr froh, dass es seit dem Ende der DDR die Direktverbindung gibt. Erhalten Sie diese wichtige Verbindung!!! Wilfried Staake, Winsen/Luhe |
Gæst |
#2472015-01-15 14:02Kan slet ikke forstå hvordan det (forhåbentligt kun i første omgang)kan ende på denne måde. Det er aldeles uacceptabelt, og ihvert fald ikke bestemt udfra en Bornholmsk synsvinkel. |
Bent Hansen |
#250 Trafikal ligestilling2015-01-15 14:27Sjælland og Jylland kan godt få motorveje for milliardbeløb men det eneste der er til Bornholm er en forringelse af Færgekapaciteten og en kæmpe økonomisk lussing |
|
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Bevar studiemiljøet på SAMF og KUA!
2178 Oprettet: 2024-11-19
Støtteerklæring til modstanden mod salget af Silkeborg IF
1845 Oprettet: 2024-11-19
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
1815 Oprettet: 2024-11-06
En kamp for studiemiljøet på Søndre Campus Københavns Universitet
681 Oprettet: 2024-11-11
NEJ til indhegning af kvæg i Sønderskov og Ravnsholt - JA til urørt skov og sikker skolevej
601 Oprettet: 2024-11-06
Bevar K-klasserne - Støt vores børn med særlige behov / Aalborg
512 Oprettet: 2024-11-22
Styrk Koldings Erhverv – Afskaf Dækningsafgiften
453 Oprettet: 2024-11-04
Stop byggeplanerne i Solberg Parkkirkegård på Gravens Rand.
448 Oprettet: 2024-11-16
Underskriftsindsamling mod lukning af Gårsdalvej, Ravnstrup
405 Oprettet: 2024-11-07
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
2436 Oprettet: 2024-10-02
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
374 Oprettet: 2024-10-29
BEVAR Centerhallen i Lillerød
358 Oprettet: 2024-10-28
BEVAR DEN DIREKTE TOG-FORBINDELSE FRA STRUER TIL KØBENHAVN
301 Oprettet: 2024-11-24
Stop lagerbeskatning af kryptovaluta i Danmark
289 Oprettet: 2024-11-17
NEJ TAK TIL HØJHUSBYGGERI I SÆDDING/FOURFELDT
275 Oprettet: 2024-11-21
Underskriftindsamling imod at kørebanen på Tannisbugtvej reduceres til en bredde på 6 meter.
224 Oprettet: 2024-11-04
Søruplund Nej Tak
337 Oprettet: 2024-09-30
Rikke Cramer Christiansen
155 Oprettet: 2024-11-02
Vi Kræver Et Øjeblikkeligt Stop for Mink og Chinchillaavl”
153 Oprettet: 2024-11-12
Nej tak til solcellepark i Lunderskov og Nagbøl
137 Oprettet: 2024-11-09