BORNHOLM SIGER NEJ TIL TRAFIKFORLIGET 2014 /Bornholm sagt - Nein - zum Verkehrsvertrag 2014


Gæst

/ #228

2015-01-14 21:04

Det burde have været et helt afgørende punkt at undersøge, om de nuværende færgetyper og destinationer var optimale, førend forliget blev vedtaget.

Hvorfor satse ensidigt på katamaraner på Ystad-ruten, når konventionelle færger som Povl Anker er så langt bedre egnet til at sejle i hårdt vejr? (Krav om én daglig afgang med konventionel færge/superfærge på Ystad-forbindelsen kunne gøre mange sejlture ved vindstyrker over 12 m/s til en behagelig oplevelse, og meget kaos med ændrede sejltider kunne undgås).

Hvorfor fastholde Køge som destination, når så mange har interesse i at sejle direkte mellem Rønne og København?

HVorfor ikke samtænke de tre ruter til hhv. Sjælland, Sverige og Tyskland således, at det ikke længere ville være nødvendigt med fire forskellige skibe, som ikke umiddelbart kan afløse hinanden?