STOP Fleksjobreformen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen STOP Fleksjobreformen.

Gæst

2012-05-17 14:55

Håber virkelig at politikkerne vil høre og forstå at de sætter denne gruppe mennesker i en endnu dårligere situation. Ifølge deres forslag vil ingen arbejdsgiver tilbyde job til den store gruppe som har behov for at komme ind på arbejdesmarkedet igen. Det betyder rigtigt meget at kunne fastholde tilknytningen til arbejdsmarkedet, det kan give livsværdi.

Gæst

2012-05-17 20:08

Vi skal ikke straffes mere, end vi allerede er blevet.
Nu skal de f vågne op, og hjælpe os fleksjobbere, hvad tror i i får jeres penge for.

Gæst

2012-05-17 21:26

hvorfor er det altid de svageste i samfundet der må holde for

Gæst

2012-05-18 19:27

Jeg er selv fleksjobber og noget bekymret for fremtiden!

Gæst

2012-06-04 09:43

Gid hele Danmarks befolkning ville underskrive!
Mvh. Karsten Glibstrup

Gæst

2012-06-04 17:53

DET ER SKU FOR GALET AT DE BAGE SYLTER DE SVAGE

Gæst

2012-06-04 21:32

Jeg synes, at fleks-jobbere bør ses som en RESSOURCE. Disse mennesker bidrager med det, de ifølge lang og grundig (og eventuelt fortløbende) faglig vurdering KAN bidrage med. Alternativet for mange - hurtigt at overgå til førtidspension - er da hverken hensigtsmæssigt eller værdigt. Og jeg mener hverken for samfund eller for den enkelte fleks-jobber.
Michala Marstrand (ikke selv fleks-jobber, men kunne en dag måske blive det, og hvem kunne monstro ikke det - jeg spørger bare !)

Gæst

2012-06-04 21:54

Jeg er selv i fleksjob pga en blodprop i hjernen. Jeg er en af de heldige, der har et super godt job I Tryg Forsikring. Men jeg er nu Dybt bekymret for fremtiden og hvilken betydning reformen " kan " få for mit liv. Skal jeg nu vejes, måles og testes ?? For måske er der en mulighed for bedring i min ellers konkluderet " varige" tilstand? En utryghed, som jeg vil bruge unødige ressourcer på og fjerne fokus for det som er vigtigt, nemlig mit job!! Jeg er i forvejen i underskud af ressourcer og det er jo netop årsagen til, at jeg Idag er under flexjob. Har meget svært ved, at beskrive min frustration. Jeg ønsker og kan bidrage til samfundet! Det er uagtet det faktum, at jeg er gået væsentligt ned i løn, at jeg er brugt og udmattet efter 4 timers arbejde, at mit liv inkludere en daglig hovedpine og umenneskelig træthed, som kræver ro og hvile INDEN min familie kommer hjem. Det er essentielt for mig, at føle mig som en del af fællesskabet, selv om jeg ikke kan det samme mere.
Men det som jeg Idag oplever som glæde og tryghed, forvandles nu til det stik modsatte med denne reform!!!! Er det virkelig opskriften på Velfærd i dagens Danmark anno 2012????

Gæst

#384 Re:

2012-06-06 11:02

Gæst

2012-06-07 19:15

Tak for initiativet til denne underskriftindssamlig. Er selv i ordningen og er yderst bekymret for konsekvensenre af det fremlagte forslag.

Gæst

2012-06-10 14:52

skriver under da jeg selv er flekser som ikke kan se mig ud af det

Gæst

2012-06-27 21:49

En dyb uretfærdig lov, som regeringen er ved at indføre.Så asocialt at lade folk med et handicap eller kronisk sygdom betale for krisen. Vi har nok at tænke på i forvejen med et dårligere helbred. Jeg har selv en bindevævssygdom, der brød ud da jeg var 23 år. Jeg forsøgte at arbejde fuldtid, men det kunne mit helbred ikke holde til.Nu forsøger jeg at blive visiteret til et fleksjob. Men man har åbenbart ikke samme rettigheder som andre, når man er syg. Det er jo ikke noget man selv er ansvarlig over for. At være ryger og efterfølgende få lungekræft,har man selv et ansvar for. Det ansvar har man ikke, når en kronisk sygdom bryder ud.

Gæst

2012-06-28 00:02

Super godt iniatiativ. Er selv fleksjobber og vildt glad for ordningen. Jeg følger med her på FB ; ) Rigtig go sommer til jer... Kh Jeanett Michelsen

Gæst

2012-06-28 12:50

Tænker, at fleksjobreformen kan medføre to scenarier; enten bliver mange fleksjobbere fattigere eller fleksjobreformen kommer til at medføre, at fleksjobbere bliver skruebrækkere. Her tænker jeg på, at hvis det blive sådan, (som jeg har forstået), at man går ned i løn, så bliver arbejdskraften billigere for arbejdsgiver, hvormed det bliver langt billigere at ansætte fleksjobbere, fordi de ikke længere er garanteret mindstelønnen på området.. Men måske jeg tager fejl?!

Gæst

2012-06-28 15:37

Forstår ikke hvorfor folk med en sygdom som MS eller en funktionsnedsættelse skal straffes. De ville da til en hver tid arbejde fuldtid, hvis de kunne bytte deres sygdom/funktionsnedsættelse væk, er jeg sikker på at de ville gøre det for at arbejde 37 timer!!

Gæst

2012-06-30 10:44

Som enlig og 56 årig bliver jeg stavnsbundet til min arbejdsplads! Den nye reform vil gøre min økonomi så ringe at jeg ikke vil have råd til at leve et anstændigt liv! jeg har ikke nogen som kan hjælpe mig og det er da bestemt ikke min skyld at jeg har livs- varige sygdomme som kræver medicin samt at jeg skal træne for ikke at min krop falder sammen! Reformen straffer sådan en som mig som ikke kan arbejde så mange timer! jeg er en af dem i lavlønsområdet, men vil alligevel miste ca. 1800 kr pr måned, hvis jeg skifter job efter den nye reform!Så er det farvel til alt det som er med til at gøre livet bare lidt tåleligt!

Gæst

2012-07-01 14:02

Der er dejligt der er nogen der tager initiativ, til at gøre opmærksom på den voksende skævhed i samfundet !!!

Gæst

2012-07-02 21:36

er "lige" blevet godkendt som fleksjobber og prøver at finde job, og nu er regeringen i gang med at smadre mit fremtidige liv med det de har gang i.

Jeg kan ikke arbejde mere end de 20 timer om ugen ca (jeg ville virkelig gerne, men det kan jeg bare ikke)

Gæst

2012-07-03 09:48

interessant ...hver gang de kommer med eksempler er det kun med dem der er højtlønnet, hva med dem der er lavtlønnet og kun kan arbejde 10-12 timer..med en mindsteløn og derefter 80 % af dagpenge op til 37 timer...hvordan skal de kunne klarer sig...vi er på vej mod Amerikanske tilstande, hvor de fattige bliver fattigere....er det social politik ....Helle Thorning skam dig, Anja

Gæst

2012-07-04 09:26

Så nu fandt jeg ud af hvordan man gør. Min underskrift er også i hus

Gæst

#396 Re: Fleksjob i spil

2012-07-04 15:53

Mettevs

#397 Fleksjob reform

2012-07-04 15:58

Fuldstændig enig. Jeg er selv fleksjobber og yder fuldt ud lige så meget som mine kollegaer i de timer jeg er på job. Føler mig krænket og ikke værdsat. Jeg lever med daglige smerter og manglende overskud men mit job betyder alt for mig. Uden job ved jeg ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv. Stop denne ulige reform og lav istedet reformer steder hvor det gavner. Måske det var tid til at kigge indad istedet for altid at ramme de svage. Tænk over dette kære politikere. Jeres løn og pensionsforhold er i forvejen bedre end almindelige lønmodtageres.....

Gæst

2012-07-10 01:31

Menneskeødelæggende reform..

Gæst

2012-07-10 13:00

Det er under alt kritik.. !!!! Det ser finere ud at hjælpe med ulandsbistanden + bedre vilkårene for asyl ansøgere, men hjælpe vores egne kan vi ikke. Er det fordi de syge ikke har kræfter til at råbe op ??
Hvor dybt skal "dem vi skal hjælpe " synke !! ???????????????????????

Gæst

2012-07-10 16:02

Hej
Jeg er selv blevet fyret fra Socialstyrelsen, som er en afdeling under Socialministeriet. Det rummelige arbejdsmarked er en illusion, og det sociale kapittel, som Mette F refererer til, der skal sikre at flexjobber fastholdes, kan man jo bare argumenterer sig udenom. Det Sociale Kapittel, som ombudsmanden peger på giver en en speciel forpligtigelse til at forsøge at fastholde flexjobber, mente man ikke kunne anvendes i mit tilfælde, selv om jeg pegede på helt konkrete arbejdsopgaver, som jeg sagtens kunne løse, og som man havde studentermedhjælper til at varetage.... så..Hvis man ikke kan fastholde fleksjobber inden for egne ministerier, hvordan kan man så bede alle andre om at skulle gøre det. Det er jo som Jacob skriver ikke alle der har lige let ved at sidde i kassen i Netto, ved siden af Mette F
Marianne Nielsen