STOP Fleksjobreformen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen STOP Fleksjobreformen.

Pinstripe

#426 Re: Tag ansvar

2012-11-05 23:15

#12: Anarkisten - Tag ansvar

Er man ramt af en uhelbredelig PTSD eller anden psykisk lidelse som følge af mange års mobning, kan man ikke bare træde ud af tilstanden.

Det er altid let at sidde og pege fingre, når man ikke aner noget om at være ramt på psyken.

Hverken førtidspension eller fleksjob er noget, man skal ønske sig. Hvis du vil have mit fleksjob eller en andens pension, så tager du også vore handikap, eller hvad?

Gæst

2012-11-06 11:23

underskrevet.

Anonymous

#428 Stavnsbundet potentielt jagtet vildt!

2012-11-06 22:26

Den nye reform kan have den effekt, at man stavnsbinder de flexjobbere, der allerede er i job. "Bliv, hvor du er eller halver (ca.) din nuværende løn + pension". Mon der så er råd til en privat pensionsopsparing?

Når arbejdsgiverne finder ud af disse vilkår, kan de der vil, udnytte flexjobberne, der for manges vedkommende ikke vil have råd til at forlade arbejdspladsen. Så uanset hvordan flexjobberen behandles, kan kun de 'økonomisk uafhængige af egen indkomst" forlade arbejdspladsen... Gå markant ned i løn ved jobskifte eller sig jobbet op og få 0kr. Flexjobbere kan ikke få understøttelse, hvis ledigheden er selvforskyldt.

Jeg er ikke sikker på, at de der sidder i uopsagt stilling og ønsker nye udfordringer eller ønsker nyt job af andre grunde, men ikke kan klare skiftet økonomisk, vil udgøre den allerbedste arbejdskraft for deres nuværende arbejdsgiver! Uanset om man er flexjobber eller ej, vil man jo gerne bidrage med kraft, energi og glæde på arbejdsmarkedet.
Marlene

#429 Re:

2012-11-06 23:09

#6: -

Min situation er meget lig din, kæmp og husk at angsten ikke skal styre, du kan mærke den også skubbe den tilside, op på hesten igen og kæmpe sej. det er du

Tor

#430 Bedre vilkår!

2012-11-07 01:41

Jeg under gerne flexjoberne bedre vilkår!
jeg under gerne dem som ingen erhvervsevne har overhovedet og som ikke har mulighed for flexjob, bedre vilkår
Jeg under gerne folk på dagpenge bedre vilkår.
Jeg under folk som ryger ud af dapengordningen bedre vilkår.
Jeg under dem på kontanthjælp bedre vilkår.
Jeg under dem som ikke kan få kontanthjælp bedre vilkår ( fordi de har egen bolig, eller bor sammen med en i job, og derfor ingenting får)
Jeg under gerne enlige folkepensionister i egen bolig, bedre vilkår. ( og som kun har folkepensionen og ATP at leve af)
Jeg under gerne samlevende folkepensionister i egen bolig, bedre vilkår ( de får hver især kun halvt tillæg)
Jeg under gerne pensionister i egen bolig, boligsikring ( hvis de kun har folkepension og ATP )
Jeg under i det hele taget folkepensionister bedre vilkår ( og som ikke har haft råd til opsparing)
Jeg under folk under uddannelse bedre vilkår.
Jeg under i det hele taget bedre vilkår for alle, der er afhængig af ydelser.
MEN jeg må se i øjnene, at flertallet af vælgerne vil noget andet!
Det hjælper således ikke at klandre S og SF, som jo intet kan gøre uden et flertal. R, DF, K , LA og VENSTRE siger nej!
Vil du ændre noget, så hjælper det ihvertfald ikke at flygte over til et borgerligt parti, DE VIL ALLE have mindre velfærd, mere brugerbetaling og privat forsikring.

Så støt op om de røde, hvis du vil bevare, bare noget af velfærden, lad være med at lade dig lokke af de andres løgne!
Tor

#431 Tåbeligt!

2012-11-07 12:23

Jeg har oplevet en flexjobber stemme på Venstre for at få skattelettelser!! Hvordan kan du det, når du lever af offentlige ydelser, blev der spurgt? Svaret: regnede med at de røde nok skulle holde hånden under ham og ydelserne..................Han tænkte ikke lige på at S og SF nu manglede hans stemme, til at holde fast i ydelserne, og velfærden. Det mest groteske er at han nu klandrer S og SF for nedskæringer. S og SF sidder godt nok i regering, men de er afhængige af R, som igen er afhængig af støtte til deres politik, da det er en mindretalsregering. Det forstår han ikke.
carsten

2012-11-30 00:20

man kan IKKE spare mere på de udsatte. Danmark SKAL være et velfærds samfund. vi vil IKKE leve i fattigdom i papkasser på gaden lige som i USA.

stop afmontering af det danske velfærds samfund. Det er det som kendetegner danmark og gør til sådan et godt land.

Realisten

#433 Re: Tag ansvar

2012-12-04 15:30

Måske derfor der er så mange fleksjobbere. Man siger bare at man er blevet mobbet, og vupti, så skal man kun arbejde 15 timer. Tag dig sammen - sådan nogle som dig ødelægger det for folk med ægte skånebehov. Føj

Gæst

2013-02-04 11:07

jeg tro ikke på de få noget og lave den vej

Gæst

2013-02-23 18:45

Hvad sker der med det her land?
Det er helt grotesk at være vidne til en forvrængning af sandheden, nemlig at syge mennesker skal betale for de velstillede i samfundet.
Det er vanvittigt og helt ude i skoven!!!!

Danmark blæser på helt basale menneskerettigheder, og der implementeres en klar marginalisering af udsatte grupper - føj for satan!!!!!

Gæst

2013-04-11 19:38

Jeg er selv meget hårdt ramt og synes det er på sin plads, med denne underskriftindsamling, tak for det. Regeringen er sgu da os nød til snart at åbne øjnene og se, at både fleksjob, men ligeledes os, førtidspensionistreformen, er et skud i foden. Hvad fanden har de tænkt sig, inde på borgen, hvis de overhovedet har tænkt, man kunne nogle gange tvivle på det.

Gæst

#437 Re:

2013-04-16 00:43

#21: -

Genialt sagt!!!!

Gæst

#438 Re:

2013-04-16 00:53

#53: -

Hvorfor skriver du under, hvis du synes det er en god reform??? Sletter du din underskrift senere, for ellers er du sørme kommet til at skrive under på noget du er lodret uenig i. Og så burde du måske slet ikke kommentere i dette forum. Eller hvad synes du selv?

Gæst

2013-04-18 00:12

Jeg er mildest talt RYSTET over de voldsomme forringelser på området. JEG stemmer ALDRIG mere på andre partier end det ene som har været modstander af disse forringelser. Og jeg har hele mit liv stemt på Socialdemokratiet og SF, men det er SLUT NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gæst

#440 Re: Re: Tag ansvar

2013-05-03 02:01

#433: Realisten - Re: Tag ansvar

Seriøst???? Hvad er egentlig dine 'ægte' skånebehov, som er så meget mere værd at respektere? Er hovedet oppe i r**** blevet anerkendt som skånebehov?

Gæst

#441 Førtidspension

2013-09-08 18:37

Kender desværre rigtig mange der snyder sig til førtidspension, derfor skal man kun kunne førtidspensioneres, hvis man virkelig fejler noget (skal være synlige handikap) Alt for mange læger giver efter bare de bliver ved med at tude, alt for mange unge/dovne førtidspensioneres.

Gæst

#442 Re: Re: Tag ansvar

2013-09-08 18:42

#433: Realisten - Re: Tag ansvar 

Du har ret, vi kan ikke opretholde den danske velfærd, med alle dem der ikke gider tage sig sammen/arbejde. Vi skal alle bidrage til det danske samfund, jeg vil i hver tilfælde ikke betale for alle dem der ikke gider bidrage

Gæst

#443 Re:

2013-09-08 18:49

#436: -  

Hvem skal betale for alt det du forlanger? Jeg vil ikke arbejde fuld tid, betale en masse i skat, for at du kan ligge og lave ingenting og bare forlange!!!!!!!

Gæst

#444 Re:

2013-09-08 18:54

#432: carsten -  

HVEM SKAL BETALE FOR DEN DANSKE VELFÆRD, NÅR F.EKS DU OG MANGE ANDRE NASSERE, IKKE VIL BIDRAGE; MEN BARE HAVE OG HAVE?

Gæst

2013-09-14 15:41

Til alle jer der bare vil være førtidspensionister, kom i gang med at yde og ikke kun nyde, så dem der virkelig er syg kan få alt den hjælp de skal have. I ødelægger det for de rigtige trængende.

Gæst

#446 Re:

2013-09-14 15:47

#22: Bange for fremtiden -  

Det bliver ikke mig der betaler for dig. Du må jo købe dig en cykel.

Gæst

2013-09-14 15:54

Før var der nogle i fleksjob, der grinede af de fuldtidsansatte, for de fik det samme i løn hver md., men arbejdede max. 20 timer og ofte ikke kom på arbejde, så en stramning er ok, for dem der ikke gad arbejde, men bare modtage løn for et arbejde de ikke udførte.

Gæst

#448 Re: Bedre vilkår!

2013-09-14 16:04

#430: Tor - Bedre vilkår! 

Hvem skal betale, ikke mig, hvad med dig?

missanne

#449 Re: Re: Re:

2013-09-22 14:40

#340: Per - Slagelse - Re: Re:

du har fuldstændig ret. det er da ikke med vores gode vilje at vi må afstå fra et godt arbejde til 30ooo kr om måneden.

få flexjob ydelse. Og så blive fyret og få endnu mindre i ydelse. uanset hvad stemmer jeg blåt for den røde regering gør det ikke bedre. vh Missanne

Anonymous

2013-10-17 11:19

Genansættelse koster dyrt! Selvom jeg gerne så ordningen helt afskaffet virker reglen meget forskel behandlende på ansættelse før og efter ordningen. Gad vide om en minister bliver nedsat i løn på samme måde når han/hun ikke er i arbejde? (retorisk)
Det ville såmænd ikke være så slemt hvis man automatisk blev mere fri for visse udgifter, men da de fleste folk i ordningen skal betale de samme grundliggende udgifter som andre (bolig, mad og tøj/pleje), bliver deres faktiske løn reduceret med mere end de 30-55% af de timer de ikke KAN arbejde. Disse penge er ikke skattefri, så det bliver et ret latterlig beløb.
Måske skulle nogle læse lidt om hvorfor fleksjob i sin tid blev indført.
Det er sku' så pokkers nemt at tage pengene fra de svageste.
Hele samfundet er blevet bange for at bruge penge nu og de svageste har faktisk ikke meget at bruge mere. Det er en fin måde at dræbe omsætning og beskæftigelsen på. Jeg tror ikke vi har vundet noget på den nye ordning for hverken flexjob eller pension, og i længden tror jeg det gør Danmark fattigt både økonomisk og veldfærdsmæssig.
Bevares, det kunne være værre.