STOP Fleksjobreformen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen STOP Fleksjobreformen.

Gæst

#276 STOP fleksjobreformen har en sag på EB.dk

2012-03-20 21:01

Husk at støtte sagen i EkstraBladet også, hvis du har en bruger derinde;
http://ekstrabladet.dk/minsag/article1723960.ece

Gæst

2012-03-20 21:37

Lad os kræve en folkeafstemning om pensions reformerne,politikerene vil jo ikke røre deres egen pension med en ildtang.

Gæst

2012-03-21 11:22

Det er godt med dette initiativ. Engang var fleksjobordningen en velsignelse, det kan være det ender med at blive en forbandelse. Jeg er selv fleksjobber. Er helt enig i at det skal skabe respekt og opbakning at yde sit bidrag.
kbdut

2012-03-21 11:44

og er man gift kan man ikke engang få kontant hjælp for de har en forsørger nej de tvinger folk til at blive skilt, og mange vil sikkert gå fra hus og hjem da de ikke kan klare det økonomisk, mange af flexjobberne har jo kun job fordi kommunen skal give dem et så de bliver fyret efter 8 til 9 måneder.
Det er ikke let at være kronisk syg og konstant blive jagtet.

Er ikke selv flexjobber, men syntes i har lige så meget ret til et ordentlig og respekteret liv som andre.

Gæst

2012-03-21 11:55

Nu må vandvidet da stoppe fra den "nye" regering. Var det den tidligere regering som havde fremsat noget lignende, havde fagbevægelsen for længst kaldt til generalstrejke, og venstrefløjen ( som jo nu er i regering ) havde skreget i kor!

Gæst

2012-03-21 15:10

Handicappede, som gerne vil være selv-forsørgende - og får tilkendt et flex-job, som de passer på trods af deres handicaps; det er vel ikke líge déres lønninger, man skal spare på. Det er direkte lov-stridigt i forhold til Den Interbationale Handicap Konvention, som vi har ratificeret. Det er altså direkte konventions-stridigt. Vi har forpligtet os på ligeværdighed og inklusion - også vedr. arbejdsmarkedet - og vedr. den økonomiske ligeværdighed. Det er muligt, at nogle få flex-jobbere er højtlønnede; ligesom deres ikke-handicappede kolleger på sámme områder/arbejdsfelter. Ok; skal der skæres néd på de høje lønninger, så bliver det over héle linien - for ikke-handicappede som for handicappede. Ellers får Dk en dom på halsen.

Gæst

#282 Re: Tag ansvar

2012-03-21 18:43

#12: Anarkisten - Tag ansvar

F... da dig ignorante nar..
brug dog din energi på noget fornuftigt..

Gæst

2012-03-21 21:48

hvordan kan man udtænke sådan en reform, en reform skal være en forbedring, denne reform har et grotesk indhold, følgevirkningerne af denne reform er uoverskuelige, mage til mangel på situationfornemmelse
og menneskelighed skal der virkelig ledes længe efter

Gæst

2012-03-22 08:14

Gitte Johansen

Gæst

2012-03-22 11:03

I en tid, hvor vilkår strammes og livet bliver sværere for alle, giver det ingen mening at skubbe til den dårlige udvikling.
Clara Scott

#286 Helle (SMUKKE ROSE) Thorning

2012-03-22 14:19

Stor tak til Socialdemokratiet!
Og husk nu alle, Helle Thornings ord: vi gjorde det!
Ak ja nu har Danmark har fået et nyt flertal så nu kan man yderligere nedragere de svageste i samfundet, nemlig de syge, ja dem på fleksjob.
Personer som ikke har valgt deres situation selv, og hvor langt hovedparten ikke har mulighed (som almindelige arbejdsløse) at ændre på deres situation hen af vejen. Der tit en smuk rød rose bag Thorning, men PAS PÅ den stikker grusomt !!!

Gæst

2012-03-22 19:24

Vi kan ikke leve sådan med en evt ny fleksjob reform vi har svært nok i forvejen at finde et job , og vi har ikke råd til at miste mer på ledighedsydelse vi har lidt i forvejen.Vi har IKKE selv at blive syg.

Gæst

2012-03-23 10:18

er selv visiteret til fleksjob og kender selv til den belastning det er ikke at blive ansat,startede med 16 timer i ugen og er nu sat op til 20 timer for så skulle det være "nemmere" at blive ansat.Det er ikke rimeligt at blive betegnet som doven,vi arbejder i de timer det er os muligt med de vilkår vi har og kan ikke bare yde mere fordi vi får udbetalt mere eller mindre i løn,vi har kæmpet for den visitation og fortjener også at kunne bidrage til arbejdsmarkedet under ordentlige vilkår.Jeg selv er på kontanthjælp og kan desværre ikke komme ud af den igen medmindre jeg bliver ansat i fleksjob i min 9 mdr. og det er svært når virksomhederne ikke har råd til eller ikke vil ansætte en`.

Gæst

2012-03-23 10:30

De skulle sætte sig ind hvad det vil sige for de mennesker, de sider og bestemmer ovre, det er mennesker der i forvejen har en rigtig svær hverdag, skal gå fra at arbejdte 80-100 timer om ugen til ikke kan få et job, for mit vedkommet ca 15 timer. Jeg er hammer lige glad hvad jeg skal lave, bare det er noget jeg kan klare med mine skånehensyn, så jeg kan blive selvforsyndende igen, og være fri af kommunen.
De har slet ikke nogen føling, hvad det vil sige hvad det vil sige, og værre i mine bukser.

Gæst

2012-03-23 14:11

hvis de laver om på fleksjob ordningen så skal de også kikke på erstatning for tabt arbejdsevne,alså al´a usa mange gange større.så kan man jo vælge om man vil arbejde til den lille løn og ingen fremtids muligheder eller prøve at skabe sig selv et andet liv.

Gæst

#291 Re:

2012-03-24 09:18

#53: -

Hvor er du dygtig! JA, vi lever i et godt samfund og alle har ret til bolig, mad og arbejde. Men men men, ikke alle er så heldig som dig og kan leve for så lidt. For at passe et arbejde skal jeg have egen bil, betale de udgifter er ved at have en bil, pga. mit handicap kan jeg ikke kører med busser og tog. Der er ikke arbejde her i hverken gå eller cykelafstand. (hvilke jeg heller ikke ville kunne klare).

Du skal ikke bilde mig ind at mennesker på lav ydelse ikke gør hvad de kan for at leve billigt, at du kan leve på en sten, er ikke ensbetydende at alle kan det samme, vi har alle forskellige behov for at få hverdagen til at fungere. Medicin, speciel kost og have personer til at hjælpe, der hvor man ikke selv kan (det er ikke alt man kan få hjælp til fra det offentlige) og det kan du ikke for så lavt et beløb, når der også skal være til husleje, vand, varme, el og forsikringer. Jeg bor billigt, men der er grænser for hvor lidt jeg kan eksistere for, for jeg lever ikke, jeg eksisterer.

Du har ret i at dem der tjener deres egen løn, også skal føle at de får noget ud af det, ingen tvivl om det. Men gud, hvor ville jeg da også gerne kunne forsørge mig selv og ikke hele tiden få at vide at jeg ikke er min løn værd, mine kompetancer, erfaringer og stabilitet på arbejdet betyder intet, der bliver kun set på hvad jeg kan nå at præstere i de timer jeg er på arbejde, at jeg intet kan lave, når jeg kommer hjem og mine kræfter er brugt, tænker ingen på.

Fisken

Gæst

2012-03-24 09:42

Ingen tvivl om at Danmark er et velfærdssamfund og vi er mange der nyder godt af det, men der bliver stillet strengere og strengere krav til at "nyde" velfærden, så nu er det kommet dertil at man skal "fa...." have et godt helbred, for at være syg/handicappet i dagens Danmark, det rummelige arbejdsmarked er slet ikke så rummeligt som nogen går og tror. Uanset hvilke regering vi har, er det åbenbart de hårdest ramte mennesker, som skal betale velfærden, hvis man forlanger lidt af dem der har lidt ekstra på kistebunden, så er det hele så uretfærdigt og de skal da ikke betale for at folk bliver syge/handicappet. De glemmer bare at det kan blive dem selv en gang og så er der ingen hjælp at få.

Gæst

2012-03-24 10:18

Anstændighed... det er alt jeg beder om.
Den menneskelige

#294 Re: Tag ansvar

2012-03-24 10:43

#12: Anarkisten - Tag ansvar 

Til anarkisten - det du gør der, er mobning! Verden ville være et meget bedre sted, hvis mennesker som dig også kunne få hjælp, for det har du da brug for, når du kan komme med sådan en bemærkning.

Gæst

#295 Re:

2012-03-24 19:56

#14: Den positive -

det finder du ud af når den er vedtaget hvad jeg i himlens navn ikke håber den gør det vil få mange på gaden forde der ikke er råd til husleje en meget usikkerhed i møde hvis du er flexjobber

Gæst

2012-03-25 00:38

Vil aldrig nogensinde stemme S mere.

Gæst

2012-03-25 23:03

Jeg synes, fleksjob reformen skævdeler samfundet endnu mere end det er, og jeg synes ikke det er socialdemokratiet, som skal komme med den i den form.
Det er sikkert at der skal gøres noget, som den er, men som forslaget er nu er fuldstændig hen i vejret, og kommer den, så er endnu en social demokrat gået tabt. Det er ikke det parti jeg stemte på før, altså det er ikke særlig socialdemokratisk, måske skulle de kalde sig det ny venstre parti, for arbejderbevægelsen er blevet væk i deres reformpolitik.

Gæst

2012-03-26 01:29

Tjek Bente Röttig fra Scleroseforeningen's kommentar til reformen.
Gæst

2012-03-26 14:50

Stemmer heller aldrig på liste A igen.....

Gæst

2012-03-27 02:44

Da jeg selv er i gang med at søge flexjob er jeg som selvsagt direkte imod forringelserne overfor dem som er i ordningen eller på vej ind i den.