NEJ TAK - TIL TVUNGET-BAD I FOLKESKOLEN
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ TAK - TIL TVUNGET-BAD I FOLKESKOLEN.
mgraugaard |
#426 Re: Re:2015-09-06 17:07 Der er nogle hygiejneregler i svømmehaller som skal OVERHOLDES. |
mgraugaard |
#427 Re: Vi kæmper alle for en sag2015-09-06 17:09 |
mgraugaard |
#428 Re: Re: Re: Re:2015-09-06 17:11 Shit du HAR jo helt tabt småkagerne! |
Gæst |
#429 Re: Re: Re:2015-09-07 19:13Præcis. Så vidt jeg ved, er der en mandlig idrætslærer hos drengene og en kvindelig hos pigerne. Da jeg gik i skole, var der heller ikke mange, der - ihvertfald i starten - var meget for at skulle i bad efter idræt, men det er jo også noget man lige skal vænne sig til og lære. Skal børnene så heller ikke lære at svømme? Der ville sikkert være mange voksne i dag, som ikke ville turde bade offentligt, hvis de aldrig havde prøvet det før. Og det ville da være en skam, hvis man som voksen ikke tør går i svømmehal, til idræts-stævner, badeland med sine egne børn osv. af den grund. Og så er der selvfølgelig hygiejnen som skal være i orden. |
Gæst |
#430 Re: Re: Re: Re:2015-09-08 10:50så du blev "normaliseret"? Hurra for det. Men lad andre afgøre, hvad der er "normalt" for dem. Et besøg i en svømmehal er ikke vigtigere end ens personlige integritet. |
Gæst |
#431 Re: Re: Re: Re:2015-09-08 12:10Jeg går personligt aldrig i svømmehallen. Ja man kan tjekke om folk er vasket og tvinge børn i bad og i svømmehal men hvordan tjekker du om de pisser i vandet. Jeg går ind for en ordentlig hygiejne, så gå i bad derhjemme og undgå fodvorter og pis. Jeg TØR sku hvad jeg vil. PS der er ingen lovgivning der siger at der skal være en lærer at samme køn i baderummene i folkeskolen. Så der er meget de ikke ved lille de. |
Poul A |
#432 Agrh, det var dejligt2015-09-15 17:05Jeg synes det er fedt, at Helle nu har indset sine fejl og vil gå i bad. Tak fordi du fletter næbbet, og skrid så i bad din beskidte kælling. |
Gæst |
#4332015-09-15 19:32I mine skoledage - var det tvungne bad en ydmygelse. Visse piger er hurtigere udviklede end andre. Dette kan føre til mobning og efterfølgende depression og udelukkelse af fællesskabet |
Thomas A. Anderson |
#435 Dengang far var en lille pige...2015-09-17 17:15Dengang jeg var i folkeskolen, gik jeg i klasse med en pige der ikke ville i bad efter idræt. Derhjemme gik hun heller ikke i bad, for hun måtte ikke bruge varmt vand (sagde hun). Fordi det blev accepteret fra skolens side, var der INGEN der ville have noget med hende at gøre... jeg kan stadig huske, hvordan der lugtede fælt omkring hende af gammel mad. Det synes jeg personligt var synd. Kommunen var jo selvfølgelig inde over det med hjemmet, men de fandt ikke noget galt der - virker lidt underligt i bagklogskabens lys, da hun højest sandsynligt har været udsat for overgreb eller anden omsorgssvigt. Havde vores skole været deres opgave moden, og tvunget hende i bad - evt kunne hun jo starte med at gå alene efter de andre - så var hun ikke blevet froset ude af fællesskabet. |
Gæst |
#436 Re: Dengang far var en lille pige...2015-09-17 18:16#435: Thomas A. Anderson - Dengang far var en lille pige... ja det er klart. Hun må virkelig havde haft traumer eller havde været udsat for overgreb. Tænk sig at nægte at deltage i det fantastiske fællesskab, alle oplever i forbindelse med et fællesbad |
Gæst |
#437 Re: Re: Tvunget bad2015-09-17 19:35#176: Fornuften - Re: Tvunget bad Jeg har taget skade af at fællesbade i folkeskolen. Og det er IKKE sjovt. |
Gæst |
#438 Re: Dengang far var en lille pige...2015-09-18 13:23#435: Thomas A. Anderson - Dengang far var en lille pige... Thomas A. Anderson du er fuld af løgn. Kommunen fandt ikke noget galt, som du selv siger. Det eneste der er galt i denne fællesbad sag er, at nævenyttige folk som dig der har brug for at se andre nøgen. Det er på tide børn selv får mulighed for at bestemme over egen krop. Ingen ville have noget med hende at gøre ? Pga hun ikke ville deltage i et fællesbad. Hvor er retten til egen grænser? Forstår godt at mange kvinder har svært ved at anmelde en voldtægtssag. Fordi folk som dig ikke fatter en skid, og hver dag nedgøre kvinders grænser og retten til at sige NEJ. |
B Andersen |
#439 Der er to grundlæggende problemer i dette ...2015-09-19 05:46Problemet er IKKE som nogle vil gøre det til et hygiejnisk problem. Det er muligvis et æstetisk problem at nogle børn kommer til at sidde og svede i de efterfølgende lektioner og det er under alle omstændigheder - sagt på godt gammeldags dansk - ulækkert! |
ElizabethAnanda Gæst |
#4402015-09-20 07:05Fordi jeg selv var ENORMT blubærdig som barn/teenager, især da vi begyndte at kmme i puberteten. Jeg blev drillet virkelig meget, fordi jeg havde små bryster og meget behåring, samtidig var jeg rødhåret og bleg. Det bevirkede, at jeg pjækkede fra gymnastik og dermed fik 03 (det gl. karaktersystem) og dermed blev mit gennemsnit trukket meget ned, selvom jeg i fritiden dyrkede akrobatik, håndbold, ridning på konkurrenceplan, var dygtig til atletik, langbold,osv....Jeg er 54 år nu, men husker stadig smerten, når jeg blev kaldt strygebræt, blegfis osv...Det har påvirket hele mit liv og selvom jeg senere blev gift og fik 4 børn,- sidder den der stadig inden i. Jeg finder det osse forkasteligt, at der gives karakter i gymnastik, vores krop er forskellige og hvor meget lugter børn lige af sved? Husker osse de der blev drillet pga overvægt, mindre fysiske "misdannelser" osv. Visse piger var osse omsorgssvigtede og havde beskidt undertøj osv....men i stedet for at støtte de børn, blev de (vi) hånet af lærerne. Jeg finder tvungen nøgenhed lig OVERGREB, på barnets integritet. |
Gæst |
#4412015-09-27 17:24Fordi jeg føler det er et overgreb på mine børn. Tænk at de ikke selv må bestemme over deres egen krop. Jeg har brugt meget tid på at forklare skolen om problemet. Sæt da bås op, om hver en bruser eller acceptere at min børn går i bad hver dag hjemme og det er nok! Men de forsætter deres vanvittige pres på børnene, år efter år. Men jeg giver ikke op! Tak for dette intiativ. |
Gæst |
#4422015-09-30 09:04Fordi jeg synes at det kan være mange forskellige grunde til at barn ikke vil i bad sammen med andre og det skal accepteres og ikke gøres til et problem,Man skal tillade væren... Og så længe at de kommer i bad når de kommer hjem kan jeg ikke se problemet.... Problemer er til for at løses ikke til at gøre problemet større end det er..... |
Far8 |
#444 Re: Tvunget bad2015-10-01 07:46Den her diskussion giver ingen mening. Den må handle om noget andet - sandsynligvis et enkeltstående tilfælde hvor noget er gået helt galt, eller en forælder i selvsving. Det kunne være interessant at høre hvad børnene tænker og ikke forældrene |
Gæst |
#445 Re: Re: Tvunget bad2015-10-01 12:41på hvilken folkeskole gider man høre på børnenes holdning til badet? Altså hvis børnene IKKE ønsker at deltage i fællesbadet? jeg kender ingen skole, hvor badet er frivilligt |
pige_96 |
#446 Re: Tvunget bad2015-10-01 14:52ej stop dog... hvis man lærer børn helt fra de små klasser at det er pinligt eller forkert at være nøgne overfor hinanden vokser de op med et forvrænget billede af sig selv... det fører til lavt selvværd og usikkerhed over egen krop Jeg blev tvunget i bad i folkeskolen og jeg fejler intet, tværtimod
Hvis man lærer sit barn at det er forkert at være nøgen, vil de skamme sig resten af livet over deres egen krop |
Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)
2015-10-01 14:55- Date of removal: 2015-10-01
- Årsag til fjernelse:
pige_96 |
#4482015-10-01 14:57Hvis man lærer børn at det er forkert, skamfuldt, pinligt og lignende at gå i bad med hinanden og at være nøgen overfor andre jævnaldrende endda kun af samme køn, vokser de op og tror at der er noget galt med deres krop Der er intet galt i at børn bliver "tvunget" i bad, dermed forstået at der er en regel om at man skal i bad efter idræt i skolerne. Da jeg gik i folkeskole skulle man i bad efter gymnastik og sådan var det bare, og jeg føler mig hverken overgrebet, tvunget til noget jeg ikke ville eller lignende
Stop dog jeres hysteri |
Gæst |
#449 Re: Re: Re: Tvunget bad2015-10-01 15:05#447: Dreng97 - Re: Re: Tvunget bad Ok så er vi enige. Det du mener er, at børn og unge ikke skal have lov til at bestemme over deres egen krop og dem der ikke mener / gør det samme som dig, har et forkvaklet forhold til deres krop!!! Hvis det ikke er det tvungne bad, du har taget skade af, hvad mon det så er? For skadet det er du. |
Gæst |
#4502015-10-01 19:49Jeg Vidste ikke at denne lov eksisterede, men den er jo helt hul i hovedet, og hvis en sindsyg lærer eller leder kunne finde på at tvinge mit barn i bad mod hendes vilje, er jeg ikke sikker på, hvad jeg kunne finde på at gøre, selvom det står i loven, at de må. Det er noget forældet svineri. Lærer burde være med til at styrke børn og ikke nedbryde dem! |
|
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Støtteerklæring til modstanden mod salget af Silkeborg IF
6173 Oprettet: 2024-11-19
Kæmp for Amager Bio - Bevar det vi elsker!
4161 Oprettet: 2024-12-06
BEVAR DEN DIREKTE TOG-FORBINDELSE MELLEM MIDT- OG VESTJYLLAND OG KØBENHAVN
1588 Oprettet: 2024-11-24
Bevar K-klasserne - Støt vores børn med særlige behov / Aalborg
728 Oprettet: 2024-11-22
Bevar studiemiljøet på SAMF og KUA!
2297 Oprettet: 2024-11-19
BEVAR Centerhallen i Lillerød
824 Oprettet: 2024-10-28
Stop lagerbeskatning af kryptovaluta i Danmark
459 Oprettet: 2024-11-17
Etablering af Lindved trinbræt/station på Svendborgbanen
451 Oprettet: 2024-11-28
ET HYGGELIGT OG AUTENTISK MILJØ PÅ HUNDESTED HAVN
438 Oprettet: 2024-11-26
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
2053 Oprettet: 2024-11-06
NEJ TAK TIL HØJHUSBYGGERI I SÆDDING/FOURFELDT
443 Oprettet: 2024-11-21
NEJ tak til solcellepark på Orupgaards marker ved Sønder Vedby og omegn.
251 Oprettet: 2024-12-15
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
2599 Oprettet: 2024-10-02
Nej Tak Til Solceller I Fjerritslev!!
207 Oprettet: 2024-12-11
Stop byggeplanerne i Solberg Parkkirkegård på Gravens Rand.
535 Oprettet: 2024-11-16
Nej tak til kunstgræs og 18 meter høje lysmaster på SIF's baner
140 Oprettet: 2024-11-26
Underskriftsindsamling for bevarelsen af kandidaten i Generel Pædagogik
125 Oprettet: 2024-12-09
Bevar Haastrups Skønne Udsigt og Natur - Nej til Solcellepark!
123 Oprettet: 2024-12-02
NEJ til indhegning af kvæg i Sønderskov og Ravnsholt - JA til urørt skov og sikker skolevej
643 Oprettet: 2024-11-06
Walkiebanko skal bestå.
105 Oprettet: 2024-12-11