NEJ TAK - TIL TVUNGET-BAD I FOLKESKOLEN

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen NEJ TAK - TIL TVUNGET-BAD I FOLKESKOLEN.

Gæst

#376 Re:

2015-08-28 14:19

#375: -  

Jo du har ret. Krænkelse avler krænkelse. Tvunget bad er desværre gået i arv. Derfor er der alt for mange det ikke har empati for den del af befolkningen der har et andet synspunkt. Gør badet frivilligt det vil tilgodese alle undtaget alle dem der ønsker at krænke/ tvinge andre til at gøre som den selv.

Gæst

2015-08-29 07:41

Jeg hadede fællesbade da jeg var barn...

Gæst

2015-08-29 12:51

Da jeg gik fra 0-2 kl. blev vi tvunget.
Jeg kan huske at vi altid skulle føle os på flugt fordi vi ikke gad og skulle gemme os. Vi blev presset til at gå i bad nøgen sammen med en nøgen lærer.
Når man glemte sit idræts tøj skulle man lave idræt med underbukser. Man skulle.
Kirsebærhaven skole, Valby. Ca. 11-12 år siden.
3. Klasse skiftede jeg skole.

Gæst

#379 Re:

2015-08-29 13:08

#378: -  

Desværre foregår det stadig tvang vedr fællesbad på mange skoler. De fleste voksne i Danmark kan desværre ikke se noget galt i at tvinge børn i fællesbad. Derfor er denne gamle badepolitik desværre en af de få ting som ikke har ændret sig i folkeskolen. Gør badet frivilligt det vil tilgodese alle, på nær dem der ønsker at krænke andre.

Lennart Bertelsen

#380 WTF?

2015-08-31 13:49

Af alle latterlige underskriftsindsamlinger, så er denne da tæt på at være den latterligste. 

Gæst

#381 Re: WTF?

2015-08-31 13:52

#380: Lennart Bertelsen - WTF? 

Det må være fordi, du ikke fatter en skid og går ind for brug for tvang. 

Lennart Bertelsen

#382 Re: Re: WTF?

2015-08-31 14:07

#381: - Re: WTF? 

På ingen måder - det er fordi, jeg går under kategorien 'normal' og ikke 'komplethamrende hysterisk'.

Poul Andersen

#383 ERe: WTF?

2015-08-31 14:09

Poul Andersen

#384 Unge mænds sved stinker

2015-08-31 14:11

Unge mænd er hormon fyldte, og jeg underviser dem. Jeg smider raskvæk folk hjem, hvis de stinker - og så er jeg ligeglad med hvorfor. Jeg får ikke ulempe tillæg for at stå i stanken efter en idrætstime!

Poul Andersen

#385 Re:

2015-08-31 14:15

#18: -  

tl;dr Har du hørt om linjeskift?

Gæst

#386 Re: Re: Re: WTF?

2015-08-31 14:22

#382: Lennart Bertelsen - Re: Re: WTF? 

Normal ? hvem har fortalt dig det? Ham idrætslæreren der sender børn hjem fra skole fordi han mener de lugter af at have været i bevægelse? Men selvfølgelig er det bedre at sende børnene hjem fremfor at tvinge dem til nøgenhed. Alle andre steder end folkeskolen er det forbudt og strafbart at tvinge børn til at være nøgne husk det

Lennart Bertelsen

2015-08-31 14:34

Den her galimatiasunderskriftsindsamling er på højde med det postyr, der kom ovenpå dyrekortene fra Bilka. En flok hysteriske k******er hele bundtet - og intet andet.

Gæst

#388 Re:

2015-08-31 15:04

#387: Lennart Bertelsen -  

Dit synspunkt er noteret. Du har jo ytringsfrihed her i Danmark. Det er kun mindreårige i folkeskolen, der ikke har de helt basale frihedsrettigheder . Trist

Poul Andersen

#389 Re: Re: Re: Re: WTF?

2015-08-31 16:35

#386: - Re: Re: Re: WTF? 

Jeg ved ikke om det er mig du hentyder til, men jeg er ikke idrætslærer, jeg er den lærer der skal have en flok stinkende 16-30 årige efter idræt. De her personer har ikke lært, at man går i bad når man stinker, og at man ikke altid kan være sikker på, om man selv kan lugte det.

I den del af uddannelsessystemet, hvor jeg sidder, skal vi uddanne de unge mennersker til at kunne tage et job (lærerplads). Denne lærerplads får man ikke, hvis man stinker konstant. Derfor sender jeg folk der stinker hjem. De bliver noteret med fravær og det bliver behandlet som anden sygdom eller pjæk - får man for meget fravær ryger man ud! Så simpelt er det. Der er ingen grund til at spilde folks tid, ved at lade dem blive i skolen, hvis de ikke kan få en lærerplads.

Gæst

2015-08-31 17:00

stinker ? Hvis børnene ligefrem stinker må det jo være en sag for de sociale myndigheder . Børns hygiejne er forældrenes ansvar IKKE skolens. Du må have en MEGET sart næse når du ligefrem mener børn stinker fordi de har været i bevægelse i knapt en time Måske du skulle finde dig et andet job?

Poul Andersen

#391 Hvad sker der for jer?

2015-08-31 17:08

Vi er igennem 90'erne og senere blevet bombarderet med nøgenhed og seksuelle symboler i offentligheden. Dette har gjort folk bange for at vise sig frem, hvis bare der er det mindste galt (ud fra folks egen subjektive opfattelse af normalt og tilnærmelsesvise besættelse af at finde noget galt) med deres kroppe. Derfor er forældrene generationerne i dag langt mere end tidligere pinligt berørte over, hvad de selv mener, er fejl ved deres kroppe – og disse fejl må for alt i verden ikke vises.

TILLYKKE! Denne kropsforskrækkelse har i fået overført til jeres børn. De små poder forstår ikke, hvorfor kroppen er pinlig (interessen i det modsatte køn og kroppe kommer først i den tidlige pubertet), de ved bare at kroppe er forkerte og skal skjules. Hvad sker der med disse unge mennesker? De overtræner eller udvikler spiseforstyrrelser. Fra sidste link:

Ifølge flere undersøgelser (se rapporter) er anoreksi i en eller anden grad genetisk bestemt, men det er ikke genetikken i sig selv, der gør børnene syge

Bingo, det ser arveligt ud, men er ikke genetisk – så er det socialt betinget. Fra samme sted:

Kirsten Hørder [børne- og ungdomspsykiater] fremhæver, at der hviler et stort ansvar på børn i dag, og at det psykologiske pres kan have en betydning for at udløse anoreksi. “Der er høje krav i dag. Børn skal beslutte mange ting. De bliver næsten ligeværdige med forældrene i den måde, de inkluderes i diskussionerne og bliver taget med på råd.”

Altså: Lad være med at gør børn til jeres ligeværdige! Børn skal ikke behandles som voksne, for det er de ikke. Det er sådan set hele grundlaget for opdragelse. Men det er selvfølgelig også et fy-ord for de spader der skriver under her.

Hver eneste person, der skriver under på denne indsamling er direkte og personligt ansvarlig for de utallige unge mennesker, der hvert år mister livet til anoreksi, bulimi eller depressioner! Tag tyren ved hornene og opdrag jeres børn i stedet for det her fis.

Poul Andersen

#392 Re:

2015-08-31 17:09

#390: -  

Måske du skulle sætte dig ind i hvad du snakker om i stedet for at blabre løs om noget du kender INTET til, men alligevel synes du skal have en holdning til og tages lige så seriøst som fagligt personale - luk ædespalten!

Lennart Bertelsen

#393 Re:

2015-08-31 17:46

#390: -  

Hvorfor i alverdens riger og lande skal de sociale myndigheder på banen for folk op til 30 år??? Har du slet ikke fanget, hvordan samfundet er skruet sammen? Og når eleverne er myndige er deres hygiejne skolens bestemt IKKE forældrenes ansvar (slå selv op hos Onkel Google, hvad 'myndig' egentlig betyder). 

Derudover så undlad venligst at bruge versaler - det er MEGET uhøfligt at råbe, når man debatterer. Men det ligger vel helt naturligt til jer højreorienterede; hvis ikke man får sin vilje, RÅBER man bare endnu højere.

Gæst

#394 Re: Re:

2015-08-31 17:53

#392: Poul Andersen - Re:  

fagligt personale og "ædespalten" ja der er ikke noget at sige til at så mange børn og unge får problemer, når det er folk med din holdning, de er tvunget til at tilbringe dagen sammen med. Har du overvejet, at børnene kan blive utrygge ved den sygelige interesse du og samfundet udviser for deres bare kroppe. Det er sgu sygt. Lad børnene være i fred og lad dem selv bestemme, hvor de vise sig nøgne. Alt andet et unaturligt

Lennart Bertelsen

#395 Re: Re: Re: Re: WTF?

2015-08-31 17:54

#386: - Re: Re: Re: WTF? 

"Alle andre steder end folkeskolen er det forbudt og strafbart at tvinge børn til at være nøgne husk det"

Øøøh - er det et seriøst argument for, at de ikke skal gå i bad?? Politiet er mig bekendt de eneste i samfundet, der må bruge en peberspray mod en anden person - er det så også forkert? Vil dit argument være noget i stil med "Hvis andre end politiet bruger peberspray, er det forbudt og strafbart. Husk det"

Folkeskolen er en opdragende og dannende institution. Børn skal lære at gå i bad efter idræt; at det er noget man gør. Bum, længere er den ikke.

Lennart Bertelsen

#396 Re: Re: Re:

2015-08-31 18:00

#394: - Re: Re:  

"Har du overvejet, at børnene kan blive utrygge ved den sygelige interesse du og samfundet udviser for deres bare kroppe"

Og hvori består så denne 'sygelige interesse'? Der er jo heldigvis ikke ret mange lærere, der ligefrem står og glor på, at ungerne er i bad - så der kan jeg ikke lige følge dig og din 'sygelige interesse'

Poul Andersen

#397 Re: Re: Re: Re:

2015-08-31 18:03

#396: Lennart Bertelsen - Re: Re: Re:  

Jeg er dog overordentlig tilfreds med at vedkommende ikke er lærer, når man udviser en sådan seksualisering af 8-årige... syge stodder!

Lennart Bertelsen

#398 Re:

2015-08-31 18:03

#328: -  

Børn skal lære personlig hygiejne - man går i bad efter idræt, slut. Og nej, der skal ikke bruges ressourcer på badeforhæng - så når kropsforskrækkelsen jo nye højder. Det ender med, at ingen tør gå gå så meget som i niqab om føje år - den viser simpelthen ALT for meget.

Poul Andersen

#399 Re: Re: Re:

2015-08-31 18:04

#394: - Re: Re:  

Er du venlig at sætte et brugernavn på? Jeg vil gerne kunne holde styr på, hvem der skriver hvad.

Lennart Bertelsen

#400 Re: Re: Re: Re:

2015-08-31 18:35

#399: Poul Andersen - Re: Re: Re:  

Klart de ikke tør sætte navn bag så latterlige udsagn.