Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!.
Gæst |
#8032014-01-26 13:56det er ikke rimeligt at der er gensidig forsørge pligt .staten kan tjene pengene ind ved ikke at udbetale f.eks børnepenge til andre lande . |
Gæst |
#804 Helle Gram2014-01-26 20:25Sikke noget svineri dette reform, familier bliver splittet, de syge bliver mere syge - alt imens Mette Frederiksen vasker hænder |
Gæst |
#8062014-01-27 11:24Gensidig forsøgerpligt burde slet ikke eksistere nogen steder, da familielivet i dag, med det udgiftsniveau der er i Danmark, ikke kan fungere uden 2 indtægter. |
Gæst |
#8072014-01-27 17:34Vores overskud på betalingsbalancen er meget højt. Hvorfor ikke lade det komme den almindelige dansker til gode? Hvorfor kan vi som borger ikke få lov til at få en bid at det overskud i form af velfærd? en velfærd, som vi betaler til igennem en meget høj skatteprocent.. Der er mange måder at styre et land på, men Danmark går i den forkerte retning. Hvor fanden er solidariteten fra staten til borgeren? |
Gæst |
#8082014-01-27 19:27Hvad er det egentlig man vil med sådan et vanvittigt forslag. Fordi man er glad for sin partner er det jo ikke sikkert at man har råd til at holde økonomien oppe for to ell. flere personer. |
kim |
#809 Re: GF2014-01-27 19:30 |
Gæst |
#8102014-01-28 22:08Konsekvenserne vil være meget stærkt øget kriminalitet,folk skal da have mad på bordet,og så sker dette fra stort set den ene dag til den anden,jeg har slet ikke nok fyord i mit ordforråd til at kommentere dette,jeg stemmer bare aldrig mere , for når de kommer på taburetten for de storhedsvanvid.SKAM jer ud over alle grænser |
Gæst |
#8122014-01-29 01:59Hold da kæft hvor er du Latterlig at høre på. de gifte har sagt ja til det og vidste hvad det indebar. Vi andre samboende skal slutningen bare finde os i at sådan writes dét bare .. Kæmpe svineri . Og dermed Basta |
Stavensbonden |
#813 1 mdr fast jobroutation til politikerne , lad dem så blive kontantmodtager,2014-01-30 14:17Tag/fjern EVIGHEDS Pensionen fra Politikerne .....og nedsæt deres løn, hvorfor skal de have den, der er jo ikke en af dem der kan lede vores land ordentligt - de lover og lover, score stemmer i hobevis og holder ikke hvad de lover, siger et gør noget andet.....Bruger enorme resurser og tid på at svine hinanden til, tid som kunne have været brugt på at gøre Danmark til et af de bedste steder at være, vise at man virkelig er et lande hvor man kan stå sammen, også selv om har forskellige synspunter og er forskellige partier - men i stede gå det stødt tilbage til stavnsbondetiden bare i en mere moderne udgave ......! de små skal holdes nede, en omvendt Robin Hood det er hvad de kan få, så afskaf evighedspensionen børnepenge frynsegoder osv osv for politiker .......... |
Gæst |
#8152014-02-01 12:17Hvorfor slå ned på dem der ligger ned, der vil være mange singler i Danmark for de har ikke råd til at bo sammen |
Gæst |
#8162014-02-02 10:13solidariteten er på kraftig tilbagetog i dette land. Kan man forvente andet af den regering vi har nu. Danskerne må snart være klar til at kæmpe for vores rettigheder. |
Gæst |
#8172014-02-03 01:50det rammer de svageste i vores samfund og mange par må gå fra hinanden og det bliver Så der er ikke sparet ved denne ondsvage lov |
Gæst |
#818 Re:2014-02-06 00:19Har du ikke selv skrevet under på det......det har andre altså ikke........men det er altså iorden at blive tvunget....tosse mand |
Garfield |
#819 NEJ TAK TIL DEN FORBANDEDE FORSØRGERPLIGT2014-02-06 23:10Hvad fanden er det snart for et samfund vi lever i ??. Det er sku det mest vanvittige de har lavet ( Udover alle de andre latterlige ting ) De flår alle små-familier og samboende par fra hinanden som næsten intet har i forvejen. Et Er at vi ligger ned,,, MEN DET KAN FANDME IKKE VÆRE RIGTIGT AT VI OGSÅ SKAL FINDE OS I AT BLIVE JOKKET GODT OG GRUNDIGT PÅ AF DEN RÅDNE REGERING. De har jo deres på det tørre og gider da ikke skænke den lille borger på gulvet en tanke. når de ikke er på borgen mere, så har de da stadig deres tilskud til dit og tilskud til dat og fri det ene og det andet og STOR pension når de går helt på ( såkaldt folkepension ) som er en stor pension de har resten af livet hvor de ikke behøver at tænke på noget som helst, jeg ville gerne se deres udbetaling efter skat, det ville højst sandsynligt være beløb vi små danskere aldrig kommer i nærheden af eller turde drømme om. Det er sku noget stort svineri. De skulle prøve at komme herned på jorden til os og prøve at se om de kan leve af det sultebeløb som vi får, så kunne de måske blive klogere. Nææ vi andre kløjes i pastaen til 4 kr i Rema, med ketchup på, Jeg håber kraftedme at de kløjes i deres dyre rødvine og store saftige bøffer en dag, Så skal jeg sku nok klappe i mine hænder. Jeg var engang rigtig stolt af at være dansker. Det er Jeg sku ikke stolt mere. De pisser os virkelig op og ned af ryggen.. FÅ NU ØJNENE OP INDE PÅ DEN LILLE BORG I TÅGEHOVEDER.... |
Gæst |
#8202014-02-15 12:19Samfundets svageste, der ellers kunne støtte hinanden risikerer at blive nødt til at bo alene for at overleve økonomisk, hvis deres partner hører til de lavtlønnede. Regeringens ide om hvad man kan klare sig for hænger sjældent sammen med virkeligheden. Hvad med unge studerende der deler en lejlighed. Deler de huslejen er de vel samboende. Så hvis den ene efter endt studie bliver berørt af loven skal de andre så forsørge vedkommende eller smide personen ud? Eller har man en kæreste, med et eller flere børn de betaler bidtag til, så skal samboen så betale deres børnebidrag ? Hvad med hvis ens voksne søn bliver skilt og mister job og flytter hjem til mig, skal jeg så betale hans eventuelle skattegæld og manglende børnebidrag eller skal jeg også smide ham ud?. Er man lavtlønnet har man sjældent råd til at forsørge andre end sig selv. Og dertil mister man boligstøtte hvis den anden får bare fem flade ører. Så det går lige op. Det virker som om regeringen helt har mistet forbindelsen til befolkningens forskellige problematikker og kun ser verden ud fra deres egne forudsætninger. Mange flere skilsmisser, folk der vælger en udsat partner fra, og mange der er nødt til at leve alene på kanten af samfundet. Hvem han tilbyde en stakkels ven på kontanthjælp husly? Ikke med mindre man er rede til at forsørge vedkommende. Hvis man finder en kæreste der har et skrantende helbred eller anden "disability" så kan man blive nødt til at vælge vedkommende fra. "The survivel of the fittest" er fremtidens agenda. |
Gæst |
#821 Re:2014-02-16 02:42hvad så med "ægtefællefradraget"? Hvad så med beskatningen af testamente? |
Gæst |
#8222014-02-17 13:30Det er i modgang, at menneskers sande natur afsløres og langt størstedelen af partierne i DK har bekendt kulør. Jeg væmmes ved den nepotisme og helt åbenlys magtmisbrug af det politiske mandat der er blevet givet fra folket. social polarisering og gradvis hældning mod en 'Coporate Republic', here we go :-(. |
Gæst |
#8242014-02-17 17:05Har ikke selv brug for dette, men kan kun OPFORDRE til, at vi alle skriver under på denne latterlige regel !!! |
Gæst |
#8252014-02-17 19:29Som udgangspunkt OK, men er nu skruet sammen så man rammer mennesker der i god tro har etableret sig. Bør indføres gradvist over en længere årrække |
|
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Bevar studiemiljøet på SAMF og KUA!
1671 Oprettet: 2024-11-19
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
1631 Oprettet: 2024-11-06
Støtteerklæring til modstanden mod salget af Silkeborg IF
1247 Oprettet: 2024-11-19
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
2368 Oprettet: 2024-10-02
En kamp for studiemiljøet på Søndre Campus Københavns Universitet
654 Oprettet: 2024-11-11
NEJ til indhegning af kvæg i Sønderskov og Ravnsholt - JA til urørt skov og sikker skolevej
534 Oprettet: 2024-11-06
Styrk Koldings Erhverv – Afskaf Dækningsafgiften
441 Oprettet: 2024-11-04
Underskriftsindsamling mod lukning af Gårsdalvej, Ravnstrup
405 Oprettet: 2024-11-07
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
371 Oprettet: 2024-10-29
Stop byggeplanerne i Solberg Parkkirkegård på Gravens Rand.
369 Oprettet: 2024-11-16
BEVAR Centerhallen i Lillerød
341 Oprettet: 2024-10-28
Søruplund Nej Tak
306 Oprettet: 2024-09-30
Underskriftindsamling imod at kørebanen på Tannisbugtvej reduceres til en bredde på 6 meter.
224 Oprettet: 2024-11-04
Rikke Cramer Christiansen
152 Oprettet: 2024-11-02
Vi Kræver Et Øjeblikkeligt Stop for Mink og Chinchillaavl”
146 Oprettet: 2024-11-12
Nej tak til solcellepark i Lunderskov og Nagbøl
136 Oprettet: 2024-11-09
Bevar specialsygeplejerske Laila Barkani's stilling
121 Oprettet: 2024-10-24
Behold billedkunst i 1.klasse
5388 Oprettet: 2024-03-27
NEJ TAK TIL HØJHUSBYGGERI I SÆDDING/FOURFELDT
112 Oprettet: 2024-11-21
Underskriftsindsamling: For en rimelig fordeling af planlagte solcelleanlæg i Viby Sjælland, Ørsted og resten af Roskilde Kommune
105 Oprettet: 2024-11-14