Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!.

Gæst

2013-12-06 10:29

kun godt at der er nogen som kan se at det ikke holder
Flora

#752 Re:

2013-12-06 10:30

#652: Gæst -

Samboen betaler da vel også skat??? Så det er iorden at en arbejdende person skal forsørge andre igennem skatten plus hende eller ham de bor sammen??? Hvor stor en beskatning kommer det mon til at svare til???

Gæst

2013-12-06 12:11

Jeg syntes at det er uretfærdigt overfor det folk som bare ikke kan komme i arbejde! så derfor skriver jeg under!!!

Gæst

2013-12-06 16:19

HELL NO,,, KÆRE POLITIKER,,, PRØV I AT LEVE SOM OS ALM BORGER,, OG DROP JERES STORE HYRE, OG OPLEV DET VIREKLIGE LIV,, I BURDE SKAMME JER

Gæst

2013-12-06 22:29

Underskriftsindsamling for afskaffelse af lov om gensidig forsørgelsespligt - også for ægtepar.

Gensidig forsørgelsespligt blev indført i 1925 - på et tidspunkt, hvor det var normalt, at familier levede på én indkomst; mandens. I vores "moderne" samfund er det ikke realistisk, at en familie skal leve på en indkomst heller ikke selvom parret er gift.

Din underskrift er vigtig. Jo mere opmærksomhed sagen får, jo større er vores chancer for, at få stoppet vanviddet. Resultatet af denne lov er uacceptable konsekvenser for vores samfunds svageste mennesker, og de har nok at kæmpe med i hverdagen uden at regeringen tvinger dem til at flytte fra deres partner, deres børn og deres hjem.

Del endelig. Det tager ingen tid, og det er så vigtigt. Mange tak! :)

Gæst

2013-12-07 13:24

FANDEN TAGE DEN REGERING ! De har jo deres på det tørre ? De kan rigtig !

Gæst

#757 Re:

2013-12-08 16:19

#5: -

Du siger det er fair fordi det er sådan er det for gifte par !!

som samboende kan man ikke dele skattefradrag, du har ingen retigheder hvis din partner dør og der er en del andre ting,

som gælder for gifte par der gælder for samboende.

man kan ikke bare sidestille dem det går ud over med gifte par uden at give dem de samme retigheder.

Gæst

2013-12-08 18:11

Gensidig forsørgelsespligt bør ophæves for alle, og netop nu bør den kommende reform trækkes tilbage.

Gæst

2013-12-09 07:07

Stop så i politikere,,,,, i bomber os tilbage til kødgryderne og det gælder begge køn.I skulle skamme jer.. Vågn lig op !

Gæst

2013-12-09 09:25

Det er en fin måde at skippe befolkningen på det kan ødelægge mange familier og igen vil det ramme de svage og børnene

Gæst

2013-12-09 10:41

Vores politikere burde fandme have en dårlig smag i munden. Hvor fanden bliver den nymoderne Robin hood af....... Med mendela's sørgelige afgang. Har man hvis man lige kigger på hva den mand ville vise os ALLE. Og i den grad også gjorde. Jamen er det så ikke på tide med en nymoderne Robin hood. Politikere. Ha ha og min bare røv. En falder i søvn. En køber lille rygebox til mange penge. Og man kan blive ved. I er sgu ikke jeres job værdige.
GÆST

#762 SIDSTE JUL!!

2013-12-11 17:07

Så er det en realitet......Dette bliver vores SIDSTE JUL,som en familie på 6 ;( ;( Fortæl mig: Hvordan skal j fortælle min datter på 9 år,at Mor og Far skal flytte fra hinanden?? At vi ikke har råd til mad og medicin?? Vi er 2 voksne,som er KRONISKE syge og aldrig bliver raske igen. Vi får begge MEGET medicin hver dag,dyrt medicin :( Og vores fælles datter er osse kronisk syg og på Medicin :( Mit HJERTE GRÆDER OG GØR ONDT!! J forstår ikke hvad meningen er med dette galskab??!!! SPARKE TIL FOLK,SOM ALLEREDE LIGGER NED!!!!

Gæst

2013-12-12 12:53

Syntes det er sørgeligt for folk som det kommer til og gå ud over. Det er ikk okay.

Gæst

2013-12-12 15:54

Jeg håber og beder til at denne underskrift indsamling vil føre til noget.
Men er bange for at, the cool bitches, vælger ikke at bide mærke i indsamlingen.
De har jo deres på det tørre og behøver jo ikke at gå på gaden.
Jeg kan helker ikke forstå, at folketinget må have lov til at vedtage en lov, hvis de ikke selv er forgangsmænd ( kvinder) for lovforslagene.
Næ nej. Citat: lad os alle hjælpes ad med at få Danmark op at stå igen!! FIS, svindel.
Nej - lade Dannarks befolkning på gulvet betale
Mordip

#765 Re: ja måske men er det fair man ik har det samme fradrag som gifte ?

2013-12-12 19:24

#5: -  

Gæst

2013-12-14 22:28

Hjææææælp!! Kopier, ret til, print ud og hæng op. Lav gerne din egen version, det her en hurtig brainstorm. Hæng infosedlen op overalt på din vej, lygtepæle, toge, butikker, opgangen, stationer osv osv. kom nu folkens, her kan alle være med! <3

Eksempel.

Landsdækkende demonstration!!

Vi burde nyde julen alle sammen MEN rigtig mange mennesker er ved at blive presset ud af samfundet. Umenneskelige reformer har den konsekvens at:

-Familier over hele danmark i disse dage bliver tvunget fra hinanden, i forsøget på at at skaffe mad på bordet. Mange børn sidder lige nu og savner mor eller far, som en direkte konsekvens af reformerne!

- samboende og kærester skal nu forsørge deres syge uarbejdsdygtige partner.

-DIN sikkerhed er blev forringet hvad enten du er RIG, FATTIG, RASK eller SYG!

- Boligmanglen er akut, disse "enkeltmands boliger" eksisterer ikke, folk er overladt til gaden, da de ikke kan bo sammen længere.

- kærligheden er for alle, ikke kun for dem født med tag over hovedet og raske gener

-En kæmpe gruppe mennesker bliver under disse vilkår, stemplet som et meget dyrt bekendtskab, mon kærligheden har lige vilkår under disse betingelser?

-Partnere og samboende kan ikke bruge hinandens fradrag som gifte kan.(en skattemæssig ulighed for de mest udsatte i samfundet.

-ønsker du et land hvor psykisk syge, arbejdsløse, og unge må på gaden i forsøget på at mætte maven?

-Hvor er individdets ret til selvbestemmelse?

-Kan du klare et sygdomsforløb alene på gaden, fordi ingen har råd til tage sig af dig?

Landsdækkende demonstration!!!

København: d.19 december kl.16 på rådhuspladsen der vandres mod christiansborg.

Landdækkende: Din lokale demonstration foregår foran dit lokale rådhus/kommunekontor D.19 Dec.kl.16.

Nok er nok!!

Gæst

2013-12-20 07:21

Syntes simpelthen i politikkerne er for lave nu, så hjælp da for fanden VORES EGNE, frem for al jeres skide udenlandshjælp og skide insamlinger til alle andre.. SPAR PÅ JERES EGEN LØN!
Kenneth Haas

#768 opfordring til dem fra haderslev

2013-12-20 08:55

Hej alle fra Haderslev.

der er en gruppe for jer den hedder: Syg i Haderslev

jeg vil opfordre at melde jeg ind i denne gruppe så vi kan danne fælles front

Mvh Kenneth Haas
Jesper Clemmensen

2013-12-21 21:29

Man kan altid diskutere rimeligheden af den gensidige forsørgerpligt.

Men, man kan ikke diskutere om den éne samlivsform skal have økonomisk fordel frem for den anden. I 2013 skal reglerne selvfølgelig være ens for alle, uanset om de er gift eller ej. Mere eller mindre moderne familiemønstre bør i denne sammenhæng være irrelevant i det nutidige samfund.

Skal den gensidige forsørgerpligt være rimelig i denne sammenhæng, skal ægtefællefradraget jo følge med. Regeringen siger jo selv, at det ikke skal have betydning om folk er gifte eller ej. Så bør det selvfølgelig gælde på alle områder.

Underskriftindsamlingen mangler denne vigtige præmisse, og derfor kan jeg ikke skrive under.

Gæst

2013-12-22 13:29

Lad os nu ikke igen skabe A og B mennesker.. Føj
Gæst

2013-12-25 01:44

I kan takke alle samfundsnassere som fattige carina og dovne robert. Jeg er meget 50/50 med den her nye reform, da den rammer dem som faktisk ikke har mulighed for at arbejde/er syg i en periode. MEN kontanthjælp har og vil aldrig blive en permanent indtægt. Meningen var/er at det skulle være en hjælp til at komme i job. Jeg må ærligt indrømme, at jeg synes det er en kæmpe lussing at folk som mig, som tjener det samme som fattige carina på trods af, at jeg knokler røven ud af bukserne og hører til dem der er lavest betalt i dette samfund, kan sidde og høre om diverse debatter om hvor FATTIG carina/andre kontanthjælps modtagere er, når de egentlig får flere penge om måneden end hvad jeg gør. Jeg vil til enhver tid støtte dem som virkelig har brug for det, for det kan ske for mig selv en dag. Men alle andre samfundsnassere som egentlig bare ikke gider lave noget, i kan rende mig og alle dem der arbejder i røven. I er skyld i at det går udover så mange. Jeg har selv meget dårlig ryg og psykiske problemer, men jeg står alligevel op og går på arbejde, selvom jeg må slappe af resten af dagen pga smerter, men jeg gør det! Prøv at lev i udlandet og se hvor meget bistand i kan få? Syge mennesker derover må passes af familie eller venner, da de næsten ikke får en krone. Så vær dog taknemmelig for, at staten og OS SKATTEYDERE forsørger jer!

Gæst

2013-12-26 08:47

Fantastisk initiativ. Vanviddet skal stoppes.
JRMC

#773 Barsel og sygdom

2013-12-27 16:26

Hvad med folk der er syge ? De kan ikke bare tvinges ud i arbejde.
Min Svoger har en skulderskade (Som er forværret pga operation der gik galt) Han er tvunget ud i arbejde lige blevet opereret for 4 gang og stadig skal han arbejde. Som 2 dage efter han var blevet opereret fik af vide han at han skulle ned i værkstedet igen (hans aktivering) ellers ville han miste kontanthjælp! thoumbs up DK ...
Og mig ? Jeg er på barsel .. Men mister vel omtrent 4-5000 kr pr måned så er tvunget ud i arbejde selvom jeg har min lille søn hjemme så hvis jeg er så heldig at nogen steder vil tage mig ind så skal jeg også lige finde en barnepige (og hvis man er heldig får man en til 100Dkk/T) så det er lige omkring 800-1000 kr pr dag og så kunne man ligeså godt have været blevet hjemme da man jo selv tjener omkring 100-120 kr pr dag (Før skat) når man er så ung som jeg er og uden uddannelse, men det er jo så også kun de måneder før min søn kan komme i vuggestue eller dagpleje hvor man så betaler 3000 kr pr måned (Plus jeg har en stor dreng hvor vi også betaler dagpleje) Og der er så mange mennesker der må tage et arbejde SELVOM de er syge og uarbejdsdygtige BARE FORDI de syntes vi skal være et Velfungerende danmark hvor ALLE er i arbejde selv svage syge og det næste bliver at pensionister også skal i arbejde (Kun 20 timer pr uge) ... Hvad med vores børn ? Skal børnene så også hvis de får job lide under GF ? Skal de så også forsørge hvis de får et deltid/Fritids joB? Hvorfor lukker vi så ikke bare istedet for landet og siger Ikke flere indvandrer ? Det er der ikke råd til! Vi kan ikke forsørge vores egne så hvorfor fanden skal vi forsørge alle de andre lande? Og sender penge til andre lande fordi de sulter og ikke har skole og tøj osv? Hvad med os bliver vi ved sådan så er det sgu os næste gang. Der er sgu snart ikke et DANMARK mere. Det er sgu allerede ved at være fremmed land....... Hvorfor tager vi ikke bare politikernes og de riges store fede Pensioner og skære ned?. Eller andet. Og hvorfor skal de køre rundt i store fede BMW'er ?? Som kun køre 5-6 KM PR LITER ?? Hvorfor kan de ikke have en lille bil der køre 20-25 KM Literen og spare der som os andre? Og spare på pengene til deres store fede lønchecks .
Min kæreste og jeg har ikke råd til at leve sammen. Og som han selv har sagt han kan ikke forsætte hvis han skal forsørge mig fordi han ender med at skulle arbejde 40-50 timer pr uge for at kunne forsørge mig og vores børn. Det ender med at man går fra hinanden alle der lider under dette og kvinder og mænd ender som enlige forældre landet rundt pga vi syntes det er vigtigere at hjælpe Indvandrere end at hjælpe vores egne . ! Det ender sgu med at koste mere og gøre danmark ENDNU mere fattigt og gøre flere og flere mennesker til hjemløse og sultende og så ender VI som de lande som vi så IVRIGT prøver at redde istedet for at redde vores eget ! Seriøst .? HVor meget ender det ikke med at koste i Børnepenge, Børnebidrag, Fripladser til fritids klubber/hjem dagplejer vuggestuer og børnehaver, Bolig sikring, og så mange andre ting. SERIØST DANMARK TÆNK LIGE EN GANG MERE . Forstår ikke hvordan nogen med god samvittighed kan tage så meget for så mange mennesker ! Familier som enlige !!! Det er virkelig sørgeligt. ER virkelig ked af at mine børn skal vokse op i dette land sådan som det er på vej til at blive. Håber virkelig at man finder tilbage til de gamle danske kvaliteter som gjorde DANMARK til danmark og ikke bare et nyt fattig land som et andet land engang inden for en nær fremtid skal prøve at redde !

Gæst

2013-12-29 09:11

Beskæftigelsesminister Mette F. er blevet så anstrængende at høre på når hun siger "man kan kun få kontanthjælp hvis ikke man har andre midler at forsørge sig selv med" underforstået "man kan ligeså godt være forsørget af sin arbejdende samlever". Hvordan hænger det sammen at det skal betale sig for samleveren at arbejde??????? Og har hun helt glemt Ægteskabsloven???? Hun beviser bare at hendes ministerstilling kan varetages af hvem som helst.....der skal ikke meget til...

Gæst

2014-01-04 22:32

Det er for langt ude. Eller rettere sagt social diktatur.