STØT BYGGERIET AF EN NY STORSTRØMSBRO

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen STØT BYGGERIET AF EN NY STORSTRØMSBRO.


Gæst

#51

2015-11-17 19:56

vi er nød til at have en bro hvor tog cyker og gående har mulighed for at benytte og at vi ikke bliver lukket helt ude her ned fra det sydlige.


Gæst

#52

2015-11-17 20:04

fordi jeg synes det er fuldstændig vanvittigt at politikerne tager en hel landsdel som gidsler. Den gamle bor er misrøgtet og nedslidt så at udskyde den nye bro er direkte uforsvarligt. Desuden er det ødelæggende for al udvikling på Lolland Falster den usikkerhed det her skaber. Så vil Folketinget noget for Vores område så er det bare at få gang i byggeriet. Kan man tænke sig Lolland Falster uden togforbindelse til det øvrige Danmark ??? Jeg kan ikke.

Gæst

#53

2015-11-17 20:13

Marlene Larsen

Gæst

#54

2015-11-17 20:25

Vi trænger til en ny bro.
Jeg har benyttet en i en del år i tiden Ca. 1978 til 1982.
Gør det stadig i dag når jeg besøger familien på falster

Gæst

#55

2015-11-17 20:28

Fordi jeg er afhængig af broen til og fra arbejde dagligt

Gæst

#56

2015-11-17 20:33

Det er vigtigt, at vi får en ny bro så hurtigt som muligt. Det er en skandale, hvis cyklister på et tidspunkt ikke kan benytte broen.

Gæst

#57

2015-11-17 20:37

Jeg tør ikke køre over broen længere efter at have set den smuldrende beton.

Gæst

#58

2015-11-17 21:12

Benytter broen hver dag for at komme på arbejde

Gæst

#59

2015-11-17 21:14

Benytter broen dagligt til og fra arbejde

Gæst

#60

2015-11-17 21:20

fordi vi har brug for en ny bro da den vi har nu ikke er meget værd og vi bruger for mange penge på at lave på den hele tiden

Gæst

#61

2015-11-17 21:26

Jeg er snart bange for at kører med tog over broen
Det er så slemt nu er jeg førster ånder op igen når toget er kom helt over

Gæst

#62

2015-11-17 21:44

Broen kan ikke undværes og er i en ganske forfærdelig stand nu , tror ikke den holder meget længere

Gæst

#63

2015-11-17 21:57

Jeg underskrev indsamlingen da jeg finder det urimeligt og forargeligt at man vil udskyde broprojektet og i værste fald afskære os fra resten af Danmark mht togtrafikken.
Hvor mange pendlere ville ikke flytte til området hvor husene er til at betale og naturen er skøn, hvis man kunne komme med toget til staden på evt 40 minutter ??

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-11-17 22:16



Gæst

#65

2015-11-17 22:17

Fordi jeg ofte kører over broen, og hver gang overvejer om Jeg måske skulle have valgt en anden vej.

Gæst

#66

2015-11-17 22:19

Har ikke lyst til at ryge i havet den dag at broen knækker over.

Gæst

#67

2015-11-17 22:27

Jeg skriver under fordi jeg bruger den gamle slidte bro næsten dagligt og trafikken her er vigtigt for øens vækst og samhørighed. Falster er en del af Danmark. En vigtig del.
Ordentlige tteansportmuligheder er et must.
Godawdo

#68

2015-11-17 22:46

Kors hvor har vi dog kvajet os hele vejen igennem med dette projekt. Først bygger vi Farø-forbindelsen i 7o'erne fordi den gamle bro var udtjent. Men der skulle jo ikke jernbane med, fordi den "smule" trafik kunne sagtens klares af den gamle. En KÆMPE fejl som vi nu skal betale 7-fold for. Derefter vedtages Femern projektet. Før dette vedtages er der ingen som nævner, at dette projekt vil kræve en helt ny bro. Da projektet er "i hus" finder "nogen" pludselig en rapport som viser at den kære gamle bro på det nærmeste er ved at falde sammen. Så må vi jo bygge en ny. Og der SKAL jo være jernbane med, for ellers bortfalder EU-støtten til projektet. Så er det jeg spørger: Havde vi overhovedet vedtaget Femernprojektet hvis vi vidste at det ville medføre opførelse af en helt ny bro? Nej, vel? Men det vidste vi jo heller ikke før "pølsen lå på bordet". Vi er ganske enkelt blevet bondefanget så det basker! Af vore egne uduelige politikere fra stort set alle partier. Nu står vi så med skægget i postkassen og ved ikke rigtigt hvordan vi skal få tingene til at hænge sammen. Vi kan jo hurtigt blive enige om, at den kloge, fornuftige og langt billigste løsning havde været en jernbane over Farø, samt en total renoveret storstrømsbro - stadig med togdriften i mindre grad. Så ville en ny bro være formålsløs. Men det er ønsketænkning. Fælden er klappet, så nu hænger vi på BÅDE en renovering af den gamle, OG opførelsen af en ny. Når vi så har renoveret den gamle bro, kan vi så begynde at rive den ned igen om 5 år. Godaw do, Her går det godt. HAVDE VI VIDST HVAD VI VED I DAG, VAR FEMERNPROJEKTET ALDRIG BLEVET VEDTAGET!

 

 


Gæst

#69

2015-11-17 23:07

Vi skal have en ny Storstrømsbro..så det er muligt at komme til Sjælland, når Farøbroen bliver lukket på af f.eks. Storm. Eller andet uheld..

Gæst

#70

2015-11-18 04:14

Det kan ikke betale sig, at blive ved med at reparere den gamle bro. Det vil blive langt dyrere i længden.

Gæst

#71

2015-11-18 04:36

Fordi det er vigtigt at få en ny bro

Gæst

#72

2015-11-18 06:11

på gr.af broens meget dårlige tilstand

Gæst

#73

2015-11-18 07:23

Der er fare for togtrafikken ikke kan køre til Falster og Lolland når der opstår nye revner i Storstrømsbroen

Gæst

#74

2015-11-18 07:25

Fordi den trænger til udskiftning og det blot ikke billiger af at vente

Gæst

#75

2015-11-18 07:41

Fordi jeg frygter den dag hvor broen knækker sammen når et tog kører over, den er jo smuldret væk alle synlige steder. Hvordan ser det ud de steder vi ikke kan se med det blotte øje. Min mand kører også over den i bil hver dag og det vil blive en stor omvej for ham hvis han skal benytte Farø broen