Luk de danske grænser NU!
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Luk de danske grænser NU!.
Gæst |
#10032016-04-20 14:10Jeg mener at vi bliver for blandet især med kristendom Aldrig godt med for mange muslimer i områder Se tilbage i historien kun store krige og problemer |
Gæst |
#10042016-04-20 14:46Fordi jeg syntes, at vi vil kunne hjælpe flere flygtninge i nær området for de samme penge end hvis de skal sidde på kontanthjælp her i landet og så er der større chance for at de tager hjem igen |
Gæst |
#1007 d 1 maj2016-04-20 22:08www.youtube.com/watch?v=dDu4iPiY8BQ Sæt X i kalenderen d 1 maj Da er der en ny luk grænsen demonstration i Kruså kl 13,00 ved bingohallerne. Kom nu ud af starthullerne alle i som vil have grænsen lukket kom og vær med så kan i jo måske få jeres ønske opfyldt om ikke andet så for nogel få øjeblikke vi har før gjort det og kan igen bare vi er mange nok Så kan i ved selvsyn se hvor og hvad de bruger vores politi til Jeg fatter ikke at der bare er nogle af de betjente som forbyder os at lave en fredelig demonstration Som gør ligesom de østtyske grænsevagter da muren blev nedbrudt i Berlin Det er jo da trods alt også deres børn og børnebørns fremtid der er på spil Kom nu med der er plads til mange flere. Der er også pladst til politibetjente der har fri :) Jeg ser da langt over 300 underskrifter fra sønderjylland og bare et par timer kan i vel søtte af til det :) Husk at invitere naboen :) |
Gæst |
#1008 Se virkeligheden i øjnene de passer ikke ind her2016-04-20 23:02Muslimske piger angiver deres veninder, når de bryder familiens regler. Dermed fjerner de fokus fra sig selv. Unge muslimer, der er vokset op med social kontrol i hjemmet, benytter selv samme undertrykkende kontrol ved at sladre om deres egne venner og veninder. Det siger Anita Johnson, direktør i krisecentret RED Safehouse. Krisecentret hjælper muslimske unge, der er flygtet fra deres familier på grund af vold, æresrelaterede konflikter og social kontrol. »Vi hører igen og igen, at det ikke er de voksne, der opdager det, når de unge bryder reglerne.« »De her unge sladrer helt vildt om hinanden og fastholder hinanden i en kontrol. Hvis en pige har set en anden pige nede i et center med en ung mand, så sladrer hun til sin mor, der sladrer til pigens mor.« »Det handler måske i virkeligheden om, at den unge pige også gerne selv vil kunne gå med en ung mand et eller andet sted, og så må man lige fjerne fokus fra sig selv.« Anita Johnson deltager onsdag i en høring i Folketingets udlændinge-, integrations- og boligudvalg om bekæmpelse af radikalisering i muslimske miljøer. Her vil hun efterlyse en debat om den kontrol, der hersker blandt pigerne. »Når man er opvokset i sådan en kultur, så er det jo det, man gør. Det er de sociale spilleregler, de er vant til.« Hun foreslår, at skoler og andre institutioner, der har med unge at gøre, diskuterer problemet med de unge. »Vi skal hele tiden sætte den sociale kontrol under lup. Både i skolerne og på arbejdspladserne. Vi gør det igen og igen ude på centret.« »Hver gang vi ser de her ting, skal vi påpege det over for de unge: Hvad er det, du gør nu, hvorfor har du brug for at sladre om nogen, hvad er det, du vil opnå nu?« Anita Johnson mener i det hele taget, at vi alle bør smide berøringsangsten og blande os, når vi oplever muslimske piger, der ifølge danske normer undertrykkes. »De skal ikke behandles anderledes end alle andre,« siger hun. Selv fremhæver hun en episode fra en tidligere arbejdsplads, hvor hun selv burde have reageret. »To tyrkiske piger måtte ikke deltage i vores julefrokost. Vi accepterede, at det var sådan, det var, selv om vi godt kunne se, at de gerne ville med.« »De blev hentet fra arbejde hver dag af deres far. Vi satte ikke ord på den kontrol, vi så lige for øjnene af os.« Hun opfordrer også de unge muslimer til at søge dialog med deres forældre, for eksempel i forbindelse med arrangerede ægteskaber. »Vi spørger de unge, om de har sagt til deres forældre, at de ikke vil giftes. Og de svarer ofte, at det alligevel ikke nytter noget.« »Der er slet ikke tradition for dialog.« Luk grænsen og send dem hjem nu de passer ikke ind her |
Gæst |
#10102016-04-21 13:10Jysk kommune vil huse flygtninge i ældreboliger 21/21 En række ældreboliger i Randers bliver fremover midlertidige boliger for flygtninge.
Det drejer sig om plejecentret Dragonparken i Randers, hvor der lige nu bor ældre randrusianske borgere. Men Randers Kommunes lejekontrakt med ejeren af bygningerne, AP Pension, udløber i december 2018, og derfor bliver der ikke længere anvist ældre til centeret. Heldigvis behøver kommunen ikke betale for tomme boliger de kommende knap to år. Planen er nemlig, at de tomme boliger skal bruges som midlertidige boliger for flygtninge. Det skriver Amtsavisen Randers. De ældre, der i dag bor på centret, får hjælp til at finde en ny bolig. Det forsikrer ældrechef i kommunen, Per Christensen, over for avisen. Hvor meget skal vi finde os i? Luk grænsen nu før det er for sent. |
Gæst |
#10122016-04-21 14:38Fordi vi skal ud af det islam elskende EU og alle politiske plattenslager som har drevet vores land ud i en lang krise, opstartet for 30 år siden og op til i dag. At alle sammen som er skyld i dette skal rets forfølges, og gemmens væk så det her aldrig sker igen. Også skal alle ikke vestlige personer i Danmark sendes hjem. |
Gæst |
#10132016-04-21 15:15Fordi den danske velfærd,betalt af danskere, ikke skal fordeles på bekvemmeligheds migranter. |
Gæst |
#10142016-04-21 18:09Fordi jeg ønsker et Danmark for mine børnebørn som jeg gennem 70 år har oplevet det. Et land i fremdrift, et land hvor du lever i sikkerhed og i harmoni med naboen og omverden. Det skal andre, der har en helt anderledes livsindstilling, tro og kultur, ikke have lov til at ødelægge. |
Gæst |
#1015 Ud af EU nu2016-04-21 22:25Lad os nu få lov til at stemme sammen med britterne Især i lyset af at de nok vil afskaffe Edinburgh aftalen Og hvis vi ikke selv må bestemme hvem vi vil lukke ind i vort land så også gerne en afstmning om vi skal være med i FN. Når vi har tilsutte of FN konvensionen kan vi vel også fraskrive os den. Det ville også spare vores soldaters hjemkomst i kister endnu engang. Så kan de jo bruges til at vogte vores grænser Samtidig kan vi jo sende allde de unge syriske mænd hjem og kæmpe deres egen sag det at de flygter herop er jo ikke andet end forræderi mod deres hjemland Og lad os så få en effektiv grænselukning i stedet for de stikprøvekontroller. Jeg ser dagligt ungen syriske mænd her på tog stationen der skal have billet til København mest om formiddagen hvor mon de kommer fra Politiet og Justitsministeriet siger at der kun kommer omkring 100 flygtninge om dagen, men de ved jo slet ikke hvor mange der kommer ilegalt ind. De er så blåøjet at man næsten skulle tro det ikke var løgn Og selv om der kun kommer 100 om dage bliver det til 350000 om året samt fammilie sammen føringen. Langt over 1000000 Luk grænsen nu før det er for sent. |
Gæst |
#10162016-04-22 02:32Nu er det mere vigtigt end nogensinde. Hvis EU laver den nye aftale, bør vore grænser være hermetisk lukkede, så vi ikke bliver brugt som skraldespand for EU's flygtninge. Kan ikke sende tilbage til Tyskland og Sverige? Lad være med at lukke dem ind overhovedet. Importer de flygtninge vi vil have direkte fra flygtningelejre. Og gerne kristne |
Gæst |
#10172016-04-22 04:58Vi har ingen kontrol over noget der kommer ind og ud af landet.. det er grotesk |
Gæst |
#10192016-04-22 07:25Mit dejlige fædreland er i fare, p.g.a. eu og vores uduelige politikere. |
Gæst |
#10202016-04-22 08:04Fordi jeg kan se det, jeg så for 15 år siden, bliver mere og mere tydeligt. Jeg har også set og ser stadig, hvor mange danskere som ikke står klart op imod urimeligheder. Vi skal ikke hade, det er ikke, hvad det handler om. Men vi skal udtrykke vores rimelighed, der hvor urimelighed optræder. Mildt sagt: MULIGT! |
Gæst |
#10222016-04-22 08:25Fordi jeg er så træt af alle de indvandrere så vi Danskere findes ikke mere,vi er ved at uddø,jeg ønsker det gamle trygge Danmark tilbage. |
Gæst |
#10232016-04-22 09:31Fordi hvort land ikke kan tage flere ind, og slet ikke den islamiske ideologi, og der er ikke arbejde til alle disse mennesker. Hvort land bukker under. |
Gæst |
#10242016-04-22 09:50Staten skal beskytte samfundet - d.v.s. borgerne - mod islamisk invasion. Men politikerne svigter. |
Gæst |
#10252016-04-22 09:57Det jeg så og oplevede i efteråret 2015 bryder jeg min ikke om at se igen. Det viste sig, at blot "de" var mange nok, kunne de stort set gøre som de have lyst til. Vores politi var reduceret til lege/ hygge onkler. Det kan ikke være måden det skal gøres på. Desuden kunne man via nettet se / følge immigranternes afskyelige opførsel op gennem Europa. |
|
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Støtteerklæring til modstanden mod salget af Silkeborg IF
6175 Oprettet: 2024-11-19
Kæmp for Amager Bio - Bevar det vi elsker!
4190 Oprettet: 2024-12-06
BEVAR DEN DIREKTE TOG-FORBINDELSE MELLEM MIDT- OG VESTJYLLAND OG KØBENHAVN
1618 Oprettet: 2024-11-24
Bevar studiemiljøet på SAMF og KUA!
2297 Oprettet: 2024-11-19
Bevar K-klasserne - Støt vores børn med særlige behov / Aalborg
728 Oprettet: 2024-11-22
BEVAR Centerhallen i Lillerød
826 Oprettet: 2024-10-28
Stop lagerbeskatning af kryptovaluta i Danmark
459 Oprettet: 2024-11-17
Etablering af Lindved trinbræt/station på Svendborgbanen
451 Oprettet: 2024-11-28
ET HYGGELIGT OG AUTENTISK MILJØ PÅ HUNDESTED HAVN
440 Oprettet: 2024-11-26
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
2054 Oprettet: 2024-11-06
NEJ TAK TIL HØJHUSBYGGERI I SÆDDING/FOURFELDT
443 Oprettet: 2024-11-21
NEJ tak til solcellepark på Orupgaards marker ved Sønder Vedby og omegn.
267 Oprettet: 2024-12-15
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
2601 Oprettet: 2024-10-02
Nej Tak Til Solceller I Fjerritslev!!
217 Oprettet: 2024-12-11
Stop byggeplanerne i Solberg Parkkirkegård på Gravens Rand.
536 Oprettet: 2024-11-16
Nej tak til kunstgræs og 18 meter høje lysmaster på SIF's baner
140 Oprettet: 2024-11-26
Underskriftsindsamling for bevarelsen af kandidaten i Generel Pædagogik
125 Oprettet: 2024-12-09
Bevar Haastrups Skønne Udsigt og Natur - Nej til Solcellepark!
123 Oprettet: 2024-12-02
Walkiebanko skal bestå.
112 Oprettet: 2024-12-11
Høringssvar til kommuneplantillæg 2021-20 – Horsens Kommune
104 Oprettet: 2024-12-03