STOP Fleksjobreformen
Quoted post
Gæst |
#532012-03-05 01:33Prøv lige at tage Jer sammen, Dem der tjener penge skal også føle de får noget ud af det! Og vi har det godt i DK. For 6400 kr. kan vi få et sted at bo og mad på bordet, tøj mm., hvis vi bare leder efter det billige, og det er ikke ringerer end det andre giver 3-4gange mere for. Så nyd at vi bor i et samfund, hvor vi trods alt kan få vores basale behov dækket selv om vi er syge!!!!! ps. Jeg har været på SU og derefter kun på kontanthjælp, nu fleksjobber (på kontanthjælp). Bor i en by og har ingen bil, så kan man altså meget for få penge!! |
Svar
Anne D. Hansen |
#95 Re:2012-03-07 10:24:32Gid der var så simpelt at "kunne" tage sig sammen.. der er forskel på at ville og kunne. Du kan muligvis få mad til de første 4½ dage i ugen, resten af ugen nasser du på forældre og naboer, eller lever af pasta uden en skid til, så nej det kan man ikke. Jo, hvis du er ikke-ryger kan du måske holde den til 6 dage, så hvad du siger er rent volapyk og noget pis. så viser man sig ihvertfald ikke offentligt, men ja, jeg har levet af kontanthjælp i 4 år! i 4 fucking lange år!. og jeg har tabt mig fra 56 kg til 48 kg ! og min bmi svinger fra og imellem 15.0 - 15.5 min vægt begynder snart at være livstruende fordi jeg ikk får mad!!!.. og som handikappet kommer jeg ikke ned og handler ind eller får lavet det!, plus den her kommune kun har til at jeg kan få EN støttekontaktperson til EN time til EN dag i UGEN. lever du luksuslivet så er det bare SUPER for dig, men i mit tilfælde og HELT sikkert mange andres, så NEJ.. vi lever på kanten til faktisk (nogen af os) at tænke dertil at selvmord, er den eneste udvej for at slippe for alt den smerte man i dagensløb støder på..
så lad være med at sige at JEG og VI skal tage os sammen. der er FORSKEL på at ville og kunne!. |
Gæst |
#132 Re:2012-03-07 21:44:43Jeg er i fleksjob. Og har behov for at have en bil! Jeg har en handicapbil, men den skal stadig have dieselpå for at køre og jeg skal også have en forsikring på den. Det er ikke sjovt at kommunen vil bestemme hvilken bil man skal have - og på den anden side får du ikke en handicapbil BARE fordi du synes det kunne være sjovt. Jeg bor ikke i byen - arbejder ikke i byen.. Jeg har over 25 km hver vej hver eneste dag. Køber lige som du billigt.
Godt for dig hvis du kan få et fleksjob i den by du bor - hvis ikke skal du komme revidere dine kommentarer!!! |
Bent |
#148 Re:2012-03-08 01:57:34#53: - 6400, ja det er da muligt du kan leve for det, men hvis du er fysisk handicappet og afhængig af kørestol og handicapbil for at komme på arbejde, så skal der fyldes brændstof på bilen og betales forsikring. Ligesom man ikke selv kan lave småreparationer eller skifte dæk, men må betale et værksted for det. Ved du hvad en værkstedstime koster? Hvad mener du med at de der tjener penge også skal føle de får noget ud af det? jeg venter spændt på at du kommer tilbage med svar på de kommentarer flere har givet.
|
Gæst |
#291 Re:2012-03-24 09:18:46Hvor er du dygtig! JA, vi lever i et godt samfund og alle har ret til bolig, mad og arbejde. Men men men, ikke alle er så heldig som dig og kan leve for så lidt. For at passe et arbejde skal jeg have egen bil, betale de udgifter er ved at have en bil, pga. mit handicap kan jeg ikke kører med busser og tog. Der er ikke arbejde her i hverken gå eller cykelafstand. (hvilke jeg heller ikke ville kunne klare). Du skal ikke bilde mig ind at mennesker på lav ydelse ikke gør hvad de kan for at leve billigt, at du kan leve på en sten, er ikke ensbetydende at alle kan det samme, vi har alle forskellige behov for at få hverdagen til at fungere. Medicin, speciel kost og have personer til at hjælpe, der hvor man ikke selv kan (det er ikke alt man kan få hjælp til fra det offentlige) og det kan du ikke for så lavt et beløb, når der også skal være til husleje, vand, varme, el og forsikringer. Jeg bor billigt, men der er grænser for hvor lidt jeg kan eksistere for, for jeg lever ikke, jeg eksisterer. Du har ret i at dem der tjener deres egen løn, også skal føle at de får noget ud af det, ingen tvivl om det. Men gud, hvor ville jeg da også gerne kunne forsørge mig selv og ikke hele tiden få at vide at jeg ikke er min løn værd, mine kompetancer, erfaringer og stabilitet på arbejdet betyder intet, der bliver kun set på hvad jeg kan nå at præstere i de timer jeg er på arbejde, at jeg intet kan lave, når jeg kommer hjem og mine kræfter er brugt, tænker ingen på. Fisken
|
Gæst |
#311 Re:2012-04-02 07:21:38Jeg kan fandme ikke få alt det for 6400 kr om måneden. Flytte siger du? Fra mine forældre som er de eneste der tager sig af mig og mit handikap. Hvis jeg endeligt gjorde dette ville jeg være langt dyrere når andre skulle til at tage sig af mig døgnet rundt. Så kommer udgiften til nødvendige hjælpemidler oveni, de fleste dækker kommunen nemlig ikke. Så kommer udgiften til en bil, da det er den eneste måde jeg overhovedet kan komme rundt nogen steder. |
Gæst |
#438 Re:2013-04-16 00:53:47Hvorfor skriver du under, hvis du synes det er en god reform??? Sletter du din underskrift senere, for ellers er du sørme kommet til at skrive under på noget du er lodret uenig i. Og så burde du måske slet ikke kommentere i dette forum. Eller hvad synes du selv? |
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Støtteerklæring til modstanden mod salget af Silkeborg IF
6172 Oprettet: 2024-11-19
Kæmp for Amager Bio - Bevar det vi elsker!
4154 Oprettet: 2024-12-06
BEVAR DEN DIREKTE TOG-FORBINDELSE MELLEM MIDT- OG VESTJYLLAND OG KØBENHAVN
1577 Oprettet: 2024-11-24
Bevar K-klasserne - Støt vores børn med særlige behov / Aalborg
728 Oprettet: 2024-11-22
Bevar studiemiljøet på SAMF og KUA!
2297 Oprettet: 2024-11-19
BEVAR Centerhallen i Lillerød
824 Oprettet: 2024-10-28
Stop lagerbeskatning af kryptovaluta i Danmark
458 Oprettet: 2024-11-17
Etablering af Lindved trinbræt/station på Svendborgbanen
451 Oprettet: 2024-11-28
ET HYGGELIGT OG AUTENTISK MILJØ PÅ HUNDESTED HAVN
438 Oprettet: 2024-11-26
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
2051 Oprettet: 2024-11-06
NEJ TAK TIL HØJHUSBYGGERI I SÆDDING/FOURFELDT
443 Oprettet: 2024-11-21
NEJ tak til solcellepark på Orupgaards marker ved Sønder Vedby og omegn.
245 Oprettet: 2024-12-15
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
2599 Oprettet: 2024-10-02
Nej Tak Til Solceller I Fjerritslev!!
192 Oprettet: 2024-12-11
Stop byggeplanerne i Solberg Parkkirkegård på Gravens Rand.
535 Oprettet: 2024-11-16
Nej tak til kunstgræs og 18 meter høje lysmaster på SIF's baner
140 Oprettet: 2024-11-26
Underskriftsindsamling for bevarelsen af kandidaten i Generel Pædagogik
125 Oprettet: 2024-12-09
Bevar Haastrups Skønne Udsigt og Natur - Nej til Solcellepark!
123 Oprettet: 2024-12-02
NEJ til indhegning af kvæg i Sønderskov og Ravnsholt - JA til urørt skov og sikker skolevej
643 Oprettet: 2024-11-06
Styrk Koldings Erhverv – Afskaf Dækningsafgiften
537 Oprettet: 2024-11-04