NEJ tak til den nye offentlighedslov

Quoted post

Peter L. Jensen

#1874 Re. Skriv til retsudvalget

2013-05-26 20:07

Allerførst tak for et godt initiativ.

Michael skriver "..så de ikke skriver til DF, LA eller Enhedslisten, der jo er enige med os". LA og DF er altså kun "enige" rent midlertidigt for så vidt som de fisker stemmer, hvilket er let i denne situation.

Men hvad angår Enhedslisten vil jeg meget gerne have lov til at minde om, at de er de eneste, som rent faktisk kan kræve af regeringen, at den retter ind på det demokratiske spor. Enhedslisten kan trække støtten til regeringen tilbage og derved vælte den, således som de lige har gjort i dagpengesagen.

JEG FORESLÅR, AT VI MINDER ENHEDSLISTEN OM, AT DENNE SAG ER VIGTIG NOK TIL AT TRUE MED AT SMIDE REGERINGEN PÅ PORTEN, OM NØDVENDIGT. Det kommer ikke til at ske, for det er ikke den nuværende regering, der har fundet på offentlighedsloven.

Hvis vi kan påvirke enhedslisten til at løfte denne sag op, hvor den hører hjemme, så har vi vundet.

Svar

Gæst

#1875 Re: Re. Skriv til retsudvalget

2013-05-26 22:15:44

#1874: Peter L. Jensen - Re. Skriv til retsudvalget 

Hmm! Mig bekendt har der været tidligere situationer, hvor EL forgæves har raset og truet med bål og brand, hvor regeringen bare har fået flertal ved at handle hen over midten.

Eva

#1876 Re: Re. Skriv til retsudvalget

2013-05-27 01:25:49

#1874: Peter L. Jensen - Re. Skriv til retsudvalget

Jeg kan heller ikke se hvordan Enhedslisten skulle kunne true med at vælte regeringen; der er jo flertal for loven uden dem. Og med hensyn til  at "LA og DF er altså kun "enige" rent midlertidigt", så finder jeg intetsomhelst belæg for det. Tværtimod er det netop fantastisk at folk fra så forskellige politiske partier kan stå sammen og danne fælles front, som vi har set under de åbne samråd. Det er da om noget et lyspunkt.