NEJ tak til den nye offentlighedslov
Quoted post
Eva |
#1531 Re: Re: Re: HEJ EVA2013-05-09 03:40#1529: Hej Eva - Re: Re: HEJ EVA Hej Dorthe, Jeg mener stadig ikke clearing-aftalerne har nogen indflydelse på resultatet, jeg tror bare det er en formalitet. Men, at politikerne stemte efter deres overbevisning (som Grundloven påbyder:)), kunne jeg også ønske. Hvis SF trådte ud af regeringen, men det er nok ikke sandsynligt, ville deres folketingsmedlemmer formodentlig kunne stemme som de vil. Jeg er stadig optimistisk, for som jeg skrev i et andet indlæg, #1525, er det godt med en udvidet offentlighedslov; hvis bare de reviderer de skadelige paragraffer, vil vi jo få større aktindsigt, end vi har i dag. Det kræver så mere tid, men hvis der er tilstrækkelig utilfredshed i baglandet, vil de forhåbentlig blive nødt til at tage sig den tid. Jeg tror faktisk ikke det var stille og roligt, men umiddelbart efter, at Hitler blev valgt, at han fik afmonteret demokratiet Men jeg er ikke så stiv i historien. Som du selv, og flere andre, har nævnt herinde skal man arbejde for demokratiet, det holder sig ikke i gang af sig selv. Ja, jeg hørte også om at Saxo Bank og de 10.000 Ayn Rand-bøger. Højst bizart! Hun var en slags Guru for, noget man mest af alt må betragte som, en sekt. Hendes filosofi gik ud på noget med, at overmennesker (som hun mente selv at tilhøre) ikke skal begrænses i deres udfoldelser af undermenneskene, især tror jeg det var i deres økonomiske bestræbelser. Ikke desto mindre vil rygtet vide, at hun selv måtte leve af socialhjælp i en periode. Der er lavet en udmærket film om hendes liv med Helen Mirren i hovedrollen :) Men, jo, der er masser af udemokratiske strømninger, som man bør være på vagt overfor. Så jeg ser frem til folkemødet. Mvh Eva |
Svar
Hej Eva og Ewe :-) |
#1627 Re: Re: Re: Re: HEJ EVA2013-05-12 09:12:04#1531: Eva - Re: Re: Re: HEJ EVA Hej Eva og Ewe:-) Jeg vil bestemt se den film, når jeg får lejlighed til det. Jeg prøvede også at google titlen 'og verden skælvede' men der var mange links, hvilken side var det, man skulle gå ind på for at læse det referat? Sjovt nok havde Politiken en leder om Saxo Bank og Ayn Rand her i torsdags, mener jeg det var. 'Saxo Banks bibel er forskruet', hedder den. De har heller ikke meget til overs for Rands inddeling af arten i over- og undermennesker. Og det var jo faktisk lignende tanKegods Hitler var fascineret af hos Nietzsche; herrer, slaver og medfølelse som en uønskværdig svaghed. Hvad i alverden får folk til at falde for sådan noget l*** ? Polititiken citerer i øvrigt Saxo Banks forord i Rands genoptrykte roman, og jeg skal lige love for, at man får skåret ud i pap, hvem die úbermenschen er i dette samfund. Det ville være den rene revy, hvis det ikke var fordi, folk der har noget skulle have sagt, åbenbart tager det alvorligt. Nå, men i den glædelige afdeling ser det ud til, at underskriftsindsamlingen runder de 80.000 i midten af næste uge :-) Det bliver spændende, hvor mange der kommer til demonstrationen. Jeg håber, der vil være sort af mennesker. Mvh Dorthe |
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Bevar studiemiljøet på SAMF og KUA!
1781 Oprettet: 2024-11-19
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
1674 Oprettet: 2024-11-06
Støtteerklæring til modstanden mod salget af Silkeborg IF
1407 Oprettet: 2024-11-19
En kamp for studiemiljøet på Søndre Campus Københavns Universitet
664 Oprettet: 2024-11-11
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
2374 Oprettet: 2024-10-02
NEJ til indhegning af kvæg i Sønderskov og Ravnsholt - JA til urørt skov og sikker skolevej
556 Oprettet: 2024-11-06
Styrk Koldings Erhverv – Afskaf Dækningsafgiften
441 Oprettet: 2024-11-04
Underskriftsindsamling mod lukning af Gårsdalvej, Ravnstrup
405 Oprettet: 2024-11-07
Stop byggeplanerne i Solberg Parkkirkegård på Gravens Rand.
398 Oprettet: 2024-11-16
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
372 Oprettet: 2024-10-29
BEVAR Centerhallen i Lillerød
341 Oprettet: 2024-10-28
Søruplund Nej Tak
336 Oprettet: 2024-09-30
Bevar K-klasserne - Støt vores børn med særlige behov / Aalborg
268 Oprettet: 2024-11-22
Underskriftindsamling imod at kørebanen på Tannisbugtvej reduceres til en bredde på 6 meter.
224 Oprettet: 2024-11-04
NEJ TAK TIL HØJHUSBYGGERI I SÆDDING/FOURFELDT
175 Oprettet: 2024-11-21
Rikke Cramer Christiansen
154 Oprettet: 2024-11-02
Vi Kræver Et Øjeblikkeligt Stop for Mink og Chinchillaavl”
149 Oprettet: 2024-11-12
Nej tak til solcellepark i Lunderskov og Nagbøl
136 Oprettet: 2024-11-09
Behold billedkunst i 1.klasse
5389 Oprettet: 2024-03-27
Underskriftsindsamling: For en rimelig fordeling af planlagte solcelleanlæg i Viby Sjælland, Ørsted og resten af Roskilde Kommune
107 Oprettet: 2024-11-14