NEJ tak til den nye offentlighedslov

Quoted post

Peter Rasmussen

2013-05-05 10:51

Jeg kan se i dag, at SF nedtoner kritikken af loven, på deres landsmøde - hykleriet har ingen grænser læneger - bare man kan blive levebrødspolitiker.

Jeg kan kun opfordre til, at der tænkes over hvor krydset sættes til kommunalvalget.

S SF R V og K er jo samme partier - uanset om de stiller op til Folketinget eller til kommuner og regioner. Jeg har kommunikeret lidt med Venstre omkring kommunalvalget - det er svært at finde mere arrogant holdning til vælgerne, end jeg er stødt på hos Venstre.

Derfor må responsen fra vælgerne være den samme uanset om krydset er landspolitisk eller lokalpolitisk.

Når først loven er ført igennem i Folketinget - vil "behovet" hastigt brede sig til regioner og kommuner - der er lige så stort behov for at "gemme" sagerne væk

Så har leverbrødspolitikerne fået genskabt enevældet igen. Herremanden bliver enerådende, ridefogeden kan gøre hvad de vil - fæstebønderne og trællene mister enhver indflydelse.

Danmark er ikke længere et folkestyre.

Danmark er ikke længere et demokrati.

Danmark blive et demokratiseret diktatur og enevældigt herremandsstyre.

Svar

Susanne

#1423 Ny afstemning

2013-05-05 14:14:18

#1412: Peter Rasmussen -

Resultatet er, at SF er imod - om regeringsmedlemmerne så tør gå imod den indgåede aftale er uvist, men om ikke andet burde SF fremlægge ændringsforslag til loven