Vi støtter Djurs Sommerland som det er

René Bubandt

/ #1020 Politik og racisme kan bruges til alt, hvad med historie?

2015-06-26 07:26

Jeg synes ikke om racisme, men jeg kan på ingen måde se at det her er racistisk, hvis det er noget er det en sjov måde at vise historie på, og hvor vi alle stammer fra.

i følge forskning stammer vi alle fra Afrika, og nedstammer alle fra aberne, så problemet er ikke eksiterende da vi også bruger vores egen forhistorie. 

Jeg er træt af at høre om at hver gang en Dansker siger sin mening er de racist, imodsætning til det rigtige ord for det som stort set altid ville være Nationalist.

Mange mennesker virker bange for at sige deres mening fordi de er bange for at blive mærket som racist, men kald det hvad i vil, jeg betegner mig selv som Nationalist og hvorfor skal jeg tage hensyn til eller acceptere deres syn på deres manglende viden, syn eller vilje til at se på verden, hvis de ikke kan acceptere mangfoldighedens syn på hvordan verden er opstået og fungere.

Det er svært for mig at se, at deres Anti-afrika lands underskrift indsamling ikke også har noget at gøre med religions forstillinger om at vi ikke stammer fra aberne osv. 

Hvis nu et hvidt barn stikker hovedet i en hullerne forstiller de sjovt nok også en Abe, er det så racistisk mod hvide mennesker?, det synes jeg ikke, men det er her hvor hele forskellen ligger, hvis der er noget der om Aber, mennesker med en mørkere hudtone der bliver afmærket på den ene eller anden måde, f.eks. som i Djurs sommerland smider folk "Racisme" kortet og køre det igennem den politiske kværn.

Hvis vi gjorde det samme med hvide mennesker altid og hele tiden ville der med stor sikkerhed komme krige ud af politikken, endnu engang på grund af noget så onsvagt som en hudfarve eller en uenighed. 

Så det der "afrikanske" relations billede er fuldstændig lige meget i forhold til hvor alle mennesker stammer fra, i forhold til historien, eller rettere en korrekt, opstilling af hvad der har forgået i de mange år der har været liv på jorden.

Endnu en fact er også at der har været kanibaler med knogler i næsen, rundt om i verden.
Det er en del af historien, og det ville da være sørgeligt at prøve på at gemme den del af historien, som nogle folk åbenbart gerne vil glemme.

Ja selv Holocaust, er der flere steder i mellemøsten hvor de ikke længere er overbevist om har eksisteret og været der, det er vigtigt at huske historien som den var, så man ikke gentager sine fejl.

Generelt kan man sige, at Afrika land er en Fantasi verden blandet med facts om menneskes vandring igennem livet, vi burde ikke skamme os over hvor vi kommer fra, men tage det med, os i vores fortsatte vandring og gør det bedre hvis vi får muligheden.

Jeg kunne sikkert blive ved med skrive, men jeg synes jeg har skrevet nok om hvad jeg mener, til at folk generelt kan forstå det.