bevar Tølløsebanen!
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen bevar Tølløsebanen!.
Thomas M |
#51 Re: Det giver jo på 10 års sigt ikke umiddelbart økonomisk mening at lukke banen!!!2014-05-01 16:49Har læst den til hudløshed......men den rapport der link´es til, er faktuelt smækfyldt med fejl. F.eks. på side 3, nævner man noget med "at kundetallet ikke er på niveau med 2009. I 2009 kørte Tølløsebanen imellem Tølløse og Holbæk (det gjorde den ikke i 2013). Så der skal vel trækkes ca. 32.000 kunder fra de ca 409.000? I 2013 var der næsten 416.000 rejsende. Desuden nævner den rapport hellerikke noget om et scenarie hvor den forventede indvestering i nyt spor og med fortsat togdrift har af indvirkning - kun hvis det hele bliver erstattet af busser. Så det ovennævnte notat må siges er være kraftigt påvirket af et evt. andet notat fra Movia til Region Sjælland (hvis dette findes)..........something is rotten...hmmm. |
Gæst |
#52 Fremtiden2014-05-01 20:40Hvordan vil en nedlæggelse at Tølløsebanen se ud, når man om 20-30 år ser tilbage på en beslutning som denne? Man må forvente, at drivmidlerne til vores biler er steget markant til den tid, enten pga mangel på drivmidler, og/eller for at begrænse den miljøskadelige virkning af individuel transport. Så der vil være et stort behov for at udbygge den offentlige transport, hvis vi skal opretholde arbejdskraftens mobilitet, som erhverslivet kræver, for at bibeholde konkurenceevnen. Her vil Tølløsebanen, sammen med togstrækningerne roskilde-kalundborg, roskilde-korsør og odsherredbanen, være den centrale del af den offentlige trafik for hele Vestsjælland. Det vil være ud fra disse strækninger, man vil udbygge busnettet. Det er disse togstrækninger, der er rygraden i den offentlige trafik, pga af den store kapacitet og hastighed, hvormed arbejdskraften m.m kan flyttes fra A til B. Tølløsebanen er en investering i fremtiden! En nedlæggelse nu kan medføre to senarier: Enten at det erhversliv som er i området langsomt vil sygne hen og dermed en affolkning af området, eller at man vil blive tvunget til at starte banen op igen. Begge senarier vil blive meget dyrt for Vestsjælland i forhold til den kortsigtede besparrelse der er nu. En beslutning kan enten undskyldes med uvidenhed på beslutningstidspunktet, alternativt betegnes som en uigennemtænkt dumhed. Så om 20-30 år vil man se tilbage og tænke denne beslutning er taget på baggrund af……….? |
Gæst |
#532014-05-02 06:01Kære beslutningstagere. Til tider kan man være nødt til. at træffe beslutninger baseret på økonomi. Det forstår jeg godt. At en besparelse kan være tillokkende er også forståeligt. For mig at se, er det nu alligevel ikke så sikkert, at en besparelse vil være at finde i et lidt større perspektiv. De byer, der ligger langs banestrækningen har gavn af toget på mange niveauer. lige fra skoleelver der ikke længere har mulighed for at gå i skole i lokalområdet pga besparelser, ældre der ikke længere har mulighed for at kunne handle i lokalområdet, listen er uendelig. Det forekommer mig forunderligt, at hver gang der skal kigges efter besparelser, så kigger man efter områder hvor der ikke bor så mange mennesker. I et samfund er man sammen. Det bør være udgangspunktet for beslutningerne. I et demokrati vil de mange til hver en tid skulle vælge for de få. Hvor let er det ikke for de mange, at vælge noget, der kun går ud over de få? I dette tilfælde kan man således let vælge, at de forholdsvis "få" mennesker der dagligt benytter banen ikke er vigtige. At deres behov for hurtig og sikker transport ikke er noget man kan tage hensyn til. Efter rationaliseringerne (lukning af mange af de små trinbrædt på banestrækningen) har man allerede trådt ud ad den vej, der lader hånt om de FÅ mennesker der dagligt benyttede banen, men boede langt fra større stationer. Lad nu ikke denne udvikling fortsætte, så også de "flere" der bor i stationsbyerne får en ringere offentlig trafik. Busser kan aldrig erstatte et tog. Vi har med de busser, der allerede er indsat i vores lokalområde kunne se, at flexibiliteten, som kunne være til stede, i stedet bliver til nedskæring af afgange, nedskæring af steder man kan stoppe osv bliver resultatet. Så kære beslutningstagere. Tænk større -tænk på de forholdvis færre, der lever i områder, hvor servicen i forvejen har fået et ordentlig dyk. Vi skal gerne kunne tage toget til biblioteket, til rådhuse/offentlige kontore/skoler osv. Der må være plads til at tænke langsigtet og ikke lade sig narre til at tænke på enkeltbesparelser, der højst sandsynligt vil betyde meromkostninger i et større perspektiv. |
Gæst |
#542014-05-02 19:28Hvis banen bliver lukket vil byerne langs banen stille og roligt uddø.Samtidig er toget både mere behageligt og hurtigere at køre med. |
Gæst |
#552014-05-03 07:23Vi skal ha TØLLØSEBANEN Kan i høre os Vi vil IKKE ha en bus men TØLØSEBANEN |
Gæst |
#572014-05-04 20:25Denne underskrift indsamling er et tegn på kunder eller potentielle kunder. Det virker ulogisk, at lukke en velfungerende bane kort tid efter, at have foretaget baneforbederelser. Måske man burde undersøge, hvad kundebasen efterspørger, eksempelvis tog i ydretimer, derved gøre togbrug mere konkurrencedygtig mod personbilerne. |
Gæst |
#582014-05-05 13:04Banen er 113 år gammel. Den har vist mere end en gang bevist sin berettigelse. |
Gæst |
#592014-05-06 06:13I disse tider (eller til alle tider) tales der om miljø. Jeg har den tro, at Tølløsebanen må være mere miljøvenlig end alle de busser, der eventuelt skulle erstatte den. Det er ikke alle, der er i besiddelse af en privatbil, så det er en stor hjælp at have lokalbanen - en af årsagerne til, at det kunne lade sig gøre at flytte langt væk fra de store byer og stadigvæk beholde sit job i København. Stor, stor fejltagelse, hvis banen nedlægges. Venlig hilsen Britta Binau |
Gæst |
#602014-05-06 09:12En af grundene vi flyttede til Stenlille for 8 år siden var netop toget, så kunne vi stadig jobbe i København og bo på landet, håber det bliver ved på den måde, busser vil give en stresset hverdag |
Gæst |
#612014-05-06 18:51Syntes det er meget vigtigt at bevære "grisen" den er udover vigtig for de de små byers overlevelse...også et stykke dansk kultur. |
Gæst |
#622014-05-06 21:08en bane fra Nykøbing Sj. til Slagelse er enestående - bevar hele strækningen i Vestsjælland og fortsæt moderniseringen |
Gæst |
#632014-05-07 05:41Tølløsebanen er den eneste realistiske måde at komme til og fra skole og gymnasiet for mange. At lukke den ville sikre at ingen på Vestsjælland vælger en højere uddannelse fordi det er for besværligt |
Gæst |
#642014-05-07 06:31For mig er det af stor betydning at være med til at sikre mine kollegaer på banen, og få dæmmet op for at bustrafikken kan justeres endsige forbedres, så busserne føder jernbanen for at sikre effektiv offentlig transport. |
Gæst |
#652014-05-07 14:35Lukning af Tølløsebanen vil medfører at jeg hver dag skal køre min mand frem og tilbage på job på Bromølle kro, der er ingen anden mulighed, og jeg kan ikke holde til det i min ryg, og kan så ikke lave andet end køre frem og tilbage..Tænk jer dog om inden i ødelægger en hel masse for rigtig mange mennesker !! |
Gæst |
#682014-05-10 01:00Det er jo helt misforstået at lukke den, man skulle i stedet forlænge den til Gørlev af hensyn til sommerhusområderne ved kysten og for at bringe handel til byen. Skinnerne ligger der jo i forvejen og stationen kan hurtigt gøres brugsklar igen selv om stationsbygningen er solgt fra for længe siden. Anlægsudgifterne vil være minimale og befolkningsmæssigt er det et pænt opland, som vi få´bedre adgang til det sjællandske trafiknet. |
Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)
2014-05-10 15:55- Date of removal: 2014-05-10
- Årsag til fjernelse:
Kristian. S. Rungø |
#70 Sejergården2014-05-10 15:56Hvis Tølløsebanen ikke eksisterede sidste år ville jeg ikke kunnet have komme til og fra min efterskole. Det ville fande være noget lort. |
Gæst |
#722014-05-11 07:26Vi kan ikke undvære vores bane; job i andre større byer så bruger man da den! Skoleelever i Høng o.lign. steder -så bruges den! Kort og godt banen er uundværlig for os hernede! Niels og Anni Rosenkrands |
Lene Bidstrup |
#73 Re: Re: Det giver jo på 10 års sigt ikke umiddelbart økonomisk mening at lukke banen!!!2014-05-11 08:18Skulle vi ikke motiveres til at bruge offentlige transportmidler? I alle mine arbejdsår har jeg brugt offentlige transportmidler og de sidste mange år Høng-Tølløse banen. Nu kan jeg blive tvunget ud i, at skaffe bil nr. 2 og bruge denne i stedet. Så hvordan var det lige med at motivere og få flere af os til at bruge de offentlige transportmidler? |
Gæst |
#742014-05-11 09:02Tølløsebanen er ikke bare en lokalbane, den indgår også i forbindelsen mellem Jylland og byerne i vores region. Vores besøgende fra det jydske skifter i Slagelse for at komme til Tølløse. Det er mindre bøvlet end at skifte i Roskilde. |
Gæst |
#752014-05-11 11:31Skriv en kommentar...der er lige ordnet signaler med mere,man får mere og mere politikker lede. |
|
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Bevar studiemiljøet på SAMF og KUA!
1761 Oprettet: 2024-11-19
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
1662 Oprettet: 2024-11-06
Støtteerklæring til modstanden mod salget af Silkeborg IF
1398 Oprettet: 2024-11-19
En kamp for studiemiljøet på Søndre Campus Københavns Universitet
659 Oprettet: 2024-11-11
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
2371 Oprettet: 2024-10-02
NEJ til indhegning af kvæg i Sønderskov og Ravnsholt - JA til urørt skov og sikker skolevej
551 Oprettet: 2024-11-06
Styrk Koldings Erhverv – Afskaf Dækningsafgiften
441 Oprettet: 2024-11-04
Underskriftsindsamling mod lukning af Gårsdalvej, Ravnstrup
405 Oprettet: 2024-11-07
Stop byggeplanerne i Solberg Parkkirkegård på Gravens Rand.
393 Oprettet: 2024-11-16
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
372 Oprettet: 2024-10-29
BEVAR Centerhallen i Lillerød
341 Oprettet: 2024-10-28
Søruplund Nej Tak
335 Oprettet: 2024-09-30
Underskriftindsamling imod at kørebanen på Tannisbugtvej reduceres til en bredde på 6 meter.
224 Oprettet: 2024-11-04
Bevar K-klasserne - Støt vores børn med særlige behov / Aalborg
216 Oprettet: 2024-11-22
NEJ TAK TIL HØJHUSBYGGERI I SÆDDING/FOURFELDT
166 Oprettet: 2024-11-21
Rikke Cramer Christiansen
154 Oprettet: 2024-11-02
Vi Kræver Et Øjeblikkeligt Stop for Mink og Chinchillaavl”
149 Oprettet: 2024-11-12
Nej tak til solcellepark i Lunderskov og Nagbøl
136 Oprettet: 2024-11-09
Bevar specialsygeplejerske Laila Barkani's stilling
121 Oprettet: 2024-10-24
Behold billedkunst i 1.klasse
5389 Oprettet: 2024-03-27