Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs.

Gæst

2014-01-24 00:45

HAVMILJØET LIDER STOR SKADE: VI MÅ TAGE EN STOR CHANCE FOR DECOMMISSIONERING AF SMADREDE OILRICKS, HØJE ODDS FOR SØFARTEN, OG GØRE DEN SIDSTE OLIE BÆREDYGTIG: RESETTLE NORTH. MON IKKE VI KU OPRETTE NOGLE EXILKOLONIER FOR ALLE DE ISLANDSKE; FÆRORSKE; NORSKE HERBOENDE DANNERE UDE PÅ MÆRSKS GAMLE OILRICKS. GENPOPULERE NOGLE SKIBSVÆRFTER OG SEJLE DEN SIDSTE OLIE OP .-*)

Gæst

2014-01-24 00:45

MERE FOLKE

Gæst

2014-01-24 00:46

DENMARK @ SAVE OIL AT SEA

Gæst

2014-01-24 00:51

Jeg spekuleret på hvad bestyrelsesformand Fritz Schur får ud af salget. Er der nogen der ved det? I sin tid fik Henning Dyremose 100 mill ud af salget af TDC. Sporerne skræmmer.
Brrrrrrrrrr!

#530 Begivenheder som disse kan altid forklares af sammenhænge

2014-01-24 01:02

Gæst

2014-01-24 01:15

Det er da det rene vanvid at indgå en statslig forpligtet aftale med et så berygtet finansforetagende. Den danske stat erklærer sig i en sådan situation enig med at operere og indgå aftaler med internationale skattelyspekulanter, for hvem det ikke betyder noget at køre tusinder af værgeløse borgeres økonomi i sænk. Her tænkes på de tusinder af husejere i U.S.A., hvis fremtid er blevet ødelagt under uløselige gældsbyrder, som følge af dårlig eller direkte vildledende finansiel rådgivning.
Det må være på tide, at der sendes klare signaler til den slags skrupelløse og kyniske finansfyrster.

Vh TJ.
Guldmanden med skarp Saks

#532 Nej tak

2014-01-24 01:26

Ja, så ser vi det ultimative af Helle Thorning og et flertal i folketinget, de kan ikke engang mane sig op til at bevare selvrespekten og det er nok det værste i den her handel. At de har kæftet op om, at de ville sætte restriktioner på finanssektoren, de har siddet og kigget på at Goldman Sachs har fået milliardbøder for at fuppe og så har de ikke selvrespekt nok til at sige nej tak.

Gad vide om det navn er forbundet til Dansk Guldmandens SAKS, den er ikke sjov at blive klippet med, for den er rigtig skarp og kan nemt komme til at smutte ved siden af.

Tænk hvis de kunne rejse sig op og sige Nej tak, vi kan nok finde andre måder at klare det her på end at lave knæfald for en virksomhed der bærer et stort ansvar for, at der er arbejdsløse danskere, at nogle er gået fra hus og hjem og nogen er på vej, at vi ser Amerikanere der lever i telte fordi de røg af pinden og vi ser på 55% arbejdsløshed blandt de unge i Spanien....... penge lavet på den slags, skal ikke ind og smudse vores energiselskab til.

Men glem det, inkompetencen hersker i regeringen og folketinget, det er ikke anderledes end da Hjorth ikke kunne overskue, at han ikke skulle sige ja til Kjærsgaards ønske om en grænsebom igen, han kunne simpelthen ikke fatte og kunne ikke forudse, at vi ville få et brag af international kritik for et dumt symbol, han kunne kun se han fik en stemme til et par paragraffer han skulel bruge.......på samme måde nu, de kan simpelthen ikke se, at de sætter deres egen værdighed og selvrespekt over styr, ved at gøre knæfald for Guldmanden og egentlig tror jeg det er bærer en stor del af harmen i den her transaktione, at man da for fa..... ikke kan se det, det er ubehageligt at se selvrespekten forsvinde fordi man vil lefle for nogle dollars og vi som vælgere mister endnu mere respekt for dem, man kan jo ikke blive respekteret når man ikke kan respektere sig selv og mane sig op, til at vedstå sine holdninger, det er simpelthen ydmygende at se på.

At man så med lidt omtanke godt kan se, at Guldmanden ikke køber 19% i realiteten, men faktisk får 51% fordi de styrer hvem der skal lede butikken fremover, det gør det jo ikke bedre og det kalder på ordet inkompetent, mangel på overblik, mangel på erfaring og viden. De får hoved og halsret over det selskab for sølle 19%, tænk så nemt er det, få det hele for det halve, du skal bare finde en naiv sælger og dem finder man i Danmark, for vi må jo erkende, at de er et valgt flertal, valgt af danskere, så vi skal vel til at kigge indad og spørge os selv om, hvordan vi kommer frem til at sætte vores kryds ?

Virkelig sørgeligt.

Gæst

2014-01-24 01:40

En stor tak til DR for at de anbragte dette link her; jeg kan bare ikke forstå at de ikke simpelthen skrev: "Skriv under her"!
Hans Christian Rasmussen

Gæst

2014-01-24 01:40

Goldmann Sachs tænker hverken langsigtet eller på hvad der er bedst for Danmark, men de går efter en hurtig økonomisk gevinst. Vi kan ikke stole på dem med noget så vitalt som vores nationale EL forsyningsselskab.

Det er en umoralsk bank, som hellere opererer fra skattely, for at gå efter profit...

Hvorfor skal de i øvrigt have specielle konditioner, som fastlåser firmaet i vigtige beslutningsprocesser !

Vi bør ikke sælge os selv så billigt til en børshaj !

Gæst

2014-01-24 01:42

Man saver ikke den gren over man selv sidder på
kenned..

2014-01-24 01:47

Lige Goldmann Sachs... dem Sælger vi ud til.. Den er da bare helt gal.. vi sælger statens ejendom til Goldmann sachs.. Det var dem der lavede finans krisen, dem der tjente milliarder på folk blev hjem løse og adskillige 1000 jobs forsvandt.. Nu giver vi dem aktier i den danske stat.. Staten er sgu da Dig, det mig.. det din nabo, min nabo.. det deres naboer.. det er ikke regeringens.. Det viser bare hvor Corydon har sine svedige små fede onani gafler henne.. helst i de dybeste lommer. Føj da!

Gæst

2014-01-24 02:00

Man sælger da først arvesølvet, når der ikke længere er råd til mad

Gæst

2014-01-24 02:03

Det er så uendelig dumt at sælge en del af et dansk offentligt selskab til en investeringsbank, som kun tænker på profit i sidste ende!

Gæst

2014-01-24 02:16

Landets centrale forsyninger af el, vand, varme, kommunikation skal selvsagt ikke gøres til objekt for økonomisk spekulation. Det svækker Danmarks integritet. Og da slet ikke salg til kyniske finanspekulanter.

Gæst

2014-01-24 02:19

De danske politikere, der kan acceptere at man for en femtedel af den samlede aktiebeholdning kan få vetoret, burde have deres skolepenge tilbage. Man må da forvente at folkevalgte også har en smule fornuft.

Gæst

2014-01-24 02:22

Hvor meget kostede det GS at købe 51% af Bjarne C.?
Kapitalismen er gået helt over gevind og gider ikke engang at skjule sin besættelse af absurt rigdom og magt.
Eliten gider ikke spørge pøblen hvad de vil med deres samfund, det ved de bedst.
Gad vide hvor længe vi har frie valg i Danmark.....eller jeg mener, næsten frie....vi bliver jo ikke givet de informationer vi skulle have og
valgene er egterhånden lagt i pengenes magt......hvem har de dyreste og bedste reklamebureauer, samt de mest kyniske politikere.
Danmark skal ikke styres som en multinational virksomhed....vi skal have plads til at have det godt....allesammen.....ikke bare nogle få.

Jeg stemte denne regering ind og jeg har aldrig i mit liv følt mig dummere.......jeg troede på alle løfterne,.......moral og etik er ikke længere værdier man holder højt.
Hvor længe kan vi holde det ud, hvor længe kan de blive ved med at træde på os og hvor længe kande holde sig selv ud.

Nyrup, du må sku lave et statskup og give os Danmark tilbage ;-)

Gæst

2014-01-24 03:01

Prøv at søge på 'enron goldman sachs' og læs i timevis om korruption og ødelæggelse. Goldman Sachs er iskolde. It's all about the money.
Goldman Sachs er så store at de er ligeglade med sagsanlæg fra Tyskland og England omhandlende ulovlig økonomisk praksis der bla. ramte
royal bank of Scotland og tyske IBK bank.
Ligesom Enron opkøbte energiselskaber og skabte falske forsyningsvanskligheder der fik prisen på strøm til at stige voldsomt, ja så har Goldman Sachs og
J.P.Morgan over de senere år gjort det samme med metaller og i særdelshed med aluminium. Skal vi også til at betale 10 gange så meget for strøm, fordi
DONG lige pludseligt har mange nedbryd på deres el-kraftværker. Californien kunne intet gøre og måtte betale absurte priser til Enron. Hvis vi har en regering,
der hellere vil ligge i lag med Goldman Sachs, J.P.Morgan og andre herlige godtfolk end danske pensionforeninger, så tro jeg bare vi skal til at spare op til kommende el-regninger.

Bonus ved salg til GS: Vi kommer til at efterleve energisparekravene for 2030 allerede nu ;-)
sten

2014-01-24 03:09

Det er sket før,husk hvad der skete med tdc,servicen blev forringet og ledelsen forgyldt.

Gæst

2014-01-24 03:11

Utroligt at regeringen vil finde på at indgå en aftale med et så kontroversielt firma, også så enda noget så vigtigt som Danmarks energi forsyning.
Nej tak!

Gæst

2014-01-24 03:36

Nej tak, vi har for mange gange set hvad der sker når vi sætter os selv i en position hvor store udenlandske banker kan diktere og bestemme.

Gæst

2014-01-24 03:38

Sidder på den anden side af jorden i Colombia, og er dybt foraget over denne sag. Grådige udenlandske pengegiganter ud af danske selskaber.

Gæst

2014-01-24 03:47

Glem alt om dyrevelfærd, statsministerens viden om en sag vi allerede har glemt og hvad socialministeren sagde hvornår om en sølle million. Det her handler om milliarder og Danmarks ret til at styre sin energipolitik!!! Det er tvingende nødvendigt at alle fokuserer på denne fundamentalt afgørende aftale og støtter op om at tage livet af den, før Regeringen sælger arvesølvet til Wall Streets varulv til spotpris! Det er NU det gælder!!!

Gæst

2014-01-24 04:23

forbandet svineri
Gæst

#549 Hvad er Goldman Sach risiko helt nøjagtigt

2014-01-24 04:52

Nogle der ved hvilken pris staten har garanteret at tilbagekøbe aktier for, såfremt børsnotering ikke bliver til noget ? (ledt ledt og ledt, men ikke muligt for mig at finde ud af)

Gæst

2014-01-24 05:18

At sælge ud af vore forsyningsvirksomheder er desværre ikke noget nyt. Men da det er væsentlige elementer i det vi kalder det danske velfærdssamfund, og som hver enkelt borger er stærkt afhængig af i sin hverdag, er det direkte undergravende at tænke det privatiseret. Goldman Sacks er IKKE interesseret i borgervelfærd eller forsyningssikkerhed, men alene i overskudsgivende engagementer, vel og mærke overskudsgivende til aktionærerne og ikke til borgerne.