Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs.
Gæst |
#2101 Ja, det vil jeg gøre2014-01-25 01:35 |
Gæst |
#2102 Ja, jeg videregiver dit forslag2014-01-25 01:37 |
Gæst |
#2103 Tak SF!2014-01-25 01:39 |
Gæst |
#2104 Tak til Lejre Borgmester2014-01-25 01:41Også den netop genvalgte borgmester i Lejre og næstformand i SF, Mette Touborg, er foruroliget over aftalen, men vil ikke direkte kommentere lukkede og dermed fortrolige punkter på partiets møder, men hun siger generelt om Dong-aftalen: - Der er en klar bekymring over aftalen i partiet. Det er der i partiet som helhed, og det er også en bekymring, som jeg personligt deler. Jeg ønsker mig en anden model, siger Mette Touborg til Politiken med henvisning til den aftale, der betyder, at Goldman Sachs efter en investering på otte milliarder kroner bliver ejer af 19 procent af Dong. |
Gæst |
#21062014-01-25 01:47 |
Gæst |
#21082014-01-25 02:00Uhyggelig dobbel-moral at acceptere skatterfrit aktieudbytte af Corydon - resten af regering må gribe ind og forhindre flertal for "aftalen". BM |
Gæst |
#21112014-01-25 02:10Helle du kan ikke blive ved med bare at lukke øjnene og lade som ingenting. Det slut løbet er kørt |
Gæst |
#2112 Stærkt gået Mette, mere af det2014-01-25 02:12 |
Vagn BJ |
#2113 Straf2014-01-25 02:14Husk hvordan det gik den kullede greve efter at han havde overtaget det mest af Jylland. Kom så Niels Ebbesen. |
Gæst |
#2115 tænk på hvor koldt der er i Danmark i januar2014-01-25 02:17Tænk så 5 - 10 år frem i tiden, med Goldman sachs til at styre DONG ... Strømmen går ofte i Danmark, fordi der ikke bruges penge på vedligehold, kun til at hente skattefrit udbytte hjem til Goldman Sachs. Varmen er så dyr at mange ikke kan betale ... Er det et problem for Goldman Sachs ...? Er det et problem for Goldman Sachs med Grækenlands kollaps ? Og hvordan det går almindelige grækere ? Tænk på det Helle og Bjarne !!! Tænk på det "regne drenge i finansministeriet" ! Tænk på det ledelse i DONG ...! Og skam jer så ! Fy siger jeg bare ! |
Gæst |
#2116 Præcist!2014-01-25 02:19 |
Gæst |
#21172014-01-25 02:28Nej tak. Udenlandske selskaber skal ikke ha så stor indflydelse på danskers forbrugspriser. |
Gæst |
#2118 Skrevet tidligere i denne blog2014-01-25 02:34Ja, det er udfordringen, at mange tror, at en underskrift gør underværker - det er desværre den "mentalitets forstyrrelse", der er sneget sig ind i danskernes sind. Det svarer lidt til at dele noget på Facebook - så har man delt det, og dermed har man gjort sit. De færreste ønsker at få "skidt under neglene" - der er rigtig mange mennesker, som enten direkte/indirekte medvirker til, at alle de bedrageriske og korrupte ting har kunnet foregå i Danmark. De fleste lukker øjnene, fordi der er bange for at træde ud af BEKVEMMELIGHEDSZONEN, thi hvad vil andre tænke om een. Undertegnede er siden 2003 blevet udskældt, angrebet, anklaget, bebrejdet, beskyldt, tilsvinet og meget mere, og det er jeg mægtig taknemmelig for, thi det styrker een med al den modgang. Sagens kerne er blot, at "lokummet" mildest talt brænder i det engang så yndige land, så om ikke folk virkelig hurtigt forstår alvoren, vil de om kort tid kunne tænke tilbage til en gang, hvor det var noget, der hed frihed, og hvor de havde en valgmulighed - den tid er lige straks forbi, fordi det store OPHØRSUDSALG AF NATIONALSTATEN DANMARK har været godt i gang i mange år allerede. Hele DONG-affæren er bedrag, korruption og svindel fra første færd. Den danske STAT fik jo ikke Goldman Sachs med, da der skulle lånes penge til Storebæltsforbindelsen, så det er nogle søgte forklaringer fra BILDERBERGERNE Helle Thorning-Schmidt og Bjarne Corydon - de er nødt til at LYVE KONSEKVENT, fordi de tjener LØGNEN - jvf. citatet herunder: "Løgnen kan kun blive opretholdt så længe, STATEN kan skærme mennesker fra løgnens politiske, økonomiske og militære konsekvenser. Derfor bliver det livsvigtigt for STATEN at bruge al dens magt til at undertrykke meningsforskelle for Sandheden er løgnens dødsfjende, og i forlængelse heraf bliver Sandheden STATENS største fjende." (Nazi propaganda minister Joseph Goebbels i tiden 1933-1945) Se videoen "Spring eller bliv SPRÆNGT ud af bekvemmelighedszonen": http://www.youtube.com/watch?v=NdjuBtOKqcY |
Gæst |
#2119 Bare se underskrifterne nytter noget tilsammen2014-01-25 02:35 |
Gæst |
#21202014-01-25 02:38Hvor er jeg dog glad for at andre har taget initiativ til at samle underskrifter mod salget af DONG. For nu må det snart være slut med at Helle T og Margrethe V sælger ud af de værdier vi alle har kæmpet for i over 100 år. Får de provosion af salget eller hvad ? Eller er de bare 2 madammer som ikke får nok opmærksomhed uden at de ødelægger livet for alle os andre. Jeg tror de er skøre i hovedet begge to, og lider af magtsyge ! Fri os for deres indflydelse - de har gjort skade nok nu ! Med alt fra dagpengereform, over skattelettelser til de rige, til kontanthjælpsreformen hvor de endnu engang har taget fra dem der intet har i forvejen ! Med social hilsen fra Laila Pedersen. |
Gæst |
#21212014-01-25 02:38Overgivelse af vort lands suverænitet til en fremmed magt ligger jo ikke fjernt for vores politikere. Tænk bare på 9.april. GS har allerede infiltreret Europa. Hr.Draghi tidl. ansat i GS er idag formand for ECB og Hr.Monti også tidligere ansat i GS, tidligere været ikke valgt ministerpræsident i Italien Begge var involveret i bedrageriet overfor EU vedr. Grækenlands snyderi mht. til dets gældssætning. Altså en del af grunden til finanskrisen. http://www.information.dk/285620 http://www.business.dk/oekonomi/saadan-hjalp-goldman-sachs-graekerne-med-gaeldssvindel. Den positive særbehandling af Goldman Sachs ,som ikke ville tøve et sekund ifald der kunne tjenes penge på at dræbe spædbørn, kan altså kun betegnes med et ord: Landsskadelig! Hr.Corydon higer åbenbart efter et sæde i Bilderberg gruppen! Sagt på en anden måde, der kan kun være to grunde til at samarbejde med GS. 1.Danske politikeres hjerner er på amøbestadiet,eller 2.Korruption. Jeg må til sidst udtrykke min enorme frustration over at vores demokratisk folkevalgte omgåes eksempelvis Hr.Draghi og hr.Monti helt uden nogen skrupler! Det er for mig helt uforståeligt at f.eks Fru Thorning Smidt gladeligt har kunnet trykke hænder med disse to personer velvidende at de er en del af grunden til finanskrisen. En krise som har berørt hundredevis af millioner mennesker. Men selvfølgelig: Lige børn leger bedst! |
Gæst |
#21232014-01-25 02:45Jeg syntes at vi kunne sælge københavn med christiansborg incl. Bemanding til sverige, som så også lige kan få Bornholm med. Fyn sælger vi til Tyskland som oven i hatten får sønderjylland med. Samsø og tunø sælges til det resterende Jylland, som herefter overgår til USA. Så skulle problemerne da vist være løst. Hurra!! |
Gæst |
#21242014-01-25 02:55At sælge Dansk Olie og NaturGas til goldmann sachs er en statsfjentlig handling! Vi kan derfor kun gå ud fra, at politikerne i DK er korrupte. Det er jo hovedløst at sælge 45% + aktiemajoritet, til et investeringsfirma, der kun har hurtig kortsigtet profit, og skatteunddragelse på dagsordnen i deres bestyrrelse. Jeg vil opfordre alle borgere til civil ulydighed, og oprør mod de fjollede politikeres dagdrømme, det skal betale for hurtigere toge. Vi vil ikke have hurtigere toge i DK!!!!!!! Vi vil have billigere toge!!! Har i overhovedet spurgt befolkningen? I handler over hovedet på os!!!! Åndsvage politikkere! |
fiel47 |
#2125 Re:2014-01-25 03:01Da dårlig sammenligning fjols, Mærsk skaber da masser af arbejdspladser i forbindelse med Nordsøolien + mange milliarder til staten. |
|
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
1300 Oprettet: 2024-11-06
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
2265 Oprettet: 2024-10-02
Styrk Koldings Erhverv – Afskaf Dækningsafgiften
420 Oprettet: 2024-11-04
En kamp for studiemiljøet på Søndre Campus Københavns Universitet
404 Oprettet: 2024-11-11
Underskriftsindsamling mod lukning af Gårsdalvej, Ravnstrup
402 Oprettet: 2024-11-07
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
361 Oprettet: 2024-10-29
NEJ til indhegning af kvæg i Sønderskov og Ravnsholt - JA til urørt skov og sikker skolevej
309 Oprettet: 2024-11-06
BEVAR Centerhallen i Lillerød
292 Oprettet: 2024-10-28
Søruplund Nej Tak
297 Oprettet: 2024-09-30
Underskriftindsamling imod at kørebanen på Tannisbugtvej reduceres til en bredde på 6 meter.
200 Oprettet: 2024-11-04
Rikke Cramer Christiansen
134 Oprettet: 2024-11-02
Nej tak til solcellepark i Lunderskov og Nagbøl
128 Oprettet: 2024-11-09
Bevar specialsygeplejerske Laila Barkani's stilling
120 Oprettet: 2024-10-24
Stop med at investere vores fælles pensionspenge i våben til Israel!
4888 Oprettet: 2024-07-19
Behold billedkunst i 1.klasse
5369 Oprettet: 2024-03-27
Vi skal have bus 9A tilbage!
719 Oprettet: 2024-10-09
Stop dyreforsøg på hunde og grise hos Scantox i Viby Sjælland
749 Oprettet: 2024-09-16
Ekstraordinær Generalforsamling FGK
83 Oprettet: 2024-10-21
Klage over byggestøj
82 Oprettet: 2024-10-23
Vi Kræver Et Øjeblikkeligt Stop for Mink- og Chinchillaavl”