Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!

Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt! / Beskeder / 2 Ting / Kommentarer

Gæst

2013-11-26 13:18

Ja tak jeg er lige blevet gift og er arbejdsløs fra på fredag så det ender med en skilsmisse det sku ikke fedt

Gæst

2013-11-26 13:39

Skriv en kommentar håber det lykkes men er pessimist

Gæst

2013-11-26 13:39

Husk lige dem der er gift, de er jo allerede ramt af forsørgerpligten

Gæst

#29 Re:

2013-11-26 15:44

ø bo

#30 Re:

2013-11-26 15:45

ø bo

#31 Re:

2013-11-26 15:50

#24: - Helt sikkert.Vi må ALLE stille op på Christiansborg, på deres første arbejdsdag! Så de reelt kan få syn for sagen hvor mange mennesker/familier de ødelægger!

Gæst

2013-11-26 17:50

Jeg har læst noget om at det er grundlovsstridigt. Har set en paragraf af grundloven mener det er § 75 hvor der står at man ikke har pligt til at forsørge hinanden, når man ikke er gift.

Gæst

2013-11-27 00:07

jeg er jo bare en ung knægt men jeg har meget forstand på politik og jeg støtter jer så godt jeg kan!:-)
Heidi75kbh

2013-11-27 11:54

Det er simpelthen noget svineri at udsætte danskerne for sådan noget, når mange familie i forvejen har det svært ved at klare sig i dagens Danmark. Politikerne kan sagtens lave sådan nogle åndssvags love, for de sidder jo selv godt i det og er ikke afhængig af skulle skrabe hver eneste krone sammen hver dag for at have råd til mad, bleer, regninger osv.

Gæst

#35 Re: Re:

2013-11-27 12:16

#21: - Re:  

På dagpenge tjener du for meget. Så de trækker alligevel i en kontanthjælpen.

Gæst

2013-11-27 18:49

Dette foregår allerede i Frederikssund kommune

Gæst

2013-11-27 19:44

Gæst

#38 Re:

2013-11-27 19:48

#28: -

ja de gifte ER og har ALTID været ramt af gensidig forsørgerpligt men tilgengæld nyder de jo så også nogle goder som f.eks. skattefordele og arve-ret men de goder får de samlevende IKKE, de får kun det sure....

Gæst

2013-11-27 20:39

Hej Thomas.
Jeg vil bare lige informerer, at mailen om at bekræfte sin underskrift var havnet i mine 'uønskede mails', så det var et rent held, at jeg opdagede den!
Det kunne være at det også skete for andre....

Mvh. Natasja.
stankes

2013-11-27 23:53

ja de sku selv prøve det ....ikke nok med at man går ned i løn når man ryger på sygepenge og så ryger man længer ned når man stopper der og kommer på kontanthjælp det er hårt nok i forvejen at man så helt skal mest alt så man skal til og gå tikker gang ved den man bor sammen med ,hvornår bliver man så smit ud da de jo blive fratage ders val og bruge de penge de tjener på sig selv ,skal han holde op med og ryge fordi jeg skal have min medicin hved måned skal han holde op med og have sin bil til arbejde når han i forvejen er væk fra 5,30 til 18,- og nogle dage til kl 21,- fordi jeg skal have mad og tøj ,også en ting er i hver fald sikke jeg vil aldrig ku give mine børn og børnebørn en gave .det jeg kan se de får ud af den her at dele danske i to hold man kan nu kun have en sambonde der har arbejde eller skal begge være på kontanthjælp ,og prøv bare og tænk fram i tiden når så mange miste så mange penge bliver der købt minder ind og små butikke må lukke og flere bliver arbejdsløs i dag køre det jo lige som i ring vi får lidt og leve for det bruge vi i butiker de betaler moms og skat og løn som også betaler skat så penge får de jo ind igen .
en tanke slår mig hvorfor sætter de ikke dem selv ned i løn prøv bare og tænk på hvad de bruger til kørsel og fly samt når de holder møder ude på hoteller med mer med store middag ,de ku holde ders møder over en pc så skal de jo ikke rejse og de kan tage ders madpakker med hjemme fra som vi andre har brugt ,
hvor ender jeg på sindsyghuset eller i fængsel ?
lige nu er jeg bare grædefærdig .

Gæst

2013-11-29 10:43

Loven skal helt slettes for alles vedkommende.

Ingen har jo bedt om f.eks at blive syg og ikke være i stand til at arbejde!
De fleste ønsker ikke at ens ægtefælle/partner skal stå alene med ansvaret for at skrabe penge ind. At man skulle kunne leve for de af staten udregnede rådighedsbeløb, bliver sværere, idet man samtidig indfører flere og flere afgifter.

De tider da manden var den store FORSØRGER, og kone og børn vedhæng, han skulle klare at holde liv i, uden hjælp, er vel for længst forbi?

Hallo, velfærdssamfund!?

Der er dog sket den udvikling i de knap 100 år, at der nu er ligestilling, så nu kan KONEN også være forsørgeren. Wee-hee!

Gæst

2013-12-02 07:42

Jeg har søgt arbejde hver dag siden jeg blev færdiguddannet i 2009. Jeg har søgt på alt hvad der kan nævnes -også udenfor mit felt. Jeg har desuden gennemgået en målrettet akutudannelse uden resultater.
Jeg må nu indse at at retten til arbejde ikke længere tages alvorligt af dig og dine ligesindede. I stedet for truer du min familie, og mange andre på deres livsgrundlag. "For det skal jo kunne betale sig at arbejde". Min familie er ved at gå til grunde. min samlever er så ramt af dette så hun er ved at få et mavesår, (et lægeskøn)og kan derved risikere sit job. Mine 2 piger på 2 og 5 år kan ikke forstå at vi er så kede af det hver eneste dag.
Vi har ikke råd til at flytte fra en lejlighed til 6000 om måneden og den eneste mulighed er måske at jeg må fraflytte alene. - Dette er ikke et valg, men en tvungen situation. Mette F, jeg beder dig... Prøv at forstå at det er levende mennesker, af kød og blod, du kaster ud i en desperat situation. (beskeden er også blevet lagt på Mette F's facebook-side)

Gæst

2013-12-02 21:54

Håber min underskrift er gået igennem.

Gæst

2013-12-02 22:57

100.000 familier ?
Det er da vist en ny statestik - har du opgørelser som understøtter den påstand ?

Gæst

2013-12-03 14:22

Forsørgerpligten gælder vel allerede for dem de rer gift - hvorfor så ikke for ugifte?

Gæst

2013-12-04 00:09

Det er virkelig sørgeligt, vi har en regering der tager fra de fattige og giver til de rige. De skulle skamme sig at indføre den lov, mange mennesker vil i fremtiden ikke kunne have tag over hovedet og få mad i munden, og det kaldes Velfærds Danmark, vor herre bevares !!
Vanja

2013-12-04 08:31

Kan man ikke gøre noget? Kan man ikke samle en masse folk der kan demonstrere? Begge mine forældre bliver ramt af dette med hver deres kæreste, hvilket også rammer mig og min søster. Det er så frustrerende at være barn under disse omstændigheder. Jeg er kun 17 år og kan ikke koncentrere mig om min skole pga dette har ramt min familie. Desværre kan jeg ikke selv tjene nok penge til, at det ville hjælpe min familie, men hvis jeg kunne havde jeg droppet ud af tiende klasse for at hjælpe mine forældre. Det er så forfærdeligt og forstår ikke, hvordan Mette Frederiksen kan lade denne lov falde ned over hovedet på flere tusinde familier! Folk bliver sammen og prøver at finde på løsninger, lejer en anden lejlighed og bor stadig sammen med sin familie, siger sit arbejde op for at være sammen med den man elsker og sine børn. Dette bliver kun dyrere for regeringen, det er synd de ikke selv kan se det!

Gæst

2013-12-05 12:21

det kan jo ikke lade sig gøre at en har forsørger pligt. slet ikke idag m dårlige tider iforvejen.

Gæst

2013-12-05 17:53

hvis det skal være lige med gifte,hvad så med ens fradrag , manden kan jo ha konens fradrag.og der er flere ting der jo så skal laves om hvis det skal være sådan

Gæst

2013-12-05 17:56

Thomas Lybæk, hvem er du? Politiker, journalist, sælger eller hvad? Er du selv i arbejde, og har du selv en kæreste på kontanthjælp? Hvad beskæftiger du dig med i dagligdagen, og hvad er din vision/ mission for samfundet? Eller er du bare bestilt til denne undersrkiftindsamling?