Ja-tak til svin
Ja-tak til svin / Beskeder / Thorning vil have svinekød i børnehaver / Kommentarer
Gæst |
#42013-08-12 07:16Jeg synes det her er en god måde at vække opmærksomhed på. Jeg tænker lidt på vores fødevareindustri også. Er de som slagter og videreforarbejder svin/gris så også urene. Hvad med slagterbutikker pølsevogne vi har jo svin i alt `næsten`. Det næste bliver vel at Dannebrog ikke må have et kors. Undskyld det har ikke noget med debatten at gøre men jeg bliver lidt ked af det når andre skal bestemme hvad Vi skal gøre. Lad os holde fast i vores kultur Skik følge eller land fly. Vi kan vel heller ikke forlange at de laver om på deres traditioner hvis vi er på ophold af en eller anden art i deres land. Med venlig hilsen Henrik Pedersen |
Gæst |
#52013-08-12 07:21Igen er HTS veg, det er i orden at hun tilkendegiver sin mening men at gøre noget ved det TØR hun ikke. |
Gæst |
#62013-08-12 07:59Er der nogen der har overvejet, at der kunne være andre religiøse minoriteter, der kunne føle sig krænket af, at det kød de spiser, har modtaget en islamisk velsignelse? Om ikke andet burde interessen for at tilgodese alle minoriteter, være grundlag nok for at lovgive om mærkning af halalslagtet kød. |
Gæst |
#82013-08-12 08:38Spændende om hun har samme mening om et par uger - Eller efter næste valg.... |
Gæst |
#102013-08-12 09:31Det er jo Helle T. som vi kender hende. Hun skulle jo nødig spænde ben for sig selv, nu når hun skal videre ned i EU efter næste valg. Et valg hun med sin gøren og laden, forlængst har bestemt sig for ikke og kunne vinde. |
Gæst |
#112013-08-12 09:36Kan vi dog ikke bare få en ende på alt det pjadder. Det er muligt at skrive på vores madvarer om det er økologisk, og med nøglehuls mærker. Hvorfor skal det så være så besværligt at mærke varerne om de er slagtet på den ene eller anden måde... Jeg er selv en stor dyreven , og slås for deres velfærd. Og jeg vil ikke købe kød af dyr , der er halal slagtet. Folk , der ikke vil spise grisekød, kan jo selv vælge , hvad de vil købe og spise, men hvad med alle os andre?Skulle da mene , at vi også har ret til at vælge fra, så det kan da kun gå for langsomt med at få mærket det,,, og hvad med vores stats minister. Skulle hun ikke kunne gå forrest og vise lidt mod, eller er hun, som så desværre mange andre , bange for at komme til at støde "nydanskerne". Hvad med hensynet til dyrene????? |
Gæst |
#122013-08-12 13:06Løgnerske, bedragerske og Skatteål, -det tror jeg fuld og fast på Helle Thorning Schmidt er fra top til tå. Mvh. Svend Mellhorn |
Gæst |
#132013-08-12 13:52Jeg troede sgu lige der skulle komme noget fornuftigt fra HTS, men som altid... et MEN |
Gæst |
#142013-08-12 13:57Du skriver nydansker !hvad er det for en ? Hvis en høne bliver født i en kostald bliver den da ikke til en ko vel :-) |
Gæst |
#152013-08-12 14:25Der er lovgivet om at der skal mærkes om alt muligt - og selvfølgelig bør xer også lovgives om at der skal mærkes hvis det er halalslagtet.. Eva Bechmann |
Gæst |
#16 Re:2013-08-12 15:20Kristne må ikke spise kød der er offret til en afgud. Det gælder sikkert også andre religioner. |
Gæst |
#172013-08-12 16:02Nu er det jo også sådan at intetanende kan købe kød der er Halal slagtet fordi slagterierne ikke vil mærke det kød der er slagtet på denne svinske måde. Vi skal bare lade være med at købe det og så vil det ændre sig. Det vil de have respekt for ellers er de ligeglade med etniske Danskere og Dansk kultur. Niels Nielsen |
Gæst |
#182013-08-13 11:40En halal-slagtning er jo en religiøs måde at slagte på. Dyret dør langsomt mens det er ved bevidsthed. I Danmark skal dyrene bedøves inden de slagtes ved lov. Men i andre lande gør de ikke. Politikerne snakker uden om en mærkeordning fordi de selvfølgelige er ligeglade med om dyrene lider og ingen nævner noget om de store mængder importeret kød. Referingen har jo solgt sig selv til islam hele tiden og giver på alle spørgsmål. Den nuværende regering kaster sig i støvet for islam fordi de ikke tør andet. Rigtig meget kød importeres fra lande hvor dyrene halal-slagtes uden bedøvelse og dermed dør en langsom død fordi det er det en halal-slagtning går ud på, at dyret skal være bevidst under aflivningen. |
Gæst |
#192013-08-13 23:19Det eneste, der hjælper, er at vi KRÆVER svinekød overalt, hvor vi kommer! |
Gæst |
#202013-08-18 14:22Det er godt kæmpet. Giv ikke op. Vi skal ikke finde os i at blive kørt over eller bagatelliseret. Vi tager ikke til takke med en sludder for en sladder inde fra Borgen. Den almene politikker fatter ikke hvad der sker på gaden. WAKE UP, siger jeg bare. Vi vil se handling og mindre bævren. Er træt af at alt skal debatteres og snakkes ihjel, indtil nyhedsværdien har lagt sig fuldstændig, for til sidst at glemme emnet indtil næste valg. For dette har været oppe flere gange tidligere. |
Gæst |
#212014-01-25 16:42 Hold da op en omgang hykleri man kan læse her! Kød af danske dyr, slagtet i Danmark, SKAL bedøves inden de bliver aflivet. Det er HELT normal praksis at dyr slagtes ved halsstikning. Og der bliver bedt en bøn eller ej, ændrer ABSOLUT intet på den praksis!!! INTET! Selv svin bliver slagtet på denne måde i Danmark. Omend de formentligt ikke får en muslimsk bøn med på vejen. Det er altså måden det bliver gjort på herhjemme. Er i virkeligt SÅ smålig at en bøn kan gøre en forskel? Naaarj, vel.... Og mht mad til børn..... Tjahh, så kan jeg faktisk kun se det fornuftige i at man vælger en løsning, hvor man har halalslagtet kød. Såfremt det er produceret at danske dyr, slagtet i Danmark ( DET faktum burde I overveje når i handler ind!). I disse tider snakker vi meget om madspild. Det vil være væsentligt vanskeligere at administrere to eller flere slags mad, halal og almindeligt mad. Det vil føre væsentligt mere arbejde med sig, større omkostninger OG mere madspild. Altså vil det koste brugerne, og dermed skatteyderne flere penge. Det er faktisk sådan, at i langt det meste af f.eks Mellemøsten kan man få et ganske pænt udvalg af svinekød i butikkerne. Ganske ligesom alkohol serveres både på hoteller og kan købes, de fleste steder i Mellemøsten. |
Gæst |
#23 Re:2014-02-20 18:06py for helvede,så i det store svinerige,jeg rør ikke penselinbomben med coli i,så hellere halal |
Gæst |
#24 Re:2014-02-20 18:10#17: - svinsk måde,ved du ikke hvad der foregår i landbruget,det halal jeg køber går ude på markerne på sjælland,how skal vi også forbyde pizza,appelsiner,kivi,cola,ris mm,det er jo ikke dansk,nej tak til svin
|
Gæst |
#25 Re:2014-02-20 18:20de er smålige,man må da ikke håbe de spiser kyllinger,de er alle halal slagtet for exportens skyld,men det skal vel også være forbudt,nej lad slagterierne selv bestemme det er dem der river milliarderne hjem til danmark,det er ikke bistands klienterne f der stemmer på Df.Arbejdede selv på nørrebro for mange år siden,vi havde aldrig problemer med maden du kan få kyllinge pølser mm,det var først da DF kom på banen at der kom problemer lad folk selv vælge hvad de vil æde ligesom på hvidovre hospital der havde tilbudt halal i 2 år.uden en eneste klage,men det kom fra pia idioten bare 2 år for sent,og så er svinekød og flæsk ikke det sundeste kød ,det troede jeg de fleste danskerer vidste,HUSK du bliver det du spiser |
|
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Kæmp for Amager Bio - Bevar det vi elsker!
4328 Oprettet: 2024-12-06
BEVAR DEN DIREKTE TOG-FORBINDELSE MELLEM MIDT- OG VESTJYLLAND OG KØBENHAVN
1857 Oprettet: 2024-11-24
Vi har krav på en balanceret og nuanceret mediedækning. Det gælder også mediernes dækning af Israels handlinger i Mellemøsten.
948 Oprettet: 2025-01-02
Skriv under: Palæstinensisk kultur har også ret til ytringsfrihed!
284 Oprettet: 2024-12-30
NEJ tak til solcellepark på Orupgaards marker ved Sønder Vedby og omegn.
277 Oprettet: 2024-12-15
BEVAR Centerhallen i Lillerød
835 Oprettet: 2024-10-28
Nej Tak Til Solceller I Fjerritslev!!
259 Oprettet: 2024-12-11
Walkiebanko skal bestå.
257 Oprettet: 2024-12-11
Etablering af Lindved trinbræt/station på Svendborgbanen
472 Oprettet: 2024-11-28
🆘HJÆLP OS – VI HAR BRUG FOR, AT ANKESTYRELSEN GRIBER IND! 🆘
218 Oprettet: 2024-12-21
Underskriftsindsamling for opførelse af en dagligvarebutik i Oure
179 Oprettet: 2025-01-02
Høringssvar til kommuneplantillæg 2021-20 – Horsens Kommune
179 Oprettet: 2024-12-03
Sikker skolevej for Gårslevs børn
161 Oprettet: 2025-01-02
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
2614 Oprettet: 2024-10-02
ET HYGGELIGT OG AUTENTISK MILJØ PÅ HUNDESTED HAVN
496 Oprettet: 2024-11-26
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
2080 Oprettet: 2024-11-06
Støtteerklæring til modstanden mod salget af Silkeborg IF
6186 Oprettet: 2024-11-19
NEJ TAK TIL HØJHUSBYGGERI I SÆDDING/FOURFELDT
443 Oprettet: 2024-11-21
Bevar adgangen til Filmstriben i Halsnæs Kommune
128 Oprettet: 2024-12-26
Er børnenes statsminister ligeglad med børn i Gaza? Åbent brev fra pædagoger og pædagogstuderende
126 Oprettet: 2024-12-18