Ja-tak til svin
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Ja-tak til svin.
Sune |
#676 Lad fornuften sejre!2013-07-18 10:30Først og fremmest stort applaus til stifteren af denne indsamling. Det skal under ingen omstændigheder være et påskud for racistiske/fremmedfjendske/angste udtalelser (eller hvad i nu vil kalde dem), men som der ganske rigtigt siges i beskrivelsen, så er dette blevet tvunget ned over flere hundrede dansker - ny-såvel som etniske danskere. I sidste ende er det for mit vedkommende ikke et spørgsmål om hvorvidt kultur eller kerneværdier fjernes, men derimod er problemet måden det bliver gjort på. En institution med høj forekomst af børn med anden etnisk baggrund burde vel få valget om hvorvidt de vil have svin eller ej. Omvendt skal det ikke tvinges ned over en hel gruppe blot fordi kommuner og regioner bestemmer at mad til børn kan blive et incitament til racisme-beskyldninger. Vor herre til hest, hvor er vores ledere der tør tage en beslutning og ansvaret dertil. En sidste bemærkning til den tone der præger forummet herinde: Føj! Jeg skammer mig over alle jer der ikke har andre argumenter end skældsord og racistiske bemærkninger med herind! |
mis789456 |
#678 Re:2013-07-18 10:41Jeg mener også bare, vil man leve i et andet land bør man leve sig ind i deres kultur. |
Rune |
#679 Re: ...2013-07-18 11:02+1 Det er kommune politikeres idiotiske tanke gang. At de er sort seere, og ikke forstår at børn bør opleve massere af forskels behandling. For at de kan bearbejde det og være beredt på det, når de bliver voksne, er vel ikke muslimernes skyld.
|
Danske Interesse |
#680 Re: fri valg, fri religion2013-07-18 11:14#9: - Jeg har ret, til at vælge den religion, som jer overbevist om . For at stopper invandring. gå frem og fjern danmark underskrift fra Geneve Convention, og forpligtelser. Lad den dansk regering gå frem og sige at vi er anti muslimisk land. Så skal du bagefter ikke græde at du sider uden Job, fordi 1/3 del af verden ikke vil hander med os. Vågn op fra jeres drøm, der er ikke nogen, blive muslim hvis Islam så dårlig for en religion. Hvis Islam er noget fornuftigt hvor ikke alle andre ikke skal nyde viden.
|
Gæst |
#6822013-07-18 11:25Selvfølgelig skal de da kunne spise noget med svin i børnehaverne. De andre kan da spise noget andet, vi skal jo være her allesammen . |
Gæst |
#683 Glistrup sagde også, vi bliver fremmed i vores eget land en dag, er det korregt.2013-07-18 11:25 |
Gæst |
#6842013-07-18 11:39Mener ikke at vi i Danmark skal stoppe med at servere svinekød i vores institioner.. |
Gæst |
#6852013-07-18 11:42Jeg mener, det er diskriminerende over for danskere. I mine øjne er det endnu et skridt ned af stigen. Jeg tvivler stærkt på, at de muslimske lande ville indføre svinekød og afskaffe halal, hvis vi ville have det dernede. |
Gæst |
#6862013-07-18 11:57Danskerne er verdensmester i at være duks. Jeg mener ikke selv at være racist, men var det os der flyttede til et muslimsk land måtte vi naturligvis indrette os efter deres normer/regelsæt- sådan er det. Derfor - hvis ikke vi kan tilbyde mad til begge trosretninger, må indvandrerne selv tage maden med. |
Gæst |
#6882013-07-18 12:15Det er forrykt at vores kultur stille og roligt udryddes... Jeg Vil IKKE finde mig i at en religion skal styre hvad mine børn skal spise... FØJ! |
Gæst |
#6892013-07-18 12:16Selvfølgelig skal danske børn have lov /mulighed for svinekød i institutionerne. |
Gæst |
#690 Kosher og vegetarmad2013-07-18 12:24Det har aldrig været på tale, at al mad i børnehaver skal være kosher, fordi der er en jøde eller to. Eller kødfri, fordi der måske er et par vegetarer. Eller uden jordbær, fordi der er en allergiker. Min støtte til underskriftindsamlingen er ikke vendt mod islam, men mod, at man tager hensyn til en minoritet ved at påtvinge alle andre deres normer. Det må vække til eftertanke, at netop denne minoritets normer bliver fulgt. |
Gæst |
#6912013-07-18 12:42Ok, så godt smager leverpostej hellere ikke. Faktisk er den allerede byttet ud på mange "danske" børn's madpakker til noget mere spændende. Synes det lugter mere af nationalisme og religions hade end god smage! Slap dog af og spise brød til.... |
Gæst |
#6922013-07-18 12:51Jeg syntes, at dem der passer børnene, at det er deres pligt, at vejlede de muslimske børn i, hvad de må spise og hvad de ikke må spise i stedet for et forbud. Børnene skal jo lære det når de kommer ud i samfundet. Vi skal måske også forbyde det i butikkerne? |
atia |
#694 skam jer2013-07-18 12:55Nogen af jer som læser om emnet før i udtaler jer ?.. Den her sag har intet med muslimer at gøre.. Hvad sker der for folk ?.. Personen som har vedtaget det, har meldt ud at ingen muslimer har sagt eller henvendt sig til hende om den her sag.. Det er hendes eget valg.. Hvorfor skal muslimer have skylden ? Hvorfor er det ikke jøder-- de spiser heller ikke svinekød, men det ved 99% af jer nok ikke.. og derfor ligeglad.. det her handler om had.. nu har i en ting mere at beskylde andre.. Hvis i gider at læse lidt og lære lidt.. så kan i måske lære lidt.. Men i gider ikke .. især jer DF "muslim hader".. i kan rende os.. om så 99% af den danske befolkning stemmer DF.. så vil EU stadig bestemme.. men hvis i vil gerne være svinsk.. hvorfor skulle jeg ikke være det? |
Jesper Jensen Underskriftindsamleren |
#695 Re:2013-07-18 12:57Super pointe!! Vi skulle meget gerne derhen, hvor vi lærer børnene om forskellighed og at det er okay at vi ikke alle har samme præferencer. Hvordan skulle de små poder ellers lære om tollerance og åbenthed ? |
Gæst |
#6962013-07-18 13:18Det er for galt, at vi danskere skal ændre vores livsstil og den mad vi altid har spist. Hvor ender dette vanvid henne. Det er helt OK, hvis nogle ikke vil have svinekød, men så må forældrene selv lave noget til deres børn, der ikke indeholder dette. Skal vi så også lade være at spise oksekød, for det er jo helligt for en inder osv osv. Stop vanviddet.... og lad os danskere. Ingen skal komme her til landet og så være så utaknemlige, at lave om på vores regler. Det er da frækt. Det er helt forfærdeligt og katastrofalt når en så fanatisk religion, begynder at bestemme hvad vi danskere må eller ikke må. Vi skulle aldrig have haft dem til vort land. Vi har kun fået ballade og utaknemlighed som tak.... |
Gæst |
#6972013-07-18 13:26Jeg sagde nej allerede da jeg skulle indskrive min søn i Randers. Gør det sammen og børnehaverne vil kun bestå at muslimske halalædere |
Gæst |
#6982013-07-18 13:37de bliver truet, de har ikke andre valg og er uddanndet til kun at være pædagoger, så de vælger den nemmeste løsning at give efter for deres metoder af hensyn til vores børn. Har selv haft børn i fritidsklub med dominerende muslimere. De kan ikke forstå almindelig opførsel. Hærværk og chikane hvis vi ikke tilpasser os dem, det er deres metoder de bukker under for. |
Gæst |
#6992013-07-18 13:57Hvornår stopper det. Hvor længe vil vi blive ved med at finde os i alt det pis fra Muslimer? |
Gæst |
#7002013-07-18 14:01Hvis vi skal give efter på hvad folk tror og ikke tror på for at der ikke skal være forskel så er man nød til at gennemtænke dette nærmere. da jeg har en dreng som ikke taler mælk og der i alle institutioner bliver serveret mælk til deres frokost...... Så burde dette også forbydes eller hvad? Eller en pige som ikke kan tåle frugt? Skal det også forbydes? Altså helt ærligt hvad er det for et land vi lever i. De har jo selv valgt de ikke må spise svinekød, så servér noget andet. |
|
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Kæmp for Amager Bio - Bevar det vi elsker!
4334 Oprettet: 2024-12-06
BEVAR DEN DIREKTE TOG-FORBINDELSE MELLEM MIDT- OG VESTJYLLAND OG KØBENHAVN
2263 Oprettet: 2024-11-24
Vi har krav på en balanceret og nuanceret mediedækning. Det gælder også mediernes dækning af Israels handlinger i Mellemøsten.
1403 Oprettet: 2025-01-02
Skriv under: Palæstinensisk kultur har også ret til ytringsfrihed!
312 Oprettet: 2024-12-30
NEJ tak til solcellepark på Orupgaards marker ved Sønder Vedby og omegn.
278 Oprettet: 2024-12-15
Nej Tak Til Solceller I Fjerritslev!!
266 Oprettet: 2024-12-11
Walkiebanko skal bestå.
259 Oprettet: 2024-12-11
BEVAR Centerhallen i Lillerød
835 Oprettet: 2024-10-28
Underskriftsindsamling for opførelse af en dagligvarebutik i Oure
237 Oprettet: 2025-01-02
🆘HJÆLP OS – VI HAR BRUG FOR, AT ANKESTYRELSEN GRIBER IND! 🆘
229 Oprettet: 2024-12-21
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
2166 Oprettet: 2024-11-06
Etablering af Lindved trinbræt/station på Svendborgbanen
476 Oprettet: 2024-11-28
Sikker skolevej for Gårslevs børn
188 Oprettet: 2025-01-02
ET HYGGELIGT OG AUTENTISK MILJØ PÅ HUNDESTED HAVN
542 Oprettet: 2024-11-26
Høringssvar til kommuneplantillæg 2021-20 – Horsens Kommune
179 Oprettet: 2024-12-03
Bevar adgangen til Filmstriben i Halsnæs Kommune
131 Oprettet: 2024-12-26
Er børnenes statsminister ligeglad med børn i Gaza? Åbent brev fra pædagoger og pædagogstuderende
128 Oprettet: 2024-12-18
Underskriftsindsamling for bevarelsen af kandidaten i Generel Pædagogik
125 Oprettet: 2024-12-09
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
2618 Oprettet: 2024-10-02
Hjemmepasning i Lolland Kommune med tilskud
108 Oprettet: 2024-12-12