Hæv farten på lille og stor knallert
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Hæv farten på lille og stor knallert.
Gæst |
#512014-04-15 16:34syntes sgu jeres budskab er godt, kender til en del der tuner deres knallerter og ved at de syntes 30km/t er for langsomt og at de føler sig presset når de kører ude i trafikken, holder sgu med jer også da jeg selv har benzin i blodet |
Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)
2014-05-11 22:18- Date of removal: 2017-08-02
- Årsag til fjernelse:
Gæst |
#552014-05-12 20:53Synes det er en rigtig fed ide med en underskriftindsamling, det er jo lige før at cykellisterne kan overhæle os... |
Gæst |
#572014-05-14 11:09Jeg syntes det skal sættes op, ligesom i selv skriver. man vælter næsten ved at køre 30. Det slider desuden også på knallerten med alle de begrænsninger. og 45 skal bare kunne køre derud af også fordi de kører på vejen. og det nederen at skulle køre bag en der kører 45 på vejen. og 45'er billister har kørerkort og ved hvordan loven på vejene er. og kender de forskellige forholdsregler. |
GGG |
#58 #262014-05-18 12:35Ingen følger det alligevel, og 30 km/t er langt mere farligt pga. du kører så langsom! |
Gæst |
#602015-09-12 01:42Jeg synes selv at det går for langsomt på en lovlig scooter 30 hvor det er mere sikkert at køre 50 f.eks da bilisterne bagved ikke har nær så travlt med at overhale som hvis man kun kører 30-35 km/t som selv efter min mening er farligt da ikke alle viser det hensyn de burde når man tænker på den 1944-er lovgivning vi har herhjemme giver ikke mening og er komplet åndssvagt da det er mere farligt at køre på scooter med 30 end med den fart som de faktisk er bygget til at kunne køre. En anden ting man også kunne gøre ved sikkerheden ved så høje hastigheder (50-80 km/t) at stille krav til at der bæres ydligere sikkerhedsudstyr som der skal bruges på MC her tænker jeg naturligvis på ryg,skulder og albue og evt brystpanser som vil formindske skader ved evt styrt med ca 79 %. Den neddroslede hastighed på scooter, gør også det lettere at komme i slinger pga den lave fart. En anden ting er hvis man f.eks skal køre 50 km så tager det ca 1t 30 m at køre turen med 30 km/t i forhold til, at hvis man måtte køre 80 LOVLIGT så ville turen kunne gøres på ca 45 min og ved denne fart bliver man ikke overhalet nær så ofte af bilister der ikke gider at køre bag ved så langsomt et køretøj som dem der kører scooter er tvunget til at køre sådan som loven er nu, da det desværre ikke er lovligt at køre det som scooteren er bygget til at køre. DERFOR rådne politikere: FÅ FINGRENE UD AF RØVHULLERNE, og få ordnet den forældede lov den er kun til chikane for ALLE i trafikken. Derfor alle de ulovlige ændringer på scooterne den dag i dag folk gider sgu ikke lægge og køre 30 og faktisk sætte livet på spil. Jeg kan godt se problemet men hvis farten blev øget så det var sikkert at køre på vejen mellem bilerne så havde cyklister og fodgængere cykelstierne for sig selv. Lidt at tænke på (erfaring fra egen oplevelse ) Bare så sent som i dag er jeg ude at køre på min egen scooter der selvfølgelig kun kan køre 35. Jeg kører på cykelstien som jeg skal, så kommer der en bus der sætter et par passagerere af, det ser jeg naturligvis og sænker farten til 20 ca. Problemet er det, at her i denne situation, bliver en dreng på ca 10-12 stående på cykelstien og vinker til chaufføren der kører bussen, tilsyneladende havde han ikke hørt mig komme. Jeg kørte på dette tidspunkt stadig ca de 20, da jeg forventede at han havde hørt mig komme, og ville gå ud til siden, så jeg kunne komme forbi ham (Han stod midt på cykelstien så kunne ikke komme forbi ham) men til min store overraskelse flyttede han sig ikke, så prøver at bremse så meget jeg kunne mens jeg holdt hornet i bund, da det var en decideret farlig situation da jeg mener jeg kørte et sted ml 15-20 km/t han bliver heldigvis så forskrækket at han flytter sig til den rigtige side, rammer ham dog med siden af spejlet. Da jeg heldigvis havde nået at bremse næsten helt skete der gudskelov Ingen noget. Denne episode kunne faktisk godt have været undgået, hvis 1. Scootere herhjemme må køre det de oprindeligt er bygget til at de kan køre. Fordelen af dette er at lignede situation kan undgås igen, samt det faktisk ville være sikkert at køre på vejen. 2. Hvis farten øges vil det betyde færre ulovligt konstruktive ændringer, da de unge nu lovligt kan køre en fornuftig hastighed. Der er selvfølgelig en ulempe ved højere fart og det er selvfølgelig sikkerheden. Løsningen kommer i punkt 3. 3. Sikkerheden på scooter er selvfølgelig altafgørende..... jeg har et godt råd til hvordan det problem løses. Det burde som tidligere nævnt være et krav, at man ligesom på MC SKAL bære type 2 godkendt sikkerhedsudstyr som efter min opfattelse er : type 2 godkendt rygpanser. Hvorfor? Jo fordi en brækket ryg ikke kan laves igen derfor samme grund til regler om type 2 bryst,skulder og albuepanser. Det var min mening om hvorfor loven skulle ændres. Håber alle er enige med mig og undskylder den meget lange tekst |
|
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Bevar studiemiljøet på SAMF og KUA!
1717 Oprettet: 2024-11-19
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
1646 Oprettet: 2024-11-06
Støtteerklæring til modstanden mod salget af Silkeborg IF
1362 Oprettet: 2024-11-19
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
2369 Oprettet: 2024-10-02
En kamp for studiemiljøet på Søndre Campus Københavns Universitet
655 Oprettet: 2024-11-11
NEJ til indhegning af kvæg i Sønderskov og Ravnsholt - JA til urørt skov og sikker skolevej
541 Oprettet: 2024-11-06
Styrk Koldings Erhverv – Afskaf Dækningsafgiften
441 Oprettet: 2024-11-04
Underskriftsindsamling mod lukning af Gårsdalvej, Ravnstrup
405 Oprettet: 2024-11-07
Stop byggeplanerne i Solberg Parkkirkegård på Gravens Rand.
380 Oprettet: 2024-11-16
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
371 Oprettet: 2024-10-29
BEVAR Centerhallen i Lillerød
341 Oprettet: 2024-10-28
Søruplund Nej Tak
334 Oprettet: 2024-09-30
Underskriftindsamling imod at kørebanen på Tannisbugtvej reduceres til en bredde på 6 meter.
224 Oprettet: 2024-11-04
Bevar K-klasserne - Støt vores børn med særlige behov / Aalborg
163 Oprettet: 2024-11-22
Rikke Cramer Christiansen
153 Oprettet: 2024-11-02
Vi Kræver Et Øjeblikkeligt Stop for Mink og Chinchillaavl”
148 Oprettet: 2024-11-12
NEJ TAK TIL HØJHUSBYGGERI I SÆDDING/FOURFELDT
139 Oprettet: 2024-11-21
Nej tak til solcellepark i Lunderskov og Nagbøl
136 Oprettet: 2024-11-09
Bevar specialsygeplejerske Laila Barkani's stilling
121 Oprettet: 2024-10-24
Behold billedkunst i 1.klasse
5388 Oprettet: 2024-03-27