Hæv farten på lille og stor knallert
Gæst |
/ #602015-09-12 01:42Jeg synes selv at det går for langsomt på en lovlig scooter 30 hvor det er mere sikkert at køre 50 f.eks da bilisterne bagved ikke har nær så travlt med at overhale som hvis man kun kører 30-35 km/t som selv efter min mening er farligt da ikke alle viser det hensyn de burde når man tænker på den 1944-er lovgivning vi har herhjemme giver ikke mening og er komplet åndssvagt da det er mere farligt at køre på scooter med 30 end med den fart som de faktisk er bygget til at kunne køre. En anden ting man også kunne gøre ved sikkerheden ved så høje hastigheder (50-80 km/t) at stille krav til at der bæres ydligere sikkerhedsudstyr som der skal bruges på MC her tænker jeg naturligvis på ryg,skulder og albue og evt brystpanser som vil formindske skader ved evt styrt med ca 79 %. Den neddroslede hastighed på scooter, gør også det lettere at komme i slinger pga den lave fart. En anden ting er hvis man f.eks skal køre 50 km så tager det ca 1t 30 m at køre turen med 30 km/t i forhold til, at hvis man måtte køre 80 LOVLIGT så ville turen kunne gøres på ca 45 min og ved denne fart bliver man ikke overhalet nær så ofte af bilister der ikke gider at køre bag ved så langsomt et køretøj som dem der kører scooter er tvunget til at køre sådan som loven er nu, da det desværre ikke er lovligt at køre det som scooteren er bygget til at køre. DERFOR rådne politikere: FÅ FINGRENE UD AF RØVHULLERNE, og få ordnet den forældede lov den er kun til chikane for ALLE i trafikken. Derfor alle de ulovlige ændringer på scooterne den dag i dag folk gider sgu ikke lægge og køre 30 og faktisk sætte livet på spil. Jeg kan godt se problemet men hvis farten blev øget så det var sikkert at køre på vejen mellem bilerne så havde cyklister og fodgængere cykelstierne for sig selv. Lidt at tænke på (erfaring fra egen oplevelse ) Bare så sent som i dag er jeg ude at køre på min egen scooter der selvfølgelig kun kan køre 35. Jeg kører på cykelstien som jeg skal, så kommer der en bus der sætter et par passagerere af, det ser jeg naturligvis og sænker farten til 20 ca. Problemet er det, at her i denne situation, bliver en dreng på ca 10-12 stående på cykelstien og vinker til chaufføren der kører bussen, tilsyneladende havde han ikke hørt mig komme. Jeg kørte på dette tidspunkt stadig ca de 20, da jeg forventede at han havde hørt mig komme, og ville gå ud til siden, så jeg kunne komme forbi ham (Han stod midt på cykelstien så kunne ikke komme forbi ham) men til min store overraskelse flyttede han sig ikke, så prøver at bremse så meget jeg kunne mens jeg holdt hornet i bund, da det var en decideret farlig situation da jeg mener jeg kørte et sted ml 15-20 km/t han bliver heldigvis så forskrækket at han flytter sig til den rigtige side, rammer ham dog med siden af spejlet. Da jeg heldigvis havde nået at bremse næsten helt skete der gudskelov Ingen noget. Denne episode kunne faktisk godt have været undgået, hvis 1. Scootere herhjemme må køre det de oprindeligt er bygget til at de kan køre. Fordelen af dette er at lignede situation kan undgås igen, samt det faktisk ville være sikkert at køre på vejen. 2. Hvis farten øges vil det betyde færre ulovligt konstruktive ændringer, da de unge nu lovligt kan køre en fornuftig hastighed. Der er selvfølgelig en ulempe ved højere fart og det er selvfølgelig sikkerheden. Løsningen kommer i punkt 3. 3. Sikkerheden på scooter er selvfølgelig altafgørende..... jeg har et godt råd til hvordan det problem løses. Det burde som tidligere nævnt være et krav, at man ligesom på MC SKAL bære type 2 godkendt sikkerhedsudstyr som efter min opfattelse er : type 2 godkendt rygpanser. Hvorfor? Jo fordi en brækket ryg ikke kan laves igen derfor samme grund til regler om type 2 bryst,skulder og albuepanser. Det var min mening om hvorfor loven skulle ændres. Håber alle er enige med mig og undskylder den meget lange tekst |
|
Underskriftsindsamling annonce
Promover her
Lad mig blive en del af Danmarks fremtid
Kære læser Jeg hedder Audrey, er 18 år gammel og jeg bor i Viborg. Til hverdag studerer jeg på Viborg Katedralskole, hvor jeg læser en STX, på andet år. Selv om jeg ønsker det, er jeg desværre ikke født i Danmark. Jeg blev nemlig født i Los Angeles, USA og flyttede med mine forældre og lillebror til Danmark, da jeg var 9 år gammel (i 2015). Selvom det var en kæmpe omvæltning at flytte til et andet land, med et fremmed sprog, kultur og nye mennesker tog jeg opgaven på mig, og gjorde mit bedste...
Underskriftsindsamling annonce
Promover her
Vi vil fred og velfærd - ikke krig og bomber
Milliarderne ruller til oprustning. Den danske regering omlægger til krigsøkonomi og truer med en egentlig krigsskat, hvor skattekroner skal gå til krudt og kugler i stedet for kollektiv velfærd. Derfor er der mere end nogensinde brug for, at fagbevægelsen indtager den historiske rolle - udviser international solidaritet og stiller sig på arbejdernes side, ikke krigsmagernes. Vi er imod omlægningen til krigsøkonomi, krigsskat og oprustning. Vi er imod en udvikling, der øger faren for en storkrig...
Underskriftsindsamling annonce
Promover her
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Med min underskrift siger jeg nej til planen om at oprette 600 hektar nye grusgrave i Slangerup, Sundbylille/Frederikssund, Græse, Lille Rørbæk, Gerlev, Landerslev, Onsved, Kyndby og Skibby. Vi har rigeligt i forvejen. Jeg er modstander af, at regionen udlægger så store arealer i vores område til grusgrave. Det betyder nemlig: Ødelæggelse af vores smukke landskaber og naturværdier. Støv-, støj- og trafikgener fra grusgravene påvirker vores sundhed og livskvalitet. Huspriser falder drastisk i m...
Underskriftsindsamling annonce
Promover her
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Hjælp os med at stoppe planerne om en heliport i Hvide Sande! Havnen i Hvide Sande planlægger at søge om 10.000 ind- og udflyvninger for helikoptere om året, hvilket svarer til små 28 om dagen og hvert 27. minut i tidsrummet 07.00 - 19.00. Helikopterne skal servicere nye havvindmølleparker i Nordsøen. Heliporten skal placeres på stranden lige ved havneindsejlingen, byen og den unikke natur her. Indflyvningsruterne bliver både over nord- og sydstranden. En heliport midt i Hvide Sande vil forment...
Underskriftsindsamling annonce
Promover her
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Fremtidens fødevareproduktion bør baseres på regenerativt, økologisk landbrug med fokus på mad til mennesker fremfor foder til dyr. Siden 1950’erne er husdyrproduktionen i Danmark blevet stadig mere intensiv med fatale følger for klima, miljø, natur, dyr og mennesker. Danmark har et nationalt mål om at reducere drivhusgasudledningen med 70 % og et EU-og FN-mål om 30 % beskyttet natur inden 2030. (I Danmark er der p.t. 2,3 % fri, beskyttet natur.) For at...
Underskriftsindsamling annonce
Promover her
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Tanja og Lars Nielsen fra Rørvig Kro har indsendt en lokalplansanmodning til Odsherred Kommune med henblik på at etablere en forlystelsespark ved Danmarks Midtpunkt på Lokkemosevej. På et areal 2 gange Tivoli i København er der planlagt et 25 meter højt udsigtstårn, zip-lines, en aktivitetskuppel ”for de mest eventyrlystne”, gangbroer i trætoppene og rutchebane samt vandlegeplads og skøjtebane. Desuden opførsel af restaurations- og toiletbygninger samt etablering af overnatningsmuligheder...
Underskriftsindsamling annonce
Promover her
Annoncer underskriftsindsamling "Hæv farten på lille og stor knallert" på denne listeBevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
UNDERSKRIFT INDSAMLING Vores mål er at indsamle 1000 underskrifter. Vi står over for en kritisk situation, hvor de historiske siloer på Nexø Havn er truet af nedrivning. Siloerne er ikke kun en del af vores bys skyline; de er et vigtigt symbol på Nexøs stærke maritime historie og kultur. Vi ønsker at bevare siloerne som et monument for vores fælles fortid og som en del af vores fremtid. Siloerne repræsenterer den industrihistoriske arv, der har formet Nexø og vores lokalsamfund. At nedrive dem v...
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Bevar biblioteket på Rodosvej
1661 Oprettet: 2025-04-02
STOP lukningen af Islands Brygge Bibliotek
1562 Oprettet: 2025-03-27
Stop Molslab og andre rewilding projekter
1265 Oprettet: 2025-04-13
Gratis bind og tamponer på SDU nu!
798 Oprettet: 2025-04-02
BEVAR Sokkelundlille på Utterslev Torv
675 Oprettet: 2025-03-27
Stop VE-tilladelsesprocesbekendtgørelsen - NU !
1162 Oprettet: 2025-03-24
Beskyt Danmarks ulve – stop jagten før det er for sent!
270 Oprettet: 2025-04-08
Stop ! Opførelse af tørreplads/ drivhus til slam på 1600m3 ved kallerup rensningsanlæg
201 Oprettet: 2025-03-22
NEJ TAK til fremdtidige projekter omkring energianlæg ved Gundsølille, Kirkerup og Østrup
180 Oprettet: 2025-04-07
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
3052 Oprettet: 2024-10-02
Donald Trump - Den amerikanske administration skal stoppe forsøget på en de facto annektering af Grønland.
123 Oprettet: 2025-03-27
BEVAR Centerhallen i Lillerød
1319 Oprettet: 2024-10-28
Hvor mange børn skal knække, før I reagerer?
115 Oprettet: 2025-03-28
Nej til udenlandske militærbaser i Danmark udenfor dansk lov og ret.
243 Oprettet: 2025-02-02
Stop kæmpe solcelle- og industripark mellem Bårse og Tappernøje – beskyt vores lokalsamfund!
108 Oprettet: 2025-04-25
Stop dyreforsøg på hunde og grise hos Scantox i Viby Sjælland
1008 Oprettet: 2024-09-16
NEJ TAK til afskaffelsen af praktik på bacheloruddannelserne på KUA
88 Oprettet: 2025-04-09
Drop besparelser på rengøring i københavnske vuggestuer og børnehaver
194 Oprettet: 2025-03-10
ET HYGGELIGT OG AUTENTISK MILJØ PÅ HUNDESTED HAVN
1188 Oprettet: 2024-11-26
Varðveiti lívið í bygdini - steðgi ætlaðu útbyggingini av kirkjugarðinum í Sandavági
71 Oprettet: 2025-04-20
Skrivunder.net
Vi tilbyder at hoste online underskriftindsamlinger. Lav en professionel online underskriftindsamling ved hjælp af vores kraftfulde tjeneste. Vores underskriftindsamlinger bliver nævnt i medierne dagligt, så at oprette en underskriftindsamling er en fantastisk måde at blive set af offentligheden og beslutningstagere.