NEJ til GMO-afgrøder i DK, JA til mærkning af GMO-fødevarer

Gæst

2015-10-16 12:08

Fordi jeg ønsker et sundt Danmark nu og i fremtiden!

Gæst

#302 SPIS ØKO

2015-10-16 20:35

SPIS ØKO SÅ JERES PROBLEM LØST

Gæst

2015-10-28 13:15

Lad os få flere med så vi kan redde resterne af vores natur.

Gæst

2015-11-03 11:21

Jeg tvivler alvorligt på, at underskriftindsamlingen har effekt, eftersom Venstre og DF har meget travlt med at bevise at de er endnu mindre demokratisk indstillet end Soc. Dem. Ikke desto mindre skal det forsøges, og jeg håber, den kan samle et politisk bredt funderet interessefællesskab.

Gæst

2015-11-10 09:04

Fordi jeg ikke vil være med til at skade vores planet og fratage vores børn muligheden for at leve et liv uden alvorlige sygdomme

Gæst

2015-11-10 15:19

At forlange at man kun må dyrke godkendte frø, er som at kræve at vi kun må indånde godkendt luft. At samle og plante frø har mennesket overlevet på i 10.000 vis af år. At ville monopolisere den adfærd er fuldkommen sindsygt. Man bør gøre alt for at stoppe Monsanto's tankegang og fremfærd.
Frederik

2015-12-09 15:41

GMO er vejen frem for menneskeheden. Jeg er med jer når det kommer til at de skal GRUNDIGT undersøges, før de kommer ud på markerne, men med korrekt brug af genmodificering, kan man skabe planter der kan overleve i ugæstfrie områder, og med andre fantastiske egenskaber. "Golden rice" er et eksempel, en genmodificeret ris-art, der har et højt indhold af betacaroten, et forstadie af vitamin A. (https://da.wikipedia.org/wiki/Golden_rice).

Her er også et link til Nail DeGrasse, en kendt videnskabsmand der snakker lidt (2.20) om GMO:

https://www.youtube.com/watch?v=1ecT2CaL7NA

Gæst

2015-12-10 08:37

For at have retten til at vælge, hvad jeg og min familie spiser.

Gæst

2015-12-10 13:17

Sundhed i vore fødevarer, herunder økologi, ligger mig meget på sinde. Hertil kommer min holdning til den måde Danmark og andre lande behandler deres "industridyr" på. Det er i min verden helt uacceptabelt.

Gæst

2015-12-11 19:37

Fordi jeg er bekymret for al det der efterhånden må puttes i maden vi køber og at regeringen bare sådan beslutter det hen over hovedet på hele DKs befolknings vegne!!!!!!

Gæst

2015-12-12 08:16

Et renere liv en sundere klode

Gæst

2015-12-12 18:20

Fordi jeg sys det er frygteligt at vores mad og verden bliver forgiftet på den måde.
Bare fordi nogen mennesker ikke kan få penge nok.

Gæst

2015-12-19 22:31

Fordi jeg er dybt enig, med personen so har lavet indsamlingen. Har selv lagt, en underskrift indsamling ud om forbud mod GMO i vores danske dyrefoder

Gæst

#314 Re:

2015-12-19 22:36

#3: -  

Kan kun give dig ret, de skulle melde klart ud hvis det var ufarligt. Bliver meget vred over, at de har samvittighed til at lade være.

FCK 72

#315 Re: GMO

2016-01-03 17:08

#14: -  

Der er meget  skjult  gmo i næsten alt færdige lavet ting vi spiser.(slik, snark, supper, toastbrød,  vitaminer  drinks, sodavand , i form af  tilsætningsstoffer,  modificeret maize stivelse, aroma, farve stoffer. ) ud over det  de kommer i dyr foder ,  som vi spiser  kød og æg mælk , ost, så  sprøjter de også jorden, som grøntsager og frugt  grover i og  der efter skal de kræve  at frugterne igen skal  sprøjtes med  roundop  (insekterside) dræbende middel .  Tænk på alle  de mennesker  med sundhedsproblemer, dårlig syn , svigtende hukommelse, diabetes, sclerose, alzeimer, muskel svind, stofskifte problemer, som gøre det svært ved at indtage vitaminer. Vi indtager giftstoffer hver gang . Det er i tandpaster, tøj , sko , medicin. Og nu er det meget i luften. Hvis i har lagt mærke til  hvor meget streger, der er på himmelen, de starter kl.4:00 om morgen, når kl.er6:00 0m morgen, er de færdige. Det er hjerne og lunge skadende middel. Motivet er depopulation. 

Gæst

2016-01-13 02:36

Endnu en afgrøde Monsanto får patent på.

Gæst

2016-02-22 16:38

Hvor åndssvagt er det, at give et multinationalt selskab patentrettighederne på majs og andre planter. Når der kun er deres, kommer vi i slaveri. Kan I forstå alvoren???
Før i tiden var alt organisk, ingen grøntsager eller frugt var forgiftet allerede ved spiring. Ingen dyr var forgiftet, nu er man tvunget til at spise mad der ikke er gennemgået naturlig opvækst, der bliver holdt i live med medicin og de eneste der er rigtig tilfreds er BANKEN, multinationale selskaber indenfor landbrug og aktionærerne som stryger overskuddet, mens landmanden knokler sin ryg i stykker og har dræbende stress over ikke at være i stand til, at få det til at hænge sammen. Landmænd og arbejdere, det er JER de liberale sparker til, hvor er jeres sammenhold. Vi er Danmark, ikke Lars Løkke og hans kumpaner. De vil kun rippe fællesskabet for værdier og forære det hele til de multinationale selskaber, for småpenge, bare de selv får noget ud af det .
Det er faneme korrupt. Hvor forsvandt demokratiet hen ?

Gæst

2016-02-23 21:21

Det er noget svineri at man tillader pesticider etc. til at dyrke mad. Det udelukkende for ussel penge at det tillades.

Gæst

2016-03-30 20:03

Jeg vil ikke spise gmo -afgrøder!! Gmo= gift!! Fremover spiser jeg kun 100% økologisk mad!! Det er det eneste de opnår, at vi blir fler og fler økologer! Det er jo den eneste måde man kan vide sig sikker!!

Gæst

2016-05-24 14:06

Vil ikke have gift i vores fødevare

Gæst

2016-06-19 16:24

gmo er perverst

Gæst

2016-09-17 12:16

Fordi GMO skal ud af vores fødevareproduktion asap! Virksomheder såsom Monsanto skal ikke have lov til at blive styrtende rige på bekostning af vores natur og vores alle sammens helbred! Det er uhyggeligt og skræmmende og det skal STOPPES!

Gæst

2016-11-17 22:47

Jeg underskrev dette fordi ligegyldigheden og opgivelsen i den danske befolkning og verdens for den sags skyld er større end nogensinde, og fordi jeg er skrækslagen over for alt det nye vi begiver os så blindt ud i, uden at vi undersøger følgerne af det, og når vi undersøger det, og finder alvorlige konsekvenser, tager vi os ikke af det!
Crystallove

#324 Re:

2017-12-05 10:14

#52: -  

Rigtig pænt af dig.Mange tak. I de kinesiske butikker kan du få Soya produkter der ikke er gmo fri. Morinaga laver GMO fri Tofu, men dem der inmportere det hjem til butikkerne køber ikke den version lige pt, da det ikke findes lige nu i min kina butik i Gladsaxe. Jeg ahr ssat dem på sagen. hihi, hohoho.

Crystallove

#325 Re:

2017-12-05 10:19

#322: -  

JA, det skal det, men de vare Danmark tillader at importere er måske ikke GMO fri. Tofu f.eks. De pakker man kan købe fra Morinaga, er står der ikke på pakken at den er GMO fri, men firmaet laver Gmo fri Tofu, hvis du googler deres hjemmeside.

Hvis vi manipolere med fødevarene, manipolere vi også med vores kroppes gen-sammensærning tror jeg.Så det køre jeg stærkt uden om.