Nej til statens berøvelse af asylansøgernes ejendele!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til statens berøvelse af asylansøgernes ejendele!.

Gæst

#676 Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-08 23:13

#675: S. Albertsson - Re: Re: Re: Re:  

En syrisk flygtning, der kom hertil med to plasticposer. Nu har han lejet et dyrt hus ud til Vejle Fjord og har lavet to forskellige lejekontrakter, så han kan blive ved med at få integrationsydelse.  

Husk lige at alflevere den her også

S. Albertsson
Underskriftindsamleren

#677 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-08 23:20

#676: - Re: Re: Re: Re: Re:  

Hejsa, 

Hvem end du tænker skal modtage det enormt abstrakte postulat må du hellere selv aflevere.

Alt godt.

Gæst

2016-01-09 09:41

Fordi det er uanstændigt at tage andre menneskers private ting fra dem. Mennesker, som i forvejen er i nød.

Gæst

2016-01-09 15:20

Jeg tænkte på hvad jeg ville sige/gøre hvis min kone skulle aflevere de smykker hun har fået foræret. Det ville være en krænkelse af privatlivet.

Gæst

2016-01-12 17:32

Fordi asylansøger skal bevare deres værdighed og mulighed i et fremmed land
Holger Danske

#681 Kunne også være foregået her

2016-01-13 23:30

22:00: Kvindeligt offer. Rørt på bagdelen. Mobiltelefon stjålet.

22:15: To kvindelige ofre blev omringet ved udgangen. På samme tid forsøgte de at snuppe en pose fra hendes mand.

22:30: To kvindelige ofre blev omringet ved indgangen til banegården af en gruppe mennesker og befamlet på kønsorganerne. To fingre blev ført ind i vagina.

22:40: Mandligt offer: Offeret var sammen med to veninder. Kvinde blev omringet, og da manden ville hjælpe hende, blev hans mobiltelefon stjålet.

22:55: Tre kvindelige ofre. En befamlet i bukser og på bagdel. En person tog telefonen ud af tasken.

22:55: Tre kvindelige ofre: En tog hånden ned i bukser og rørte bagdel, tog telefonen. En tog hånden i lommen.

22:55: Tre kvindelige ofre: En fik hånd ned i bukserne og blev rørt bagfra. Hendes mobiltelefon stjålet. En blev slået. En fik taget sin håndtaske.

22:55: Tre kvindelige ofre: En tog hånd i hendes bukser plus bagdel. Tog telefonen. En tog hånden i lommerne.

23:00: Kvindelige ofre: To blev omringet og befamlet omfattende. Mobiltelefon stjålet.

23:00: Kvindeligt offer. På banegårdens forplads blev offeret i selskab med venner chikaneret og rørt på kønsorganerne af en gruppe.

23:15: To kvindelige ofre blev befamlet af en gruppe på 30-50 mennesker.

23:15: To kvindelige ofre blev fanget af gruppe, der lavede cirkel og befamlede dem. Håndtaske røg på jorden. Fra håndtasken blev der stjålet mobiltelefon, penge, smykker.

23:20: Kvindelige ofre blev befamlet ved stationens udgang af en stor gruppe mænd.

23:30: To kvindelige og to mandlige ofre: Ofrene blev omringet af en 'gruppe udlændinge'. Kvinderne blev befamlet. Mobiltelefon stjålet.

23:30: Kvindeligt offer: Håndtaske snuppet. Gruppe af arabiske mænd set i nærheden.

23:30: To kvindelige ofre rørt flere gange på krænkende vis og seksuelt chikaneret. Mobiltelefon stjålet. 

03:40: Kvindeligt offer: Overfaldet af to mænd, der forsøgte at kramme hende. Hendes pung blev væk, men senere fundet.

23:40: Kvindeligt offer med sin familie befamlet af en gruppe mænd af nordafrikansk afstamning. Mellem 18 og 40 år. Fik stjålet mobiltelefon fra jakkelomme.

23:40: Et kvindeligt offer blev chikaneret og røvet af en forsamling med indvandrerbaggrund.

00:00-00:30: Offer chikaneret af en gruppe personer. Hun og moderen røg ned og en person forsøgte at kysse hende, mens en medskyldig stjal pung fra en håndtaske.

00:05: Ofre rapporteret rørt på bagdele af en gruppe mænd med udenlandsk udseende, som stjal deres mobiltelefoner.

00:15: Kvindeligt offer: Person forsøgte at tage hende væk. Mobiltelefon stjålet.

00:20: Kvindeligt offer rørt overalt.

00:20: Kvindeligt offer og veninde befamlet.

00:30: En gruppe på 20 mænd omringede ung kvinde og tog hænderne ned i hendes bukser. Hendes håndtaske blev stjålet.

00:30: Kvindelige og mandlige ofre. Forsamling omringede dem. Tyveri fra håndtaske. Gerningsmænd så ud til at være tyrkiske.

00:30: Kvindelige ofre: Gruppe på fem angreb dem i skridtet og på bagdelene, mens en mobiltelefon blev stjålet fra jakkelomme.

00:30: Kvindeligt offer og hendes søster klagede over flere tilfælde af upassende berøring.

00:30: Kvindeligt offer omringet af gruppe på op mod fem personer, der forsøgte at røre hende oppe under hendes nederdel. Hun holdt sin pung, men fik revet den ud af hænderne.

00:30: Kvindeligt og mandligt offer: Forsamling omringede dem og begik tyveri fra håndtaske.  Sydlandsk af udseende.

00:45: Kvindeligt offer: Fik stjålet pung fra rygsæk.

00:45: Et mandligt offer truet ved indgangen til stationen.

00:45: Kvindeligt offer befamlet.

00:55: Kvindeligt offer udsat for overgreb i områder omkring hendes vagina, bagdel og bryster. Kort efter noterede hun sig, at hun havde mistet sin telefon.

00:57: Fem kvindelige og et mandligt offer: De var i området foran stationen, da kvinden blev befamlet. En mobiltelefon blev stjålet fra manden.

01:00: Kvindeligt offer blev omringet af omkring 20 mænd. Så ud til at være fra Middelhavsområdet. Hun blev befamlet og forsøgt røvet.

01:00: Kvindeligt offer: Tyveri af mobiltelefon.

01:00: Fire kvindelige ofre blev taget på af flere personer. En medskyldig stjal en pung fra hendes håndtaske.

01:00: Kvindeligt offer udsat for overgreb omkring bagdelen og vagina. Imens blev hendes taske forsøgt stjålet.

01:00: Kvindeligt offer: Person tog på bagdel og vagina imens forsøg på at snuppe håndtaske.

01:00: Fire kvindelige ofre. Befamlet over det hele. Forskellige personer stjal genstande.

01:00: Tre kvindelige ofre omringet af en gruppe nordafrikanere. I etaper placerede de hænderne på deres bryster og i deres bukser. Derefter stjålet mobiltelefon. Forsøgte at stjæle pung.

01:00: En gruppe på 15 mænd omringede hende. En person tog hende i skridtet. Mobiltelefon stjålet fra jakkelomme.

01:30: Kvinde anmelder, at hun har fået en hånd stukket ned i sine bukser. Hendes bagdel blev rørt. Hendes håndtaske blev stjålet og hun blev befamlet overalt.

01:30: Kvinde anmelder, at hun var sammen med en ven, da en forsamling på 50 mænd rørte hende på balderne. Intet stjålet.

01:30: Kvindeligt offer blev fjernet fra sin kæreste og rørt over det hele. De stjal også en pung, der indeholdt kontanter.

02:15: To kvindelige ofre befamlet af forskellige grupper.

02:30: Tre kvindelige ofre: På perron 10/11 blev de omringet og befamlet.

02:45: Kvinde taget på bagdelen og i skridtet. Fik taget sin mobiltelefon, men fik hun fik den tilbage.

03:15: Kvindeligt offer og veninde blev befamlet. En mobiltelefon stjålet.

03:40: En gruppe på 20 mænd af nordafrikansk oprindelse holdt ofre og gik efter deres intime kropsdele. Pung stjålet. Tabte genstande, penge og punge.

6 timer fra Køln det kan også ske her

Luk grænsen før det er for sent

Danmark frit

Holger Danske

#682 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-13 23:33

#677: S. Albertsson - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Nej du kalder jo alt hvad du ikke selv har skrevet et postulat. Det er ovenstående sikkert også?

Men jeg havde heller ikke forventet andet

Luk grænsen før det er for sent

Danmark frit

Hanne Fischer

2016-01-15 11:50

Nået? Det er ikke kun DK, der tillader sig at sige, at flygtninge skal betale til deres ophold. Både DR1 og TV2 oplyser på tekst tv, at Schweiz i over 10 år, har gjort det samme. Der er grænsen endda lavere, alt over 7000 kr skal afleveres. Såeh hallo, gem lige hetzen lidt væk mod regeringen. 

Holger Danske

#684 Sådan

2016-01-16 00:28

Gør som Norge:

Norge har haft problemer med flygtninge, der krydser grænsen fra Rusland på cykel. Det startede med et par stykker, men har nu udviklet sig til flere tusind. Den strategi forsøger Norge at sætte en stopper for, og flygtningene bliver derfor sendt retur – ligeledes på cykel.

Og som Tyskland:

Peter Dreier, guvernør i den sydbayerske by Landshut, fik for nylig nok af Angela Merkels åbenhjertige flygtningepolitik.

Guvernøren tog derfor konsekvensen af Angela Merkels passivitet på flygtningeområdet og lejede en bus, hvor han fragtede 31 migranter hele 340 mil fra Landshut til Berlin, hvor Angela Merkel har sit kanslerkontor.

Og luk så grænsen nu før det er forsent

Danmark frit

Holger Danske

#685 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-16 00:30

#677: S. Albertsson - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Nå gedehyrden er nok gået i vinterhi :) Det var også på tide :) 

Luk grænsen nu før det er for sent

Danmark frit

Holger Danske

#686 Re:

2016-01-16 00:34

#683: Hanne Fischer -  

Ja men alt er jo tilrettelagt af regeringen, og af sådanne nogen som Gustafson som desvære heller ikke er DANSKER

Luk grænsen nu før det er for sent

Danmark frit 

Holger Danske

2016-01-16 21:33

Så gik gasse da heldigvis også af denne luftbalong :)

og vore Islandske ven kan vist godt søge nordpå, hvis han ellers kusker at tage sin andel med 16783 fårehyrdere  :)

Luk grænsen nu før det er for sent.

Danmark frit.

Gæst

#688 Re:

2016-01-18 15:18

#687: Holger Danske -  

Ja det må du da nok sige :)

Ham gedehyrden var ellers så stolt at hen kunne samle hele danmarks befolkning med sin underskriftsindsamling. Og hvad blev der af ham han er nok for længst redet mod nord for at passe geder.

Nå skidt pyt han var jo heller ikke andet end en invandre der kun levede her på nas. 

Gæst

2016-01-20 21:37

Gedehyrden fra Island tror han nytter noget. men han er heldivs oppe mod over 3,8 millioner som ikke støtter han sag.

Så mon ikke det er spilte kræfter han snakker om, når han mener han har gjort en forskæl. Men skidt pyt han kan jo altid bruge dem til at tænde op i kaminen med :)

S. Albertsson
Underskriftindsamleren

#690 Re:

2016-01-21 09:32

#689: Gæst -  

Man må alligevel lede længe blandt det danske folk for at finde voksne mennesker, der sådan finder glæde i at mobbe andre - tilmed anonymt. Thi de fleste danskere er jo vældigt godt opdraget :-) Det er klart, at sådanne monologiske personangreb vidner om afsendernes åndelige fattigdom, men på trods af det føler jeg ingen trang til at gengælde sådanne angreb. Selvom den åbenbart begrænsede evne for at formulere sig skriftligt på modersmålet kunne være en oplagt indgangsvinkel hertil. Det er simpelthen ikke en særligt frugtbar måde at tale til hinanden på :-)

Når det så er sagt, så kan jeg med glæde fortælle at indsamlingen har været med til at påvirke beslutningsprocessen angående L 87, ligesom de mange høringssvar, der er kommet ind også har haft indflydelse. Faktisk er lovforslaget blevet modificeret, så alle værdier, der har personlig betydning for asylansøgeren er helt undtaget nu. Vi ser selvfølgelig at beslaglæggelse af alle værdier bliver taget af bordet, men det må den fremtidige behandling nu vise, om det bliver tilfældet. Det er trods alt glædeligt, at det oprindelige lovforslag er blevet ændret.

God dag til jer.

Gæst

2016-01-21 12:29

Det danske samfund har råd til at hjælpe flygtininge uden at skulle frarøve personlige værdier hos folk der er blevet frataget hjem og land
Holger Danske

#692 Endelig

2016-01-21 13:48

»Den, som søger asyl hos os, skal som udgangspunkt selv betale for den modtagne hjælp. Han må bruge sin egen formue og indkomst først - herunder regnes også familiesmykker.«

Så klart udtrykker den tyske minister for integration, flygtninge og migranter, Aydan Özoğuz (SPD), sig i et interview i dagens .

»Selvom der er mange fordomme, som hårdnakket holder ved, så har man altså ikke bedre vilkår som asylsøger end som modtager af kontanthjælp,« siger Özoğuz, som dermed slår fast, at asylsøgere i Tyskland i princippet skal aflevere både kontante penge og værdigenstande over en vis beløbsgrænse som sikring af egenbetaling for deres fremtidige ophold. Ligesom i Danmark.

De tyske aviser nævner ikke Danmark, men sammenligner med situationen i Schweiz, hvor man gennem mange år har haft egenbetaling for asylsøgere.

Indenrigsminister i delstaten Bayern, Joachim Herrmann (CSU), forklarer til Bild:

»Vores praksis i Bayern følger landets lovgivning om asylsøgerbehandling og svarer i al væsentlighed til det, der foregår i Schweiz. Asylsøgere bliver ved ankomsten til modtagecentrene gennemsøgt for dokumenter, værdigenstande og penge. Kontantformue og værdigenstande over 750 Euro kan konfiskeres, hvis der allerede findes - eller må forventes senere at ville opstå - et krav om tilbagebetaling mod personen.«

I Baden-Württemberg, der sammen med nabodelstaten Bayern udgør den tyske sydlige grænse, får asylsøgere konfiskeret kontanter og værdigenstande, hvis deres formue er over 350 Euro, skriver

Ifølge Bild Zeitung har politiet i Baden-Württemberg i december 2015 i gennemsnit konfiskeret et fircifret Euro-beløb fra de undersøgte asylsøgere.

Luk grænsen nu

Danmark frit

Gæst

#693 Re: Re:

2016-01-21 15:36

#690: S. Albertsson - Re:  

Tja du er vel nok en helt.

Men pas nu på hovedet når du rejser dig så du banker det op i glorien :)

Og tro mig knap 17000 underskrifter hvad er det ud af 4.1 million der har stemmeret? 

Gæst

#694 Re: Endelig

2016-01-21 15:41

#692: Holger Danske - Endelig 

( konfiskeret et fircifret Euro-beløb fra de undersøgte asylsøgere. )

Og det kalder man stakkels flygtninge dejligt at Tyskland også tager del i det og der får de kun lov til at have  2620 kr.

Så det  ham gedhyrden tror han har været med til at ændre kan hurtig blive lavet om igen.

Holger Danske

#695 Velfærdsturister ikke andet

2016-01-21 23:22

Mødet med Danmark blev en stor skuffelse for Zanyar, Mohammad og Zaid. De trækker nu deres asylansøgning tilbage og rejser hjem.

For flere flygtninge og migranter er mødet med de danske asylregler og teltlejren i Næstved så stor en skuffelse, at de første allerede har meddelt, at de nu frivilligt siger farvel igen og rejser tilbage til deres hjemland.

TV ØST har talt med tre iranske asylansøgere, der kalder forholdene i Næstved ’som et fængsel’. De fortryder, at de overhovedet forlod venner og familie og tog ud på en lang og farlig rejse mod Europa. Asylcentret i Næstved var ikke lige det, de havde ventet at møde.

– Jeg havde set i film, at folk i Europa kan gå på diskotek og have et godt liv. Alt er tilladt, og folk har frihed. Livet er dejligt, og ingen har problemer i Europa, siger Zanyar.

REL

Han fortæller, at det hverken var truslen om forfølgelse eller krig, der fik ham til at rejse til Europa.

– Jeg havde ikke noget dårligt liv. Jeg havde hverken økonomiske problemer eller andre problemer, siger han.

Drømmen om et godt liv

Zanyar hørte flere af sine venner fortælle, at de ville flygte, og det fik ham til at gøre det samme. Han rejste afsted med drømmen om godt og mere frit liv.

– Jeg troede, at når man ankom til Danmark, så ville man få mulighed for at få et nyt liv, få sit eget hjem og få lov til at arbejde, siger Zanyar til TV ØST.

I asylcentret i Næstved bor han sammen med Mohammad og Zaid, som begge er fra Iran. De er kommet til Danmark med det samme håb som Zanyar:

– Jeg håbede på at komme herop og få et godt job og få succes, så jeg kan hjælpe min familie og mine venner, siger Said.

– Jeg fik at vide, at Europa er et godt sted, hvor man kan have et behageligt liv, siger Mohammad.

‘Det føles som et fængsel’

Mødet med Danmark og asylcentret i Næstved har dog langt fra levet op til de tre unge mænds forventninger. Det er kommet bag på dem, hvor lang tid asylprocessen tager, og de er skuffede over, at de skal være på asylcentret, så længe de venter på svar på deres ansøgning.

– Det føles som et fængsel. Der er ingen forskel på et fængsel og lejren. Dem, der overvejer at søge asyl, skal vide, hvor hårdt det er. Måske kan de holde det ud, men jeg kan ikke mere, siger Mohammad.

De tre iranere har alle underskrevet en aftale om, at de frivilligt vil rejse tilbage til Iran. De ved, at chancen for at få asyl i Danmark er lille, fordi de ikke er forfulgte i deres hjemland.

– Hvis jeg havde vidst, at det var sådan her, ville jeg ikke engang have tænkt på at tage til Europa, siger Zaid til TV ØST.

– Den danske regering ved, at der kommer rigtig mange asylansøgere generelt i Europa, og regeringen har sikkert tænkt, at hvis de presser asylansøgerne, så rejser sådan nogle som mig, der har det godt i hjemlandet, tilbage, siger Zanyar.

‘Mit liv fortsætter’

Han er ikke bange for, at det kan få konsekvenser i Iran, at han kommer tilbage efter sit forsøg på at søge asyl i Danmark.

– Jeg er ikke bange. Mit liv fortsætter, som det var. Jeg havde ingen problemer i Iran, siger han.

Der findes foreløbig ingen landsdækkende tal på, hvor mange asylansøgere, der er rejst frivilligt hjem, men Udlændingestyrelsen er i gang med at lave en opgørelse. Langeland Kommune, som blandt andet driver asylcentret i Næstved og teltlejren i Thisted har heller ikke et overblik over omfanget. Jammerbugt kommune, som også driver en række asylcentre oplyser, at de har registreret 40 personer, der har annulleret deres asylsager siden 1. december sidste år.

Troede tumperne virkelig at man bare kunne homme her, og så stod der et hus til dem? Nej det har vi arbejdet for så det er ikke bare noget man får pr. Automatik.

Luk grænsen nu.

Danmark frit. Og fri for det pak.

Gæst

2016-01-22 12:00

Jeg blev födt med dansk medborgerskab och skammer mig nu over det.
Holger Danske

#697 Og nu også i Holbæk

2016-01-22 16:35

Midt- og Vestsjællands Politi efterlyser en udenlandsk mand som torsdag middag i Holbæk opfordrede kvinde med barnevogn til sex. Hun afviste og manden begyndte derefter at beføle hende mellem hendes ben.

Det skriver Midt- og Vestsjællands Politi i døgnrapporten

Torsdag middag kl. 11.58 henvendte en 31-årig kvinde fra Holbæk sig til politiet, fordi hun kl. ca. 11.45 under en gåtur med en barnevogn var blevet krænket af en fremmed mand, som hun tilfældigt havde mødt omkring andelslandsbyen Nyvang.

Manden henvendte sig til hende og opfordrede hende til sex, men hun afslog.

Herefter stak han sin hånd ind under kvindens frakke og ind mellem hendes ben.

Manden forsvandt ad en lille sidevej ved andelslandsbyen, da kvinden tog sin mobiltelefon frem.

Politiet ledte i området efter gerningsmanden, der blev beskrevet som:

A: Mand, Ikke etnisk dansker af udseende, 30-35 år, 167-173 cm, Kropsbygning: Almindelig, Hudfarve: Brun, Hårfarve: Sort, Yderligere kendetegn: muligvis skæg, Talte: Engelsk, Iført: Strik hue,, Medbragte: gennemsigtig skraldesæk, men fandt ham ikke.

Lokalpolitiet i Holbæk hører gerne fra personer, der har bemærket manden i området, eller som kan give oplysninger om hans identitet. Kontakt politiet på tlf. 114.

Det støtter i med jeres underskrifter her.

Hvornår stopper det? Ikke før den sidste muslim har forladt Danmark.

Luk grænsen nu. Og smid dem hjem igen.

Danmark frit

Holger Danske

#698 Dem støtter i jo med jeres underskrifter her

2016-01-22 22:49

En 17-årig pige fra Sønderborg blev i denne uge væltet omkuld og forulempet af en engelsktalende person. Politiet undersøger, om episoden kan kobles til problemer med lokale asylansøgere, der har krænket piger i byens natteliv.

Torsdag modtog Syd- og Sønderjyllands Politi en anmeldelse fra en 17-årig pige, der var blevet overfaldet på åben gade i Sønderborg.

Ved 22-tiden onsdag aften blev pigen væltet omkuld af en mørklødet mand over for Kultur- og Medborgerhuset Sønderborghus. Manden, der talte engelsk, knappede pigens bukser op og forsøgte at få bukserne af hende, oplyser Syd- og Sønderjyllands Politi til TV Syd.

»Kvinden forsvarer sig så med en peberspray, hvorefter den engelsktalende mand stikker af fra stedet,« tilføjer Knud Kirsten, der er leder af Lokalpolitiet i Sønderborg til TV Syd.

Sagen kommer frem i lyset få døgn efter en lokal diskoteksejer i Sønderborg fortalte, at det har præget byens natteliv, at den tidligere kaserne for halvandet år siden blev omdannet til asylcenter.

»Vi må konstatere, at en stor del af de mandlige gæster, der er kommet fra det lokale asylcenter, har meget svært ved at respektere det andet køn. I mine øjne er det en krænkelse, hvis en eller flere mænd fortsætter med at røre ved en ung pige efter at hun har sagt stop,« sagde Glenn Hollender fra diskoteket Den Flyvende Hollænder i sidste uge.

Knud Kirsten fra lokalpolitiet fortæller, at det er for tidligt at sige, om gerningsmanden kommer fra det lokale asylcenter, og om der kommer en straffesag ud af anmeldelsen fra den unge pige.

Luk grænsen nu.

Danmark frit.

Holger Danske

#699 Re:

2016-01-22 22:52

#696: -  

Ja jeg er også flov over at være Dansker.

At der virkelig går næsten 17000 rundt, og tro de kan rede hele verden, medens de skide muslimer voldtager vores kvinder

Luk grænsen nu.

Danmark frit. 

Gæst

#700 Re: Dem støtter i jo med jeres underskrifter her

2016-01-22 22:55

#698: Holger Danske - Dem støtter i jo med jeres underskrifter her 

Tja det kan jo kun være en af deres egne der kan lave sådan en underskriftsindsamling.

Eller i hvertfald ikke en Dansker.