Drop flytningen af jagt- og skovbrugsmuseet

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Drop flytningen af jagt- og skovbrugsmuseet.

Gæst

2015-11-04 13:28

Fordi dispositionen - altså flytningen af museet - er uforståelig. Der må være plads til at have museer med skov og jagt som tema i begge regioner. Lille Vildmose Centeret i Nordjylland er jo blevet en stor succes selvom/måske fordi, det netop ikke drives af staten. Læs mere her: http://lillevildmose.dk/centret/personale-og-driften/

Gæst

2015-11-04 19:46

Fordi man nu har Kongernes Nordsjælland med skove, parforce og slotte og dertil et enormt besøgsunderlag.
Det ville være sølle, om køvenhavnere skal overtales til at køre til Gl. Estrup for t få indblik i landbrugsvæsenet (og ikke engang nærved de fortællinger, Hørsholm formidler.

Gæst

2015-11-05 07:15

Fordi forslaget om museets udflytning viser en uset tanketomhed hos borgernes valgte tillidsrepræsentanter - også kaldet politikere - og de embedsmænd, der er sat til at betjene dem

Gæst

2015-11-06 07:05

For mig er skovene en stor del af den Nordsjællandske identitet

Gæst

2015-11-06 09:23

Christiansborg politik af denne art gavner meget få - om ingen. Det er en kold økonomisk beregning uden tanke for vores pligt til at overlevere kulturarv til kommende generationer. Også i lokalsamfundene.

Gæst

2015-11-06 09:28

Jagt og Skovbrugsmuseet har været udflugtsmål for min familie i tre generationer. Museet hører med i vores fortælling.

Gæst

2015-11-07 09:21

Det er dybt useriøst at flytte jagt-og skovbrugsmuseet fra Nordsjælland, hvor dets historiske rødder er. Lige så useriøst som at flytte Gl Estrups museum til Køge!

Gæst

2015-11-08 07:01

Hørsholm har ikke mange turistattraktioner, hvorfor museet skal bevares

Gæst

2015-11-08 14:18

Fordi vi selvfølgelig skal beholde Jagt- og Skovbrugsmuseet her i Hørsholm ;-)

Gæst

2015-11-09 19:09

De naturløse hovedstadsbeboere har gavn af at komme nærmere på naturen, skovbruget og jagten!
Meinertz

#486 Protest mod flytning af Jagt og Skovbrugs Museet

2015-11-10 21:09

Det er tåbeligt at flytte museet, da det ligger i et gammelt jagtområde, som netop er blevet optaget på Unescos Verdens Kulturarvs liste, og som samtidige er nabo til Arboretet, et forsøgsområde for skovbrug.

Gæst

2015-11-12 11:33

Jeg skrev under fordi det er vigtigt at bevare vores kulturskatte der hvor de er opført.

Det må være muligt at Djursland for noget andet og noget de kan kalde deres eget.

Gæst

2015-11-19 09:43

Jagt og Skovbrugsmuseet hører ganske enkelt hjemme i Nordsjælland. Ingen andre steder!

Gæst

2015-11-19 11:58

Jeg mener det er ganske forkasteligt at flytte museet. Her har vi et jagt og skovbrugs museum lige ved siden af aboretet og Folehave Skov. Et meget vigtigt museum, ikke mindst for børn, som her kan lære om både skovbrug, og jagt og hvordan de to supplere hinanden. Foruden er det et attraktivt sted for turister.

Gæst

2015-11-21 20:16

Fordi det er en total misforståelse, de tror ikke vi kender historien om det skønneste sted for alle naturelskere i alle aldersgrupper-

Gæst

2015-11-22 09:58

Flytningen er en symbolsk handling, der ikke vil betyde noget væsentligt for regeringens udflytningspolitik, og som vil koste rigtig mange penge.
Ministerens afvisning af protesterne er en opvisning i arrogance, typisk for Bertel Haarder

Gæst

2015-11-23 17:34

Fordi jeg synes, det er spild af resurser at flytte et veletableret museum. De resurser kan bruges langt bedre. Brug flyttepengene til at hjælpe et lignende museum i gang/tilføje noget til Gl. Estrup Landbrugsmuseum i Djursland med fokus på jagt og skovbrug i DJURSLANDSOMRÅDET.
Desuden er museer ofte rigeligt store til, at man kan rumme hele indholdet på én gang, så samling af to museer giver bare ET mere uoverskueligt museum i stedet for TO overskuelige, der hver især passer til det sted, de nu engang er opstået på.

Gæst

2015-12-16 22:13

Begrundelsen for flytningen skulle været flytte arbejdspladser ud i landet. Det er så personer, det drejer sig om, at det målt ved omkostningerne ved flytningen virker som klar idioti. Forslagets baggrund må være personforfølgelse eller lignende befængte motiver.

Gæst

2015-12-21 18:41

Fordi jeg gerne vil besøge museet, hvor det ligger. Det har ikke en chance i Jylland, hvor vi har så meget andet godt.

Gæst

2015-12-22 09:12

Fordi det er en ubegavet og latterlig beslutning.

Gæst

2015-12-22 23:07

Jagt-og Skovbrugsmuseet hører historisk til i Nordsjælland. Dels fordi planerne for et rationelt skovbrug i Danmark blev udført i Nordsjællandske skove af von Langen i slutningen af 1700-tallet, dels fordi parforcejagt-systemet blev indført i Nordsjælland efter fransk forbillede.UNESCO har netop optaget parforcejagtsystemet i Nordsjælland på sin liste over verdens bevaringsværdige anlægsarbejder.Disse og talrige andre aktiviteter viser som Jagt-og Skovbrugsmuseet på en fremragende og inspirerende måde i sine faste og lejlighedsvise udstillinger.
Dette vil ikke være særlig relevant at vise på et museum i Auning på Djursland, hvor beplantning af heden til gengæld hører langt bedre hjemme.
Så lad Jagt-og Skovbrugsmuseet blive i Hørsholm og udbyg landbrugsmuseet i Auning med en afdeling for jysk skovbrug.

Gæst

2015-12-27 09:09

Det er da det rene vanvid at flytte dette lille museum. Man bliver mere end dårlig af denne regerings stupide disponeringer og den skade, det medfører. Er der dog ikke bare nogle enkelte fornuftige mennesker tilbage, som kan overbevise magthaverne om, at det er det rene vanvid?

Gæst

2015-12-27 12:24

Det rene vanvid at udflytte flere af de valgte statsinstitutioner - og i særdeleshed er det mere end både stupidt og uforståeligt at flytte Jagt- og Skovbrugsmuseet! ! Regeringen kan ikke nævne blot et fornuftigt argument for dette - de burde skamme sig. Jeg bliver dårlig, når jeg hører eller ser Troels Lund P!

Gæst

2016-01-01 13:19

Jeg er født i Hørsholm og boede der til 1973. Jeg var næsten nabo til Skov og Jagt museet og kom der en del. Det hører med til Hørsholms image.
Og, hvorfor skal alting ændres??

Gæst

2016-01-04 17:34

Jeg underskrev fordi at al ekspertisen til dette museum nu engang er i Hørsholm, og det vil ikke hjælpe udkants Danmark at flytte dette museum.