Ja til et kærligt, højt fagligt, sammenhængende og fejlfrit sundhedsvæsen

lene

#26 Re:

2015-09-27 14:31

#15: -  

mange tak :) for din støtte og del endeligt i dit netværk og bed alle om at støtte og komme med forslag til hvordan vi løser det her på en god måde. mvh Lene

Gæst

2015-09-27 16:38

Der må ikke spares på disse områder mere. Der sker for mange fejl, det er ekstremt hårdt at være personale i denne faggruppe. Sidst men ikke mindst er det UVÆRDIGT for modtagerne af plejen.

Gæst

2015-09-27 17:58

Jeg ved der mangler penge til bedre pleje

Gæst

2015-09-27 18:02

Der bliver mere og mere behov for omsorg og pleje, da vi bliver ældre og ældre i årene der kommer , det skal der være plads til i sundhedssystemet .

Gæst

2015-09-27 19:08

Fordi jeg selv læser til sygeplejerske og er i praktik lige nu, hvor jeg kan mærke hvor hårdt presset vi er.

Gæst

2015-09-27 19:17

Arbejder selv i sundhedsvæsenet, så mærker konsekvenserne af besparelserne på både krop og sjæl. Der kan IKKE spares mere på personale.

Gæst

2015-09-27 19:18

Fordi jeg selv arbejder i sundheds sektor.Og vi kan snart ikke mere.Vores faglighed er på spil.De forhold vi har nu ,er ikke menneskelige.Man går hjem med en dårlig samvittighed hver dag når vi ikke har tid til at yde den nærver og omsorg

Gæst

2015-09-27 23:35

Arbejder på plejehjem , de kan ikke skære længere ind til benet . Så bryder det hele snart sammen .

Gæst

2015-09-28 03:38

Arbejder selv i branchen, føler mig presset næsten dagligt og går ofte hjem med dårlig samvittighed
lene

#35 Re:

2015-09-28 05:02

#29: -  

tak for din støtte og del endeligt underskrift indsamlingen i dit netværk og opfordr gerne de kære mennesker til at gøre det samme mvh Lene og god dag :)

Gæst

2015-09-28 09:28

Jeg arbejder selv i sundhedsvæsenet og synes det er skræmmende at det endnu engang er mennesker der skal bøde for at der bliver penge til skattelettelser.
lene

#37 Re:

2015-09-28 12:19

#27: -  

kære gæst, du har fuldstændigt ret og det bliver en fornøjelse at overrække alle underskrifterne på fredag. vi er nu oppe på 529 og jeg håber du har delt underskrift indsamlingen i  dit netværk og også opfordret dit kære netværk til at gøre det samme. Jo flere vi er der har skrevet under jo mere "fylder" vores stemme. vi kan jo faktisk allerede nu begynde at sige stop på vores arbejde. ved at arbejde i det tempo som er godt for os. Og selv skabe den ro vi har brug for. tage en ting ad gangen og holde is i maven. også aflevere en liste til afdelingslederen på det der desværre ikke er nået. De skal tage ansvaret tilbage for arbejdsforholdende. vi har været meget meget flinke og påtaget os ansvaret i årevis og strukket os for at få sundhedsvæsenet til at hænge sammen. Det er ikke ok at vi pga travlhed og psykisk og fysiske for hårde opgaver og for mange knækker sammen på skift. Vi vil ikke være i "front " på den her måde længere. Så del del del  og tak for din underskrift. :)

lene

#38 Re:

2015-09-28 12:21

#28: -  

Du har ret :) og jeg håber du vil dele underskrift indsamlingen i dit netværk og opmundre dit kære netværk til at gøre det samme. Jo flere underskrifter jo mere fylder vores stemme, når de afleveres på fredag. mange tak for din underskrift og god dag til dig. mvh Lene

lene

#39 Re:

2015-09-28 12:26

#16: -  

nej, godt du siger det...den dybe tallerken er jo opfundet....tak for det indspark. håber du vil dele underskrift indsamlingen i dit netværk og opmundre dem til at dele videre. vi er nu oppe på 571 underskrifter og indsamlingen er anbefalet over 2000 gange så det bliver dejligt at kunne sende det til ministeren på fredag. jo flere vi er med jo mere fylder vi jo. del også gerne på andre netværk. mmvh Lene :)

lene

#40 Re:

2015-09-28 12:31

#30: -  

mange tak for din underskrift og del meget gerne indsamlingen i dit netværk og gerne i andre netværk også og opmundre dem til også at dele den videre. jo flere underskrifter vi kan aflevere på fredag - jo bedre. Det er desværre meget meget presset og jeg ville ønske at jeg kunne sige at det bliver bedre, men det må vi nok stå sammen med fagforeningen og hinanden om at ønske og så skal vi i høj grad være vores ansvar bevidst. og melde retur til vores kommende ledere, når vi oplever at noget overskrider det vi mener er vores ansvar. mvh lene

lene

#41 Re:

2015-09-28 12:39

#34: -  

Det kender jeg desværre alt for godt og der er kun en vej. du kan overveje om du vil prøve at skrive alt ned du laver på en dag. så overvej hvor længe du har haft det sådan. så tager du fat i din fagforening og ber om hjælp. og du beder også din leder om et møde. Hvis man vil et godt samarbejde, og at det skal være gensidigt, så er man nødt til at melde ud. Så har han eller hun muligheden for at hjælpe en - inden man brager ned med stress eller fysisk sygdom. Skriv alt det ned du ikke synes du når, som du mener er dit ansvar og tage det med til din leder. Så vedkommende kan se hvordan din dag ikke hænger sammen og det er hendes eller hans ansvar at hjælpe med det. Det mener jeg, er ikke et tegn på svaghed, men styrke at du vedkender dig et meget stort ansvar, men rammerne er ikke til at du kan stå inde for det. Rammerne er din leders ansvar.  Så han /hun må forholde sig hertil....Hvis vedkommende ikke vil det. er det at skrive uth.er, for så bliver det synligt på skrift...:)

Jeg håber du har lyst til at dele underskrift indsamlingen i dit netværk og opmundre dem til det samme. vi er næsten oppe på 600 underskrifter nu og den er allerede blevet delt over 2000 gange her på facebook, så det går så fint. Der bliver mange underskrifter at give til ministeren på fredag. jo flere jo mere "fylder" vi sammen  :) pas godt på dig selv. mvh Lene

lene

#42 Re:

2015-09-28 12:44

#31: -  

derfor må vi både fortælle vores politikere og vores ledere at vi ikke kan holde til det længere. slut med besparelser, træk ansvaret hjem og fortæl os hvad vi ikke skal lave hos folk og sørg for at vi ikke bliver straffet lovmæssigt, når den manglende hjælp desværre rammer. ned i arbejdstempo og giv leder besked på hvad du desværre ikke nåede, da det var menneskeligt umuligt. skriv uth.erne og tag fat i din fagforening, for de er der for at hjælpe dig og forebygge så du ikke får det endnu værre . mvh Lene  og del endeligt underskrift indsamlingen i dit netværk og opmundrer gerne dem til også at dele den videre, vi har nu over 500 underskrifter og vi skal have en masse. Så vores stemme fylder  på fredag. :) pas på dig mvh Lene

lene

#43 Re:

2015-09-28 12:51

#36: -  

ja, men går den, så går den. Desværre narrer den kloge jo stadigt den mindre kloge. Jeg undrer mmig over at ministre skal have udbetalt ministerpensioner et år efter at de har været ministre. og jeg under mig over at vores bank- bestyrelser kan tillade sig at give så sindsygt høje gyldne håndtryk. og jeg undrer mig over at konsulenter for ministre nærmest får lige så høj løn som statsministeren...der er mange mange penge i samfundet. til meget få mennesker.  og vel kan de belønnes...men de har ikke reddet liv de har hjulpet med styringen af en virksomhed....og været visionære... men det var en længere snak. mange tak for din støtte og jeg håber du vil dele underskrift indsamlingen i dit netværk og opmundre de kære mennesker til også at dele den videre, så vi får så mange underskrifter som muligt. vi er nu oppe på næsten 600 og den er allerede blevet delt over 2000 gange, så det er rigtigt dejligt.  mvh Lene

lene

#44 Re:

2015-09-28 12:54

#33: -  

men det er jo brudt sammen for længe siden. tænk hvis du hver dag gik roligt rundt og passede dit arbejde og ikke hele tiden skulle styrte rundt og gøre alt på den halve tid....så nåede du jo ikke det du gør i dag. mange tak for din støtte og jeg håber du vil dele underskrift indsamlingen i dit netværk og også opmundre dem til at dele den videre. vi er nu oppe i nærheden af 600 underskrifter og den er allerede delt over 2000 gange, så det bliver godt at kunne aflevere så mange underskrifter som muligt. mvh Lene

lene

#45 Re:

2015-09-28 12:56

#32: -  

jeg håber du beder din leder om et møde og opmundrer hende til at tage ansvar herfor. Det er jo lige netop det der også er med til at få folk raske, nærvær og omsorg. og fortæl hende at du har brug for hjælp til at prioritere dine opgaver anderledes, så du kan nå at det også. Så bliver vedkommende klar over at du er dit ansvar bevidst og at hun også må tage sit ansvar herfor. mvh lene

Gæst

2015-09-28 13:06

Jeg skriver under, fordi jeg arbejder på plejehjem, og ser flere og flere kollegaer, der er så stressede, at de er ved at tude. Jeg ser også flere ældre, hvor der er glemt noget i plejen. Det går ud over alle. Har stået alene i en morgenvagt med 10 beboere, der skulle være oppe inden kl. 10. Stress, ja, og fuldstændig udkørt, da jeg tog hjem. 2 bade og 8 op. Færdig kl. 10.15. LØB.

Gæst

2015-09-28 19:38

Jeg tror på varme og nære hænder
ikke på reporter
for min skyld kan man godt spare alle spindokter og bruge penge på mere personale
lene

#48 Re:

2015-09-29 09:45

#11: -  

jeg er fuldstændigt enig :)

lene

#49 Re:

2015-09-29 09:54

#12: -  

Så enig, det er jo netop omsorgen, del meget gerne underskrift indsamlingen i dit netværk eller på andre medier og opmundrer dem til at dele videre. vi er over 600 underskrifter og den er nu delt 3000 gange. Måske ses vi  d. 2. okt. jeg kører derover herfra Aalborg. mvh Lene

lene

#50 Re:

2015-09-29 09:56

#47: -  

Ja, men hvem har egentligt tilladet regeringen at de kan ansætte alle de ekstra mennesker? Var det ikke den folkevalgte vi stemte på og ikke en masse konsulenter? ;)