De ændringer fleksjob reform har og vil medføre

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen De ændringer fleksjob reform har og vil medføre.

Gæst

2015-05-27 13:21

Er selv fleksjobber,kun godt tænker/ønsker der var bedre vilkår for FL.JOB.....

Gæst

2015-05-27 16:43

Fordi jeg selv er flexjobber

Gæst

2015-05-28 05:55

Fordi jeg håber , at jeg kan blive god nok til et fleksjob , så det drejer sig om min fremtid .

Gæst

2015-05-28 07:49

Jeg skrev under fordi jeg selv er Flexjobber og har arbejdet under både gammel og ny ordning.Den nye ordning gør,at vi kan blive groft udnyttet af arbejdsgiver og vores vilkår er dybt forringet

Gæst

2015-05-28 16:03

Godt initiativ! Med den nye reform, har de ramt en gruppe mennesker, som ikke har anden mulighed end at følge den. Vi kan ikke bare vælge fra at være fleksjobbere og i stedet tage et fuldtidsjob eller en ny uddannelse. Vi er nødt til bare at leve med de meget dårlige vilkår, som eksempelvis gør, at vi må sælge vores hus, og en hel familie skal flytte. Og det uden at jeg er gået ned i tid, men bare var i et vikariat på gammel ordning og dermed er skiftet til ny i efterfølgende job!

Gæst

2015-05-28 19:09

Jeg er arbejdsgiver, og er ked af at jeg ikke kan ansætte fleksjobbere, da det er for dyrt på den nye ordning. Så kan man lige så godt ansætte folk der ikke har skånehensyn

Gæst

2015-05-28 20:24

Fordi jeg pt søger om Flex, og er snart klar til at skulle ud og arbejde det jeg kan

Gæst

2015-05-29 04:43

Er selv i fleksjob.

Gæst

2015-05-29 06:19

Min mand flexjobber under den nye ordning og den er mildest talt kritisabel med de vilkår.

Gæst

2015-05-29 08:37

Fordi jeg mener, at hele fleksjobordningen samt førtidsprnsionsreglerne er helt urimelige. Det er meget tydeligt, når politikerne laver regler på disse områder, st de overhovedet intet ved om at blive ufrivilligt syg, og hvad det faktisk indebærer for den enkelte borger af prøvelser. Politikerne selv, vil jo aldrig komme ud i de situationer, fordi de tjener så styrtende med penge, at de regler ikke gælder for dem, og så er det jo nemt nok at kyse de som ikke har så mange kræfter til at sige fra.

Gæst

2015-05-29 09:20

Jeg er selv tildelt flexjob

Gæst

2015-05-30 05:53

Fordi jeg selv er i Flex job og syntes vi er en gruppe der bliver set ned på andgåendene løn mæssigt . Vi bliver lønnet som syge og har ikke samme ret som andre ansatte med hensyn til pension og fagforening .

Gæst

2015-06-01 04:30

Jeg er flexjobber under gamle ordning og synes de nye regler er urimelige.

Gæst

2015-06-01 07:33

Fordi det der er skrevet er så sandt og jeg er godt træt af, i godt 10 år, at blive ved med at blive trukket rundt i manegen. Har kun haft praktikpladser. Gratis arbejdskraft

Gæst

2015-06-01 14:51

Vil dog lige sige jeg faktisk får flere penge på hånden på ny ordning, men dette er også kun fordi jeg er ufaglært i butik, på mindsteløn, ved godt at de der får en højere løn rammes. Er også en af dem der er ansat med 55% effektivt timetal, oversat betyder det at jeg lønnes 10 timer ud af 18 timers arbejde. Problemet med det er at man ikke kan lade være med at arbejde "mindre" pr. time end alt det man kan så er altid flad den sidste time.

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-06-01 17:41

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-06-02 09:14

Anonymous

2015-06-02 21:21

Fleksjobreformen er en social katastrofe

Tilbage i 2012 stod Venstre, De Konservative og Liberal Alliance for at levere en reform på flexjobområdet. Der gik ikke længe før Dansk Folkeparti meldte sig ud af pågældende forhandlinger. Dengang var det tydeligt at se reformen, i alt sin enkelthed var en spareøvelse på knap 2 milliarder kroner. 

Tilbage i 2012 var Peter Skårup ude og sige at denne reform ville komme til at ramme nogle flexjobbere særdeles hårdt og nogle ville sågar opleve denne som en direkte katastrofal indvirkning på deres hverdag. Vi kan, den dag i dag, se at det faktisk har ramt nogle umanerligt hårdt. Dette er også årsagen til at jeg skriver dette indlæg, da jeg er blevet kontaktet af en gruppe fleksjobbere som simpelthen har fået nok. 

Det overordnede problem, med denne reform, var at den i alt sin enkelthed drejer sig om kassetænkning og systemtænkning. Det er som om at man overhovedet ikke har taget hensyn til at der ligger mennesker bag, som ville komme til at lide under reformen. Derfor kunne Dansk Folkeparti ikke lægge stemmer til. 

En anden årsag var også at vi ikke kunne blive mødt på nogle af vores krav i forhandlingerne. De bestod i at vi ville sikre fleksjobberne mod at komme på lavere ydelser og miste pensionen, hvis de blev fyret. Derudover ville vi have penge til en kæmpe indsats for at skaffe flere fleksjobs i det hele taget. Den dag i dag kan vi jo faktisk se, at det er et problem. 

Dengang regnede fagforbundet FTF lidt på tallene. Det viste sig at en pædadgog, i fleksjob, ville tabe 4500 kroner om måneden og en folkeskolelærer, i samme situation, ville tabe rundt regnet 8000 kroner. 

Nogle af dem det er gået ud over har lavet en underskriftsindsamling, som nu er oppe på omkring 3000 underskrifter. her kan du også give din mening til kende. Kom direkte til underskriftindsamlingen her. 

Dansk Folkeparti er stadig imod reformen. Skulle jeg gå hen og blive valgt i folketinget er det afgjort noget jeg vil prioritere højt at vi får kigget på og istedet lavet noget bedre politisk håndværk, som ikke er så menneskefjernt. Jeg er dog sikker på at hvis Dansk Folkeparti får mangt, som vi har agt, ja så bliver der gjort noget ved reformen snarrest muligt efter valget, hvis vi kan få et flertal igennem.  

Anders Ladegaard

Gæst

2015-06-02 21:51

Der burde være lavet et loft på flex job i stedet ....
Den gamle ordning gav folk ro og værdighed ...
Den nye sammenlignes med bistand ...
Slidt op

2015-06-03 05:12

Jeg føler, man har revet tæppet væk under mig. Ikke nok med at jeg blev syg med stress og depression pga. en forfærdelig leder, der arbejdede bevidst på at få mig over på ny ordning. (Hun troede, at hun kunne fyre mig på gl. ordning og så ansætte mig på den nye). Jeg er nu på ny fleksjobordning, og er ledig. Jeg er SÅ træt af, at føle mig som en 2. rangs borger - helst ville jeg helt droppe at være på fleksjob. Man får en meget ringe løn, næsten ingen pension, man knokler alt det, man kan - alligevel er vi nu på overførselsindkomst, og selvom man ved, at man er 100% effektiv, bliver man "solgt" af virksomhedskonsulent for billigste pris. Måske man skulle spørge til næste jobsamtale, om de vil se mine tænder. Jeg føler mig som slave i et sygt system!

Gæst

2015-06-03 06:54

Fordi jeg er kronisk syg og får brug for ordningen

Gæst

2015-06-03 08:06

Jeg er selv Flexjobber... Der skal ændres på reglerne pga. Vi er også Levende Mennesker der skal behandles ordenligt . Vi har ikke selv bedt om at være i den situation som vi er havnet i.
Vi kan Desværre heller ikke " Bare tage os sammen " og yde det der forventes af os og alle andre.
Mvh. Lotte Thorslev Jensen

Gæst

2015-06-03 17:14

Jeg er i flexjob på den gamle ordning, og selv om jeg er rigtig glad for min arbejdsplads og mit arbejde. Så kan jeg godt føle mig fanget på min arbejdsplads, fordi hvis jeg skifter arbejdsplads så kommer jeg på den nye ordning. Og hvem har lyst til det??

Fuldstændig uoverskuelige regler og med en stor lønnedgang til følge og meget nedsat pensionsindbetalinger.

Endvidere forhindrer de nye regler os også i at udvikle os på arbejdsmarked, da vi reelt er stavnsbundet og derved er med til at stille os endnu dårligere end vi allerede står på arbejdsmarkedet.

Politikerne har skudt jeg selv i foden, og sparket til folk med handicaps med den ny reform. Også syntes jeg også at der skal gøres op med myten om at mange af dem der er i flexjob ikke er rigtig syge, de er bare dovne. Der er igen i dagens Danmark der får flexjob hvis de ikke er berettiget til det!! Og vi har ikke selv valgt at blive syge!! Det kan ske for enhver !! Jeg ville til hver en tid gerne bytte, hvis jeg kunne!!

Gæst

2015-06-03 17:52

Nej til stavnsbånd af fleksere, til løntrykkeri, til grov udnyttelse af ordningen til arbejdsgivernes fordel, til opdeling af Danmark i et A-hold, et B-hold og nu et C-hold. Vi vil ikke mistænkeliggøres men anerkendes som ligeværdige.

Gæst

2015-06-04 15:59

Fordi jeg kender en som ikke trives med den reform. Og ønsker at hjælpe med at sørge for bedre vilkår.