BORNHOLM SIGER NEJ TIL TRAFIKFORLIGET 2014 /Bornholm sagt - Nein - zum Verkehrsvertrag 2014


Gæst

#376

2015-01-27 23:21

syndes det lyder urimeligt, politikerne må gå ned i løn, og dyre madvaner.

Gæst

#377

2015-01-28 07:26

Bornholm er endnu en del af Riget!! skal stadig kunne nås alle dage på året, i al slags vejr.

Gæst

#378

2015-01-28 09:06

Det vigiste er at have heldags dækkende transport til og fra Øen.
Tysklandsrute med Hammer Odde er underkapacitet, hvis man tager udgangspunkt i tidligere passagertal. Behold Poul Anker (med den nye maskine) og sejl Tyskland med den, og samtidig bruge den som standby færge.. den er jo stadig velfungerende og godt sejlende.Antager at vedligehold på Poul Anker ikke er så tung en økonomisk byrde. det er et stærkt skib.

Gæst

#379

2015-01-28 09:38

Jeg mister også denne mulighel for at tage hjem (Litauen)

Gæst

#380

2015-01-28 14:38

Hej Winni.

Din opførsel i færgesagen afslørede dig. Mit første indtryk af dig er blevet bekræftet.

Du skal bare ud! Helt ud!!


Gæst

#381

2015-01-28 15:46

GRATULATION !  15.000 Unterschriften - weiterhin viel Erfolg !


Gæst

#382 roland

2015-01-28 20:30

heute hörte ich, dass incl. der papierunterschriften inzwischen über 20.000 menschen unterschrieben haben !!

vorwärts bornhom !!!!! ihr schaft das !!! go,go !!

 

A.M. Lorentzen
Gæst

#383 Det var ikke nok med dit besøg Magnus!

2015-01-29 09:08

Så skal de lige tværes; de mange fine kreative forsøg fra Bornholms erhverv, på at holde hjulene i gang på den efterhånden hårdt prøvede Ø.
Øens indbyggertal er røget ned under kritiske 50000.
Men det lader da ikke til at betyde noget for politikerne!

Skriv under her!
Eller sig ja til en dødsdom over Bornholm, ja til tilsømmede vinduer i boliger og hoteller alle byer, nedlagte camping pladser og forsømte seværdigheder.

Det er ikke nok, Magnus, at du har været på besøg. Hyggelige "forstående" samtaler med borgmesteren får ikke turisterne til øen.

Dit forlig SKAL rulles tilbage!
Bornholm skal gives endnu flere muligheder for at fremme turisthvervet, f.eks natfærge mellem Kbh og Rønne, og sommerfærge direkte til Allinge.

Du er villig til at bruge 60 milliader til vanvids projektet Femern-forbindelsen,
erh.....altså udvikle Nordtyskland og Skåne?

Er det for at finansiere dette at Bornholm nu skal holde for igen?


Gæst

#384

2015-01-29 10:02

Det er et godt initiativ, men gad vide, om det hjælper, de politikere er ikke tilatvfå i tale.

Gæst

#385

2015-01-29 13:34

Selvfølgelig skal det være så folk kan komme frem og tilbage,også daglig.Bornholm er den dejligste Ø og vi der bor i Jylland vil gerne have muligheden for at feriere og besøge Bornholm.

Gæst

#386

2015-01-29 19:22

Selvfølgelig skal færger,fly og DSB’S IC/Bornholm Tog-forbindelsen bevares. Og udvides med en bro-tunnel forbindelse.ville være en god investering, men politikerne har mere travlt med bro-tunnel forbindelse til Tyskland end til vores allesammens skønne ø Bornholm....

Gæst

#387

2015-01-30 05:29

Dette er at fjerne Bornholm fra "Danmark" som i nu får det til at lyde.

Gæst

#388

2015-01-30 12:13

für uns ein no go

Gæst

#389

2015-01-31 13:04

Hele Danmark skal fungere - også i 'vandkanterne' - så vi alle incl. turisterne kan komme frem og tilbage hele året og opleve naturen og historien. Turist-indtægter er vigtige for landet og lokalområder.
Thomas Holmegaard

#390 Re:

2015-01-31 13:36

#387: -  

 Hej

Det er jo sådan at der er indgået et færgeforlig i medio december 2014.  Hvis færgeforliget ikke bliver ændret træder følgende i kraft: IC Bornholm bliver nedlagt allerede her i år 2015, alle togrejsende henvises til det Svenske Påga toget, med deraf føgende gener for ældre og handicappede, kørestolsbrugerere, familier med børn, barnevogne, cykler osv. I 2017 sælges Poul Anker og dermed kan der ikke sejles i hård vejr. Der kan ikke sejles til Tyskland fra 2017, dermed tab af ca. 285 bornholmske arbejdspladser og miste omsætning på mellem 400 og 500 milloner kroner. Det er et meget stort tilbageskridt for bornholm. Regeringen har lige investeret 28.5 milliarder danske kroner i Nye Motorveje, Broer, nye tog osv, men intet til Bornholm eller de Danske øer. Det er FAKTA. Du kan læse meget mere inde på www.skrivunder.net eller følge med på www.facebook.com/debatforumbornholm


Gæst

#391

2015-02-01 01:43

Gerade erfuhr ich von den Plänen über Fährenrouten nach Bornholm. Erstens fahre ich selber regelmäßig nach Bornholm über Rönne und zwar in der Nebensaison. Die Fähre ist auch dann voll! Zweitens ist mir Bornholm als beliebtes Urlaubsziel von Deutschen im Gedächtnis geblieben. Bringen die Touristen so wenig, daß es dem dänischen Königreich wirklich egal ist, ob die Touristen einerseits enttäuscht werden und andererseits kein Geld mehr auf Bornholm ausgeben. Ich bin einigermaßen irritiert über diese Pläne. Ganz sicher fahre ich nicht über Ystad nach Bornholm. Ich hoffe inständig, daß an entsprechender Stelle in Dänemark über die Konsequenzen nachgedacht wird.

Gæst

#392

2015-02-01 16:48

godt tiltag!
Hanne Nimskov
Underskriftindsamleren

#393 Re: Re:

2015-02-01 19:16

#390: Thomas Holmegaard - Re:  

 Der er indgået en stor togfond på 28,5 milliarder kroner for at "binde Danmark bedre sammen" - men her er Bornholm IKKE nævnt med et ord - og nu fratager man så Bornholm, sin eneste DSB forbindelse til det øvrige Danmark - og lader os tørre af på den svenske togdrift....det er godt nok IKKE rimeligt !

I Jylland bygger man fortsat mange nye motorveje - over det hele - i en lille by Haderup med knap 600 indbyggere, har man bygget en ny omfartsvej til 250 millioner kroner!

Til sammenligning har man tildelt Bornholm som SAMFUNDSBEGRUNDET sejl rute - 208 millioner - som man barberer ned til 168 millioner - ved at lave store forringelser med at nedlægge eneste DSB-forbindelse via Ystad til KBH - nedlægge Tysklandsruten Rønne-Sassnitz og ikke mindst, at fratage Bornholm vores eneste reservefærge, Povl Anker - en 32 år gammel driftssikker færge - som vi til gengæld altid kan stole på  - modsat Katamaranerne, der til sammenligning, har haft over 26 aflysninger i januar 2015 - pga blæsevejr!

Der er IKKE skyggen af TRAFIKAL LIGESTILLING med det øvrige Danmark, når det handler om Bornholm!


Gæst

#394

2015-02-01 22:09

Der skal være muligt at komme nemt bekvemt og ikke for dyrt frem og tilbage.

Gæst

#395

2015-02-02 20:53


Gæst

#396

2015-02-02 22:37

Hjelp til Bornholm
Sussi

#397

2015-02-03 16:36

Det er forstemmende at det nu bliver nærmest fysisk umuligt at være kørestols bruger og tage til Kbh. når IC4 toget bliver taget væk. Ej heller muligt at få barnevognen med. 

Hvad pokker er det der gør, at 28,5 milliarder er givet til især Jylland, for at binde landet bedre sammen, som der siges og så samtidig skære ned på mulighederne for at komme til hovedstaden for os Bornholmere ???? Begriber det ikke. Vi er åbenbart IKKE en del af danmark i de fleste politikeres optik....!!!!

Og så bliver vi arbejdsløse bedt om at være fleksible hvad angår transport tid i vores søgning på jobbet. Jeg søger job i Kbh. men med forliget vil jeg IKKE kunne være sikker på at kunne komme dertil uden en reserve færge.

For slet ikke at tænke på alle de arbejdspladser der forsvinder fra vores ø (der i forvejen mangler jobs...!!!! ) når færgen til Tyskland forsvinder og tyskerne forsvinder som turister !!!! Det handler om ca. 285 stillinger...fuldtids !!! Og 450 millioner kr. vi går glip af...!!!!

DETTE BLIVER ØENS DØD....!!!!!


Gæst

#398

2015-02-03 19:52

Es ist ein Skandal, wie Kopenhagen diese wunderbare Insel mehr und mehr vernachlässigt.

Gæst

#399

2015-02-04 15:44

Elsker øen

Gæst

#400

2015-02-05 14:48

Msn kan bygge metroer i København mens man ødelægger grundlaget for fungerende lokal samfund. Ikke smart. Syntes færgen ved lokal mødet bør sejle politikerne til Tyskland så de selv kan finde vej hjem til deres metro.