Flere Hænder (NU) Bedre pleje og omsorg til de *ÆLDRE*

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Flere Hænder (NU) Bedre pleje og omsorg til de *ÆLDRE*.

Gæst

2016-05-19 07:30

Jeg arbejder selv på et ældrecenter, hvor penge altid kommer før varme hænder, med det resultat at vi er ved at rende livet af os, bare for at nå de mest basale opgaver, så som pleje og nærvær.

Gæst

#252 om ældre / unge

2016-05-19 15:39

Hej

Jeg selv nattevagt på et plejehjem. jeg kan se at n ogle af  de ældre de kommer i seng om eftermiddagen så så personalet kan at hjælpe de andre der skal på toilet og op af middags luner.

så når de har fåret aftensmad så er der kaffe og kage også er det igen i gang med at lægge dem i senge igen.

jeg er alene om 27 og de skal skiftes alle sammen. jeg møde ind kl 23 og har 3runder + klokker og de skal vendes.

jeg gå hjem kl 7 om morgen, jeg mere ikke at det kan være okay at de ældre de kan kun komme i bad i en gange om ugen og få gjort rent  hver 3 uge nu må der sker noget.

hvordan kan man sige til en mand vil du have kolbbe el på toilet hvis man ikke kan sige noget;-(

Gæst

2016-05-22 10:07

Fordi, jeg synes det er forfærdeligt at de der bestemmer selv tror de er udødelige og at de kan nå at ændre det hele inden de skulle være så uheldige selv at blive ældre og svage, jeg kan kun sige VÅGN op det drejer sig ikke evigt kun jer, vi andre skal også bruge noget af det vi har knoklet for hele vores liv.

Gæst

2016-05-22 10:14

Fordi jeg selv er ansat som sosu. Jeg har arbejdet i faget i mange år nu og kan se at den forskel jeg så gerne ville være en del af, er gået hen og blevet til noget jeg ikke har lyst til at være en del af. Vi pisker afsted for at nå alle dagens gøremål og alligevel går man hjem total udmattet men med dårlig samvittighed overfor beboerne, fordi man synes de kun lige har fået deres basale behov dækket, der er ikke tiden til hygge på nogen plan.

Gæst

2016-05-22 10:44

JEG UNDERSKRIVER DENNE , DA JEG SYNTES DET ER SÅ GRUSOMT AT PENGENE I STATSKASSEN GÅR TIL DE FORKERTE STEDER, MEST TIL DEM SOM HAR NOK OG NOK ER NÅR MAN KAN KLARE SIG SELV OG IKKE ER SYG. DE SYGE SKAL VEL IKKE STRAFFES. SÅ SKRÆKKELIGT. HÅBER DET HJÆLPER. MVH EVA.

Gæst

2016-05-22 11:41

Fordi vi alle bliver gamle og der skal være 100% styr på det område

Gæst

2016-05-22 12:36

Forfærdelig behandling af ældre borgere. Håber det bliver bedre fremover. De ældre fortjener at blive behandlet ordentligt i alle kommuner

Gæst

2016-05-23 18:37

Arbejder selv som sygehjælper

Gæst

2016-05-29 00:16

jeg kender det selv,er kommet i kørestol på grund af sygehusfejl

Gæst

2016-05-29 10:12

Jeg arbejder selv i plejen ! Hvis man kan kalde det pleje endnu. Vi lære en masse om omsorg men får ikke tiden til den. Efterhånden bare opbevaring af beboerne. Der mangler virkelig hænder på gulvet.

Gæst

2016-05-29 11:33

Pleje og omsorg halter gevaldigt.
Bedre hjælp og pleje kampskrift spare penge i den sidste ende.

I hvet fald mere glæde og tryghed hos de der har behov for hjælp.

Gæst

2016-05-29 12:28

Jeg er blot Sosu elev, men oplever allerede nu de omkostninger der er for mine kollegaer, hvor hurtigt jeg selv må løbe og det samme med mine medstuderende. Det er ikke den uddannelse vi ønsker os, med omsorg for de ældre, for vi har bare ikke tiden. For katastrofale følger.

Gæst

2016-05-29 13:48

Det er så uværdig den måde ældre og syge behandles på og personalet

Gæst

2016-05-30 15:13

Jeg underskriver pga jeg synes at der er mangel på personale i sundheds systemet.
Arbejder selv inden for faget og mærker det hver dag.
Det ville være mest humant for vores borgere at der var mere tid til den omsorg og pleje som de har krav på og brug for

Gæst

#265 Re:

2016-06-02 09:36

#4: Bette Sonja Poulsen -  

Det kunne ikke siges bedre :)

Min mor var hjemmehjælper, min søster er sosu hjælper og jeg blev det samme men ja jeg blev uddannet i oktober 2012 og ja nu er det så svært at få job som sosu hjælper efterhånden da man søger assistenter som jeg så også har en kamp med at blive optaget på (allerede 5 afslag efter jeg blev udd)  og nu ja der vakler jeg faktisk ikke fordi jeg ikke vil det som sådan, men det gør ondt at se hvordan man er nødt til at gå fra en borger fx der har en skidt dag.

Jeg har min mening om at hvis jeg en dag bruger min middagspause på at glæde et andet menneske og selv springe min mad over hvis jeg ikke lige føler jeg har lyst til at spise imens... Ved godt det ikke er det man normalt skal, men jeg glædes ved at glæde andre og jeg kan selv få et boost af selvtillid hvis jeg ved at jeg har gjort den lillebitte forskel den dag at borgeren får en god oplevelse. Og jeg skal nok overleve ikke lige at få min middagsmad eller i hvert fald de 29 minutters pause der er afsat til det. Man kan hurtig tage et par hurtige bidder... 

Gæst

2016-06-14 14:08

Fordi jeg selv arbejder inde for faget.Jeg er uddannet Sygehjælper i 1988 og kan se hvordan det hele er blevet værre og værre og nok må være nok nu

Gæst

2016-06-14 14:31

vORE ÆLDRE FORTJENER EN VÆRDIG ALDERDOM, VARME HÆNDER OG OMSORG .

Gæst

2016-06-14 15:02

fordi jeg er vred over den måde man behandler de ældre på
samt de andre syge mennesker. der må gøres noget.

Gæst

2016-06-14 20:23

Fordi jeg er hjemmehjælper.

Gæst

2016-06-18 11:46

I håb om, det hjælper, som besøgsven ser jeg gang på gang, at der mangler hænder til, at gøre de sidste år af livet, så gode og hyggelige, for de ældre som, det er muligt.vi ved alle, at der kommer en stor årgang som ældre, det kunne være rart, at vi er parat til, at modtage dem.

Gæst

2016-06-19 15:12

Fordi jeg har set og oplevet så megen svigt og uprofessionel behandling af min far igennem mange år i det system.Manglende tovholderi mellem sygehus, egen læge og hjemmepleje/ plejehjem.Som pårørende har jeg følt mig magtesløs og ulykkelig over, at se hvor lidt oprigtig pleje og nærvær min egen far og også svigerforældre fik. Så trist, så trist. Jeg frygter for alle også de der ikke er gamle men af andre årsager er afhængige af de offentlige "tilbud" Hvem passer på de der ingen familie eller venner har? Jeg er så bekymret, her vil der virkelig kunne ske svigt på et umenneskeligt plan vi taler om mennesker som er prisgivne deres skæbne.

Gæst

2016-06-22 17:34

Jeg underskrev, fordi jeg mener, at det er på tiden, at se på plejesektoren som er tvunget i knæ. Min far er på en plejehjem hvor han bliver fejlagtig medicineret og ikke skiftet. at se på det gør ond. Det er som om man vil skubbe de gamle i døden og det kan ikke går stærk nok.

Gæst

2016-07-02 08:31

Fordi jeg er så enig i, at vores gamle og plejekrævende forældre ikke bliver behandlet ordentligt "af systemet/politikerne" og der mangler fuldstændig forståelse fra deres side. Omsorg og menneskelig kontakt/omhu er alfa og omega i ældreplejen og jeg håber ikke "at jeg selv bliver gammel under de vilkår".

Gæst

2016-07-11 21:53

Jeg syntes at ældre og syge bliver svigtet, af politikerne. Der må og skal ske noget nu inden alt bliver taget fra os. Det er de forkerte det rammer med alle de nedskæringer. Når man har arbejdet og betalt skat i mange år, og så pludselig bliver syg, så er der ikke meget hjælp at hente. Man bliver jo ikke rask af ikke at have noget at leve af.....det rammer jo hele familien.
Gæst

2016-07-12 13:10

Der kan spares på alle de special læge, diatist, Fys, psykolog erklæringer som ikke tages alvorligt. Resurseforløb på 5 år er umenneskeligt, det gør folk mere syge. Man må jo håbe at dette ikke rammer politikerne at blive syge.