Red nattoget fra Danmark til Europa
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Red nattoget fra Danmark til Europa.
Gæst |
#12014-07-15 00:41Det er flintrende vanvittig igen igen at ofre et stykke vigtig infrastruktur på Automobilmafiaens alter. |
Gæst |
#22014-07-19 07:43Det ville være en skændsel for Danmarks "Grøn omstilling" politik hvis nattoget blev fjernet, og kunder dermed bliver sendt med fly til destinationer. |
Gæst |
#32014-07-27 20:10Ved bedre markedsføring og attraktive tilbud ville der blive tiltrukket flere passagerer til nattoget. En skandale, at der vil være en forbindelse mindre med dette transportmiddel der jo har ringe CO2 udslip. |
Gæst |
#42014-07-28 06:04Når man bliver lidt ældre, er der meget langt fra Danmark til Schweiz, så vi kan ikke undvære det fantastiske nattog, når vi besøger vores datter. |
Gæst |
#52014-07-28 09:09det giver personer der ikke kører bil eller ikke har bil mulighed for at komme ned gennem Europa - herunder blinde og svagtseende og andre handicappede. |
Gæst |
#62014-07-29 09:49Udfra et miljömässigt synspunkt er det helt sort, hvis alle rejsende nu skal til at flyve istedet for at tage toget!! Iövrigt er togene altid booket ud - saa jeg forstaar slet ikke, hvorfor de skal nedlägges! DSB, den danske stat, DB og den tyske stat (eller hvad med EU??) burde da tage et medansvar for nedsättelsen af CO2-udledning og öge tilbuddene i den offentlige trafik fremfor at reducere den og öge bilismen / flytrafikken! Det er et stort skridt i den forkerte retning! |
Gæst |
#72014-08-19 08:44Nattoget er afgjort den nemmeste og behageligste måde at komme fra København til Basel. |
Gæst |
#82014-08-24 15:23Nattoget er med til at gøre det lettere at komme rundt i Europa uden at skulle flyve og dermed uden for stor miljøbelastning. Tværtimod ville det være en fordel at forbedre regulariteten og reducere transporttiden, så det ville blive endnu mere attraktivt at stige på toget om aftenen og være klar til møde i Bruxelles, Paris eller andre steder fra morgenstunden. |
Gæst |
#102014-08-28 00:37Tog (dag eller nat) samt biltog direkte mellem alle Europas storbyer burde være et naturligt mål, hvis miljømål tages alvorligt. |
Togfan. |
#122014-08-30 05:43Det er en dejlig tanke at stå ud af toget på Gare du Nord, finde den nærmeste cafe og starte opholdet i Paris med en cafe au lait og en criossant. Realiteten er desværre, at det europæiske jernbanesamarbejde har forømt at udvikle attraktive tilbud der kan konkurrere med fly både på pris og tid. En billet fra Flensburg til Paris med dagtog koster 222 euro. Hertil kommer togskift undervejs. Hvis man rejser med nattog tillæg for ligge-/sovevogn. Desuden kan man risikere at skulle skifte tog midt om natten. Ikke underligt lavprisflyene tager passagerer fra togene. Desværre.
|
Gæst |
#142014-09-05 13:34Det er også et problem at nattoget i Danmark er nedlagt. Nu skal man sidde og krølle sig sammen på natforbindelser. I sin tid holdt der liggevogn parkeret i Århus, Ålborg og Kbh., så man kunne gå til ro før togets afgang og nå frem til morgenmøde i den modsatte ende af landet. |
Gæst |
#152014-09-08 18:38Dagtogene er overfyldte og man spilder ofte en hel dag på kun at køre i tog. Med nattoget sparer du et hotelophold, og kan ligge dig til rette i en stille og fredfyldt kupe. Lad være med at lade lavprisflyene vinde kampen om kunderne! Det ville være en skændsel, ikke mindst mod miljøet! |
Gæst |
#172014-09-11 08:58Jag har rest många gånger med detta uppskattade nattåg som bl.a. är en viktig länk för tågresor mellan Schweiz och norra Skandinavien. I fortsättningen tvingar mig nu DSB/DB att istället ta flyget! |
Cla |
#18 Re:2014-09-14 07:41#7: - Jo, tja, jeg har brugt det siden det blev ført over Gedser-Grossenbrode, med og uden diverse natskift. Den direkte forbindelse til Basel er rar, men sovekupeerne er blevet alt for små. Så nu flyver jeg til Basel. Nemt og behageligt, bortset fra CPH security, der er en skændsel.
|
Gæst |
#19 Absurd beslutning2014-09-14 19:26Det er jo helt hen i vejret at nedlægge driften, når den tyske regering rasler med sablen om at indføre motorvejsafgift for alle undtaget deres egne indbyggere. En sådan afgift vil kun kunne føre til højere incitament til øget brug af nattog og biltog. Der må være nogen der ikke tænker strategisk i Deusche Bahn |
Gæst |
#202014-09-15 15:07Glad for jeg lyttede til radio24/7! Er en, der altid rejser ned sydpå med nattog til mit hjemland. Kunne næsten ikke tro, at denne mulighed blandt so mange andre smutter som del af en kultur, der har været fast bestanddel af en god tilværelse. Forresten er der altid mange unge og familier med på nattogs-rejser og det er sjovt at kunne have en lille kontakt med andre mennesker og syn under vejs. Fatter ikke pengetanken i det. Den er en ren ødelægger og erstatter på ingen måder hvad der går tabt af livets mangfoldighed og lige muligheder for alle af samfundets dele. Tak for dit initiativ! Christiane Horn |
Gæst |
#212014-09-15 16:17Tog er en sikker måde at rejse på, og nattoget CNL er hyggeligt og behageligt. Der er cafe, restaurant og gode sanitære faciliteter. Jeg har undret mig over, at der ikke er blevet reklameret for konceptet i alle årene, så kunne det måske have overlevet. Jeg har benyttet CNL mindst tre gange årligt gennem de sidste 7 år. Det bliver et kæmpe savn. Jeg opgiver ikke håbet om, at det vil genopstå en dag. |
Gæst |
#22 Red nattoget fra Danmark til Europa2014-09-24 14:07Rystende med så dårlig en beslutning. Hvilket fejlsignal til miljøet. Har netop igen brugt denne gode mulighed for transport fra København til Alsace (og cyklerne med) og hjem fra Basel i en dejlig sovevogn. |
Mormor |
#23 Co2 og transport2014-09-25 10:46Det er fuldstændigt uforståeligt at man i den grad opprioriterer co2 tunge transportformer som biler og fly. Hver dag får vi beviser på, at klimaforandringerne er i fuld gang, og de nyeste undersøgelser viser det går hurtigere end beregnet. Klimaet er i høj grad lagt i hænderne på almindelig forbrug og efterspørgsel og andre underlige markedsmekanismer. Selvom det er så meget billigere at flyve, hvilket heller ikke hænger sammen med en anstændig miljøpolitik, har vi hele tiden valgt det dyre tog, fordi vi ønsker at gøre vores til at holde co2 udslippet nede. Det er blevet meget sværere. Hvor er det bare sørgeligt. |
Merete Louise |
#24 NATTOGET til DANMARK op GENNEM EUROPA2014-09-28 23:33Det er vanvid. Togene - hvis de bliver udviklet rigtig - kan de blive til en endnu større del at vor fremtid. For os ældre, der begynder at frygte, at vi ikke kan få fornyet kørekortet næste gang - vil det være en katastrofe, hvis togene bliver nedlagt. Nu begynder man at bygge ekstra veje til selvkørende biler - det må da betyde at mange mennesker er trætte af de lange køreture op igennem Europa. Find dog på noget, som kan viderebefordre passagererne ved endeterminalerne - såsom små eller middelstore busser. Gør noget !!!
|
Gæst |
#252014-09-30 19:51I det hele taget er der sket en kraftig forringelse for nyligt i de danske tog. Ingen mad om bord mere. Alle billetsalg lukkes. Det virker som om de vil helt af med den offentlige transport hvor de istedet burde satse mere på offentlig transport.. (?) |
|
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
1618 Oprettet: 2024-11-06
Bevar studiemiljøet på SAMF og KUA!
1451 Oprettet: 2024-11-19
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
2362 Oprettet: 2024-10-02
Støtteerklæring til modstanden mod salget af Silkeborg IF
839 Oprettet: 2024-11-19
En kamp for studiemiljøet på Søndre Campus Københavns Universitet
633 Oprettet: 2024-11-11
NEJ til indhegning af kvæg i Sønderskov og Ravnsholt - JA til urørt skov og sikker skolevej
528 Oprettet: 2024-11-06
Styrk Koldings Erhverv – Afskaf Dækningsafgiften
439 Oprettet: 2024-11-04
Underskriftsindsamling mod lukning af Gårsdalvej, Ravnstrup
405 Oprettet: 2024-11-07
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
370 Oprettet: 2024-10-29
BEVAR Centerhallen i Lillerød
339 Oprettet: 2024-10-28
Stop byggeplanerne i Solberg Parkkirkegård på Gravens Rand.
306 Oprettet: 2024-11-16
Søruplund Nej Tak
306 Oprettet: 2024-09-30
Underskriftindsamling imod at kørebanen på Tannisbugtvej reduceres til en bredde på 6 meter.
224 Oprettet: 2024-11-04
Rikke Cramer Christiansen
152 Oprettet: 2024-11-02
Vi Kræver Et Øjeblikkeligt Stop for Mink og Chinchillaavl”
143 Oprettet: 2024-11-12
Nej tak til solcellepark i Lunderskov og Nagbøl
136 Oprettet: 2024-11-09
Bevar specialsygeplejerske Laila Barkani's stilling
121 Oprettet: 2024-10-24
Behold billedkunst i 1.klasse
5384 Oprettet: 2024-03-27
Underskriftsindsamling: For en rimelig fordeling af planlagte solcelleanlæg i Viby Sjælland, Ørsted og resten af Roskilde Kommune
104 Oprettet: 2024-11-14
Stop dyreforsøg på hunde og grise hos Scantox i Viby Sjælland
761 Oprettet: 2024-09-16