Høringssvar - skriv under nu! Bevar Borgerservice og Biblioteket i Maribo!

Kommentarer

#201

Jeg mener at det er vigtigt at bevare Borgerservice og biblioteket i Maribo, så de borgere der ikke kan/har mulighed for at klare alt digitalt, har mulighed for at få hjælp og ikke skal køre 30 km. For at få hjælpen. Biblioteket er også vigtigt da det er en kultur institution, hvor borgere i og omkring Maribo har mulighed for at låne bøger m.m. Her kan vi søge inspiration, underholdning og viden. Jeg tor det er de færreste der har lyst til at køre 30 km for at låne en bogø

Lars Fischer (Maribo , 2023-07-28)

#202

Borgerne har et selvfølgeligt krav på at kunne benytte sig af de tjenester, offentlige myndigheder varetager.
Reelt er landet som bekendt i en bedre forfatning end i mange år, og derfor burde der foregå en genetablering af det, der i mange år bid for bid er blevet forringet.

Steffen Gliese (Maribo, 2023-07-28)

#203

Jeg er storbruger af biblioteket s muligheder også med mine børn, jeg oplever også mange andre brugere af biblioteket når jeg er der, både af pc er kopimaskine osv.
Det vil være en stor skam for store og små hvis biblioteket blir lukket!
For mig er biblioteket en offentlig gratis mulighed for at kunne være med i livet. Da jeg ikke har den store mulighed for deltage i så meget andet pga min lave indkomst.
Jeg gør brug af feks strikke og hækle bøger, bøger til mange kreative ideer i forbindelse til spare penge!

Gitte Døring (Stokkemarke , 2023-07-28)

#206

Det ville være en kæmpe fejl, at lukke biblioteket

Brian Hansen (Maribo, 2023-07-28)

#209

Forslaget er udemokratisk, historieløst og desuden fuldstændig urimeligt over for alle svage borgere i denne del af kommunen. I stedet burde Borgerservice flyttes tilbage til i nærheden af stationen af hensyn til dårligt gående uden egen bil og bogbusserne genindføres

Inger Lund (Bandholm, 2023-07-28)

#210

Det er vigtigt for midt Lolland at bevare muligheden for borgernær hjælp.
Nakskov er IKKE centrum af Lolland..

Tina Rydberg (Maribo, 2023-07-28)

#218

Jeg er enig i at det er forkasteligt af vore politikere at de vil lukke Maribos bibliotek og borgerservice. Man kan spare så meget på service og velfærd at det kommer til at koste på andre områder i vores kommune. Tænk på alle vore uddannelsessteder som I politikere vel gerne vil beholde i byen, vore daginst og dagplejen, forskere og helt alm mennesker som benytter biblioteket og borgerservice. Kommunen er jo delt op i to større byområder og disse bør have den samme servicestandard. Altså et bibliotek og en borgerservice i både vest og øst.
Når man ser på de øvrige besparelsesforslag/tekniske tilpasninger som de kaldes, kan det undre en tidligere økonomimedarbejder at der kan være tekniske besparelser for 20 mill kr. , ting som kunne have været rettet op langt tidligere. Og ikke mindst kunne have sparet kommunens borgere for mange af disse besparelser som ikke er ordentligt gennemarbejdet, men bærer præg af at forslagsstillerne ikke har deres daglige gang i kommunen.

Frederiksen Kirsten Mikuta (Maribo, 2023-07-28)

#220

Der er mange der ikke lige har muligheden for at tage hele vejen til Nakskov.
Og som jeg ser det med de ventetider der er på borgerservice i Maribo er der mange der bruger det.
Man vil gerne have at børn og unge læser mere for at forbedre deres læse evner.hvor mange unge har muligheden og økonomien til at skulle til Nakskov for at låne en bog.

Pernille Helsinghoff (Maribo, 2023-07-28)

#221

Det er helt galt, hvis vi skal til Nakskov fremover, både for bibliotek og borgerservice.

Alex Normann (Maribo, 2023-07-28)

#222

udfordringen ved at tage til Nakskov til borgerservice er for mange svær og biblioteket er har en vigtig funktion i Maribo

Unna Toft Nielsen (4951, 2023-07-28)

#225

Det er vigtigt i denne her by, hvor vi har mange ældre borgere,som har brug for personlig betjening

Jane Vejlstrup (Maribo , 2023-07-28)

#228

Både borgerservice og bibliotek er væsentlige intitioner for alle i Kommunen og Maribo har fine transortforbindelser til hele Lolland.

Richardt Madsen (Maribio, 2023-07-28)

#229

Jeg synes man skal bevare vores bibliotek og borgeeservice her i byen. Både af hensyn til de folk (inkl. mig selv og min familie) som benytter sig af biblioteket, de børn som bruger det og de ældre som ikke bare har mulighed for at tage til Nakskov. Alt skal snart samles i Nakskov og jeg synes det er under al kritik at man vil vælge at spare på sådan et område som er så vigtigt for befolkningen at have tæt på. Maribo ligger mere midt for på lolland, så man kunne vel overveje at hvis der absolut skal spares, kan man vel flytte det fra Nakskov og til Maribo. Men dette vil så ramme borgere i den anden ende af Lolland. Find andre områder at spare på, end et her hvor det er vigtigt for både børn, voksne og ældre.

Bennedikte Breitenstein (Maribo, 2023-07-28)

#232

Det er vigtigt, at bevarer kultur, samlingssted, og traditionen ved et betjent bibliotek.

Gitte Frederiksen (Sakskøbing, 2023-07-28)

#233

Jeg bruger biblioteket meget og låner mange bøger. Og det kan da ikke passe at den næst største by i kommunen ikke har en en borgerservice og et bibliotek.

Anne-Mette Overgaard (Maribo, 2023-07-28)

#234

Jeg bruger biblioteket hver måned

Lene Borg (Maribo , 2023-07-28)

#235

Bevar bibliotek og borgerservice i Maribo

Nanna Kirk Petersen (Msribo, 2023-07-28)

#236

Vi ikke kan undvære biblioteket i Maribo!

Jeannie Nielsen (Maribo, 2023-07-28)

#237

De lukker snart alt på Lolland

Peter Drengsgaard Bentsen (Maribo, 2023-07-28)

#238

Det kan ikke være rigtigt at byrådet vil fjerne biblioteker, Borgerservicer og så kun have i Nakskov. Hvad vil det byråd? Luk hele Lolland ned? Alt drejer sig om turisme og kunstværker for millioner. Men at holde på de ting som borgerne i Lolland har brug for, nej hvad skal vi med det, virker det som om.
Jeg er også formand i Dansk Folkeparti Lolland og byrådskandidat til næste kommunalvalg.

Allan Blak (Maribo, 2023-07-28)

#239

Jeg vil ikke køre så langt

Michael Larsen (Holeby, 2023-07-28)

#242

Jeg er enig.
Teknologi er absolut interessant og kan uden tvivl hjælpe menneskeheden på mange fronter. Men det er en kæmpe misforståelse at erstatte menneskeligt nærvær, kontakt og kommunikation til udelukkende at være elektronisk. Ofte en ringe envejs “kommunikation”.
Ligeledes bør kulturhistorie, bøger, og borgerservice forhåbentlig indeholde de klassiske analoge processer, da teknologi ikke fuldt ud kan erstatte kvaliteten af disse.
Fx ved læring skaber håndskrift og tegning i hånden en større kognitiv kvalitet, ligesom det fysiske i at sidde med en rigtig bog, indeholder en livskvalitet - og vil forblive et stressfrit medie.
Det er en fejl at lukke og udelukke dette for borgerne.
Lokalt er vigtigt. For at flytte denne service til Nakskov er det samme som at udelukke det for lokale borger. Vi skal jo væk fra transport. Der larmer. Forurener, koster slid og tid!
Det er kortsigtet at lukke så fin en institution, da undersøgelser netop viser at vi mennesker har brug for at møde hinanden i kommunikation omkring det at være en borger i vores samfund - og alle mulige andre aspekter. Samt bøger kan ikke erstattes fuldt ud… ligesom elektronisk musik ikke erstatter oplevelsen af en ægte violinist i kød og blod.

Anne Gyrite Schütt (Rødby , 2023-07-28)

#243

Jeg synes det er meget vigtigt for Maribo at vi bevarer vores dejlige bibliotek og borgerservice i byen.

Helle Geertsen (Maribo, 2023-07-28)

#246

Jeg er vokset op i Maribo, og brugte timer på biblioteket. Det skal bevares.

MikkelM Bang Jørgensen (København, 2023-07-28)

#247

Borgerservice / Bibliotek er jo en nødvendighed for at folk flytter til 👍
Det i gør nu er jo en nedlukning af midtlolland / afvikling af service 🤔
Det er jo nok ikke det der får nye borger til byen 🤔

Benny Madsen (Søllested, 2023-07-28)

#248

Der er mange der skal køre forlangt for at komme derind for at låne bøger eller komme på borgerservice

Anna-Lise Kærgaard (Stokkemarke , 2023-07-28)

#250

Fordi mange får for langt at køre og ældre ikke kunne komme længere væk

Tom Andersson (Stokkemarke, 2023-07-28)

#252

Hvad er en by uden biblioteket og Borgerservice.

Max Hansen (Maribo , 2023-07-28)

#256

For at bevare Borger service som det er for at opretholde en kommune i udvikling og tiltrække nye borgere istedet for at afvikle.

Michael Lbrechtsen (Maribo, 2023-07-28)

#257

Jeg skriver under da jeg mener det vil være en stor serviceforingelse, at lukke Borgerservice
Mvh Peter

Peter Hartmeyer (Maribo, 2023-07-28)

#258

Vigtigt at bevare det lokalt

Mia kimer (Stokkemarke, 2023-07-28)

#259

En klar forringelse for borgerne i Maribo og omegn ....der må kunne spares andre steder ! Det skal jo helst være attraktivt at bo i Maribo ....eller ?

Hanne Andreasen (Maribo, 2023-07-28)

#262

Jeg ofte bruger biblioteket, og fordi vi har mange borger som bruger borgerservice. Vi skal være en kommune med nærvær og tæt på borgerne.

Bettina Gade (Maribo, 2023-07-28)

#264

Jeg er glad for at kunne låne bøger, fysisk

Henriette Reitz (Maribo, 2023-07-28)

#266

Det giver ingen mening, at flytte ét bibliotek fra én by, uanset hvor i landet det er. Alt splittes op og handler udelukkende om besparelser, og koster alligevel mere i sidste ende..

Joan Bøgh Rasmussen (Nakskov , 2023-07-28)

#269

Hvad er en by uden bibliotek?
- og borgerservice?

Helge Brunk (Maribo, 2023-07-28)

#270

At vi skal bevare Vores muligheder for at komme på biblioteket og borgerservice

Annesofie aabye (Maribo, 2023-07-28)

#271

Vi har brug for både borgerservice og et bibliotek i Maribo.I forvejen ligger jobcentret i Nakskov,hvilket er et stort problem for de mange brugere.

Herdis Hansen (Maribo, 2023-07-28)

#274

Det vil være en særdeles mærkbar
Serviceforringelse, hvis borgerservice kun er et sted.
Desuden vil det være sørgeligt at nedlægge biblioteket, der er mange brugere både unge og gamle.

Bente Kølle (Maribo, 2023-07-28)

#275

grunden er da åbenlys. Landets ældste bibliotek, en vigtig del af lokalsamfundet, læsecentral for lokale etc. etc.

stig pehrson (maribo, 2023-07-28)

#276

Vi har brug for biblioteket og borgerservice da vi har 3 skoler og et gymnasium at støtte op om. Bogerservice er vigtigt da vi har mange ældre borger i byen, hvor deres pårørende måske ikke lige kan hjælpe... vi kan ikke spare os ud af alt ting... heller investere og forbedre så vi bliver et mere attraktivt område

Birthe lise (Maribo, 2023-07-28)

#277

Meget lille besparelse i forhold til den store servicenedgang som borgere i Maribo vil blive udsat for.

Erik Nielsen (Nørreballe, 2023-07-28)

#278

Jeg ønsker at bevare folkebiblioteket og borgerservice i Maribo. Jeg frygter, at lukning af borgerservice og bibliotek i Maribo vil få tilflyttere til at fravælge Maribo og Lolland Kommune, og i stedet bosætte sig i Nykøbing Falster.
Endvidere frygter jeg for mine børns kulturelle, litterære og demokratiske udvikling, idet biblioteket har spillet og stadig spiller en stor og vigtig rolle i deres liv.

Berit Pedersen (Maribo, 2023-07-28)

#280

Det er vigtigt for både unge og ældre at vi har både borgerservice og biblioteket i Maribo, man kan jo ikke forlange at alle skal tage turen til Nakskov hvergang de skal på borgerservice

Henrik Hansen (Maribo , 2023-07-28)

#281

Hvis I lukker Borgerservice og Biblioteket i Maribo, kan I lige så godt lukke byen. Kommunen skal ikke lukke ned i Lolland, men åbne op for flere muligheder. Snart har vi kun Maribo Sø og Domkirken tilbage, som vi kan være stolte over.

Birthe Larsen (Maribo, 2023-07-28)

#284

Fordi man I lolland kommune skal bevare borgerservice, så folket har mulighed for at blive oplyst, vidensdele og få den personlige hjælp, som man har brug for i mødet med et andet menneske. Desuden er biblioteket i Maribo et sted, hvor folk kan mødes og samtidig har mulighed for at fremme viden og være rammen for oplysning, uddannelse og kulturel aktivitet for alle borgere.

Lad nu være med at gribe mere ind i folkets livsvilkår for at være en del af et samfund og dennes vækst!!

Anette Bekker (Holeby, 2023-07-28)

#286

Der er for langt til Nakskov.

Søren Holme Hansen (Holeby , 2023-07-28)

#289

Jeg skriver under fordi det er en helt uacceptabel besparelse. Der går ud over borgerne i Lolland kommune, unge, gamle og de mest udsatte.

Jonna Lund Hansen (Nakskov, 2023-07-28)

#292

Det er ikke alle som kan komme til Nakskov og hvorfor skal alting foregå i Nakskov.

Lykke Jørgensen (Blans, 2023-07-28)

#297

Fordi skolerne brugerne det som en del af deres undervisning i forbindelse med deres læsetræning, ligeledes har børnehaverne også altid haft stor glæde af biblioteket

Bettina Munk (Maribo, 2023-07-28)

#299

Bevar folkebibliotekerne!

Bodil Waagensen (Dannemare, 2023-07-28)

#300

Folket har ret til
Oplysning

Mille Bureau (Maribo, 2023-07-28)

#302

Biblioteket er et af landets første biblioteker. Det vil være fuldstændig uansvarligt som politiker at lukke det og dermed “kræve” at borgerne skal tage til Nakskov og for at låne bøger. Det bliver da heller ikke bedre for borgerne, at de skal tage til Nakskov for at få udstedt pas og kørekort eller at forny disse. Når man læser besparelsen er det en lille besparelse. Politikerne burde vise ansvarlighed og ikke kun lytte til embedsmænd, som ikke har nogle værdier og tilknytning til lokalområdet.

Kim Frederiksen (4930 Maribo, 2023-07-28)

#303

det er ufatteligt vigtigt at alle samfundsgrupper har adgang til information og litteratur

Anne Christine Seidelin (Albertslund, 2023-07-28)

#305

Jeg skriver under, fordi det er en katastrofe, hvis biblioteket i Maribo lukkes.

Ældre mennesker og mennesker med handicap, som der jo er en del botilbud til i Maribo, vil pludselig ikke have lige muligheder som andre, for at komme til at låne fysiske bøger.

Tillige har vi mange skolebørn i Maribo by som har deres vante gang på biblioteket for at blive oplyste.
Vi skal vel sikre, at de fortsat har nem adgang til litteratur og kan få professionel hjælp af kompetente bibliotekarer.

Vi har også et gymnasium i byen - og man kan da ikke bare afskære Gymnasieelevers muligheder for at låne bøger til deres uddannelse.

Det kan få negativ betydning ift tilgang af elever på Maribo Gymnasium. Man kan frygte, at de hellere vil vælge et gymnasium i en by der har bibliotek lige ved siden af.

Maribo bibliotek er mere end bare et bibliotek.

Bettie Nørregaard (Maribo, 2023-07-28)

#307

Det er vigtigt for ligeværdighed og sammenhængskraft i samfundet, at bibliotek og borgerservice ligger i nærområdet.

Anne Lolle (Bandholm , 2023-07-28)

#308

Et bibliotek er livsnerven i en by. Jeg bruger biblioteket meget. Det ville være en katastrofe at lukke det.

Anna Kristin Bertelsen (Holeby, 2023-07-28)

#311

Jeg mener, at vi som samfund har ansvar for, at alle, både børn, unge og voksne, har gratis adgang til læseoplevelser, dannelse og kultur. Som lærer kan jeg frygte, at de unges læseevner forværres endnu mere, hvis ikke de har adgang til at låne og læse i rigtige bøger.

Tina juliussen (Rødby, 2023-07-28)

#312

Alt andet ville stride mod kommunens egene værdier om borgeren i centrum.

Anja Hansen (Rødby, 2023-07-28)

#313

Fordi jeg er bruger af borgerservice, og gentagne forringelser af Maribo, ligge ikke i tråd med kommunens profil

Ann Larsen (Rødby , 2023-07-28)

#314

Jeg skriver under fordi vi bruger biblioteket meget til at låne bøger til børnene og os selv. Det er enormt givtigt at tage en tur på biblioteket og bladre lidt i bøgerne. Der er ro til at fordybe sig.

Sisse Hansen (Maribo, 2023-07-28)

#318

Fordi bibliotekerne i dag har mange, gode og forskellige aktiviteter, igen også hvor alle kan være med, fordi de heldigvis er gratise deltage i. Hvad der umiddelbart også meget vigtigt, tit bringer de folk sammen som, ellers normalt ikke ville haft kendskab til hinanden. Ja, en kæmpestor og vigtig social funktion, til alle og enhver der bruger diverse biblioteker, ude rundt omkring i vores samfund.

Rørby Steen (Ballerup, 2023-07-28)

#320

Det er ikke iorden at man skal rejse langt for at komme i kontakt med kommunen.

Johnny Ejrup Olsen (Nørreballe , 2023-07-28)

#322

vi bruger faktisk det

Mads Juliussen (Rødby , 2023-07-28)

#323

Det er totalt uland at lukke borgerservice og bibliotek. Det fratager borgerne mulighed for at blive klogere og fra at få personlig hjælp fra kommunen.
Jeg mangler ord til at beskrive, hvilken hovedløs beslutning det vil være at lukke dem.

Birgitte Flensburg (Errindlev, 2023-07-28)

#325

Fordi jeg er enig i skrivelsens indhold.

Jakob Buhl Jensen (Maribo, 2023-07-28)

#326

Jeg syntes vi skal bevare vores kære bibliotek. Som en del af kulturen

Bertram Buhl Jensen (Maribo, 2023-07-28)

#328

Det er et kæmpe tab for borgerne
Med tanke på ældre, børn og skoler som bruger biblioteket rigtig meget…

Helle Christensen (Sakskøbing , 2023-07-28)

#330

Jeg skriver under fordi det er latterligt at fjerne det

Carla Spangholm (Maribo, 2023-07-28)

#331

Jeg er selv afhængig af offentlig transport og syntes simpelthen det er for dumt hvis jeg skal tage både bus og tog helevejen til Nakskov. Min mor er rigtigt tit på biblioteket og min lillesøster på ti elsker at låne bøger heletiden men kommer til at stoppe hvis vi skal helevejen til Nakskov.
Syntes det Syndt at lukke det, tænk også lidt på de gamle mennesker som for rigtigt meget hjælp hos borger service

Frida Jensen (Holeby, 2023-07-28)

#332

Mine 3 børn låner bøger på biblioteket.
Både i skoletiden og i fritiden.

Mikael Munch Hansen (Maribo, 2023-07-28)

#333

Lilian Baltzer

Lilian Baltzer (Maribo, 2023-07-28)

#334

Den skal bevares, udvikling i stedet for afvikling

Flemming Larsen (Maribo, 2023-07-28)

#337

Det er af afgørende betydning at der er både borgerservice og bibliotek flere steder i Lolland Kommune

Anders Stav Hansen (Maribo , 2023-07-28)

#338

Jeg ønsker at alle skal kunne få hjælp i borgerservice. Fordi jeg tror på nærhedsprincippet og fordi jeg tror på Maribo og vil beholde den gamle by levende og attraktiv.

Anja Stensgaard (Holeby, 2023-07-28)

#339

Man skal ikke lukke et velfungerende bibliotek og borgerservice som ligger MIDT på Lolland.

Finn Jensen (Maribo, 2023-07-28)

#340

Borgerservice og biblioteket i Maribo, bruger vi, der ikke gider bruge 45-60 minutter for at komme i borgerservice 10 minutter / på biblioteket for at låne 3 bøger i Nakskov. For så bagefter at have 45-60 minutter i bus/tog hjem igen. Lukkes det i Maribo, skal vi i Rødby området bruge næsten 100 kr og omkring 2-2,5 time i offentlig transport.

Majbritt Wriedt (Rødby , 2023-07-28)

#341

Jeg skriver under, fordi jeg er ved at være for gammel til at transportere mig fra Maribo til Nakskov, når jeg skal benytte mig af der services, kommunen har ansvar for at stille til rådighed for os borgere.

Lene Svenlin (Maribo, 2023-07-28)

#342

Det bør være en folkeret med et bibliotek i en hver by af Maribos størrelse!!!!
BorgerService ligeledes i hvert fald en del år frem i tiden

Erling Jensen (Maribo, 2023-07-28)

#347

Jeg mener det er vigtigt at bevare biblioteket i Maribo, både for børn, så der er mulighed for at få den hjælp et bibliotek tilbyder men absolut også for ældre der ikke har nemt ved transport og nyder at bruge biblioteket i Maribo. Husk IKKE alle besparelser er værd at trumfe igennem !!

Rikke Olsen (Maribo, 2023-07-28)

#349

Vi skal bevare biblioteket og borgerservice

Marianne Trolle (Maribo , 2023-07-28)

#350

Fordi det er meget vigtigt vi beholder både biblioteket og Borgerservice i byen,i stedet for at skulle tage helt til Nakskov,basta

Gitte Schou Jensen (Nørreballe , 2023-07-28)

#351

Det er vigtigt at bevare det nære kulturelle liv i Maribo samt borgerservice således afstanden ikke bliver længere end den er på nuværende. Der er altid mange mennesker her i Maribo, som altid har været et naturligt samlingspunkt.

Pernille Hother (4930, 2023-07-28)

#353

Bibliotek og borgerservice skal naturligvis blive i Maribo - en central beliggenhed på Lolland.

Helle NIELSEN (Rødby, 2023-07-28)

#355

Fordi det er det forkerte sted at spare

Flemming Wind (Sakskøbing, 2023-07-28)

#357

Et kulturtab uden lige, hvis biblioteket lukker

Dorthe Dencker (Fejø, 2023-07-28)

#361

Biblioteket er en stor del af vores liv. Hele vores familie bruger det. Skønt at kunne læse ( også for børnene ) så hovedet ikke kun begraves i en skærm

Jeanette Schrøder (Stokkemarke , 2023-07-28)

#362

Det er vigtigt at bevare.

Lene Vodstrup Andersen (Maribo, 2023-07-28)

#363

Det er vigtigt for en by af Maribo’s størrelse, at vi bevarer vores bibliotek & borgerservice. En by der med flere uddannelsessteder, International skole, salg af nye byggegrunde, nyt plejehjem & seniorboliger, ikke skal afvikles, men holde fast i, at her kan vi tilbyde “hele pakken”, og trække endnu flere tilflyttere til.

Heidi Hüttmann (4930, 2023-07-28)

#364

Bevar Maribo bibliotek, da Maribo by bør have et lokal bibliotek i nærområdet. Mange undersøgelser viser at børn har lettere ved at lære at læse, hvis de får læst højt i småbørnsalderen og det styrker deres sprogindlæring. Det vil nemmere sker, hvis deres forældre tager dem med på det lokale bibliotek. Man får ikke travle børnefamilier til at køre 60 km for at låne bøger. Ligesom ældre og personer uden bil vil være udfordret på at komme fra Maribo til Nakskov for at benytte biblioteket og borgerservice.
Maribo bibliotek er kommunens mest benyttet bibliotek i Lolland Kommune.

Lone Svensson (Nyborg, 2023-07-28)

#365

Biblioteker er en af grundpillerne i vores samfund. Uden dem går det helt galt. De SKAL være tilgængelige for alle!
Borgerservice er for de borgere der ikke kan selv, derfor også super vigtigt, og det må heller ikke være for langt væk.

Dia Bækgaard Pedersen (København+N, 2023-07-28)

#366

Jeg vil beholde biblioteket

Simon Dalsby (Maribo, 2023-07-28)

#369

Har man ikke bil er vejen lang til Nakskov.
Forskellige arrangementer på biblioteket vil jeg også savne, samt især borgerservice, der er vigtig i nærområdet

Lise Frederiksen (4930 Maribo, 2023-07-28)

#371

Et håbløst forslag uden perspektiv for fremtiden, der vil forringe servicen for alle. Måske skal forslaget i stedet for være nedlæggelse af Lolland Komune. Her vil der kunne frigives økonomiske ressourcer til forbedring af servicen for borgerne.

Jan Planeta (Maribo , 2023-07-28)

#372

Har familie i Maribo, som bruger deres bibliotek meget

Birte Kristensen (Viborg, 2023-07-28)

#373

Hvorfor fjerne det fra Maribo?

Carsten Andreasen (Rødby , 2023-07-28)

#374

Skriver under fordi det skal blive i Maribo da de ældre skal tage bussen/toget til Nakskov

Henrik Johansen (Maribo, 2023-07-28)

#375

Jeg er helt enig

Henrik Virkelyst Nielsen (Holeby , 2023-07-28)

#376

Biblioteket skal bevares

Kari Olsen (Maribo, 2023-07-28)

#377

Fordi det ikke kan være rigtigt at man i en kommune som Lolland, ikke har mulighed for, at benytte sig af borgerservice. Hvordan skal vores borger så henvende sig. Det er en katastrofe hvis det lukker.

Susanne Ringtved (Maribo, 2023-07-28)

#378

Jeg er enig

Lea Albrektsen (Nørreballe, 2023-07-28)

#379

Det er helt skørt at vi skal til et andet sted!

Elfi Jansen (Maribo, 2023-07-28)

#382

Jeg skriver under fordi den her beslutning er en falliterklæring. Hvordan man blot kan overveje tanken om at lukke noget så vigtigt som bibliotek er mig en gåde. Jeg er dybt forarget og bange for at man med den beslutning starter en nedlukning af Maribo. Der kommer nok ikke mange nye beboer til området, med den “reklame”. Jeg var nok blevet væk selv.

Malene Bottos (Maribo, 2023-07-28)

#384

Jeg bruger det

Alex Carlsen (Stokkemarke , 2023-07-28)

#385

Biblioteket er en forudsætning for et demokratisk samfund og spiller en væsentlig rolle i at øge børns læselyst.

Pernille Saul (Maribo, 2023-07-28)

#386

Fordi vi tit besøger bio med vores børn

Anja Sørensen (4960, 2023-07-28)

#387

Vil bevare biblioteket i Rødbyhavn !

Hanne Engel (Rødby, 2023-07-28)

#388

Jeg ønsker at bevare Borgerservice og Biblioteket i Maribo da det er lettere tilgængeligt.

Ida Schrøder (Stokkemarke , 2023-07-28)

#394

Der er behov for at bibeholde en kultur retning hvor det samfundsøkonomiske aspekt tages alvorligt. Skal midtlolland kører til Nakskov?
I Uddannelsessammemhænge og kulturmæssigt giver det mening at hente viden og kunne samles lokalt.
Kasse-tænkning gør, at det bliver muligt at sløre hvad der reelt foregår. Hvad der nedlægges og spares i en kasse, vil man se et øget forbrug i en anden kasse.

Et sparefoslag vil med rette være at skære i den politiske og embedsmands høje lønninger. Det er uhørt at se hvad der bliver raget til sig, og samtidig se hvilke behov der ikke kan honoreres på både børne- og ældre området. Det er sørgeligt at se med på byrådsmædetne og se alle medløbere, der ikke tør ytre sig offentligt.

Mogensen Karen Krogh (Søllested, 2023-07-28)

#397

Det skal bevares!

Camilla Petersen (Nykøbing Falster , 2023-07-28)

#398

Velfærd og kultur skal ikke udhules mere. Vi har en stor population af ældre borgere, der har svært ved det digitale. Det bliver et umenneskeligt samfund, hvis vi fjerner al personlig service.

Gunnar Hansen (Maribo, 2023-07-28)