Nej tak til vej, der splitter Valbyparken og Gl. Sydhavn

Til åbningen af metroen på Mozarts Plads blev det gamle sydhavn kaldt for Københavns "sidste landsby". Men snart er det så planen, at det bliver en landsby helt pakket ind i store veje, hvis planerne om at splitte det gamle sydhavn og Valbyparken med en omfartsvej bliver en realitet.

Miljø- og Teknikudvalget har netop godkendt en plan, som åbner op for at der på sigt kan bygges en vej, der skal skære igennem Sydhavn, Valbyparken og Sydhavnstippen, så folk i det nye område i bådhavnen kan komme 5 min hurtigere til Folehaven og motorvejen. Vejen skal gå enten over Hammelstrupvej/Spontinivej eller langs fodboldbanerne.

Screen_Shot_2024-09-08_at_08.55_.46_.png

Hvis den vej bliver lavet, vil det skabe både trafikstøj og en kæmpe forandring af Valbyparken, som et trygt sted, hvor børn kan drøne over fra Sydhavn.

Skriv under her og vær med til at sige nej tak til indfaldsvejen, så Valbyparken og det gamle sydhavn stadig kan være bundet sammen uden store veje.

Ved at underskrive accepterer jeg, at Rikke Nørgaard vil kunne se alle de informationer jeg angiver på denne formular.

Jeg giver samtykke til behandling af de oplysninger jeg angiver i denne formular, til følgende formål: