Neergaard! Vi kræver svar - Spørgsmål om kontanthjælpsloft

Quoted post

Solveig

#35 Opfølgning

2016-02-21 22:25

Kære initiativtagere.

Jeg har netop skrevet under og delt opfordringen om at gære det samme til mine facebookvenner og vil i øvrig sprede den i mit netværk.                        

Jeg er imponeret over jeres grundige viden og detaljerede spørgsmål. Og jeg tænker også at det viser en lovgivning der er skruet sammen så ingen kan vide hvad de har ret til og hvilken ydelse de kan planlægge efter. Det afhænger jo af hvilke knapper sagsbehandleren trykker på, når hun "lægger dig ind i systemet" . Den mangel på retssikkerhed kan vi ikke leve med. De fattiggørende ydelser kan vi ikke leve med. Hverken de, der har brug for hjælp eller de, der skal udøve myndigheden over de hjælpsøgende.      

Jeg arbejder som socialrådgiver som bisidder for jer, der kommer i klemme i det system og jeg vil bidrage til at bekæmpe de love, der træder på og fatttiggør dem, der har brug for vores hjælp. Jeg er også aktiv i Aktionsgruppen mod diskrimination af flygtninge i lovgivningen, hvor vi har lagt vores kræfter i at forhindre Integrationsydelsen indført og nu udvidet, men vi kæmper også mod kontanthjælpsloftet. Kig forbi vores facebookside.

Jeg kunne godt tænke mig at det på underskriftsindsamlingssiden står hvornår underskriftsindsamlingen slutter og hvornår den afleveres til ministeren og hvor vi får information om hans svar og hvordan I har tænkt jer at bruge svarene ? Tænker at det skal være rimelig hurtigt, hvis det skal have effekt på lovgivningen, da den jo har været 1. behandlet i Folketinget.

Kh

Solveig Munk

Svar

Gæst

#50 Re: Opfølgning

2016-02-22 21:18:35

#35: Solveig - Opfølgning 

Vi får det på i morgen. Men den stopper onsdag d 24 kl 23. Vi afleverer brevet ( papir) på torsdag, når vi alligevel skal ind til høringen.