NEJ til ny lufthavn i Østjylland

Quoted post

Gæst

2015-06-12 11:35

Jeg underskrev denne underskriftindsamling fordi jeg er helt enig i, at det ikke giver mening at flytte lufthavnen i Tirstrup. Lad pengene gå til renovering/opdatering af lufthavnen i Tirstrup, samt bedre infrastruktur til Tirstrup, fremfor at ødelægge naturen ved Thomasminde, samt påvirke så mange mennesker med unødige støjgener og ikke mindst de voldsomme konsekvenser det vil have for boligejerne i området omkring Thomasminde.

Set med subjektive øjne, så bor jeg selv i området. Jeg er tilflytter, bl.a. pga. muligheden for at starte en familie, hvor mit barn kunne vokse op i trygge og naturrige omgivelser. Jeg og min familie ønsker ikke en hverdag i støjhelvede. Derudover er udsigten til en forringelse af boligværdien også en kæmpe streg i regningen, og noget som er med til at skræmme tilflyttere, som jeg selv, væk fra et dejligt og fredeligt område i Østjylland.

Svar

Gæst

#362 Re:

2015-06-12 13:53:02

#361: -  Lad pengene gå til renovering/opdatering af lufthavnen i Tirstrup, samt bedre infrastruktur til Tirstrup

OK, så bruger vi 750 mio på det. Hvordan redder det Tirstrup?? Er det ikke bare 750 mio. ud af vinduet? Det rykker jo ikke ret meget ved kundegrundlaget, fordi det kun er ruten ind til Aarhus der kan køres lidt hurtigere (ca. 2 min), ikke til alle de andre byer - det er vist i en rapport fra Vejdirektoratet.