NEJ tak til den nye offentlighedslov

Quoted post

John Damm Sørensen

#1748 Re: Krasnik er en helt :-)

2013-05-16 09:29

#1735: Almindelig borger=let manipulerbar, uvidende personage - Krasnik er en helt :-)

Husk på, at danske politikere har den holdning, at Maren i Kæret skriver under på hvad som helst.

Det var blot den holdning, som Mogens Jensen gav udtryk for i Deadline i aftes.

Det er på høje tide, at der kommer ansigter på de mange underskrifter, så politikerne kan se, at de måske ikke opnår genvalg næste gang.

Jeg har over 20 års erfaring med folkelige protester.

Svar

Susanne

#1750 Re: Re: Krasnik er en helt :-)

2013-05-16 11:29:56

#1748: John Damm Sørensen - Re: Krasnik er en helt :-)

Hvad er det for ansigter, du mener? På underskriverne? Mange af dem var der i går - og en af talerne, Anders Højsted (fra fb-siden Nej tak til den nye offentlighedslov) talte på vegne af netop alle underskrivere.

Gæst

#1752 Re: Re: Krasnik er en helt :-)

2013-05-16 11:48:55

#1748: John Damm Sørensen - Re: Krasnik er en helt :-)

Det lyder godt, for det ser ud til, at vi får brug for flere protester. Det fremgik af NEWS, at SF'erne i regeringen har tænkt sig at gå direkte imod beslutningen på deres landsmøde og dermed vil lægge stemmer til offentlighedsloven!

Ved du om baglandet i et parti overhovedet har mulighed for at afsætte partitoppen, når de sidder i regering? Det har jeg tænkt en del over både i.f.t socialdemokratiet og SF. Og nu da jeg så nyhederne, så vendte den tanke tilbage med 100 km i timen.

Mange sætter jo deres lid til, at Enhedslisten skal vælte regeringen, men dilemmaet er jo, at hvis de gør det, har vi Lars Løkke tilbage ved roret i et snuptag, og han har lovet endnu flere nedskæringer på velfærden. Og denne gang vil vi ikke have en stærk eller troværdig opposition til at holde ham i ørerne.  Skal socialdemokratiet og SF beholde eller rettere genvinde befolkningens tillid, så er oprøret simpelthen nødt til at komme indefra. Hvis ikke de afsætter toppen, får de hverken stemmer eller tillid i mange år frem. De kommer ikke til at lyve sig til et nyt genvalg. De er nødt til at vise med konkrete handlinger at de har ændret kurs, spin vil ikke gavne dem længere. Og jeg tror absolut ikke på en ændret kurs fra regeringen. Ikke længere. Hvis ikke de vil reducere sig selv til en 'skovtursforening', som debattør med humoren i behold, forudså deres skæbne, så er de tvunget til at vågne op og indse at partilederne er ved at ødelægge partierne, og stoppe processen'. Og fagbevægelsen må overveje deres gamle bånd til socialdemokraterne, for de er jo ved at skrotte alt hvad de i fællesskab har opnået de sidste hundrede år.

Det kan kun gå for langsomt. Og vi får brug for synlige protester.

Mvh

Dorthe (forledt af den ensidige negative presse)