NEJ tak til den nye offentlighedslov

Quoted post

Gæst

#1642 Re: Åbent samråd mandag 13. maj

2013-05-13 15:01

#1639: - Åbent samråd mandag 13. maj

Hej Dorthe,

Jeg var en af de ganske få borgere der mødte op (og i modsætning til det første samråd, var der plads til mig:)).

Bødskov øh'ede og gentog sig selv i en uendelighed, og var i det hele taget svær at forstå, fordi han stadig taler uden om og fremturer i, ikke at høre hvad han bliver spurgt om, til trods for, at det er anden gang, han er kaldt i samråd. Han slog dog fast, at afsløringen af de forkerte tal for udfaldsramte ledige, med den nye lov, ville være blevet undraget aktindsigt.

Men han kom ikke i nærheden af at svare på, hvordan han kan påstå at reglerne er klare, når flere af hans meningsfæller har fortolket loven modsat. Samtidig lykkedes det ham 5-6 gange i det samme svar at fortælle, at fortolkningen var "meget teknisk". Med andre ord: spørgerne og resten af befolkningen er for dumme til at forstå!

Jeg ville selv gense og høre det, da jeg kom hjem, da akustikken gjorde det svært at høre, alt hvad der blev sagt - og det var ret bøvlet at finde, men det ligger her:

http://www.ft.dk/webTV.aspx

Se under: Seneste åbne udvalgsmøder >i tredje spalte>Åbent samråd i Retsudvalget (kl 10:00)

Det skyldes, at der er flere møder, der foregår samtidigt, i forskellige rum. Hvis du kom ind på: "Høring i § 71-tilsynet", står der til højre: Åbent samråd i Retsudvalget om nedsættelse af en kommission.

Det er selvfølgelig også helt misvisende (selvom det er det rigtige link), da der ingen som helst tale har været om nedsættelse af en (ny?) kommission!

Hvis du klikker på det link vil du  se: "Åbent samråd med justitsministeren om L 144 (Offentlighedsloven)" neden under afspilningen.

Øverst til højre kan du finde alle tidligere møder ved hjælp af en kalendersøgning.

Håber det hjælper :)

Mvh Eva

Svar

Gæst

#1645 Re: Re: Åbent samråd mandag 13. maj

2013-05-13 16:00:06

#1642: - Re: Åbent samråd mandag 13. maj

Tak for linket:-)

Jeg hørte også godt det med, at det var meget teknisk, og det blev virkelig sagt mange gange. Det må være lige som, når de siger, at dit eller dat 'har de ikke forklaret godt nok, underforstået at vi bare er for dumme til at forstå, at de naturligvis har ret.

Godt at han var nødt til indrømme det med dagpengene igen. Det fortjener hverken han eller resten af regeringen at få lov til at glemme. Både fordi det i sig selv er dybt forkert at tage forsørgelsesgrundlaget fra folk, og fordi de bevidst manipulerede med tallene, for at give indtryk af at problemet slet ikke ville blive så stort, og der ikke var grund til at gøre noget videre for undgå at problemet voksede sig så stort.

Mvh Dorthe