NEJ tak til den nye offentlighedslov

Quoted post

Gæst

#1476 ombudsmandens evaluering

2013-05-06 15:12

Jeg faldt lige over en artikel i berlingeren vedrørende ombudsmandens evaluering af offentlighedsloven om 3 år.
Han var selv med til at stramme loven, da han var med til at udarbejde lovforslaget i offentlighedskomissionen!!!!

Et er at han slet ikke skal tage stilling til, hvordan loven fungerer, eller tage stilling til § 24 og 27 om 3 år, han skak udelukkende vurdere om loven er blevet overholdt.

Men at han også er hamrende inhabil, det var godt nok en nyhed, der fik kaffen til at ryge i den gale hals.

http://m.b.dk/?article=25414305-Ombudsmanden-i-uheldig-dobbeltrolle

Tjek lige artiklen, de som måtte have lyst. Det er jo fuldkommen korrupt, at sætte en af 'strammerne' til at vurdere en lov, som han selv har været med til at skrive.

EN ANDEN TING... DE SOM ER I FULD GANG MED AT ARRANGERE EN DEMO D 16. MAJ, ER DER NOGEN SOM MÅSKE HAR ADGANG TIL AT ORIENTERE UDENLANDSKE JOURNALISTER, ELLER ER DER ANDRE, SOM HAR NOGLE GODE FORBINDELSER???
Nu er jeg sur. Og jeg gad godt se, hvordan de vil håndtere international opmærksomhed på den bananstatslov, også forslaget om en 'evaluering' som intet har at gøre med at tjekke op på lukketheden, udført af en mand, som selv har været med til at gøre loven mere lukket. Nu er det NOK!
Dorthe

Svar

Gæst

#1484 Re: ombudsmandens evaluering

2013-05-07 06:46:36

#1476: - ombudsmandens evaluering

Det er sådan de fungerer inde i Justitsministeriet mm. Det er jo netop den slags de vil mørklægge.

Du tror vel ikke at det er uden grund at de vil have denne mørklægningslov - tamilsager osv.

Det her er i den milde ende ... det er deciderede ulovligheder selvfølgelig de er mest interesserede i at kunne mørklægge.

ewe

#1500 Re: ombudsmandens evaluering

2013-05-07 15:21:45

#1476: - ombudsmandens evaluering

Bl.a. § 27 skulle være EU-lov-stridigt står der at læse i aviser ( på nettet ) i dag, så udenlandske journalister har måske også interesse i det ??